Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

jeżdżę autem od roku i zawsze miałem problem ze słabą siłą wspomagania, nie jest to mocno uciążliwe i dla mnie odczuwalne dopiero jak przejadę się innym autem, spotkałem się też z podobnymi opiniami na ten temat innych osób które jeździły moim autem

 

objawy:

 

siła jest mniejsza powiedzmy o 30% (orientacyjnie)

zjawisko się nie nasila od roku

siła wspomagania jest jednakowa na niskich i wysokich obrotach

pracy pompy nie słychać

brak wycieków oleju z układu

maglownica nie stuka

zmiana opon na węższe zimówki nic nie daje

 

czasami podczas kręcenia kierownicą słychać ocieranie, skrzypienie z okolic kolumny kierowniczej

 

sam podejrzewam jakiś problem właśnie z kolumną kierowniczą i stąd moje pytanie czy ktoś się z tym spotkał, może jakieś zatarte łożysko czy panewka ?

 

będę wdzięczny za każdą podpowiedź

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

Ogólnie rzecz biorąc to BMW ma ciężej zestrojone wspomaganie względem innych aut. Ja także jeżdżąc poprzednim autem - Audi 80 B4 - się trochę zdziwiłem kiedy przesiadłem się na obecne BMW. W starym aucie jednym palcem można było kręcić na parkingu. Tu w BMW trzeba minimalnie większej siły. Podobne odczucie ma mój brat jeżdżący 530d E60 - poprzednio jeździł Toyotą Corollą, Passatem B5 oraz B6, audi A4 z dużym grillem.

Teraz kiedy się przyzwyczaiłem do BMW, w innych autach czuję się dziwnie - o wiele słabiej czuć tam koła auta i przez to dziwniej się jeździ.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rowniez mam podobnie. Bardzo ciezko jest krecic kierownica uzywajac jednego palca podczas postoju. Kolega ma identyczny samochod z zawieszeniem od M i jemu kierownica zupelnie inaczej sie obraca, praktycznie nie ma wogole oporu. Rowniez sie zastanawialem czy jest mozliwosc regulacji sily wspomagania. Wie ktos cos na ten temat?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Ja mam zawias M-Technik II (oryginalny zestaw kół 235/45/17 przód i 255/40/17 tył) i u mnie na postoju jednym palcem da się kręcić ale nie jest to zbyt komfortowe - czuje się tą siłę na kostkach. W poprzednim aucie kręciłem jednym palcem mając wrażenie, że mi ktoś kolumnę kierowniczą od przekładni odpiął.

Pzdr.

Opublikowano
BMW juz tak chyba ma ze wspomaganie chodzi ciezej niz w innych autach. Ta jest moja 4 sztuka i wszystkie sile ukladu wspomagania mialy identyczna. Ale mimo wszystko wole wspomaganie BMKI niz np.VOLVO mojego ojca, w ktorym duza sila wspomagania jest identyczna na parkingu jak i na trasie, przez co nie czuje dobrze samochodu

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
BMW juz tak chyba ma ze wspomaganie chodzi ciezej niz w innych autach. Ta jest moja 4 sztuka i wszystkie sile ukladu wspomagania mialy identyczna. Ale mimo wszystko wole wspomaganie BMKI niz np.VOLVO mojego ojca, w ktorym duza sila wspomagania jest identyczna na parkingu jak i na trasie, przez co nie czuje dobrze samochodu

 

zgadzam się, chyba że opcja z servotronic to paluszkiem można sobie kręcić!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
też mam ten problem alt to jeszcze bym przeżył. Gorsza sprawa to to ze czasem złapie na parkingu kilka boków i słychac huczenie z układu wspomagania w kabinie. Dodatkowo zauwazyłem wtedy ze wywala olej przez korek od zbiorniczka z olejem. Co to za przyczyna moze byc?? CZy na korku w zbiorniczku powinno byc uszczelnienie >?
Opublikowano
też mam ten problem alt to jeszcze bym przeżył. Gorsza sprawa to to ze czasem złapie na parkingu kilka boków i słychac huczenie z układu wspomagania w kabinie. Dodatkowo zauwazyłem wtedy ze wywala olej przez korek od zbiorniczka z olejem. Co to za przyczyna moze byc?? CZy na korku w zbiorniczku powinno byc uszczelnienie >?

Wiem, że pierwsze modele E39 miały problemy z pompą wspomagania, ale czy Twój problem to właśnie pompa, tego nie wiem. Specjaliści mają urządzenia do sprawdzania ciśnienia jakie wytwarza pompa i na tej podstawie są w stanie wykluczyć czy problem jest w pompie, czy w przekładni. Jeśli ktoś ma servotronica, to dochodzi jeszcze do sprawdzenia sterownik.

Opublikowano

Też miałem ten problem wspomaganie chodziło za słabo ( na parkingach sprawiało to problemy ). Pompa wspomagania nie miała wycieków pracowała mechanicznie właściwie. Więc nic z tym nie robiłem. Do czasu jak kupiłem interfejs po podłączeniu i kasowaniu błędów z poszczególnych modułów po odpaleniu auta wspomaganie działa rewelacyjnie jak w punto 2 z funkcją city.

Więc pewnie wasz problem jest związany z elektroniką a nie mechaniką.

Gdybym wiedział co właściwie zrobiłem to bym pomógł.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem ten problem i rozwiązanie okazało się banalne. Na kolumnie kierowniczej, zaraz przy połączeniu z przekładnią jest krzyżak który po prostu zaśniedział smarowanie i rozruszanie tego elementu załatwiło sprawę.
Opublikowano
Też miałem ten problem wspomaganie chodziło za słabo ( na parkingach sprawiało to problemy ). Pompa wspomagania nie miała wycieków pracowała mechanicznie właściwie. Więc nic z tym nie robiłem. Do czasu jak kupiłem interfejs po podłączeniu i kasowaniu błędów z poszczególnych modułów po odpaleniu auta wspomaganie działa rewelacyjnie jak w punto 2 z funkcją city.

Więc pewnie wasz problem jest związany z elektroniką a nie mechaniką.

Gdybym wiedział co właściwie zrobiłem to bym pomógł.

 

Tak kolego masz racje ja mialem tak samo gosc pokasowal bledy i mam leciutko nawet czasami mi dalej ciezko chodzi ale zgasze odpale i jest w porzadku wiec sadze ze wina lezy po stronie elektroniki

(oOO \ (||||)(||||) / OOo)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem może być po stronie elektroniki pod warunkiem , że masz wogóle elektronikę od przekładni.

U mnie ani przekładnia ani pompa ani kolumna nie mają żadnych eletronicznych elementów. To czysto mechaniczny układ.

 

Jeszcze dodam , że jak ustawiałem zbieżność po wymianie drążków kierowniczych i amortyzatorów , to po ustawieniu kierownica trochę lżej działa.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A u mnie wlasnie wspomaganie sie poprawilo. Robi sie coraz zimniej wiec sciagnalem juz swoje 235/45/17 i zalozylem zimowki 205/60/15. Wspomaganie od razu sie poprawilo :D

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

u mnie było to samo!!!

jeździłem autem ze 2 lata od kupna i wydawało mi się, że kierownica ma tak ciężko chodzić. Pewnego pojechałem do znajomego, który kupił komputer testowy do samochodów, podłączyliśmy tak dla sprawdzenia co pokaże, więc ukazała się cała lista błędów niewiadomo jakich, gdyż kolega wtedy też pojęcia żadnego na ten temat nie znał, ale pokasował wszystkie błędy jakie były - jakie było moje zdziwienie gdy kierownica 5 razy lżej niż wcześniej!!!!

 

Ostatnio znowu zaczęło ciężej chodzić, więc wybiorę się na kasowanie błędów powinno pomóc.

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktore to bledy? Moglby kolega sie dowiedziec?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

nie mam pojęcia bo u mnie była cała lista błędów i on mi wykasował wszystkie, ale niedługo będę musiał znów to zrobić więc jak coś to dam znać

 

 

30.01.2010r. byłem ostatnio u elektryka wykasował mi wszystkie błędy, które miałem w kompie i od razu wspomaganie ruszyło :) ale niestety żaden z tych błędów nie miał nic wspólnego ze wspomaganiem. Nie wiem jak to możliwe, ale u mnie tak jest.

Konrad


http://www.maxmotors.pl

SKLEP MOTOCYKLOWY

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

u mnie jest tak samo, wspomaganie chodzi ciężko do momentu usunięcia błędów, po usunięciu chodzi o bardzo fajnie, leciutko i tak ze 2-3 miesiące a później znowu zaczyna się coś dziać. Przykład:

Odpalam auto wszytsko jest ok, wspomaganie działa leciutko, parkuje pod pracą - gaszę auto i idę "pracować" :D . Po pracy odpalam auto a tu już wspomaganie nie działa, na początku wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i znowu działa wspomaganie. Po jakimś czasie już włączanie i wyłączanie auta przestaje działać, wspomaganie na stałe nie działa, wtedy podłączenie pod komputer i znowu ze 2 miesiące spokoju.

Nie wiem czym to jest spowodowane, domyślam się że jakiś sterownik od wspomagania (jeśli taki istnieje??) przechodzi w tryb awaryjny - ale to tylko moje jakieś tam wnioski, ponieważ żaden błąd kasowany nie jest w sposób jednoznaczny powiązany ze wspomaganie - chyba że się któryś moduł wiąże ze wspomaganie - tylko pytanie który?

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
No to by się zgadzało ponieważ od jakiegoś czasu pojawiła się typowa usterka w e39 z 2000r. czyli zapalanie się kontrolki abs i kontroli trakcji, sterownik właśnie wysłałem do naprawy i od momentu wymontowania sterownika problemy ze wspomaganiem się skończyły a przynajmniej obecnie nie występują a jeżdżę bez tego sterownika już ponad tydzień i nic się nie dzieje. Jak wróci do mnie sterownik to zobaczę czy coś się zmieniło i napiszę.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

  • 4 tygodnie później...
  • 5 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja podpytam o wspomaganie.

 

Miałem problem ze skrzypieniem w zimie podczas skręcania kół i ciężko po odpaleniu się kręciło. Wymieniłem górne mocowania amortyzatorów, płyn wspomagania przy okazji też, cały zlany ze zbiornika i z maglownicy, weszło do pełnego 850ml, więc prawie w normie. Teraz kręci się o wiele lepiej.

 

Pozostał natomiast problem słabego wspomagania po nocy - odpalam samochód wyjeżdżam z garażu i kręci się jak ursusem. Dopiero po chwili - pewnie ciśnienie w układzie wzrasta i kręci się całkiem dobrze.

 

Czy to oznaka padającej pompy wspomagania? Po odpaleniu trochę pasek piszczy, a że wymieniłem wszystkie rolki, napinacze, paski i pompę wody to pozostaje albo alternator (ale ładuje dobrze i łożysk nie słychać), albo właśnie pompa wspomagania.

 

Jakie koledzy mają doświadczenia? To pompa, czy maglownica może też być problemem (nie cieknie i nie ma luzów)?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Wy tu piszecie o kręceniu jednym palcem a ja moge o tym zapomnieć, kręcę dopiero zapartą o kierownicę dłonią. Czy jest to wina tego ze z przodu mam opony 245mm ? :) A podczas powolnej jazdy też czuję ze chodzi mi układ z oporem. Tyle że nie jest to opór typu: coś się zaciera bo poczułbym, tylko płynnie ale ciężko. Dodam, że Maglownica sucha, olej jest taki czerwono-brązowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.