Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przeczytalem wiele tematow na temat spadku mocy ale nic dokladnie takiego co zauwazylem w swoum aucie. Kupilem ostatnio bmw i oddalem od razu do mechanika jako ze zauwazylem ze ma malo mocy na niskich obrotach i wogole nie slychac turbo. Okazalo sie ze nalezalo wymienic czujnik cisnienia doładowania ( NR. 16 )

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

jako ze turbo sprezalo na poziomie 20%

Od razu poczulem roznice, auto zaczelo lepiej reagowac, niestety nadal wydaje mi sie ze cos jest nie tak. Na nizszych obrotach auto slabo przyspiesza, np: dynamiczne ruszenie z miejsca wymaga porzadnego gazowania. Dopiero od 2500 obr. czuc ze samochod ciagnie. Na nizszych obrotach wydaje sie byc starsznie leniwe. Nie wiem czy to normalna rzecz w tym modelu czy moze cos jest nie tak. Jako ze nie mialem wczesniej bmw jedynym autem do ktorego moge porownac moc jest 150konny Opel Zafira ktory byl zdecydowanie szybszy.

 

Jesli ktos uwaza ze auto nie powinno miec zdecydowanego skoku mocy (wbija w fotel) albo ze ten skok powinien byc na nizszych obrotach prosze o komentarz/rade. Dodam tylko ze auto nie wypuszcza klebow dymu ani nie wydaje dziwnych dzwiekow.

 

Dzieki za komentarze.

Opublikowano
to jest diesel który zaczyna ciągnąć od około 2000 obr więc się nie dziw....

Niektorzy wspominaja ze czuja przyrost mocy juz ponizej 2000 obr. wiec zastanawiam sie czy znaczny przyrost mocy dopiero od 2500 obr. miesci sie jeszcze w granicach poprawnej pracy silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest normalne ze zaczyna ciagnac od 2500 i ze zafira lepiej sie zbiera, to autko powinno miec 8,9 sek do 100 km/h. Moja 320d 136KM zaczyna ciagnac od ok. 1600-1700 obr/min. Szukaj przyczyny bo tak nie powinno byc.
Opublikowano
To nie jest normalne ze zaczyna ciagnac od 2500 i ze zafira lepiej sie zbiera, to autko powinno miec 8,9 sek do 100 km/h. Moja 320d 136KM zaczyna ciagnac od ok. 1600-1700 obr/min. Szukaj przyczyny bo tak nie powinno byc.

 

Jakies pomysly?

Opublikowano

u mnie jak spadł wężyk podciśnieniowy od zaworka turbo był muł przy dolnych obrotach - dokładnie ten nr 10:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530d-M57/LHD/M/1999/september/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/

 

dodatkowo sprawdziłbym przeplywke [ale podczas jazdy z podlaczonym kompem jakie daje wskazania] , zwór egr i ew katalizator czy nie jest zapchany

Opublikowano
no faktycznie dzisiaj zwróciłem uwagę i samochód dosyć dobrze idzie już od 1600 obr. ale maxymalnie pompuje chyba od 1800 - 2000 obr. !

Nie, to u mnie nie ma o tym nawet mowy. Ponizej 2200/2300obr. moge wciskac gaz do podlogi, auto i tak ospale przyspiesza. Dopiero od 2500 jesli wcisne glebiej to wciska w fotel.

 

a jak z prędkością max ? ile pojedzie?

Tutaj akurat nie moge narzekac, jechalem najszybciej 170km/h ale i tak silnik przyspieszal rowno i bez wielkiego wysilku.

 

Mam w planie oczyscic EGR i obejrzec przeplywke ale i tak nie robie sobie wielkich nadziei.

Nie sadze zeby to byl problem z katalizatorem bo odczuwalbym brak mocy w pelnym zakresie obrotow.

Opublikowano
no faktycznie dzisiaj zwróciłem uwagę i samochód dosyć dobrze idzie już od 1600 obr. ale maxymalnie pompuje chyba od 1800 - 2000 obr. !

Nie, to u mnie nie ma o tym nawet mowy. Ponizej 2200/2300obr. moge wciskac gaz do podlogi, auto i tak ospale przyspiesza. Dopiero od 2500 jesli wcisne glebiej to wciska w fotel.

 

a jak z prędkością max ? ile pojedzie?

Tutaj akurat nie moge narzekac, jechalem najszybciej 170km/h ale i tak silnik przyspieszal rowno i bez wielkiego wysilku.

 

Mam w planie oczyscic EGR i obejrzec przeplywke ale i tak nie robie sobie wielkich nadziei.

Nie sadze zeby to byl problem z katalizatorem bo odczuwalbym brak mocy w pelnym zakresie obrotow.

 

 

najpierw sprawdź te wężyki od podciśnienia - one pośrednio [poprzez zaworek sterujący] sterują turbiną i dla mnie 99% to jest powodem braku mocy na dolnych obrotach, może masz je źle założone lub poprzecierane , najlepiej kupić metr wężyka i powymieniać [koszt znikomy i można samemu to zrobić] jeśli to nie poskutkuje wymień zaworek od turbo [koszt 120 pln] to są najczęstsze powody braku mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.