Skocz do zawartości

Kupno 520 z ok. 90` 91`


Prez_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedługo otwieram swoją działalność gospodarczą. Będę dużo jeździł po Polsce. Od dłuższego czasu do gustu przypadła mi 520. Potrzebuję wygodnego samochodu, najlepiej byłoby na gaz, choć nie jestem jego zwolennikiem - ograniczają mnie na początek koszty. Dlatego postanowiłem napisać na Waszym forum, aby zaczerpnąć porady. 520 z lat 90`,91`, tak czy inaczej kupię, mam budżet w ok.5 tys zł przeznaczony na firmowy samochód, dlatego prosiłbym o poradę. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie ww samochodu, jak przejrzeć instalację gazową(jeśli to możliwe), jakie mankamenty wychwycić z nieuczciwym sprzedawcą, jeśli takowy się trafi...

 

Poradźcie, a będziecie mieć wiernego fana tej pięknej marki. Zakochałem się w niej od kiedy miałem okazję wracać z Niemiec 540i`tką.

 

Pozdrawiam

Prezes

 

P.S

Jeśli swojego posta umieściłem w złym dziale, proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja polecam z silnikiem 2,5l(spalanie będzie takie samo albo trochę mniejsze niż w 2,0)a komfort przy wyprzedzaniu i elastyczność silnika dużo wieksza.

1 Silnik;na jałowym ma pracować równiutko(jak na rzędową 6 przystało)bez podknięć i przepierdów.Przy gwałtownym wciśnieciu gazu nie może się dławić ani krztusić czy strzelać.Test na panewki wygląda następująco;uchylamy przepustnice by silnik miał jakieś 2tys obr po czym puszczamy i gdy silnik prawie wyhamuje na jałowym(zaplon cofnie się na zero)gwaltownie otwieramy przepustnice(ale tak by silnik się nie rozpędzil)Po takim otwarciu przepustnicy panewki(jeżeli z nimi jest coś nie tak)powinny pięknie zagrać.Jeżeli chodzi o zawory to wciskamy gaz do 6tys i puszczamy.Przy schodzeniu z obrotów nie powinno być slychać żadnych dziwnych odglosów dochodzących z okolicy glowicy.

2 Nadwozie;przednie kola mają miec jednakowe odleglości od blotników po obu stronach.Podjedz na diagnostyke i sprawdz dokladnie zawieszeniei podłóżnice(czy nie byly prostowane lub spawane w miejscu łączenia się z nadwoziem).

To tyle,koledzy pewnie też coś dopiszą.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledze powyżej.

 

To jeszcze jedno. Nie znam się na instalacjach gazowych, nigdy nie miałem samochodu z gazem. Chciałbym się jeszcze zapytać, jak to jest dokładnie z tym "zagazowaniem" samochodu, tzn. chodzi mi o to, jakiej klasy instalacja powinna być w E34, bo rozumiem, że wpakowanie najtańszej nie jest dobrym pomysłem, a słyszałem, że sporo ludzi tak właśnie robi w tym modelu. Jak poznać, że jest to, powiedzmy "lepsza", a jak że "gorsza". Nie wiem, jacyś producenci, jakieś generacje tych instalacji...

 

P.S

Czy Wam też tak wolno działa to forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 520 z 91r i jestem bardzo zadowolony. Jest to już silnik M50 właśnie w 91r wszedł(ma 150KM, ten z wcześniejszych lat ma 120KM) instalacje gazową mam dobrej klasy i bardzo dobrze sie sprawdza(nie polecam tych zwykłych). Ale jeśli trafi Ci sie ładne 525 to faktycznie lepiej mieć troche większy silniczek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG najlepiej jeśli jest sekwencyjne, poznasz prosto po listwie wtryskowej, coś mniej więcej jak na tej fotce (wtryski z czerwonymi łepkami) http://images49.fotosik.pl/118/6b876e8b5c3b6660.jpg Instalacja II generacji jej niema, i ma ona takie wady: lekko większe zużycie paliwa niż przy sekwencji, spadek mocy, możliwość strzałów (może ucierpieć np przepływomierz).

 

A co do samego wozu, ciężko będzie znaleźć coś w miarę działającego z gazem, np instalacja sekwencyjna kosztuje do niego ok. 3500tyś. Po kupnie będziesz zapewne musiał parę stówek władować (i to niekoniecznie mało). Dlatego dobrze przemyśl żebyś nie kupił auta którego nie będziesz w stanie doprowadzić do stanu używalności i będziesz jeździł ruiną. A co do silnika-jeśli 2.0 to tylko i wyłącznie tą wersję 150konną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze 520i 24V czyli owa 150 konna wersja. Moge powiedziec, ze w przypadku silnika 2.0 i 2.5 roznica jest porazajaca (przynajmniej jak dla mnie). Mam sekwencje, na poczatku chodzila idealnie ale teraz to juz chyba listwy wtryskowe siedza i musze to podprawic. Gazu zjada mi w granicach 12-14l/100km, wiec 2.5 nie bedzie bralo wiecej. Jesli chodzi o koszt instalacji to tak jak pisal poprzednik jest wysoki, wiec lepiej trafic cos z gazem.

Warto zebys sprawdzil luz na kole kierownicy u mnie takowy wystepuje, poniewaz po jakims tam czasie 250-300k km wyrabiaja sie kolumna kierowncza i nie sluchaj bajek od sprzedajacego, ze da sie to wyregulowac, tutaj albo regeneracja albo wymiana.

Nadwozie i korozja, niestety w samochodzie z takim rocznikiem tos takiego juz istnieje, widoczne lub przypruszone lakierem, nie ludz sie jak sprzedajacy bedzie mowil, ze zero rdzy ma... Sprawdz progi, zeby przy hamowaniu noga ci na ulice nie wyleciala, najczesciej koroduja przy mocowaniu lewarka oraz przy tylnych kolach tam gdzie jest odprowadzona woda z szyberdachu (jezeli auto ma takowy).

Najlepiej jak juz usiadziesz na probnej przejazdzce to postaraj sie poprowadzic na nierownosciach i nasluchuj czy nic w zawieszcze nie napier...nicza, naprawy sa nieco kosztowne.

Gdzie mieszkasz?? Ja nad sprzedaza sie zastanawiam...

 

Test na panewki wygląda następująco;uchylamy przepustnice by silnik miał jakieś 2tys obr po czym puszczamy i gdy silnik prawie wyhamuje na jałowym(zaplon cofnie się na zero)gwaltownie otwieramy przepustnice(ale tak by silnik się nie rozpędzil)Po takim otwarciu przepustnicy panewki(jeżeli z nimi jest coś nie tak)powinny pięknie zagrać.

Troche tego nie rozumiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.