Skocz do zawartości

Czy zmiana z pól na full syntetyk moze cos pogorszyć


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze teamt oleju juz był wałkowany i opini jest wiele.

Jednak postanowiłem jeszcze raz zapytac i przedstawic moja sytuacje

320 d 136 KM niecałe 200 tys przejechane

Dotychczas był zalany połsyntetyk shell 10w 40 i nie wzioł ani grama na 15 tys kom, poprzedni wlasciciel tez taki wlewał

Zbliza sie wymiana i pytam czy zalewac pełny syntetyk 5 w 30/40 lub 0w 30/40 ? czy juz nie warto przy takim przebiegu

co moze się dziac po zalaniu go syntetykiem ?? zacznie brać?

dzieks

Opublikowano

Nie zaleca się przejść w "górę". Pełen syntetyk jest rzadszy i może zacząć wypłukiwać osady co spowoduje wycieki. Może ale nie musi.

Jeśli ktoś kiedyś już przeszedł na półsyntetyk to lepiej się tego już trzymać. Ja bym pozostał przy takim jak był lany, wszystko jest OK, nie bierze oleju, nie ma co kombinować.

Poza tym półsyntetyk jest tańszy.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano
Zalewaj full syntetyk i nic się nie bój. Sprawny silnik śmigający na półsyntetyku nie ma w sobie żadnych nagarów. Jśli jednak pojawią sią jakies wycieki to je po prostu usuniesz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Full syntetyk ma lepsze wlasciwosci smarne, szybciej sie rozprowadza po rozruchu i w zimie rozruch jest duzo latwiejszy. Zmien na pelny syntetyk jesli zalezy ci na dobrej ochronie silnika.
Opublikowano

bmwuserE46 jak widzisz opinie są różne.

 

W ramach zbliżającej się zimy i rozruchu silnika w czasie mrozów mały Off Topic.

Był kiedyś w Auto Swiecie poruszany temat sposobu odpalania auta w czasie mrozów. Pokutuje opinia że należy auto odpalić , odczekać chwilę na wolnych obrotach żeby silnik się zagrzał i można jechać.

 

Eksperci pisali że nic bardziej błędnego. W czasie mrozu silnik pracujący na wolnych obrotach grzeje się powoli, olej nie jest rozprowadzony, występują duże tarcia.

Zalecali żeby po odpaleniu zaraz ruszać i jechać jednak nie wkręcać auta na duże obroty. Olej się wtedy szybciej się rozprowadza a silnik szybciej się grzeje i osiąga temp. roboczą. Tarcia są szybciej neutralizowane.

To tyle OT.

 

Co do oleju. Ja zgodnie z planem obsługi BMW lałem Castrol 0W30 Sport i wymieniałem co 25 tyś km. Po przebiegu 200 tyś km zmieniłem na Castrol 5W30 (również pełen syntetyk) i wymieniam co 15 tyś. Zrobiłem to ze względu na przebieg i koszty oleju Sport.

Różnicy nie ma żadnej. Tak samo nie zauważysz żadnej różnicy jeżeli zalejesz pełny syntetyk. Miałem duży serwis samochodowy przez 3 lata i z moich obserwacji wynika że 20% aut w Polsce jeździ na pełnym syntetyku, 40 % na półsyntetyku i 20% na mineralnym (wtedy wymiana co 10 tyś km). W tych 40% są tacy w autach których półsyntetyk był zalecany od początku i tacy którzy przeszli na półsyntetyk ze względu na przebieg auta i koszty oleju.

 

Większość aut w PL jeździ na półsyntetyku i jakoś nie widzę żeby wszyscy zmieniali na pełen syntetyk bo łatwiejszy rozruch w zimie. Większość ( z 90%) "koni roboczych" czyli aut dostawczych, autobusów i ciężarowych jeździ na mineralnym.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano
Też miałem podoby dylemat jakiś czas temu. Też mam 320d i jak kupiłem to był zalany półsyntetykiem (prawdopodobnie raz lub dwa). Ja wlałem fullsyntetyk i zrobiłem już 12 tys km na nim i nic sie nie dzieje. Oleju nie bierze mi wogóle. Cały czas jest tyle ile wlałem.
Opublikowano

nitrus - przy jakim przebiegu zalałeś syntetykiem? Ja mam nalatane 210tys a wlany mam 10W40. Zastanawiam się nad wlaniem 5W przy kolejnej zmianie oleju.

slawoj78 - 20% syntetyk, 40% półsyntetyk, 20% mineralny i ... 20% bez oleju - to daje 100% ogółu ;)

Opublikowano

Co do przebiegu i użytego oleju, u mnie wygląda to tak:

E46 330xd 240tys.km - 0w-30

A6 2.5 TDI V6 330tys.km - 5w-30

Honda CRX 16. VTEC 250tys.km - 5w-40

Tak więc wszystkie auta na pełnym syntetyku. Zadnych problemów, nie stwierdziłem.

Opublikowano
WOWO_, nam chodzi o przejście z półsyntetyku na pełen syntetyk a nie o latanie autem na full syntetyku po 400k km. Chyba że wymienione przez ciebie auta wcześniej zalane były 10W?
Opublikowano

Wiem :D Napisałem to dlatego, iż większość użytkowników zalewa inny olej bo auto ma pewien przebieg, co jest dla mnie niezrozumiałe. Już wyżej pisałem, że zalewaj bez obaw.

Odpowiadając na Twoje pytanie - CRX po zakupie miał zalane 10w-50. Przeszedłem na 5w-40 i jest oki, a to silnik który trzeba kręcić do niemal do 8tys.obr :lol: bo w innym przypadku auto nie jedzie...

Opublikowano
nitrus - przy jakim przebiegu zalałeś syntetykiem? Ja mam nalatane 210tys a wlany mam 10W40. Zastanawiam się nad wlaniem 5W przy kolejnej zmianie oleju.

slawoj78 - 20% syntetyk, 40% półsyntetyk, 20% mineralny i ... 20% bez oleju - to daje 100% ogółu ;)

 

Wiesz ile naprawde ma przejechane to niewiem. Wg licznika miał wtedy 135 tys jakoś. Niby jest ksiażka serwisowa prowadzona niemal do końca w ASO, silnik nie kopci itd

Opublikowano
Lej syntetyk, ja zalalem i po przejechaniu 1000 km zmniejszone spalanie i zero wyciekow, stan oleju jak po wymianie.
Opublikowano
jak kupiłem auto też nie wiem co było wcześniej lane auto z listopada 98 320 d i zalałem Motula 5W30 i jak na razie nic się nie dzieje zero wycieków ani ubytków!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
nic sie nie bój tylko zalewaj.ja mam ponad 200tys nastukane i tez ostatnia zmiane zrobilem na full.jak dotad niewziol nic,i zaraz nastepna zmiana.nieszczelnosci tez niema.ponadto silnik nieklepie na full syntetyku tak jak na pułsynt.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Odswiezam temat

Czy wymienial ktos olej z polsyntetyka na syntetyk w e50 530d 2003r. ok 250tys przebiegu ?

Czy mozna zrobic taka operacje ?

Te silniki powinny z tego co czytalem jezdzic na pelnym syntetyku a zalany jest niestety polsyntetyk...

Jesli wymienila ktos olej w tą strone to prosze o opinie

Opublikowano
Kolego ja mam e46 320dprzed liftem z 2000 roku .jak ja kupilem byla zalana mineralem co mi sie nie podobalo.wiec przeszlem na pulsyntetyk a po jakims roku na pelny syntetyk.smiga do tej pory a operacja byla jakies 6 lat temu.zadnych wyciekow i jak koledzy mowia zima leprzy rozruch i auto ladniej pracuje, nie klepie jak ciagnik.moim zdaniem warto.
Opublikowano
Odswiezam temat

Czy wymienial ktos olej z polsyntetyka na syntetyk w e50 530d 2003r. ok 250tys przebiegu ?

Czy mozna zrobic taka operacje ?

Te silniki powinny z tego co czytalem jezdzic na pelnym syntetyku a zalany jest niestety polsyntetyk...

Jesli wymienila ktos olej w tą strone to prosze o opinie

 

Zalewaj full i się nie zastanawiaj. Dla tego silnika 250 tys. km przebiegu to nie jest tak dużo.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, zalewaj pełen syntetyk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolego,kupiłem w Hiszpanii E46 M54 od pierwszego właściciela z przebiegiem ori 146000km , samochód zalany był castrolem 15w40 !!! (właściciel serwisu specjalizującego się w BMW ;)) - od razu zmieniłem na 5w40 , wcześniej przepłukałem i silniczek chodzi jak brzytwa. Zrobiłem już prawie 7000km i a poziom oleju jaki był ,taki jest - a nie jeździłem jak emeryt - sporo czasu spędzam w Pirenejach, gdzie silniczek naprawdę trzeba kręcić.

Lej full syntetyk.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Skorzystalem z forumowych porad i zalalem Castrol syntetyk, jak narazie zadnych niepokojacych oznak nie zauwazylem, silnik raczej ladniej pracuje, szczegolnie w pierwszych minutach po odpaleniu auta. Kolejna wymiane postaram sie zrobic wczeniej niz jest to zalecane. Jak myslicie po ilu tys. km wymienic teraz olej ?
Opublikowano

No i bardzo dobrze. Jeszcze nikomu pełen systetyk nie zaszkodził.

Sugeruję wymianę co ok. 15 tys. km. Ale wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz.

Pamiętaj, że świeży olej to nie tylko lepsze smarowanie silnika ale też, o czym nie wszyscy pamiętają, zdecydowanie lepsze odprowadzenia ciepła.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.