Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oh to jest moje ostatnia wypowiedz na ten temat. :

 

Grzesiek 740: Moje audi nie jest 200 tylko 100. watpie aby 200 wychodzily w Avant.

 

Marcin 978, Zdjecie jest stabilne bo ja zawsze robie fotki w samochodzie podczas jazdy w trybie sportowy. Bardzo krotki czas naswietlania. Do porownanie dam ci 2 fotki.

pierwsza fotka to jest zrobiona w normlnym trybie a druga jest zrobiona w trybie sportowy. Zobacz ze smigla od wentylatora sa zamazane w normlnym trybie a moza dokladnie zauwazyc je w trybie sportowym.

http://www.judam.neostrada.pl/wen2.jpg http://www.judam.neostrada.pl/wen1.jpg

i zeby ktos nie wpadla na pomysl ze na tym zdjeciu silnik jest wylaczony

 

 

I masz jeszcze jakies pytania na temat fotografi. Na tym sie znam i to dosc dobrze. A zoom opytyczny czy masz wlaczony czy nie nie ma nic wspolnego z czasem naswietlania, otwarcie migawki jest ustawiane poprzez tryb np soprtowy. Fotka jest zrobiona przez moja dziewczyne ktora siedziala z tylu za mna.

 

Podsumowujac:

 

kończymy temat

Juz mi sie nie chce tumaczyc co mam za samochod. Uznajcie ze temat zamkniety. nie zalezy mi na tym aby sie pochwalic czy wrecz wam to udowodnic. Kiedys jak bede mial czas to moze opisze swoje auto. Teraz mi sie nie chce. Niepytajcie juz nic na ten temat. Nie wierzycie nie musicie nie zalezy mi na tym. Poprostu zazdroscie ze stare Audi 100 mignie kolo waszej bumy jak strzala. Ale oki moze sie kiedys ktorys z was sam o tym przekona.

 

Wiec prosze was skonczmy juz ten temat, bo mi sie robie niedobrze.

 

mielismy rozmawiac o BMW, ja tez mam bmw i nie bede juz rozmawial na temat audi. Takze na temat Fiatow (to dla admina) :)

  • Odpowiedzi 630
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

, wiatr w plecy 20km/h przekłada się w niewielkim ułamku na wzrost prędkości.... jak auto stoi na luzie i ma wiatr w plecy nawet dużo większy to nawet nie drgnie, mylę się .............z kolei wiatr w "twarz" ma spore znaczenie, jakieś tam opory rosną do kwadratu nawet

He he a fizyke w szkole miałeś?

Pamiętasz zasade dynamiki?

Wisi mi Wasz spór czy możliwe jest osiągnięcie takiej a to innej prędkości ale wypisywanie głupot z cyklu że wiatr w twarz ma większy opór niż witr w plecy to przesada.

Wracając do stojącego samochodu zasada zachowania pędu jest Ci znana?

Opory toczenia i ciążenia.Słyszałeś o czymś takim?

 

Z fizyki mierny byłem fakt....... ale masz rację.....wczoraj jak jechałem swoim maluchem 40km/h słuchałem radia, mówili że prędkość wiatru północnego 20km/h..... no i fakt.....zdejmuje noge z gazu..... do Gdańska z Wawy ciąłem..... i nagle się 60 na zegarze zrobiło.... strasznie byłem uradowany....tylko mnie akurat ten niebieski z suszarką namierzył, obszar zabudowany był...... ja mu tam panie władzo to wiatr..... nie uwierzył :( :( :(

 

zaj..bisty wątek :D

 

ps. Judym i s-ka: ja wczoraj swoim ieSem 440km/h pod Trzebinią, byłoby 340, ale 100 wiatr dmuchał w plecy/ otworzyłem turbo-żagiel/, lekko z górki było. Aha, oczywiście na wstecznym wszystko....

Opublikowano
Z fizyki mierny byłem fakt.......

Więc nie naśmiewaj się z tego co piszą koledzy (lub ja - bo o tym wietrze zacząłem), bo jak byś znał trochę aerodynamiki, wzory na opory ruchu itp. to byś wiedział ...

Ja byłem "the best" z fizyki :) (sorki, żę się chwalę ...), ale nie o to chodzi, bo wystarczy trochę poczytać teoretycznych podstaw ruchu samochodu i wszystko wiadomo. Jestem w stanie wyliczyć prędkość maksymalną dowolnego samochodu (nie znając marki), znając kilka podstawowych danych (m.in. opór Cx, przekrój poprzeczny, moc silnika) - ale nie proście mnie o to, bo ;-) Oczywiście z przybliżeniem, bo do dokładnego określenia, trzeba mieć dużo więcej danych (np. charakterystyka silnika, przełożenia skrzyni biegów, tynego mostu, wymiarów opon itd. itd.

Dość prosto liczy się natomiast, jak znamy prędkość maksymalną samochodu i o ile bedzie szybszy jeżeli np. zmienimy silnik, dołożymy turbo, założymy "chip tuning" itp. - oczywiście też z przybliżeniem, bo znów trzebaby mieć dokładne dane (przede wszystkim chrakterystyka silnika) ...

Tylny wiatr nie "ruszy" stojącego samochodu (chyba, że wichura), bo :

1. Nie chodzi o jego "siłę", lecz zmniejszanie się oporów powietrza przy ruchu samochodu

2. Na postoju 100% oporów ruchu to opór tarcia (opon)

ale już dla jadącego samochodu ma duże znaczenie.

 

Czy ktoś zwrócił uwagę co się dzieje przy wyprzedzaniu ciężarówki przy większej szybkości i jadąc dość blisko niej - w pewnym momencie samochód nam "coś" przyhamowuje - bo w tym momencie nie mamy "wiatru" (pędu) sprzyjającego nam spowodowanego tą cieżarówką ) dochodzą jeszcze, troche sprawy zmiany ciśnienia powietrza itp. ...) - dla orientujących się w temacie widomo o co chodzi ...

 

Jakbyście porobili próby szybkości wielokrotnie to byście wiedzieli, że różnice są dość znaczące, raz pojedziecie powiedzmy 220, a drugim razem np. 210km/h - nie namawiam do tego ;-) takie próby dobrze się robi samochodami, które mają prędkość max. powiedzmy 160-180km/h, bo jest więcej dróg, gdzie takie eksperymenty można bezpiecznie przeprowadzać ...

Oczywiście, aby dzięki wiatrowi przyspieszyć np. o 30-40km/h to praktycznie się nie uda - wiatr musi być prawie dokładnie z tyłu, musi być silny, no i najczęsciej wychodzi tak, że przy takiej prędkości inne są obroty silnika i w związku z tym inna w tym momencie jest jego moc itd. itd. ..., ale o 10-20km/h jest to realne.

Co do tego Audi jadącego 260km/h, próbuje jak mogę w to uwierzyć, bo mogły być super sprzyjające warunki (wiatr, z górki, licznik doaje np. z 10km/h), ale tez trochę nie wierzę, aby audi (jeszcze avant, które ma większe Cx) jechało rzeczywiście 260km/h - musiałoby mieć ponad 300KM, np. Audi S6 z silnikiem 4.2l i mocy 300KM jedzie dokładnie 249km/h (chyba, że mam złe dane ...). Jeżeli to co na zdjęciu jest prawda (też mi się wydaje, że byłoby poruszone, nawet przy trybie "sport" w aparacie, bo oświetlenie deski nawet w dzień nie jest zbyt dobre, ale może akurat się "udało" zrobić nie poruszone) to najprawdopodobiej z licznikiem jest coś nie tak lub masz zdecydowanie niskie opony i dlatego jest prędkość zawyżona. W rzeczywistości przy tej mocy co podałeć (ok. 180KM) mogłeś jechać max. ok. 210-220km/h - tyle np. jedzie A6 2.8 (174KM), który ma napewno mniejsze opory powietrza. Nie mam akurat przed sobą katalogu z Audi 100, aby dane były dokładniejsze.

Pozdrawiam.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Heh, zaraz pojde zrobic test zegarow i zdjatko strzele :)

Tylko nie wiem, czy Ci się uda tak "strzelić", aby temp. była normalna i lampki nie świeciły ... :-)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Sebast troche przesadzasz z tymi osiągami, audi S6 ma ogranicznik prędkości na 250 km/h dlatego nie jedzie szybciej, zapewniam że bez ogranicznika pojedzie sporo szybciej, nie wiem jak inne audiki ale miałem 80 B4 z silnikiem 2,3 133 koniki i 230 mozna było sie bujnąć, ale to nie zmienia faktu że 260 km/h może osiągnac tylko bardzo mocne auto. choc jeśli to audi 100 było dłubane licznik troche oszukuje i była spora górka to kto wie może i sie rozpędził do tych 255 km/h. ale z doświadczenia po swoich autach wiem ze jest to bardzo trudne Alfa 155 2,5 V6 sport 170 ps - 225 km/h, golf VR6 2,8 też coś ok 170 ps 240 km/h wiec jak widać cieżkie audi kombi z napedem 4x4 (napęd 4x4 powoduje spadek mocy) i "180 koni" nie wiadomo skąd raczej watpliwe.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano
Sebast troche przesadzasz z tymi osiągami, audi S6 ma ogranicznik prędkości na 250 km/h dlatego nie jedzie szybciej, zapewniam że bez ogranicznika pojedzie sporo szybciej, nie wiem jak inne audiki ale miałem 80 B4 z silnikiem 2,3 133 koniki i 230 mozna było sie bujnąć, ale to nie zmienia faktu że 260 km/h może osiągnac tylko bardzo mocne auto. choc jeśli to audi 100 było dłubane licznik troche oszukuje i była spora górka to kto wie może i sie rozpędził do tych 255 km/h. ale z doświadczenia po swoich autach wiem ze jest to bardzo trudne Alfa 155 2,5 V6 sport 170 ps - 225 km/h, golf VR6 2,8 też coś ok 170 ps 240 km/h wiec jak widać cieżkie audi kombi z napedem 4x4 (napęd 4x4 powoduje spadek mocy) i "180 koni" nie wiadomo skąd raczej watpliwe.

Wiem, że mają ograniczniki, ale w katalogu dokładnie pisze 249 km/h. Ogranicznik na 250 ma A8 4.2l, bo jedzie dokładnie 250km/h (podobnie jak wszystkie BMW, te które mogłyby osiągnąć powyżej 250km/h). Ale tak jak napisałem, nie dam sobie nic urwać za te dane, bo w katalogach tez się mylą, a mam przed sobą tylko jeden katalog i nie mogę skonfrontować z innymi. Ale tez mi się wydaje, że przy 300KM pojedzie więcej - chyba to jest błąd w katalogu i ma być 250km/h. Weźmy w takim razie S6 2.2 turbo 230KM - 241 km/h

Ja mam w katalogu tak Alfa 155 2.5V6 166 KM - 215 km/h, Golf VR6 2.8 174 KM - 225 km/h, a więc to wszystko potwierdza przy mocy ok. 180KM, będzie 210-220km/h (Golf pojedzie więcej, bo jest mniejszy ...). BMW 525 przy 192KM - 230km/h.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Moja 525 ma automatyczna skrzynie i wedlug producenta ma 225 a wg testu ze str. http://www.e34.de ma 227.

Udało mi sie max wycisnac licznikowe 230.

OK. Zapomniałem napisać - to co podaje (jak i podają katalogi) to są dane (prawie zawsze) z "manualną" skrzynią (chyba, że dany model jest tylko w automacie) ... Akurat mam też przed sobą instrukcję do E34 i tam podają dla 525 z automatem 225km/h - powiedzmy, że jest to w granicach błędu ...

Ten sam silnik, ale kombi ma 218km/h (manual 221km/h), a 525iX (napęd na 4 koła) odpowiednio 211 i 215 km/h - to tak dla porównania ile mniej wiecej traci się na kombi i napędzie na 4 koła.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Mam E-30 1.8 iS z 90' i wg mojego licznika jechalem na trasie Poznan-komorniki (nowy odcinek autostrady) 225km/h w 3 osoby i z pelnym bakiem.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

przy wysokich predkosciach co za problem zrobic ostre zdjecie, tylko musi byc droga rowna i aparat trzymac odpowiednio w rekach oczywiscie nie kierowca a pasazer....

 

i dajcie spokoj z tymi V-maxami , wiekszosc samochodow(slabych silnkikow) zeby pojechac vmaxem musie sie rozbujac i potrzebuje bardzo dlugiego odcinka zeby chociaz przekroczyc 200km/h...

 

mnie jeszcze jedno smieszy jak ludzie uparcie na sile montuja w swoich "bolidach" szerokie opony , co im to daje?!!?? w slabym silniku mija sie to z celem.

 

poscigajcie sie z dawcami nerek na scigaczach na swiatlach w nocy to dopiero frajda :twisted: :twisted: :twisted:

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
poscigajcie sie z dawcami nerek na scigaczach na swiatlach w nocy to dopiero frajda :twisted: :twisted: :twisted:

 

Juz to przerabialem :lol:

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
ok widze ze jest tu wielu specow od V-max,to moze mi powiecie jak tanim kosztem zwiekszyc moc mojej bumki z tym ze nie chodzi mi o ingerencje w budowie silnika ale np.dolot powietrza,wydech jakis chipek czy to wogole sie odczuwa i jest sens bawic sie w cos takiego?Czy np.filtr stozkowy daje duzy przyrost mocy,albo strumienica na wydechu?Juz troche wydaje mi sie mulowata ta moja betka a z kolei zmieniac na inny juz mi sie nie chce bo troszku kasy wpakowalem w nia, a tez nie psuje sie zbytnio tylko jedynie ten mankament mnie dreczy.Jaki silnik mam to chyba widzicie w opisie
bede mogl wyprzedzac
Opublikowano

czytalem na stronie zachodniej o bmw, ze w przypadku bmw zmiana filtra na stozkowy nic nie daje, a wrecz odejmuje koni

 

nie pamietam z czego to wynikalo

 

czip jest moze dobry ale do diesli, na beznyniakch nie ma sensu

 

jedynie co to mozna poprawic wydech, wywalic katalizator ze zwyklych spsoobow, ale to da moze pare koni wiecej tylko

 

ktos tu kiedys wspominal o jakis kitach do bmw, (ale nie bylo to turbo)

ktore podnosza znacznie moc, np z 218koni 3.0 v8 do ponad 300 koni

i sa latwe w montazu i podobno bardzo trwale

byly to kity z USA

 

nie pamietam co to bylo dokladnie, moze ktos przypomni?

 

 

 

---

 

poszukalem troszke i macie strony z kitami do bmw

http://www.esstuning.com/bmw.html robi 410 koni z m60 4.0 - calkiem niezle z tym ze ponad 5k dolcow :)

 

http://www.capa.com.au/kits_bmw.htm tutaj ciut tansze tez 410 koni

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

ktos tu kiedys wspominal o jakis kitach do bmw, (ale nie bylo to turbo)

ktore podnosza znacznie moc, np z 218koni 3.0 v8 do ponad 300 koni

i sa latwe w montazu i podobno bardzo trwale

byly to kity z USA

 

nie pamietam co to bylo dokladnie, moze ktos przypomni?

 

 

 

---

 

poszukalem troszke i macie strony z kitami do bmw

http://www.esstuning.com/bmw.html robi 410 koni z m60 4.0 - calkiem niezle z tym ze ponad 5k dolcow :)

 

http://www.capa.com.au/kits_bmw.htm tutaj ciut tansze tez 410 koni

 

Z tymi kitami to ja bym uważał, bo jeżeli jest to produkt USA zrobiony podobnie jak do samochodów amerykańskich to silnik długo może nie pożyć.

Podnoszenine mocy w samochodach amerykańskich jest na całkiem innych zasadach niż w samochodach europejskich. Tam przyrost mocy na silniku 3.0 ok 50 KM to nic, a w europejczykach to jest już coś. Śmiałbym żec, że silniki amerykańskie są żywotniejsze niż europejskie i "mocniej zbudowane" (oczywiście uogólniając).

Opublikowano

ten 1 link to norweska firma wiec jest to raczej ok produkt, to sa specjalne kity do bmw

 

sa tez turbo, twin turbo ktore robia po 500 koni, i pewnie te sa na styl amerykanski

 

286 a 410 to nie az taka wieelka roznica

 

 

 

 

uniwersalne turbo za jedyne 375 dolarow

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33742&item=2480705006&rd=1

 

zerknijcie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Z tymi kitami to ja bym uważał, bo jeżeli jest to produkt USA zrobiony podobnie jak do samochodów amerykańskich to silnik długo może nie pożyć.

Podnoszenine mocy w samochodach amerykańskich jest na całkiem innych zasadach niż w samochodach europejskich. Tam przyrost mocy na silniku 3.0 ok 50 KM to nic, a w europejczykach to jest już coś. Śmiałbym żec, że silniki amerykańskie są żywotniejsze niż europejskie i "mocniej zbudowane" (oczywiście uogólniając).

 

No tak, ale przeciez te kity sa do BMW, a to chyba obojetne czy to BMW w USA czy Europie.

 

286 a 410 to nie az taka wieelka roznica

 

Nie? Wg mnie sporo.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
  • Członkowie klubu
Opublikowano
286 a 410 to nie az taka wieelka roznica

E39 540i (286 KM) - 0-100 km/h 6.2 sek

E39 M5 (400 KM) - 0-100 km/h 5.3 sek

 

Moim zdaniem różnica ok. 20% w przyspieszeniu do 100 km/h to całkiem spora różnica... Przy przyspieszeniu do 200 km/h ta różnica pewnie jest jeszcze większa...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
czytalem na stronie zachodniej o bmw, ze w przypadku bmw zmiana filtra na stozkowy nic nie daje, a wrecz odejmuje koni

 

nie pamietam z czego to wynikalo

 

czip jest moze dobry ale do diesli, na beznyniakch nie ma sensu

 

jedynie co to mozna poprawic wydech, wywalic katalizator ze zwyklych spsoobow, ale to da moze pare koni wiecej tylko

filtr stożkowy generalnie sie nie nadaje do montażu w samochodach,ktore sa uzywane na co dzień np. w ruchu miejskim bo na niskich obrotach silnik ze stozkiem charakteryzuje sie duza gorsza kultura pracy,momentem itp.Poza tym montując stożek musisz przerobić dolot,przydałoby sie też zmodyfikowac kolektor wydechowy i zkołować nowa puszke na filtr.

W sumie cała mechanika wyjdzie cie mniej wiecej tyle co turbo-soft robiony u GMS a da ci on z pewnoscia wiecej kucykow.

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano
286 a 410 to nie az taka wieelka roznica

E39 540i (286 KM) - 0-100 km/h 6.2 sek

E39 M5 (400 KM) - 0-100 km/h 5.3 sek

 

Moim zdaniem różnica ok. 20% w przyspieszeniu do 100 km/h to całkiem spora różnica... Przy przyspieszeniu do 200 km/h ta różnica pewnie jest jeszcze większa...

 

ja mowilem ze nie az taka wielka w kontekscie tych amerykanskich i nie tylko mega przyspieszaczy w stylu twin turbo

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Do Marcina978 a masz moze gdzies link do tej stronki gdzie jest napisane o tych stozkach do beemki ?. Bo zastanawiam sie nad zamontowaniem do mojej stozka, ale czytajac twoj topic mam teraz watpliwosci i chcialbym sobie poczytac co tam jest dokladnie napisane o tych stozkach i beemkach

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/Air_filter.htm

 

 

np

On the E36 M3, we measure a 15hp loss from open cone filters

 

albo

 

Cold air intakes non insulated are getting the warm air of the engine. This will LOWER your HP.

 

jedyne zalety to gleboki dzwiek

 

poza tym, same wady

 

ja dziekuje

 

mialem w ford sierra 2.0 dohc sportowy filtr, i tam dawalo to kopa

tutaj w bmw zrezygnowalem po tym artykule

 

 

konkluzja?

 

If you are looking for an increase of power, this is not the right item
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.