Skocz do zawartości

Ile jechaliście swoim BMW


Blaster

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 630
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dla sprostowania :) 1Mach = 100km/h :cool2:

 

Chyba coś ci sie pokręciło :wink:

1 Mach to jest stosunek prędkości ciała stałego do prędkości dzwięku, gdzie 1Mach = prędkość dźwięku, lecz nie jest liczbą stałą bo jest zależna od środowiska w którym dzwięk się rozchodzi np. prędkośc dzwięku nad powieżchnią ziemi wynosi ok 1200km/h zaś na 10000m jest to lekko ponad 1000km/h, a z kolei w wodzie prędkość dzwięku wynosi ponad 5000km/h i nadal jest to jeden Mach, ale w danym środowisku. Najszybciej dzwięk rozchodzi sie w stali.

 

Czyli Kai okazał się największym debeściakiem :!: jechał swoim BMW ponad 2500km/h :lol: :lol: :lol: :norty:

 

No właśnie... KIOKIO, co to 1 Mach to ja wiem, ale na pytanie "ile jechałeś tą beemką na maxa" zawsze odpowiadam, że coś ponad 2 Machy - brzmi dumnie :)

Ponadto zamiast mówić "zatrzymałem się na parkingu/stacji benzynowej" mówię, że "miałem międzylądowanie", a zamiast "o k...., koniec autostracy" mówię "podchodzimy do lądowania" :)

 

:dance:

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkośc dzwięku nad powieżchnią ziemi wynosi ok 1200km/h

 

Dokładnie (ale to tak upierdliwie dokładnie) 1223 :)

 

Oj Marco żebyś za dokładny nie był :wink: bo prędkośc dzwięku to akurat zalezy w dużej mieże od jego gęstości, czyli w upalne dni dzwięk rozchodzi się szybciej a w mroźne wolniej, bo jak wiadomo temperatura ma wpływ na gęstość powietrza. Tak aby zakończyć te wywody z fizyki dodam że prędkośc dzwięku zmienia się o ok 5m/s (18km/h) na każde 10*C, dlatego napisałem ż eok 1200 bo nie patrzyłem na termometr za oknem :lol: :lol: :lol: 8)

 

A nie na opak: zimno (większa gęstość, mniejsza objętość) - szybciej, ciepło (mniejsza gęstość, większa objętość) - wolniej :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkośc dzwięku nad powieżchnią ziemi wynosi ok 1200km/h

 

Dokładnie (ale to tak upierdliwie dokładnie) 1223 :)

 

Oj Marco żebyś za dokładny nie był :wink: bo prędkośc dzwięku to akurat zalezy w dużej mieże od jego gęstości, czyli w upalne dni dzwięk rozchodzi się szybciej a w mroźne wolniej, bo jak wiadomo temperatura ma wpływ na gęstość powietrza. Tak aby zakończyć te wywody z fizyki dodam że prędkośc dzwięku zmienia się o ok 5m/s (18km/h) na każde 10*C, dlatego napisałem ż eok 1200 bo nie patrzyłem na termometr za oknem :lol: :lol: :lol: 8)

 

A nie na opak: zimno (większa gęstość, mniejsza objętość) - szybciej, ciepło (mniejsza gęstość, większa objętość) - wolniej :)

 

 

dokładnie im większa temperatura powietrza tym większa, ale objętość właściwa a gęstość spada to i prędkość dźwięku spada

 

Załóżmy kółko fizyczne :twisted2: http://www.bmww.webpark.pl/zygi.gif

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie techniczne Barto. Wiesz, ja bym z tym nie wyjechał, ale jak już KTO :nana: zaczyna tworzyć nowš fizykę, to trzeba go skorygować :)

 

Spoko, może nowy dział: "Kółko fizyczne użytkowników BMW, czyli jak przekroczyć granicę prędkoci wiatła.".

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie techniczne Barto. Wiesz, ja bym z tym nie wyjechał, ale jak już KTO� :nana: zaczyna tworzyć nowš fizykę, to trzeba go skorygować :)

 

Spoko, może nowy dział: "Kółko fizyczne użytkowników BMW, czyli jak przekroczyć granicę prędko�ci �wiatła.".

 

A może z jaką prędkościa jechać żeby czerwone światło widoczne było jako zielone????? to bardziej praktyczne :mrgreen:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie techniczne Barto. Wiesz, ja bym z tym nie wyjechał, ale jak już KTO� :nana: zaczyna tworzyć nowš fizykę, to trzeba go skorygować :)

 

Spoko, może nowy dział: "Kółko fizyczne użytkowników BMW, czyli jak przekroczyć granicę prędko�ci �wiatła.".

 

A może z jaką prędkościa jechać żeby czerwone światło widoczne było jako zielone????? to bardziej praktyczne :mrgreen:

 

ok, więc:

Długość fali dla światła zielonego to 495-566nm, a dla czerwonego to 627-780nm, więc czerwony jest falą dłuższą, którą można "skrócić" do zielonej przez zbliżanie się do źródła z odpowiednią prędkością (Doppler).

 

Po krótkich przeliczeniach, zakładając średnio:

czerwony 700nm, zielony 530nm, prędkość światła 300 000 000 m/s,

 

prędkość to około: 72900000m/s, czyli 262 miliony km/h.

 

Kurna, tego to nawet BMW nie osiągnie :)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Prędkość dźwięku w powietrzu ( gazie ) zależy od tempreratury ( pierwiastka kwadratowego z temperatury wyrażonej w Kelwinach ) im WIĘKSZA jest temperatura tym WIĘKSZA jest prędkość dźwięku. Ktoś tu naprawdę tworzy nową mechanikę płynów!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje zaawansowanych metod badawczych.

Nie zmieniają one jednak faktu , że :

Prędkość dźwięku w powietrzu (a także ogólnie - w gazach) wyraźnie zależy od temperatury (ściślej od pierwiastka kwadratowego z temperatury wyrażonej w kelwinach). Im większa jest temperatura powietrza, tym szybciej poruszają się jego cząsteczki i tym większa jest prędkość dźwięku.

W typowych warunkach, jakie spotykamy na co dzień w atmosferze ziemskiej, zmiana temperatury powietrza o 10 stopni Celsjusza spowoduje zmianę prędkości dźwięku o ok. 5 m/s.

 

nie dyskutujmy już o tym

Edytowane przez Frank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie bierze się to z podstawowego wzoru o gazach

pV/t = const;

czyli jak rośnie temeratura to albo zwiększa się ciśnienie i/lub objętość

jeżeli objętość jes taka sama(co tu ma miejsce) to musi wzrosnąć ciśnienie a z jego wzrostem rośnie gęstość gazu(w tym wypadku powietrza) dla danej temeratury.

A prędkość fali jest proporcjonlna do gęstości ośrodka w którmy się rozchodzi.

Ot cała tajemnica. Czyli im cieplej tym gęściej(mów się nawet ale duchota) i tym szybciek rozchodzi się dzwięk.

 

A tezaz zagadka, to jakim cudem światło(w końcu fala) rozchodzi się w próżni

Zadna fala tam nie powinna się rozchodzić :). Ponoć nie da się usłyszeć własnego krzyku, wybuchu itp. A światło pocina jak bmw na autobanie

[OO=( )( )=OO]

Bardzo Miły Właściciel :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość dźwięku w powietrzu ( gazie ) zależy od tempreratury ( pierwiastka kwadratowego z temperatury wyrażonej w Kelwinach ) im WIĘKSZA jest temperatura tym WIĘKSZA jest prędkość dźwięku. Ktoś tu naprawdę tworzy nową mechanikę płynów!!

 

DOKŁADNIE, przecież tak napisałem :mrgreen:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie bierze się to z podstawowego wzoru o gazach

pV/t = const;

czyli jak rośnie temeratura to albo zwiększa się ciśnienie i/lub objętość

jeżeli objętość jes taka sama(co tu ma miejsce) to musi wzrosnąć ciśnienie a z jego wzrostem rośnie gęstość gazu(w tym wypadku powietrza) dla danej temeratury.

A prędkość fali jest proporcjonlna do gęstości ośrodka w którmy się rozchodzi.

Ot cała tajemnica. Czyli im cieplej tym gęściej(mów się nawet ale duchota) i tym szybciek rozchodzi się dzwięk.

 

A tezaz zagadka, to jakim cudem światło(w końcu fala) rozchodzi się w próżni

Zadna fala tam nie powinna się rozchodzić :). Ponoć nie da się usłyszeć własnego krzyku, wybuchu itp. A światło pocina jak bmw na autobanie

 

To wynika z korpuskularno-skalarnej budowy światła. Światło nie tylko jest falą fizycznie istniejących fotonów, ale również falą elektro-magnetyczną, a taka fala dla propagacji nie wymaga ośrodka fizycznego.

Więcej o to nie pytaj, bo będą wykłady, a to ciężki temat :/

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Widze, za zrobilo sie troszke OT :D Moze dowiem sie czegos ciekawego :D

Na pewno ciekawszego niż ile poleci jakieś tam auto :duh: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może teraz coś z chemii :mrgreen:

 

To coś z chemii ogranicznej :)

Zagadka: jaką drogą (chodzi o konkretny narząd wewnętrzny) wchłaniany jest etanol (eksperymenty z metanolem odradzam) do krwioobiegu ssaka, zakładając, że dawka podana jest doustnie?

 

 

 

:)

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może teraz coś z chemii :mrgreen:

 

To coś z chemii ogranicznej :)

Zagadka: jaką drogą (chodzi o konkretny narząd wewnętrzny) wchłaniany jest etanol (eksperymenty z metanolem odradzam) do krwioobiegu ssaka, zakładając, że dawka podana jest doustnie?

 

 

 

:)

 

jak to jaką?, drogą pokarmową, a ściślej to alkohole sa wchłaniane już natychmiast po spożyciu w jamie ustnej poprzez przesączanie i poprzez parowanie, alkohol dostaje sie bezpośrednio do płuc, najwięcej alkocholu wchłania sie w jelitach :mrgreen:

 

Wygrałem coś??

 

a ta lekturę proponuje do przeczytania można się dowiedzieć ciekawszych rzeczy niż tylko ile wyciąga beemka http://www.eodn.elk.edu.pl/publikacje/81.htm

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.