Skocz do zawartości

530d '07 - koszty przeglądów i nie tylko


xaban

Rekomendowane odpowiedzi

Nie udało mi się znaleźć tej informacji, więc pytam.

 

Ile mniej-więcej kosztuje przegląd techniczny takiego samochodu w ASO?

 

Waham się pomiędzy nim a (nie bijcie) Audi A6 3.0tdi. Zbieram i porównuję dane a chciałbym porównać również koszt serwisowania.

 

Z góry dzięki bardzo za jakiekolwiek odpowiedzi.

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja robiłem serwis po 140,000 i wydałem ponad 10kzł a BZQ wymienił amory i wydał ponad 5kzł itd i takich przykładów można dać mnóstwo,wszystko zalezy od modelu jaki kupimy spectrum jest szerokie od 520 do M5 i naszego własnego podejscia do stanu technicznego auta.

Jak cie stać na BMW to i na Audi i odwrotnie a wybieranie marki samochodu w tym segmencie bo coś tam może będzie ciut tańsze jest dla mnie nieporozumieniem.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem - sypie się? :)

 

Kiedyś miałem Alfę i zostawiałem podobne pieniądze w warsztatach. Teraz od 2,5 roku mam Audi (A4) i na serwis wydaję grosze, bo po prostu nic się nie psuje. Wymieniam tylko płyny, filtry itp.

Jeżeli moje auto ma znowu spędzać dużo czasu w warsztatach, bo ciągle trzeba wymieniać np. elementy zawieszenia, to chyba jednak BMW odpada...

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moje auto ma znowu spędzać dużo czasu w warsztatach, bo ciągle trzeba wymieniać np. elementy zawieszenia, to chyba jednak BMW odpada...

Nic się nie sypie tylko BMW nie toleruje zamienników czyli podrób jednym słowem.Jak raz dobrze zrobisz na ory czesciach to będziesz jeździł i jeździł a jak ktoś wkładał lipe to auto szybko to wypluje czyli wszystko zależy po kim wezmiesz auto.

Chyba że bierzesz nówke to sama radocha.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to i ja dorzucę coś

 

płyn hamulcowy - 40

ale wymiana w salonie - 167

 

akumulator - 531

wymiana w salonie 195

 

filtr oleju -75

filtr powietrza - 176

klocki hamulcowe przód - 295

czujnik zuzycia klocków - 64

 

Tą dychę to dopiero musisz mieć jac coś zacznie lecieć - ja ma już rok i nic sie nie dzieje (odpukać).

No ale kupiłem serwisowany w de i znam całą historię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator - 531

wymiana w salonie 195

 

no to jasne z kąd prezes ma na nową siódemkę :lol:

Prosze sie nie pchać i zrobic listę kolejkową...

Przyjmuję max. 10 wymian dziennie... :lol:

 

z kąd

skąd... :wink:

 

Jak byś nie miał terminów mogę pomóc :lol:

 

 

ps. no poligloty to ze mnie nie będzie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do tego:

 

Sprzęgło komplet około 1500zł

Koło Dwu masowe około 5 tyś zł

Amortyzatroy komplet od 4 do 5 tyś w zależności od wersji

Wachacze od 400-800zł szt w zalezności który

Wymiana softu poza ASO - 500zł

Tarcze hamulcowe przod okolo 800-900zł

Tarcze Hamulcowe tył około 500zł

Klocki przód 600zł

Klocki tył 350zł

Czujniki do klocków po 80zł

 

 

Jesli to ma być diesel to popytaj o ceny turbin, kolektorow i jakis innych rzeczy związanych z przypadłościa diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to i ja dorzucę coś

 

klocki hamulcowe przód - 295

a gdzie kosztują klocki hamulcowe na przód do 530d aż 295zł?

hej

 

 

dziwna cena chyba nie w aso bo niedawno dałem 480 za przód do e39 528ia, a poza Aso +-100zł/ate/

 

kolega BZQ napisał 600zł to musi być ASO to te 295 to niewiem

Edytowane przez mistszu1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem - sypie się? :)

 

Wszystko się sypie, samochód to nie jest rzecz trwała, wykonana na 100 lat bezawaryjnej pracy. A im nowszy, mocniejszy, ma więcej bajerów - tym częsciej będziesz wydawał na niego kase.

 

To A4 które masz, to jak rozumiem benzyna i/lub nówka. Szwagier naprawia auta koncernu VW i często widze w miare młode (2003-2006) TDI z niesamowitymi problemami i historiami napraw u niego. Filtry cząstek stałych, turbiny, zapchane odmy, itp, to chleb powszedni. Tak że nie gloryfikowałbym jakieś konkretnej marki, bo nowe i mocne diesle każdej marki wymagają odpowiedniego traktowania, inaczej zemści się na portfelu.

 

Jak trafisz dobrze, to będziesz jeździł lecjąc oleje i paliwo. Loteria zakupu używanego diesla po prostu. Trzeba ją wkalkulować i pamiętać o trzymaniu drobniaków za pasem, bo jak coś się sypie, to tanio nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się sypie, samochód to nie jest rzecz trwała, wykonana na 100 lat bezawaryjnej pracy. A im nowszy, mocniejszy, ma więcej bajerów - tym częsciej będziesz wydawał na niego kase.

 

To prawda, ale sam przyznasz, że niektóre marki sypią się bardziej. :)

Alfa sypała mi się bardzo, Audi nie sypie się wcale (odpukać :mad2: ).

Nie wiem, jaka jest różnica między BMW i Audi w przypadku klasy średniej-wyższej. Być może żadna, może minimalna.

Ale jeżeli jest istotna - chciałbym to wiedzieć.

 

Przy porównaniu tych dwóch samochodów każdy detal się liczy. Dlatego, że ogólna ocena wychodzi cholernie zbliżona (nawet w Top Gear dali obu autom identycznie 14/20 punktów).

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.