Skocz do zawartości

e39 530d pompa paliwa w progu bardzo glosna...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pompa progowa jak jest dobra to pompuje obojętnie czy macie 10l czy 60l. i obciążenie jest identyczne.Jeżdżę do Ruskich na oparach ,wracam z pełnym zbiornikiem i nie ma żadnej różnicy w pracy.Chodzi cicho i pompuje puki jest dobra,jak padnie to nawet przy pełnym zbiorniku będzie zonk.
  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

1.5 roku temu wymieniałem pompę progowa - kupiłem oryginał. Pompa od samego początku trochę buczała, ale teraz jest coraz głośniej. Słychać ja nawet przy uruchomionym silniku - takie ciche buczenie.

Zrobilem pomiary INPA pompy i wygląda to tak:

 

- po uruchomieniu silnika pokazuje ciśnienie 3.89

- jak wcisnę gaz w podłogę to schodzi max do 3.19

 

Czy to początek końca nowej pompki? Czy może problem z ogranicznikiem ciśnienia?

 

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
Pompa progowa jak jest dobra to pompuje obojętnie czy macie 10l czy 60l. i obciążenie jest identyczne.Jeżdżę do Ruskich na oparach ,wracam z pełnym zbiornikiem i nie ma żadnej różnicy w pracy.Chodzi cicho i pompuje puki jest dobra,jak padnie to nawet przy pełnym zbiorniku będzie zonk.

 

Tak, ale z tego co mi tłumaczono to biorąc końcówkę paliwa może zassać jakiś syf z dna zbiornika, a to może negatywnie wpływać na jej pracę. Objawy jakie ja miałem idealnie pasowały do tej teorii ;)

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

W podobny sposob i ja zalatwilem pompę.

OBC pokazywał jakies 11km, a to juz naprawdę opary, 3 dni pozniej pompa buczała, kolejne 2 były problemy z odpaleniem

 

polowiec, raczej pompa, jesli buczy. Nie jezdziles czasem na 'mocnej' rezerwie?

Opublikowano
W podobny sposob i ja zalatwilem pompę.

OBC pokazywał jakies 11km, a to juz naprawdę opary, 3 dni pozniej pompa buczała, kolejne 2 były problemy z odpaleniem

 

polowiec, raczej pompa, jesli buczy. Nie jeździłeś czasem na 'mocnej' rezerwie?

 

Staram się nie jeździć poniżej 15l.Tankuje do pełna, a zima nie schodzę poniżej 30l. Auto odpala bardzo szybko, nawet jak długo stoi. Filtr paliwa wymieniany ostatnio w tamtym roku, bosch. Wydaje mi się, ze te 3.19 po wciśnięciu przy obciążeniu to trochę mało :(

Podmienię jeszcze zawór regulacji ciśnienia paliwa (ten przy filtrze).

 

A jest jakiś sposób czyszczenia tej pompki?

Opublikowano

Z tego co pamiętam z INPA to u mnie na jałowym biegu pompa nie ma aż takich dużych wahań ciśnienia jeśli się nawet wciśnie pedał gazu w podłogę. Może trochę zmienia się wskazanie ciśnienia ale na pewno nie spada ono aż tak nisko żeby z 3,89 spadło na 3,19. U mnie pod obciążeniem - pełny but przy 3-cim biegu - nie spada niżej niż 3,46-3,50.

Pzdr.

Opublikowano
Z tego co pamiętam z INPA to u mnie na jałowym biegu pompa nie ma aż takich dużych wahań ciśnienia jeśli się nawet wciśnie pedał gazu w podłogę. Może trochę zmienia się wskazanie ciśnienia ale na pewno nie spada ono aż tak nisko żeby z 3,89 spadło na 3,19. U mnie pod obciążeniem - pełny but przy 3-cim biegu - nie spada niżej niż 3,46-3,50.

Pzdr.

 

 

Witam

 

Na postoju to prawie nic nie spada. 3.19 to but ponad 4000 tys przy obciążeniu.

 

Mam bardzo podobnie jak na tym filmie (tylko nie wiem czy to prawidłowe wskazania).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podmieniłem dzisiaj pompę progowa z auta które dobrze chodziło. Nastała cisza, ale cieśninie przy bucie mam jeszcze niższe.

 

Mam takie parametry przy bucie:

 

- doładowanie turbiny ponad 2400

- pompa wysokiego ciśnienia 1280

- pompa progowa 2.9

 

co ciekawe, na starej pompce miałem wyższe ciśnienie progowej ale niżesz wysokiej (3.2 / 1180).

 

Jakie macie parametry przy bucie? Czy ciśnienie na wysokiej jest ok, jeżeli tak to na progowej chyba tez?

 

pozdro.

Opublikowano

wysokie cisnienie nei jest ok, powinno być 1300-1350bar, a przy pełnym bucie cisnienie wstepne spada mi minimum do 3.5 bara, przy normalnej jezdzie 3.95.

Masz do wymiany ogranicznik ciśnienia na to wychodzi.

 

Aha, ostatnio odkryłem, ze moja przepływka jakoś powyżej 3000obr pokazuje o ok. 100 jednostek mniej niż wartość oczekiwana, ciekawe dlaczego. Przedmuchy sie pojawiają i odmą wkrada sie lewe powietrze? Jak jest u was?

Pomiar najlepiej sprawdzac minimum na IV, zeby przyrost obrotow był wolniejszy

Opublikowano
wysokie cisnienie nei jest ok, powinno być 1300-1350bar, a przy pełnym bucie cisnienie wstepne spada mi minimum do 3.5 bara, przy normalnej jezdzie 3.95.

Masz do wymiany ogranicznik ciśnienia na to wychodzi.

 

Aha, ostatnio odkryłem, ze moja przepływka jakoś powyżej 3000obr pokazuje o ok. 100 jednostek mniej niż wartość oczekiwana, ciekawe dlaczego. Przedmuchy sie pojawiają i odmą wkrada sie lewe powietrze? Jak jest u was?

Pomiar najlepiej sprawdzac minimum na IV, zeby przyrost obrotow był wolniejszy

 

 

Szukam i nie mogę kupić samego ogranicznika. W serwisie w przewodami ok 500zl :(

Na aledrogo sa używki, tylko pytanie w jakim stanie :(

Opublikowano

 

 

Witam

 

Tam juz szukałem, szukałem tez UK i DE. Nawet kupiłem w sklepie w uk (bo byl na stanie) ale dostalem maila, ze produkt jest stary i nie maja na stan ie :(

 

jest z tym problem. Moze ktos ma pewna uzywke?

 

pozdarwiam

Opublikowano
na forum 5er, ktoś pisał że w serwisie zapłacił 200zł, chyba za sam ogranicznik ciśnienia bez wężyków,

 

Tak, zgadza się. Jeszcze nie dawno w serwisie kosztował 200 zl, teraz zmienili cenę :(.

Opublikowano

Na pewno można gdzieś kupić, może na ebay?

 

jakbyś miał jakieś sprawdzone info, daj znać

 

ja mam jeszcze jedno ale z wiadomych przyczyn nie wchodzi w grę http://www.sklepbmw.com/pozostale/52-ogranicznik-cisnienia-paliwa-e39-25-30-diesel.html

 

u mnie na wolnych obrotach ciśnienie paliwa jest rzędu 3,4 bar , wiem że to za mało a nie mam jakiegoś zamulenia lub przerywania na wys obrotach, więc tez bym sobie kupił i ew sprawdził ten ogranicznik ciśnienia.

 

Niektórzy go rozbierali i czyścili, efekty były znikome, no i dochodzi niewiadoma czy po rozebraniu i ponownym złożeniu nie rozpadnie się po czasie.

Opublikowano
Na pewno można gdzieś kupić, może na ebay?

 

jakbyś miał jakieś sprawdzone info, daj znać

 

ja mam jeszcze jedno ale z wiadomych przyczyn nie wchodzi w grę http://www.sklepbmw.com/pozostale/52-ogranicznik-cisnienia-paliwa-e39-25-30-diesel.html

 

u mnie na wolnych obrotach ciśnienie paliwa jest rzędu 3,4 bar , wiem że to za mało a nie mam jakiegoś zamulenia lub przerywania na wys obrotach, więc tez bym sobie kupił i ew sprawdził ten ogranicznik ciśnienia.

 

Niektórzy go rozbierali i czyścili, efekty były znikome, no i dochodzi niewiadoma czy po rozebraniu i ponownym złożeniu nie rozpadnie się po czasie.

 

 

Witam

 

Kupiłem w serwisie. W poniedziałek wymienię i dam znać jakie mam teraz ciesnienia.

 

pozdro.

Opublikowano

Wymieniłem zaworek. Wyniki super :)

 

Na starym zaworku miałem na biegu jałowym 3.9 a jak dałem buta to spadało do 2.8. Na nowym zaworku mam 3.92 i dam buta to spada do 3.6

Wyniki na starej pompie progowej która założyłem do testów.

 

Jutro wymieniam pompę progowa (zakładam z powrotem moja która kupiłem 1.5 roku temu).

 

 

PS. W stary zaworek mogę dmuchać i lekko przepuszcza. Nowy nic. Wiec na 100% miałem uszkodzony.

 

 

pozdro

Opublikowano

Koledzy pytanie :)

 

Moja pompa podaje ciśnienie na jałowym 3,46 - 3,52 jeśli czasem mocniej jeżdżę wywala mi błąd tej pompki i ciśnienie minimalne jakie zauważyłem pokazuje 3.2 bara (niskie) ale teraz ważne: gdy na biegu jałowym zacisnę wężyk pod ogranicznikiem ciśnienia pod maską to na jałowym momentalnie zależnie od stopnia zaciśnięcia wskakuje nawet 4,26 bar. Póki co pompa chodzi odpukać cicho. Czy to na pewno wina pompy? Zabieg ten powtarzałem kilka razy i zawsze po zaciśnięciu ale dość mocnym tego węża INPA pokazała 4,26 - 4,30 bar.

 

Aha jeszcze jedno ostatnio dawałem pompę paliwa nową do reklamacji w nowej w jałowym było ciśnienie 3,56 zaś po bucie 3.33 było najniższe ale pompa buczała i oddałem do reklamacji - wrócili kasę. (mam na myśli ze może sprawna była tylko buczała a to nie wina pompy.)

Opublikowano
Wymieniłem zaworek. Wyniki super :)

 

Powinienes odczuć wzrost dynamiki, szczegolnie jak przyspieszasz, odpuscisz gaz gdzies przy wyzszych obrotach i znów chcesz dać w palnik.

Przy słabym cisnieniu czuć ze nagle straciłes moc i dopiero bieg wyżej daje power, a tu bedziesz miał wznowienie ciągu na tym samym biegu.

Opublikowano
Wymieniłem zaworek. Wyniki super :)

 

Powinienes odczuć wzrost dynamiki, szczegolnie jak przyspieszasz, odpuscisz gaz gdzies przy wyzszych obrotach i znów chcesz dać w palnik.

Przy słabym cisnieniu czuć ze nagle straciłes moc i dopiero bieg wyżej daje power, a tu bedziesz miał wznowienie ciągu na tym samym biegu.

 

 

Wymieniłem dzisiaj jeszcze pompkę progowa i teraz mam ciśnienie na biegu jałowym - 4.05 a przy bucie spada do 3.8. Dynamika faktycznie dużo lepsza, zwłaszcza na wyższych obrotach.

Testowałem autko dzisiaj na autostradzie, do 180 idzie super potem trochę gorzej i max 195. Wydaje mi się, ze turbo mi trochę za szybko wstaje. Czy to może być przyczyna "malej" prędkości maksymalnej?

Opublikowano
zle wyregulowana sztanga. krzywa mocy za bardzo spada i od pewnych obrotów silnik poddaje sie oporom powietrza

 

 

Ok, wiec będę ja regulował :)

 

Wiem ze muszę skrócić sztangę, pytanie o ile. Jeden obrót śrubki wystarczy czy to już za duzo?

Robiłem test DISem i przy 3500obr już teraz mam prawie idealnie (mieści się w tolerancji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.