Skocz do zawartości

e39 530d pompa paliwa w progu bardzo glosna...


maxym530d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam oto zjawisko: Kupilem oryginalna, nowa pompe paliwa firmy Pierburg pod fotelem kierowcy do mojej e39 530da

Po zamontowaniu wszystko bylo ok 1 dzien. Nastepnego dnia po przekreceniu kluczyka (jeszcze nie uruchomilem silnika) uslyszalem buczenie.

Nie bylo takie strasznie glosne, ale jednak denerwujace. Schylilem glowe pod prog i zlokalizowalem zrodlo dzwieku. Mam wrazenie, ze jest to

ta nowa pompa paliwa... Spotkaliscie sie z czyms takim? Dlaczego nowa jest taka glosna? A moze to webasto, ktore jest obok?

Macie pomysly? Reklamowac ja jak buczenie nie ustanie?

Dzieki za podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...

Ostatnio miałem podobny problem. Zakończyło się lawetą z autostrady. Zapaliły się wszystkie kontrolki i nie mogłem juz uruchomić silnika.

Pompa chodziła normalnie, tzn. nie słyszałem jej. Po jakimś czasie zaczęła głośno buczeć po przekręceniu zapłonu i pracy silnika. Jakiś czas jeżdziłem az stanąłem na autostradzie.

Okazało się że padła pompa.

Najlepsze jest to ze po wymianie na nowa usterka ustąpiła, ale na jakieś 3 tygodnie. Po tym czasie zaczęła mi buczeć nowa pompa. Takze ta nowa może byc rzeczywiście zle przykręcona, a jak nie to reklamacja.

 

Tak więc taka przestroga na przyszłość, ze jak buczy pompa to niekoniecznie może być niedokręcona ale po prostu zbliża się jej koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jak zauważyłem, że głośno chodzi a wręcz pierdzi (było to wyraźnie słychać przy otworzonych drzwiach również) to była kwestia 100km i samochód dalej nie pojechał - laweta na autostradzie. Przy samym końcu gaz nie reagował , brak mocy, ale to były ostatnie 25km. Nowa jak wcześniej pisałem była źle założona - dlatego była głośna (najbardziej odczuwalne z kabiny bo drgała o karoserię).

 

Gdzieś na forum była informacja, że jak się odblokuje ukryte funkcję w komputerze to można sprawdzić ciśnienie na pompach. Ponoć jest jakiś limit różnicy ciśnienia, ale to na pewno jak podłączysz pod komputer można sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
odświerze temat.... kupiłem nową pompe bo tamta warczała itp itd. oto nowa pompa :duh: cos jest nie tak.... zamontowana jest dobrze, sama w sobie głośno chodzi. Zastanawia mnie tylko czy to nie jest jakiś czujnik ciśnienia uszkodzony może ona bije to ciśnienie bez konca i jest poprostu przeciazona.... nie wiem juz sam oto link jak pracuje http://img152.imageshack.us/i/hpb.mp4/
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienie filtr bo też mnie to nurtuje... :think: czy pompa przy dużym obciążeniu tak właśnie by pracowała? :doh: Ciśnienie jest mierzone za filtrem INPA pokazuje 4 Bary może rzeczywiście ten filtr cięzko przepuszcza :police:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Odświeżę temat.Kilka dni temu padła mi pompa paliwa w progu tak poprostu bez żadnego ostrzeżenia, postawiłem bunię na parkingu i po pół godzinie już nie odpaliła,wcześniej przejechałem 50km bez żadnych niepokojących objawów.Stukanie w podłogę nie pomogło(pomaga w przypadku kiedy szczotki się zawieszają),u mnie jedna szczotka się oberwała i zrobiła zwarcie co spowodowało że spalił się bezpiecznik.

Wymieniłem pompę na nową pierburga i chodzi bardzo głośno :mad2: ,mechanik powiedział że za jakiś czas się dotrze i nie będzie tak buczeć :shock:Starej pompy wcale nie słyszałem chodziła cichutko,tylko kilka sekund po włączeniu zapłonu było słychać ciche buczenie,teraz nawet podczas jazdy słyszę tą pompę, zresztą nie wiem czy ona powinna chodzić podczas jazdy? Szczerze mówiąc to skołowaciałem i nie wiem czy mam reklamować tą pompę czy tak jeżdzić?

Dzięki za wszelkie info. i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moja nowa pompa pierburga ori.ze znaczkiem BMW buczała coraz głośniej aż wczoraj padła po 300km. :mad2: :mad2:

Dostałem drugą też pierburga tylko że wyprodukowaną w Polsce,jest cicha i daje 4 bary, poprzednia byla chyba z Hin :duh:

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Koledzy, odgrzewam temat. :) Co pisało na waszych pompach: Ti Automotive Made in POLAND? Bo ja kupiłem Boscha a w pudełku Ti Automotive Made in POLAND a z tego co wiem to TI A. przejął Pierburga więc to ta sama pompa. Kupiłem 2 miesiace temu, - STRASZNIE BUCZY. Nie wiem czy reklamować... Ciśnienie mam 3,6 bara na jałowym. Nie wiem może regulator paliwa jeszcze walnięty... może wina pompy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gbocz334 - 3,6 na biegu jałowym to trochę mało. Powinno być bliżej 3,8-3,9. U mnie przy pełnym bucie na 3-cim biegu ciśnienie jest prawie 3,5. Ja swoją wymieniałem jakoś w 2009 i moja była jeszcze jako Pierburg zdaje się. Choć pewności nie mam bo wymieniałem w nieautoryzowanym ASO BMW Stando więc tam wsadzili niby oryginał ale wydaje mi się, że jak kiedyś grzebałem z kanału to widziałem na niej logo Pierburg.

W kwestii obecnego znakowania pomp to się zgadza - TI Automotive przejęło od Pierburga dział pomp i teraz większośc tych pomp jest robiona w PL - stąd logo na obudowie TI Automotive Poland.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pompkę progową to mi kiedyś zaczęła buczeć, nie bardzo wiedziałem co z nią zrobić, mechanik mi powiedział, żebym szykował się na jej wymianę, chodziła naprawdę głośno. Buczenie ustało jak zalałem ropy pod korek :)

zaczeła buczeć jak śmigałem na rezerwie, potem jak ręką odjął :)

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałem tej pompki, nawet nie wiem jak ona tam "siedzi" ale wydaje mi się, że jak ją zamontowałeś odwrotnie to nie będzie prawidłowo działać. Ona jest tak zrobiona, że kręci w jedną stronę więc na logikę powinna kręcić na sucho, ale w stronę zbiornkia :mrgreen: Tak mi się wydaje, ale mogę się mylić :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He He :) ja nawet nie wiem jakie moja ma ciśnienie, rzadko mi się zdarzy, że na wysokich obrotach lekko szarpnie tak jakby lekko niedomagała, ale to sporadyczne przypadki :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy by ciśnienia nie było, a ciśnienie jest ok, tzn. 3,45 bara wiec mało :) Jesli zaciśne regulator to jest 4 bary, a koledzy piszą żę powinno byc ponad 5 :) wiec do wmiany pompa :)

Gdzie tak piszą o tych 5 barach?????? :shock:

Chyba sobie ktoś jaja robi i tyle a potem lecą dalej po forach takie głupoty i i ludzie po przeczytaniu tego chcą potem dobre pompy wymieniać.

Pamiętaj - na biegu jałowym jak pompa progowa daje 3,90-4,00 to jest super ekstra hiper bomba.

Przy obciążeniu - 3 bieg, but w podłogę do 3000 obrotów - ciśnienie powinno oscylować w granicy 3,40-3,50 i to jest wtedy wynik poprawnie działającej pompy.

Co do zamontowania jej odwrotnie - wiadomo, że pompa jest smarowana olejem napędowym więc przy takim montażu, momentalnie się zatrze bo wyciągnie paliwo z przewodu paliwowego za pompą i będzie pracowała na sucho.

Druga sprawa - tak zamontowana pompa spowoduje, że nie odpalisz za chiny auta. Pompa progowa odpowiada w GŁÓWNEJ mierze za odpalenie auta (potem jedynie wspomaga ciśnienie pompy głównej CR). Jak silnik odpali to bez pompy progowej będzie chodził bo pompa główna Common Rail wytworzy na tyle duże podciśnienie, że pozwoli to na pracę silnika. Tyle tylko, ze przy mocniejszym przyspieszeniu w aucie zrobi się mocny muł bo wtedy ciśnienie będzie już za małe. Pamiętać też trzeba, że jeżdżenie z uszkodzoną progówką powoduje, że ostro w tyłek dostaje pompa główna.

Jak masz problem z odpaleniem, buczeniem progówki to postukaj nogami w podłogę (siedząc za kierownicą) - z reguły taki zabieg pomaga za którymś razem odpalić auto (no chyba, że w bebechach progówki masz już wiór to jej nic nie pomoże). Po kuracji nożnej zobaczysz też czy buczenie się nasiliło, ucichło itp.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgodzę, że sama pompka - solo - może i dmuchać te 5 barów (może nawet trochę więcej). Jednak już wpięta w układ paliwowy nie powinna się bujać więcej jak 4,00 bary.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.