Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

eco driving - nie łapię tego. Widziałem program o tym. Goście w USA gaszą samochody jak jadą z górki, czy zjeżdżają z własnych podjazdów. Jazdę zaczynają od popchania samochodu i odpalają dopiero jak już samochód nie chce się toczyć.Jadą za kimś zderzak w zderzak by zminimalizować opory powietrza - nie wiem, nie znam się, ale wydaje mi się to bezsensu i trochę niebezpieczne.

 

Dlaczego musiałem znowu wyciągać z garażu zmiotkę do śniegu.... :( Myślałem, że już się z nią rozstałem...

Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Opublikowano
ECO chodzi o jak najszybsze rozpedzenie do zadanej predkosci jazdy,nie rozpedzam sie jak emeryt tylko dynamicznie do piatego biegu nie przeginajac z duzymi obrotami-zmiana biegow(1,2 i trojka -szybka zmiana na kolejny bieg,potem 4-5 stabilnie do przodu) dla silnika bez turbo na benzynie to miedzy 2500 a 3000 obrotow i z tego co widze jak wykozystuje moment to rzeczywiscie mniej pali niz bym jechal delikatkie z obrotami ponizej 2000 blokujac peleton za mna. Amerykanie to we wszystkim przeginaja(pchanie auta :mad2: )
Opublikowano
Pytałem o spalanie z ciekawości bo niektórzy piszą że im spalają po mieście 16l a w trasie 13l -kity bo to nie możliwe chyba że maja cały czs z górki .Mój w cyklu mieszanym na bezynie pali 19l i uważam że na taki samochód to nie jest dużo(a nie mam lekkiej nogi).pozdrawiam

 

No i właśnie dlatego wybierając benzynę wziąłem 4.4 bo różnice w spalaniu w porównaniu do 3.0 nie są ogromne a dźwięk ośmiu garów przy wyprzedzaniu czy ruszaniu to miód dla serca...

Ale żeby zostać w temacie: wczoraj zrobilem traskę Bielsko-Rzym - autostrada 100% - prędkość na tempomacie 160, czasem szybciej jak ktoś chciał się ścigać :norty:

- spalanie średnie z całej trasy na kompie wyszło 14,9/100. Latając wcześniej 3 dni po miescie (faktycznie padał snieg w Rybniku w sobote :) ) na kompie wyszło mi 20,8.

Opublikowano
3.0D 184KM seryjnie, zwiększone do 225KM. Spalanie spadło i obecnie w trasie spala w wolnym trybie ok 8l, przy szybszej jezdzie ok 10l/100km. Jazda w mieście z grzanymi fotelami i szybami, webasto włączone, światła i dmuchawa wychodzi nie więcej jak 12l/100km!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

jeśli chodzi o spalanie to moja pali 20-22L w mieście a na trasie (max 140km/h) 14-16L gazu.

na instalacji poprzedni właściciel zrobił 80tyś km a ja od 14 miesięcy zrobiłem kolejne 25tyś km.

mam przebieg 296tyś km bierze 1L oleju na 2000km i w sumie nic.

A tak naprawdę to dobrze założona instalacja powinna spalać o (20-30%) więcej niż benzyny a 3.0i pali w mieście 17,8L/100km

Eksploatacja i dbanie o należyte naprawy to odrębny temat.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie powiem troszkę pali.Ale komfort jazdy jest nie do opisania.W trasie kolego płyniesz.Poruszam się kolego 3litrami w diselku i powiem ci ze pali tej ropy trochę.Ale fakt faktem , w głównej mierze z tego co zdążyłem się zorientować zależy to tylko i wyłącznie od ciebie jak ten pedał gazu ciśniesz.Dochodzą mnie słuchy ( DISEL ? ) że ropa droższa niż benzyna.Że gaz byłby lepszy ,tańszy.Z tego co wiem.BMW nie lubi gazu.Zaraz odezwą się koledzy że bredzę.Ok ok Gaz sekwencyjny z dobrą butlą to ok.Ale słyszałem też że ta sekwencja to nie wszystko jak na BMW.Gaz sekwencyjny dedykowany do BMW to z tego co słyszałem ,jeszcze coś innego.Ale taka butelka kolego troszeczkę kosztuje.Ale jak się ktoś z kasą nie liczy to coś innego.Jeśli benzyna to tylko z dobrym gazem (z dobrą butlą ) a nie zakładaną przez Heńka w garażu na granicy z przygotowaniem do sprzedażny.Bo wiadomo kupisz sobie ładne autko ale trzeba się liczyć że coś tam po drodze wypłynie.Ale co by się nie działo to i tak X jest wart grzechu.Czy to Diesel czy Benzyna.Zgazowany czy nie zgazowany.
Opublikowano

witam,

 

Przy dzisiejszych cenach (u mnie 1L ON to 4,95zł), gaz staje się atrakcyjną propozycją. Ale tak samo było też parę lat temu - jak gaz stał się popularny, to Państwo przyłożyło akcyzę i się wyrównało. Więc krótkoterminowo - gaz. Średnioterminowo: nie wiem, ale długa perspektywa to wyłącznie prąd. Tak wygląda gotowy set do Volvo V70 (otwieramy maskę, wyrzucamy silnik, wstawiamy set, domontowujemy aku i okablowanie): http://rebirthauto.com/images/view.aspx?productId=869&index=4 koszt 100 km <6zł.

 

Więc pytanie powinno brzmieć - czy nadal paliwo, czy może EV.

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Opublikowano
kolego kierowcabmw, jeśli chcesz by spalanie było mniejsze to polecam do twojego dieselka program zwiększający moc (nie box) to wtedy bedziesz mial wiecej mocy i mniejsze spalanie, do tego diagnoza komputerowa tez wskazana, bo moze masz juz kończącą się przepływkę (w bmw to jakies 70-100 tyś km i jest ona do wymiany). Tylko ori bosch i jest ok, uwierzcie, przerobiłem to juz wiele razy, a samochodów bmw miałem juz troszkę. Koledze e36 318 i paliło nawet 11 litrów PB, ale po wymianie przepływki spalanie wróciło do 7-8l/100km. Czasami sonda lambda tez jest powodem złego spalania, ale wtedy wywalać powinien błąd składu mieszanki i kontrolka silnika się pali.
Opublikowano
kolego kierowcabmw, jeśli chcesz by spalanie było mniejsze to polecam do twojego dieselka program zwiększający moc (nie box) to wtedy bedziesz mial wiecej mocy i mniejsze spalanie, do tego diagnoza komputerowa tez wskazana, bo moze masz juz kończącą się przepływkę (w bmw to jakies 70-100 tyś km i jest ona do wymiany). Tylko ori bosch i jest ok, uwierzcie, przerobiłem to juz wiele razy, a samochodów bmw miałem juz troszkę. Koledze e36 318 i paliło nawet 11 litrów PB, ale po wymianie przepływki spalanie wróciło do 7-8l/100km. Czasami sonda lambda tez jest powodem złego spalania, ale wtedy wywalać powinien błąd składu mieszanki i kontrolka silnika się pali.

Powiedz mi kolego.Droga to jest sprawa , takie zwiększenie mocy.Jaki jest koszt całkowity takiego zabiegu.I dlaczego nie multi boxa ? Co Ty ewentualnie proponujesz.

Opublikowano
Ja nic nie proponuje, zeby pozniej nie bylo ze zle doradzilem. A jaki koszt i przyrost mocy to zapytaj sie u odpowiedniego tunera (jest ich kilku). Moc możesz miec +20KM, ale i nawet +80KM, wszystko zalezy od twoich wymagań, kondycji silnika itd itp...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.