Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przedni? przecież jest tylko jeden i właśnie z przodu - przynajmniej u mnie-poprawcie mnie jeśli się mylę?

Mylisz sie.

           E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T            -------------------------------------
Date:      12/07/09 16:26:33 ECU:       LWR2A JobStatus: OKAY Variant:   LWR2A -------------------------------------------------------------
RESULT:    3 errors in error memory ! -------------------------------------------------------------
2     error front sensor
Error frequency : 31
  Outside temperature                         43.00  degrees C
  Error present -------------------------------------------------------------
1     signal error
Error frequency : 5
  Outside temperature                          0.00  degrees C
  Error not present -------------------------------------------------------------
3     error rear sensor
Error frequency : 1
  Outside temperature                         11.00  degrees C
  Error not present =============================================================

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

moze sie powtarzam ale chodzi mi o szybka odpowiedz...

 

Moze ktos mi powiedziec co moze byc przyczyna takiej usterki? Mam e39 2.8 z 96 roku silnik M52. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzacej od samego poczatku wskakuje na czerone pole nawet przy maxymalnych mrozach po nocy w momencie włączenia zapłonu."silnik nie pracuje" podczas pracy to samo...z tym ze silnik zachowuje odpowiednia temp.sprawdziłem na kompie. Wymieniłem czujnik...zegary sprawdził mi magik od regeneracji wyswietlaczy. Wychylają się normalnie. Jak zamontowałem zegary od anglika przy tym samym czujniku przy włączeniu zapłonu zegary pokazywały właściwa temperaturę wody i po chwili leciały na czerone pole. wie ktos o co chodzi?

druga sprawa...przy angielskich zegarach wyświetlacz pokazywał właściwa temperaturę zewnętrzna,a na orginalnych jest -40'C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze sie powtarzam ale chodzi mi o szybka odpowiedz...

 

Moze ktos mi powiedziec co moze byc przyczyna takiej usterki? Mam e39 2.8 z 96 roku silnik M52. Wskaźnik temperatury cieczy chłodzacej od samego poczatku wskakuje na czerone pole nawet przy maxymalnych mrozach po nocy w momencie włączenia zapłonu."silnik nie pracuje" podczas pracy to samo...z tym ze silnik zachowuje odpowiednia temp.sprawdziłem na kompie. Wymieniłem czujnik...zegary sprawdził mi magik od regeneracji wyswietlaczy. Wychylają się normalnie. Jak zamontowałem zegary od anglika przy tym samym czujniku przy włączeniu zapłonu zegary pokazywały właściwa temperaturę wody i po chwili leciały na czerone pole. wie ktos o co chodzi?

druga sprawa...przy angielskich zegarach wyświetlacz pokazywał właściwa temperaturę zewnętrzna,a na orginalnych jest -40'C

 

 

a który czujnik wymieniłeś bo są dwa? Może ten od sterownika silnika a nie ten od wskazówki na desce?

Jak odłaczysz kabelek od czujnika to co wtedy pokazuje wskazówka?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a który czujnik wymieniłeś bo są dwa? Może ten od sterownika silnika a nie ten od wskazówki na desce?

Jak odłaczysz kabelek od czujnika to co wtedy pokazuje wskazówka?

 

 

dwa sa m52 z 2vanos ja mam pojedynczy vanos

Odpinałem ten czujnik w e38 2.8 z tego samego roku i temp.na zegarach spadła wiec ten.

 

Na początek powiem ze problem jest w zegarach... ze leci od początku na czerwone to juz zbadałem i temat skończony.

ALE...to nie koniec.

, ale jak zmienię zegary w moim E39 M52B28 jeden vanos to wskaźnik pokazuje temp. ok i po 3 sekundach leci na czerwone...i tak już w dwóch sprawnych licznikach .Sprawdziłem kostkę...czyste zwarcie po przekątnej pinów (znaczy masa) oporność wykazuje miedzy parami w pionie kostki czyli ok...sprawdziłem w poprawnie działającej E38.

Czujnik ---- (spada oporność od 3.8 Ohma do 0.1 Ohma przy max temp) na dwóch parach tak samo. Jutro podepnę licznik z mojego roku i bede wiedzial bo podpinałem z młodszych roczników....

Opublikowano
A GDZIE DOKLADNIE JEST CZUJNIK TEMPERATURY ZEWNETRZNEJ W e39???I JAK SIE DO NIEGO DOSTAC???
Opublikowano
to w m54 z 2 vanosami sa tez 2czujniki na przedzie??

 

masz dwa. jeden do zegarow drugi do kompa

Opublikowano
to w m54 z 2 vanosami sa tez 2czujniki na przedzie??

 

masz dwa. jeden do zegarow drugi do kompa

 

okdzieki a gdzie jest ten drugi???racej ja wiem tylko o jednym pod nadkolem od strony pasazera (to jest od koma??) ,a drugi???? :roll:

Opublikowano

okdzieki a gdzie jest ten drugi???racej ja wiem tylko o jednym pod nadkolem od strony pasazera (to jest od koma??) ,a drugi???? :roll:

 

 

który rok tej serii ?? byc moze masz M52tu masz dwa vanosy czujnik jeden z 4 pinami jak w M52,rożnica M52tu z M54 to taka ze M54 ma elektroniczna przeustnice.

Opublikowano
okdzieki a gdzie jest ten drugi???racej ja wiem tylko o jednym pod nadkolem od strony pasazera (to jest od koma??) ,a drugi???? :roll:

 

A o który czujnik ci chodzi ...ja ciagle mowie o płynie chłodniczym...a nan nadkolem jest termometr powietrza zewnetrznego...???

Opublikowano
okdzieki a gdzie jest ten drugi???racej ja wiem tylko o jednym pod nadkolem od strony pasazera (to jest od koma??) ,a drugi???? :roll:

 

A o który czujnik ci chodzi ...ja ciagle mowie o płynie chłodniczym...a nan nadkolem jest termometr powietrza zewnetrznego...???

wlasnie o to mi chodzi :lol: czujnik temp zewnetrznej :P

Opublikowano

... Jak zamontowałem zegary od anglika przy tym samym czujniku przy włączeniu zapłonu zegary pokazywały właściwa temperaturę wody i po chwili leciały na czerone pole. wie ktos o co chodzi?

druga sprawa...przy angielskich zegarach wyświetlacz pokazywał właściwa temperaturę zewnętrzna,a na orginalnych jest -40'C

 

 

a który czujnik wymieniłeś bo są dwa? Może ten od sterownika silnika a nie ten od wskazówki na desce?

Jak odłaczysz kabelek od czujnika to co wtedy pokazuje wskazówka?

 

Wiec jako ze nikt nie wie... Zatem musze odpowiedziec sobie sam. Zmieniłem jak wczesniej pisałem uszkodzone zegary na takie z mojego rocznika i modelu itp ...generalnie na takie same. i okazało sie ze wszystko działa jak należy. Wniosek z tego taki ze nigdy nie wkładaj zegarów do BMW E39 bez doczepianego modułu do samochodu którego wiązka tego wymaga... Oprócz tego ze wskaznik temperatury nie bedzie diałac ,obrotomierz nie ruszy z miejsca. Oto i cała diagnoza...Mam nadzieje ze te informacje komus sie przydadza na przyszłosc.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Opublikowano
Kupiłem e39 pokazuje cały czas -40 czy to może być przyczyną problemów z klimą :?:

 

odłączony czujnik temperatury powoduje wyświetlanie -40stopni

sprawdź wtyczke tego czujnika w pierwszej kolejności

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam czujnik też często pada, najlepiej podmienić działający z innej e39 dla sprawdzenia, a nowy-używany można już kupić za kilka dyszek.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
dzięki panowie ale czy to ma wpływ na klime?

Co masz na myśli?

Gdzieś czytałem, że niby dostosowuje temperaturę zależnie od temp. zewnętrznej, ale nie pamiętam dokładnie i czy dobrze zrozumiałem, bo tekst był po angielsku :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeże kotleta, od kilku dni temperatura (zewnętrza) jest o kilka stopni wyższa niż powinna ... czyli u mnie w aucie pokazuje 12 stopni na plusie podczas gdy u kumpla np tylko 5, tak samo termometr w domu na dworze pokazuje dużo niższą temp, w trakcie jazdy zmienia ona się , czasem rośnie czasem spada, czyli (chyba) działa prawidłowo, tylko zawyża temperaturę, gdzie szukać przyczyny ?

 

Jeszcze 1 rzecz jaką zauważyłem, czyli np auto stoi przez całą noc, wsiadam do auta zapodaje zapłon i temp pokazuje np 15 stopni, po odpaleniu silnika odrazu spada do 13 ... gasze silnik, czekam pół minuty, przerkęcam zapłon, pokazuje 13 stopni, odpalam silnik wskakuje na 11 ... za 3 cim odpaleniem juz temp nie spadła... co jest grane ? :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.