Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

prosze o wyjasnienie.Mam po liftowe E46 z fabrycznym bi-xenonem.Ale czy na pewno?Xenon swieci tylko przy swiatlach mijania.Dlugie sa zwykle zolte.Czy ktos poprostu zamienil zarowki czy moj reflektor nie jest bi-xenonem?Po czym moge rozpoznac jakie mam reflektory?

Opublikowano
Witam,

prosze o wyjasnienie.Mam po liftowe E46 z fabrycznym bi-xenonem.Ale czy na pewno?Xenon swieci tylko przy swiatlach mijania.Dlugie sa zwykle zolte.Czy ktos poprostu zamienil zarowki czy moj reflektor nie jest bi-xenonem?Po czym moge rozpoznac jakie mam reflektory?

 

Biksenon polega tu na tym, że w reflektorze jest kurtynka, która się otwiera. Jednocześnie włączają sie reflektory doświetlające (czyli te długie). Sprawdź, pod ścianą - widać przy zmianie na drogowe jak kurtynka opada...

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=warto-wiedziec&id=5&temat=Xenon,%20a%20bixenon?

http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16185.Przeslona.w.bixenon.elektromagnes

http://www.aliveboard.com.pl/szablon_allegro/img/pytania.htm

Opublikowano

Po przeczytaniu tych informacji rozumiem,ze w bmw E46 nie ma bi-xenonu poniewaz:

"Np. w BMW reflektory są podwójne tzn. że jeden reflektor świeci światłem mijania a drugi drogowym. Przy tego typu rozwiązaniach nie ma mowy o Bi-xenonie. "

oraz

"Biksenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu."

Poprawcie mnie jesli zle rozumuje.

Opublikowano
Po przeczytaniu tych informacji rozumiem,ze w bmw E46 nie ma bi-xenonu poniewaz:

"Np. w BMW reflektory są podwójne tzn. że jeden reflektor świeci światłem mijania a drugi drogowym. Przy tego typu rozwiązaniach nie ma mowy o Bi-xenonie. "

 

Nieee...tutaj akurat jest po części bzdura - nie zauważyłem jej... Drugie światło w BMW - czyli to niejako drogowe spełnia funkcje doświetlające. W pierwszym czyli niejako mijania masz biksenon - ponieważ ono wzmacnia swoją siłę świecenia (a w zasadzie świeci wtedy pełną swoją mocą - w przypadku świateł mijania ograniczoną przysłoną )podczas włączonego oświetlenia drogowego.

 

"Biksenon od zwykłego ksenonu różni się dodatkowo światłem długim również realizowanym na bazie ksenonu."

Poprawcie mnie jesli zle rozumuje.

 

Krótko mówiąc - biksenon jest wtedy gdy w jednym reflektorze masz światło mijania i długie - realizowane za pomocą podniesienia przysłony.

Jak pisałem wcześniej. Podjedź nocą pod jakąś ścianę włącz światła najpierw mijania a potem długie. Widoczny jest bardzo ruch przysłony. Żeby jeszcze lepiej go zauważyć - odłacz po prostu reflektory doswietlające.

Opublikowano
nawet słychać jak się to wszystko w lampie rusza. Wjedź do garażu odtwórz okno i pstrykaj z długich na krótkie i odwrotnie. Będzie słychać takie "głębokie" pukanie :D

Pozdrawiam,

Karol

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bixenonach muszą być światła długie w oparciu o żarówkę halogenową gdyż system przesłony/kurtyny jest za wolny w działaniu by umożliwić "mruganie" długimi. A do tego byłby zbytnio podatny na uszkodzenie, taniej jest zrobić dodatkowy reflektor.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Bi-xenon nie działa podczas "mrugania" (ciągniemy dzwigienkę) tylko na stałe - odpychamy dzwignie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.