Skocz do zawartości

320D 150KM pomocy nie wiem co dalej robić, HELP!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Znajomy posiada BMW 320D z 2002r. moc 150KM. Auto ma przejechane 150000km i problem jest natury takiej. Wracając z Chorwacji w tamtym tygodniu usłyszał niepokojący dźwięk z silnika dosłownie stuki w silniku(jakby metaliczny stuk który nawarstwiał sie dodając gazu).

Po zgaszeniu autka na gorącym silniku bardzo cieżko go odpalić. Na drugi dzień na zimnym odpala bez problemu.

Wraz z nagrzewaniem się silnika stuki są bardziej słyszalne. Samochód jakby stracił moc.

 

Pierwsza diagnoza nasza to wtryski.

 

Dzisiaj wstawiliśmy bmke na warsztat. Odłączając pokolei każdy oddzielnie wtrysk samochod zmienia obroty niby wszystko OK.

Jak odłączyliśmy wtrysk na cylindrze nr.2 stuki znikneły i wszystko OK.

 

 

Właczając spowrotem wtrysk na cylindrze nr.2 stuki od nowa pojawiają się..

 

Badzo proszę wszystkich kolegów o pomoc w rozwiązaniu i zdiagnozowaniu problemu.

 

pozdrawiam Przemek

 

P.S Przebieg samochodu udokumentowany i potwierdzony przez serwis Bawaria Motors.

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne padł wtryskiwacz. Podłącz auto pod komputer - jeśli padła cewka to będzie błąd 2 wtrysku , jeśli padł mechanicznie to będzie walił , najgorsze co by było to urwana klapka na 2 cylindrze ale tej opcji nie dopuszczamy.

Trzeba wyciągnąć ten wtryskiwacz a żeby to zrobić to trzeba zwalić kolektor , jeśli klapka jest na swoim miejscu to wymianiamy wtrysk i powinno być wszystko ok.

Pozdrawiam
Opublikowano

witam, dzieki za podpowiedzi, jednak sprawa jest bardziej złożona.

 

Ponieważ dzisiaj założyliśmy nowy wtryskiwacz na cylinder nr.2 i dalej to samo.

Na kompie wyskoczyło że to wtryskiwacz nr.2 wymiana nic nie dała.

 

Najgorsze że nie pali na rozgrzanym silniku. Dzisiaj byłem u kilku znajomych mechaników. Jedni stwierdzili że może to być pęknięty tłok.

macie może jakieś inne sugestie.

Pozdrawiam Przemek

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano
Czy auto miało chipa??

A co z klapkami?"?

 

W 320D chyba nie ma klapek...Ino w 330D bywają o ile mnie pamięć nie myli...

 

Są, są.

Opublikowano
Wejdz na forum 5tki w dziale E39 masz biblie na temat rzeczonych klapek w kolektorze ssacym :) W M47N sa na pewno bo ja swoj kolektor przegladalem pod katem ich stanu. Mam nadzieje ze twoje tez sa w komplecie i problem jest innej natury bo inaczej czekaja Cie spore wydatki :(
Opublikowano
Panowie czy zdjęcie kolektora w celu diagnozy tych klapek to jakaś grubsza robota jest czy raczej można to odkręcić bez obaw? nie ma tam jakiejś uszczelki którą trzeba wymienić przy okazji zdejmowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopie podłącz to auto pod komputer, jak my mamy Ci pomóc ?? Z tego co piszesz to może być grubsza sprawa, może panewka na korbowodzie tak stukać, jak odłączasz wtrysk to nie ma spalania na tym cylindrze i nie ma siły działającej na tłok, jak podłączysz wtrysk to jest dawka paliwa które eksploduje i wali panewka.

Podłącz auto po komputer!!!

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Slyszalem o podobnych przypadkach i okazywalo sie ze łancuch rozrzadu przeskoczyl o jeden ząbek.
Opublikowano

Mi o zabek przeskoczyl pasek w clio ale wtedy slychac Cie na 1km i mocy zero ... sorki za off top.

Gdzies ktos kiedys pisal o peknietej korbie, stukaniu itepe ... tak poza dobry mechanik chyba jest w stanie sprawdzic stan wtryskow, kompresje czy luknac wziernikiem do komory cylindra wiec moze podjedz w inne miejsce :?

Opublikowano
Heh.. 150.000 km ? Może ma wiecej, albo poziom oleju był wiecznie niski, góry dokonczyły żywot panewek.... nie do wiary... Słyszał już ktos ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano (edytowane)
Te jebaniutkie klapki zastąpili jakimś innym rozwiązaniem w jakiejś fazie produkcji klekotów, konkretnie interesuje mnie czy w 2004r w 330D to dziadostwo jest? Edytowane przez Norbi1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Mam podobny problem co kolega a mianowicie coś stuka w silniku równomiernie tak jakby zaworek ale troszkę głośniej. Sprawdziłem pompę vacum, popychacze hydrauliczne, dźwigienki i wszystkie wtryski. Stuki są słyszalne w okolicach 1, 2 cylindra pod kolektorem ssącym. Dla zainteresowanych odsłuch na żywo

Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o sugestie. Silnik to 3.0d m57.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.