Skocz do zawartości

330d - spadek mocy powyżej ok160km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
posiadam bmw e46 kombi 330xd autko ogólnie super ale od czasu do czasu nie chce przekroczyć ok 160-170 km/h zachowuje sie tak jakby mu mocy brakowało na pozostałych biegach kręci do końca na komputerze nie ma błędów pomocy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2838&hg=11&fg=45

bardzo czesta usterka i objawy poczatkowe dokladnie takie jak opisales a z biegiem czasu bedzie tracic moc przy mniejszych predkosciach, ja tak mialem.

Najlatwiej sprawdzic go zamieniajac miejscami z zaworem od AGR sa to dokladnie te same czesci o tych samych numerach. nr 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

Opublikowano
Sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki nr. 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2838&hg=11&fg=45

bardzo czesta usterka i objawy poczatkowe dokladnie takie jak opisales a z biegiem czasu bedzie tracic moc przy mniejszych predkosciach, ja tak mialem.

Najlatwiej sprawdzic go zamieniajac miejscami z zaworem od AGR sa to dokladnie te same czesci o tych samych numerach. nr 1 na rys. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR91&mospid=47674&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

tylko gorzej będzie jeśli będzie tak jak u mnie że jeden i drugi zawór nie działa to podmiana nic Ci nie da.....

ale objawy wskazują właśnie na ten zaworek podciśnieniowy .... lepiej go szybko wymień bo można zajeździć turbo....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

dymić raczej nie dymi a wskaźnik chwilowego zużycie w momencie kiedy się zmuli spada ze spalania powyżej 20 do około10.

ile może kosztować ten zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki

Opublikowano
a jesli to nie bedzie to to jest jeszcze jakaś możliwość wybieram sie do mechanika w październiku to mu podsune troche pomysłów ogólnie na kompie nie ma żadnych błedów
Opublikowano
Mialem podobne objawy - przeczyszczenie zaworkow pomoglo na okolo 2 tygodnie - objawy wrocily. Diagnoza byla jednoznaczna - padlo turbo. Po wymianie na nowke - rewelacja. Ale stara turbina nie wyglada tak zle - problemem nie byl wirnik itp tylko zawor podcisnieniowy umieszczony na turbinie - byl zapchany nagarem i nie reagowal prawidlowo na sterowanie z zawora AGR. Troche sie wkurzylem, bo niepotrzebnie wymienilem cale turbo - zawor chyba da sie wymienic bez koniecznosci wymiany calej turbiny... byc moze nawet mozna go oczyscic:-(((
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O tym zaworze pisalem wyzej i kosztuje nowy 125 zl firmy PIERBURG
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

yoshimura01 -> to nie jest westgate !! To tzw N75 sterujący zmienną geometrią łopatek. Mylisz osprzęt silnika benzynowego i diesla.

Zaworek zasysa powietrze atmosferyczne, stąd jego filterek lubi się zabrudzić. W tamtym tygodniu z ciekawości go wytargałem i skontrolowałem. Czysty, jak naowy , a przebieg prawie 240tys.km :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
yoshimura01 -> to nie jest westgate !! To tzw N75 sterujący zmienną geometrią łopatek.

Różnie mówią...ja się spotkałem z nazwą WESTGATE (nawet ludzie pracujący w serwisach turbin mówią o nim w ten sposób) ale o N75 też słyszałem, z tym że dotyczy to ELEKTROZAWORU EGR TURBINY;) peace.

zawór Wastegate to zawór upustowy w silnikach benzynowych , służy do tego że jak zamkniemy nagle przepustnicę to zawór upuszcza nadmiar ciśnienia ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 1 rok później...
Opublikowano

troche odgrzeje kotleta.

To o czym piszesz to zawór upustowy Dump Valve lub Blow Off Valve. Te zawory montuje się ZA turbosprężarką w celu upuszczenia powracającego powietrza aby nie rozbijały się o łopatki turbo. Natomiast Wastegate montowany jest PRZED turbosprężarką w celu upuszczenia do wydechu (przy zewnetrznych WG mozna pokusic sie o oddzielna rure upuszczajaca cisnienie w "ziemie") nadmiaru spalin aby utrzymać odpowiednie ciśnienie sprężania powietrza turbosprężarki. Wastegate występuje zarówno w dieslach i benzyniakach seryjnie praktycznie zawsze jako zawór wewnętrzny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.