Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Borykam się od pewnego czasu z niepomiernym zamuleniem mojej Trzystaosiemnastki. Auto fatalnie reaguje na dodanie gazu, przy nagłym wciśnięciu efektem nie jest brutalne przyspieszenie, tylko kichnięcie i poowoooolne, gumowate nabieranie prędkości. Spalanie w normie, tj. 11 w mieście i 7 w trasie. Zczytywałem błędy - komp wykazał bodajże "171 - check fuel supply". Wskazywałoby to na problem z dawkowaniem paliwa, co mogłoby oznaczać kończącą się pompę. Z drugiej jednak strony, wydaje mi się to mało prawdopodobna opcja(z racji niewielkiego przebiegu i ogólnego wyeksploatowania auta). Wiadomo też, że komputer nieraz błędnie interpretuje awarie i, co za tym idzie, wyświetla niewłaściwy kod błędu.

Co sugerujecie, Panowie? Mi jedynie przyszło do głowy odpięcie przepływki i obserwacja reakcji silnika na tą barbarzyńską akcję. :wink:

Proszę o pomoc - jazda 90-konnym 318i średnio mi się uśmiecha.

Pozdrawiam.

Opublikowano
jak wywala 171 błąd i słabo idzie. Do wymiany przepływka, ale tylko oryginał. Na :| alledrogo była za 450zł.
Opublikowano

Odpiąłem wczoraj przepływkę przy uruchomionym silniku - silnik lekko kichnął, obroty spadły, by po chwili się unormować. Wnioskuję z tego, że silnikowi jednak mój manewr zrobił różnicę, co wskazywałoby na dobry stan przepływki. Później przejechałem się z odpiętą wtyczką - auto jechało identycznie, tzn. również było zamulone. Co ciekawe, widziałem wskazania na interface'ie diagnostycznym i wskazania w polu "Mass Air Flow" cały czas się zmieniały i podobno były na dobrym poziomie.

Szczerze mówiąc, to jestem zdezorientowany. Chcę uniknąć mega kosztów, co chyba jest oczywiste. :) Na razie kupiłem filtr paliwa.

Jeszcze jakieś pomysły?

Opublikowano (edytowane)

Znajdź kogoś kto ma dobrą przepływkę - i podmień. To jest jedna prawidłowa czynność którą musisz teraz zrobić.

 

To jest lista modeli z których przepływka pasuje, jeżeli ma te same numer co twoje:

 

E36 316i 1.9 Compact, Europa

E38 740d Limousine, Europa

E46 316Ci Coupé, Europa

E46 316i 1.6 Limousine, Europa

E46 316i 1.9 Limousine, Europa

E46 318Ci Coupé, Europa

E46 318i Touring, Europa

E46 318i Limousine, Europa

Z3 Z3 1.9 Roadster, Europa

Edytowane przez poltec
Opublikowano (edytowane)
Do podmiany to odpal na wolnych obrotach niech pochodzi z 3min, i zrób jazdę testową, jakieś 10km. Pamiętaj, check sam nie gaśnie(do tego potrzebny jest komputer) Edytowane przez poltec
Opublikowano
AFAIR check nie zachowuje się inaczej niż wcześniej, czyli po odpaleniu ani sekundki się nie pali. Dziwna sprawa, bo błąd siedzi. Załamka troszkę... już nie wiem, jak właściwie to auto powinno jechać. :? Ale na pewno nie tak, jak jeździ obecnie...
Opublikowano

Zrób test zegarów.

Robi się to tak

naciśnij i trzymaj lewy przycisk na licznikach, przekręć kluczyk na zapłon puszczasz lewy przycisk. A teraz sprawnie naciskasz prawy dwa raz (na 2.0) wtedy powinny zapalić ci się wszystkie kontrolki, Jak check nie świeci to :

a) żarówka jest spalona.

b) ... :duh:

Opublikowano

Heh, nie zrozumieliśmy się... Kontrolka działa, ale w normie - tj. przy uruchomionym silniku gaśnie, od razu. :)

Mechanik twierdzi, że były problemy z ciśnieniem paliwa(badał manometrem). Będę relacjonował przebieg tej mrożącej krew w żyłach walki o utracone KM'y. :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

c.d.

Witam ponownie. Byłem u mechanika, dokonywał pomiaru ciśnienia paliwa i wyszło(AFAIR) 2.5 Bara na wolnych i coś około 3 przy WOT. W każdym razie podobno wynik książkowy. Zostały sprawdzone wszelkie możliwe miejsca ewentualnych nieszczelności, podmienialiśmy też świece. Nic.

Przepływki na zamianę dalej nie skombinowałem. A czy padnięta Lambda może mieć aż taki wpływ na pracę silnika? Bo podobno jedna(nie pamiętam, która) daje lekko dzikie odczyty(reaguje z opóźnieniem, a wykres jej pracy podobno również odbiega od normy - kąty proste zamiast ostrych). Dodatkowo podobno świece mają nietypowy osad(zaznaczam, że są w miarę świeże).

Co myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc ! Borykam sie dokladnie z tym samymym problemem co ty w mojej 318i z 2002 r. autko zamulone i sporo pali, mysle ze dostaje za duzo paliwa i obstawiam własnie ktoras sonde lub przeplywke ale jeszcze tego nie sprawdzalem. Daj znac jak znajdziesz powod.
Opublikowano
Ja mam podobny problem z moja 318i, tylko ze u mnie jest to na zimnym silniku, muł jest totalny max to idzie do 2 tyś obr/min a powyżej 2tyś obr/min nie chce iść i zaczyna się dławic i cały samochód się dusi i czuć jak "skacze" ale dosłownie przejadę 1-2km i wszystko wraca do normy i też nie wiem co to może być... a forum przeszukałem i też konkretnej odpowiedzi typu: "trzeba wymienić to...i problem znika" nie znalazłem i co jakiś czas widzę na forum właśnie że są problemy z tym w 318....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Mialem dokladnie taki sam problem jak ty. Autko zostalo podlaczone pod komputer i zadnego bledu nie wykryl.

Mechanik siedzial nad autem ponad 3 godziny, sprawdzil czy gdzies nie dostaje lewego powietrza, moze gdzies jest dziura? Stabilizator wolnych obrotwo przeczyszczony i nic nie pomagalo..

Na do widzenia stwierdzil ze przeczysci przeplywke* (przypominam ze nie komp nie wykryl zadnych bledow) - po przeczyszczeniu jak reka odjal..

Bylo dobrze przez dwa tygodnie. Kupilem przeplywomierz Boscha za 450zl (oryginalny itp..) i w koncu moge sie cieszyc 117kucami.

 

*Jak wygladala przeplywka na kompie? nie pokazywala zadnego bledu i wydawalo sie ze dobrze wskazuje ilosc wpadajacego powietrza , bo tak bylo. Miala tylko problem podczas gwaltownego gazowania - wtedy nie lapala tak szybko. Oczywiscie na kompie niemozliwe do zdiagnozowania.

 

Tak wiec kolego, kupuj przeplywke i ciesz sie nowym wcieleniem swojej niunii :)

 

U mnie lambda zaczyna dzialac dopiero wtedy kiedy silnik sie zagrzeje, wiec nie ma ona wplywu na tego typu objawy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wyjalem stara, zalozylem nowa i smigam..

A myslisz ze powinienem ja zaadoptowac?? Akruat w tym modelu jest to wymagane?

i tak w ogole do czego sluzy?

Opublikowano
Witam, ja mam 316i i mam taki problem (w sumie to nie wiem czy tak nie powinno być), samochód po wciśnięciu gazu do samego oporu gorzej idzie niż na ok 3/4 gazu. Wyczyściłem przepustnicę bo była brudna, i zauważyłem , że brudna jest przepływka. Samochód jeździ jak powinien, ale chyba mycie na pewno nie zaszkodzi. Teraz powiedźcie jak to zrobić żeby nie uszkodzić jej. Wrzucić ją całą w benzynę ekstrakcyjną??? Napiszcie jak się robi adaptację. Oczywiście silnik M43TUB19.
Opublikowano
mechanik jak czyscil mi przeplywke to uzywal cos w sprayu (do gaznikow chyba???) ale nie jestem pewien.. Po prostu ja spryskal i pomoglo.. Tylko tak jak pisalem wczesniej mi to pomoglo na jakies dwa tygodnie - stwierdzilem ze na zime pasowaloby zeby silnik normalnie chodzil wiec ja po prostu wymienilem. Pozdrawiam
Opublikowano
u mojego kolegi był taki sam problem zamulenie podczas jazdy albo od samego startu przyczyna tkwiła w kablach wysokiego napięcia i w przepływce narazie śmiga z odpiętą i mówi że bunia zbiera się ładnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.