Skocz do zawartości

Proszę o instrukcje wymiany płynu wspomagania?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Proszę mi powiedzieć jak zabrać się do wymiany płynu wspomagania i ile mam wlać? Dziękuje z góry! BMW E39 96r Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek ustal co masz wlać na wymianę.?

Zapewne jest to olej ATF klasy Dextron 3 ale nie powiem ci na 100% bo podobno bywały różne.

Tego oleju kup dwa litry. Ile dokładnie wchodzi do układu też nie wiem ale to mało istotne. Ale ponad litr.

Warto też zaopatrzyć się w dużą strzykawkę do odsysania nadmiaru oleju.

 

Przejedź się kawałek żeby olej się rozgrzał.

Wjedź na kanał lub podnośnik.

Odkręć korek od zbiorniczka oleju od wspomagania. Nie jest to konieczne ale przyspiesza spływanie oleju.

Żeby zlać stary olej trzeba po prostu zdjąć wąż z pompy od wspomagania.

Jak wycieknie ile się da to kręć kierownicą do oporu w prawo i lewo żeby jak najwięcej oleju wypłynęło z przekładni.

W aucie masz chłodnicę tego oleju i nie jestem pewny czy wszystek olej z niej wypłynie. < raczej coś tam pozostanie>

Możesz na chwilę odpalić silnik. Nic złego się nie stanie a zawsze więcej wyleci.

Zakładasz wąż na miejsce i uszczelniasz nową opaską. Radzę dokładnie to zrobić bo ten olej potrafi przeciekać przez byle nieszczelność.

Do zbiorniczka zalewasz nowy olej. Wlej go pod pełno bo i tak zaraz opadnie.

Teraz odpalasz silnik.

Poziom oleju zapewne opadnie dlatego ja zaraz gaszę i ponownie dolewam.

Teraz odpalasz ponownie i kręcisz kierownicą do oporu raz w prawo raz w lewo .

Powtórz tak kilka razy i sprawdź poziom oleju w zbiorniczku.

Jeśli olej się spienił to albo czekasz aż piana opadnie < ale to potrwa > albo strzykawką odsysasz pianę a jak zostanie czysty olej to dolewasz nowego.

I tak robisz do czasu aż olej nie będzie juz opadał i nie będzie miał piany. Przy tym kierownica powinna obracać się już bez szarpnięć.

Na koniec korygujesz poziom oleju według wskaźnika na korku.

Warto sprawdzić poziom jeszcze raz jak wszystko dobrze ostygnie bo poziom się zmienia wraz z temperaturą.

 

Od siebie dodam , że ja u siebie wymieniając olej wymontowałem dodatkowo zbiorniczek i wymyłem go w benzynie bo był wewnątrz mocno zabrudzony. Ale ja w tym czasie regenerowałem przekładnię i przy okazji wszystko przeglądałem.

Ja u siebie wlałem Mobila ATF 220 i jest ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.