Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich na tym forum

Z racji ze jest to mój pierwszy post proszę nie zbesztać mnie za nie trzymanie się forumowego klimatu/konwencji.

 

Noszę się z zakupem e61 i po wczorajszej dyskusji z żoną zacząłem się zastanawiać w jakim wieku/ z jakim przebiegiem tak naprawdę warto kupić to zacne auto. Pod rozwagę bierzemy głównie wersje 520d bo inne są wysoko ponad budżetem, który założyliśmy -max 130k lub mają nabite już dużo kilometrów. Przeglądając oferty używanych w z salonów natknęliśmy się na kilka propozycji w okolicach 140...

Moje pytanie jest więc takie - czy warto wydać więcej i kupić auto z końca 2008 z przebiegiem rzędu 20 kilku tysięcy, znaną historią i ponad rokiem gwarancji czy lepiej kupić tańsze auto (z reguły trochę lepiej wyposażone ) ale sprzed liftingu, 3-4 letnie z przebiegiem 80-100k? Planujemy autem jeździć długi więc czy kasa zaoszczędzona przy zakupie nie zostanie wydana w późniejszym (lub wcześniejszym) czasie na naprawy?

 

Dodatkowo chcę wziąć leasing na moją działalność a przy zakupie od dealera można trochę lepiej negocjować chociaż w sumie są małe kwoty w ostatecznym rozrachunku. Czy ktoś miał przyjemność porównywać oferty bmw leasing z innymi towarzystwami? W moim przypadku oferta np VB leasing na razie bije na głowę ofertę bmw chociaż jeszcze im nie wysłałem propozycji konkurencji jak to zrobiłem z bre/efl/vbl. A daje to bardzo dobre efekty ;)

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżeli planujesz dłuższe użytkowanie samochodu to ja osobiście polecałbym zakup auta jak najnowszego i z jak najmniejszym przebiegiem - pieniądze zaoszczędzone przy zakupie zapewne będą musiały zostać wydane na jakieś nieplanowane naprawy (przy aucie z przebiegiem rzędu 100 tys. km ryzyko takowych istnieje). Auta po face liftingu są zdecydowanie lepiej dopracowane oraz posiadają mocniejsze silniki 2.0d (177KM, zamiast dawnych 163KM), zaś wybierając auto z końca 2008r. możesz już liczyć na nowy i-Drive (wygodniejszy w użyciu, aniżeli w wersjach starszych). Plusem jest też możliwość zakupu takiego auta w programie premium selection (osobiście miałem do czynienia z 4 autami z tego programu i jak narazie żadne z nich nie zawiodło moich oczekiwań) u dilera BMW, co jest z pewnością zakupem pewniejszym aniżeli poszukiwanie takiego samochodu samemu na otomoto.pl. U dilera istnieje również możliwość zaimportowania takiego auta z Niemiec z centrali - a więc mniej więcej można wybrać sobie kolor, wyposażenie itp (można trafic auto z przebiegiem nawet niższym niż 20.000km - czasami są samochody mające na liczniku 9000km lub nawet mniej).

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jedno BMW mam przez Millenium Leasing, drugie przez BMW Financial(w rzeczywistości PekaoLeasing). Trzeba porównywac oferty.

Chyba lepiej nowsze 520d. Co prawda są gorzej wyposazane. Ale już jest dostępna mapa do nawigacji Bussines - tej tańszej spotykanej w 520d. No i jednak model poliftowy wygląda lepiej w środku.

Opublikowano

Dzięki panowie za odpowiedzi.

 

W ramach sprostowania to moja uwaga na temat lepiej wyposażonego auta to nie tyle kryterium wyboru co fakt - to co na allegro/otomoto leży mimo, że jest tańsze to lepiej wyposażone i o to mi chodziło. Nie jest natomiast moim celem kupowanie auta lepiej wyposażonego tylko tańszego/starszego.

Czy lifting dużo poprawił? Bo szczerze mówiąc nie mogłem znaleźć dokładnej listy zmian jakie dokonali poza tym że 2.0d ma parę koni więcej inny drążek w automacie (potencjalnie inna skrzynię) i parę innych poprawek wizualnych.

 

Rufio możesz powiedzieć czy bmw walczy o klientów jeśli chodzi o leasing? Bo oferta która na dzień dobry od nich dostałem to taka średnia natomiast po paru wymianach ofert pomiędzy towarzystwami (ofertę firmy x wysyłam firmie y ;) ) vb leasing daje 112.5%@4lata i 30%. Możesz napisać jak to jest u Ciebie?

Opublikowano
Podobno pełna lista zmian, nigdy nie jest ujawniana, bo to trochę tak jak by producent ujawniał swoje niedociągnięcia i wady, na pewno po lifcie wiele się zmienia i po cichu likwiduje niedoróbki, ja bym na twoim miejscu brał po lifcie :)
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
NIe na dwa lata, na trzy lata 9,26% przy 20% wkładzie, ale myśle ze przy 30% można zejść do około 8% ja jak biore nowe to płace około 6,5% na 3 lata , a używane +- 8,5 do 9% cały koszt leasingu, wiem że to nie dużo bo jak znajomy z salonu BMW polecił mi przemiłego przedstawiciela leasingowego to wszystko co mógł mi zaoferować to około 15% na trzy lata ja go rozumiem bo oni z tego żyją , ale realnie to powinno tyle wynosić tak jak napisałem jak jesteś zainteresowany to jest w BRE BANK to porozmawiam w poniedziałek ze znajomym i z tego właśnie banku i jeżeli będzie ok to dam Ci do niego namiary, dodam ze jest to przy procedurze uproszczonej
Opublikowano

mistszu1 ja dostałem od bre ofertę 110 z hakiem % na 3 lata 30% i 113.8 na 4. Ale .. jak wysłałem babce z bre ofertę 112.5% z vb leasing, która to była odpowiedzią na ofertę eflu, która to przebijała ofertę właśnie bre ;) to babka odpisała mi że max zejdzie do 113.5 ale potem zadzwoniła i już w innym tonie powiedziała że no jak wyśle jej pita i już będziemy rozmawiać o konkretnym samochodzie to pewnie da się zrobić to samo co vbl. Myślę wiec że max da się zejść do okolic 112 bo w przeliczeniu na kredyt wychodzi to około 8% a takie to hipoteczne się daje. Ale jakbyś dał kontakt do kogoś sensownego z bre to będę wdzięczny.

 

A teraz pytanie z innej beczki - co uważacie na temat bagażnika e60 vs e61 - Jak dotąd rozważaliśmy z żoną tylko e61 bo wózek musi się zmieścić ( w październiku zostanę ojcem). Ale ponieważ nie bardzo możemy znaleźć coś w okolicach 120k jak żona chciała zaczęliśmy też rozważać sedana bo są trochę tańsze. Dzisiaj w Inchcape oglądaliśmy jednego za 137k, maj 2008 40k km na pełnym wypasie - czarna skóra z tkaniną, navi pro, fotele komfortowe , hi-fi, bixenony adaptacyjne itp i teraz zastanawiamy się czy zmieścimy się w E60 jadąc na wypad do dziadków/wakacje.

Inną opcją jest ten touring Ale nie bardzo chcą z niego zjechać i podobnie wyposażone z premiummotors z gdańska ten i ten - podobnie bo jeden nie ma dachu a drugi świateł adaptacyjnych...

 

Co uważacie na temat świateł adaptacyjnych? Warto za nie dopłacić? Bo z dachu mi jakoś trudno zrezygnować - mi się micha cieszy jak widzę niebo nad głową :mrgreen: a co dopiero dzieciaczki które jeździć z tyłu!!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Moim zdaniem światła adaptacyjne są przereklamowane. Fajniejsze jest panoramiczny dach, niestety kosztem większych szumów powietrza. Staraj się mieć: asystent świateł drogowych-fajnie się z tym jeździ.

Pamiętaj, że w E60 składanie tylnyych foteli to opcja

Opublikowano
mistszu1 ja dostałem od bre ofertę 110 z hakiem % na 3 lata 30% i 113.8 na 4. Ale .. jak wysłałem babce z bre ofertę 112.5% z vb leasing, która to była odpowiedzią na ofertę eflu, która to przebijała ofertę właśnie bre ;) to babka odpisała mi że max zejdzie do 113.5 ale potem zadzwoniła i już w innym tonie powiedziała że no jak wyśle jej pita i już będziemy rozmawiać o konkretnym samochodzie to pewnie da się zrobić to samo co vbl. Myślę wiec że max da się zejść do okolic 112 bo w przeliczeniu na kredyt wychodzi to około 8% a takie to hipoteczne się daje. Ale jakbyś dał kontakt do kogoś sensownego z bre to będę wdzięczny.

 

A teraz pytanie z innej beczki - co uważacie na temat bagażnika e60 vs e61 - Jak dotąd rozważaliśmy z żoną tylko e61 bo wózek musi się zmieścić ( w październiku zostanę ojcem). Ale ponieważ nie bardzo możemy znaleźć coś w okolicach 120k jak żona chciała zaczęliśmy też rozważać sedana bo są trochę tańsze. Dzisiaj w Inchcape oglądaliśmy jednego za 137k, maj 2008 40k km na pełnym wypasie - czarna skóra z tkaniną, navi pro, fotele komfortowe , hi-fi, bixenony adaptacyjne itp i teraz zastanawiamy się czy zmieścimy się w E60 jadąc na wypad do dziadków/wakacje.

Inną opcją jest ten touring Ale nie bardzo chcą z niego zjechać i podobnie wyposażone z premiummotors z gdańska ten i ten - podobnie bo jeden nie ma dachu a drugi świateł adaptacyjnych...

 

Co uważacie na temat świateł adaptacyjnych? Warto za nie dopłacić? Bo z dachu mi jakoś trudno zrezygnować - mi się micha cieszy jak widzę niebo nad głową :mrgreen: a co dopiero dzieciaczki które jeździć z tyłu!!

 

Na 100% wolałbym szyberdach mam biksenony adaptacyjne i moim zdaniem żadnej rónicy nie ma między zwykłymi , a już napewno nie zasadnicza, w piątek wziąłem leasing na dwa lata przy 30% na 8,8% wszystko plus 6,5 % ubezpieczenie z kalkulacji jaką dostałem na trzy lata niecałe 10%, jutro porozmawiam ze znajomym z bre i dam Ci znać, co do tego że kombi są droższe to tylko nowe, używane to sedany są droższe, ten jeden z inchcape motor niebieski to myśle że ze względu na cene jest wart uwagi , nawet chciałem go kupić, ale jednak w 5er powinno być 6 cylindrów żeby to jechało jakoś tak mi się wydaje

Opublikowano

2.0 d w serii 5 :roll: za blisko 150 000 zł jest dziwnym pomysłem, chyba że ktoś wcześniej jeździł wolnossącym dieslem np 1.9d. Zauważyłem że oferta dielerów BMW w PL jest tak uboga że nie mam pojęcia skąd się to bierze? Seria 1 - 80% silniki 1.6i; seria 3 - 1.8i lub 2.0d; seria 5 - 2.0d i 2 sztuki na otarcie łez 3.0d, itd. Pytam, gdzie są konkretne i tym samym adekwatne do gabarytów silniki? Owszem można zobaczyć jakieś M5, ale może to być dla kogoś skrajność. Druga rzecz program premium selection, w DE 5 latka można kupic zadbanego, a tu tylko rok 2009 i 2008 w cenie katalogowej nowego :mrgreen: Mam dwie hipotezy, albo nikt z klientów nie zostawia w rozliczeniu lepszych, czyt. mocniejszych motorów albo kadra ASO podkupuje dla siebie rodzynki.

Reasumując, do autora postu, nie lepiej kupić, np. 3 latka z 3.0d jesli ma byc diesel?

Opublikowano
2.0 d w serii 5 :roll: za blisko 150 000 zł jest dziwnym pomysłem, chyba że ktoś wcześniej jeździł wolnossącym dieslem np 1.9d. Zauważyłem że oferta dielerów BMW w PL jest tak uboga że nie mam pojęcia skąd się to bierze? Seria 1 - 80% silniki 1.6i; seria 3 - 1.8i lub 2.0d; seria 5 - 2.0d i 2 sztuki na otarcie łez 3.0d, itd. Pytam, gdzie są konkretne i tym samym adekwatne do gabarytów silniki? Owszem można zobaczyć jakieś M5, ale może to być dla kogoś skrajność. Druga rzecz program premium selection, w DE 5 latka można kupic zadbanego, a tu tylko rok 2009 i 2008 w cenie katalogowej nowego :mrgreen: Mam dwie hipotezy, albo nikt z klientów nie zostawia w rozliczeniu lepszych, czyt. mocniejszych motorów albo kadra ASO podkupuje dla siebie rodzynki.

Reasumując, do autora postu, nie lepiej kupić, np. 3 latka z 3.0d jesli ma byc diesel?

 

Oferta jest taka jaki rynek, hipotezy masz dobre rynek jest tak mały że każde "lepsze" BMW odrazu po znajomości jets sprzedawane i zostają same niesprzedawalne okazy, ale nie jest też tak że w niemieckim premium selection jest mase samochodów , a tym bardziej starszych bo ostatnio patrzyłem to też 80% roczne i dwu latki i to za duże pieniądze

  • Moderatorzy
Opublikowano

Coś chyba kipesko szukacie jest masa 525d i 530d (te sa po 190tys zł) rocznych u dealerów. Podejrzewam, że te starsze są generalnie sprzedawane prywatnie, a nie zostawiane w rozlliczeniu u dealerów.

Na rynku jest to co klient szuka. Ile może być chętnych na 330xd za np 200-220 tys zł. Skoro za 120 - 130 są już 320d.Np spróbuj znaleźć do jazdy próbnej w Polsce Z4 albo trójkę cabrio z mocnym silnikiem.

Natomiast do jazd próbnych są jedynki. trójki 318-320 i piątki 520 -530. Żaden dealer nie kupi jakiejś konfiguracji niesprzedawalnej. Raz u jednego dealera stał 120d coupe za śmieszne pieniądze. Zamówli demówkę do siebie, ale przez pomyłkę nie zamówili klimy=egz. prawie niesprzedawalny

Opublikowano
Coś chyba kipesko szukacie jest masa 525d i 530d (te sa po 190tys zł) rocznych u dealerów.

Na rynku jest to co klient szuka.

 

no fakt tych jest najwięcej , ale za 190 tysi to nie jest promocja, a na rynku to jest to co zostało , wiadomo że najlepsze sztuki rozchodzą się jeszcze zanim trafią do ogłoszeń

 

http://ecom.bmw.de/ecom32gahp/DE-GAHP/UVMBMW/de/pages/uvse/index.jsp?process=uvse

Opublikowano
Czyli za dwa lata znowu czeka mnie szwendanie po De i płacenie idiotycznej akcyzy :mad2:

 

Niestety, ale może do tego czasu wprowadzą podatek ekologiczny, bo akcyza mimo tego że jest naliczane niby zgodnie z zasadami tj. równa dla wszystkich bez względu na wiek to i tak jest niezgodna z prawem unii bo jest to opłata parataryfowa będąca jedną z opłat celnych , które w Unii są zakazane /a kończyłem cło to wiem coś o tym/ ale u nas w polsze to wszystko możliwe niestety

Opublikowano

1. Według mnie podaż na rynku jest taka jaki popyt - jeśli 520d byłyby niepsrzedawalne to u dilerów stałyby same 530d i mocniejsze - natomiast dilerzy oferują takie samochody jakie WIĘKSZOŚĆ klientów chce kupić.

2. Jak już pisałem wyżej nie jest się skazanym na samochody, które stoją u dilerów - w każdym salonie można zlecić wyszukanie używanego samochodu z premium selection w cenie oraz parametrach jakie interesują klienta (my z 4 kupionych aut w PS 3 zamawialiśmy na podstawie przedstawionej oferty - "płynęły" z Monachium do Polski) - odrazu się przyznam, że nie wiem jak sprawa wygląda z rocznikiem bo zawsze byliśmy zainteresowani jak najmłodszymi samochodami.

3. Nie jest prawdą, że sedan jest droższy używany od touringa - nawet w PS różnica w cenie wynosiła jakieś 10.000-12.000 zł. Warto dodać, że touring dodatkowo ma samopoziomujące się tylne zawieszenie oraz płynne domykanie klapy bagażnika (czego nie ma w sedanie).

4. Osobiście również wybrałbym panoramiczny dach aniżeli adaptacyjne reflektory (choć np. kolega ma je w Audi A3 i mówi, że są rewelacyjne - sam nie jeździłem nigdy)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

2. Jak już pisałem wyżej nie jest się skazanym na samochody, które stoją u dilerów - w każdym salonie można zlecić wyszukanie używanego samochodu z premium selection w cenie oraz parametrach jakie interesują klienta (my z 4 kupionych aut w PS 3 zamawialiśmy na podstawie przedstawionej oferty - "płynęły" z Monachium do Polski) - odrazu się przyznam, że nie wiem jak sprawa wygląda z rocznikiem bo zawsze byliśmy zainteresowani jak najmłodszymi samochodami.

 

Powiedz mi jak taka transakcja w szczegółach wygląda, najpierw jechałeś do De oglądać upatrzony egzemplarz, czy na podstawie zdjęć, na "wiarę" zleciłes dieler'owi w PL sprowadzić.

Jak w takim przypadku wygląda kwestia chorej akcyzy, dieler BMW PL płaci ją jak szary polak czyli te 18,9% od silnika powyżej 3L, czy ma jakąś ulgę handlową lub też nie płaci jej w ogóle. Nie ukrywam że wolałbym kupić samochód w PL, bo w wyjazd do Niemiec jest uciążliwy.

Opublikowano

3. Nie jest prawdą, że sedan jest droższy używany od touringa - nawet w PS różnica w cenie wynosiła jakieś 10.000-12.000 zł. Warto dodać, że touring dodatkowo ma samopoziomujące się tylne zawieszenie oraz płynne domykanie klapy bagażnika (czego nie ma w sedanie).

 

Nie będe się spierał o oczywiste rzeczy wystarczy przejżeć ogłoszenia i zawsze z tego samego rocznika w tej samej opocji diesel jest tańszy od sedana, taka jest regóła wiadomo od każdej regóły są odstępstwa, ale generalnine......

Warto również dodać że samopoziomujące zawieszenie jest potrzebne żeby w samochodzie przy pełnym załadunku zachować walory trakcyjne, a domykanie klapy przy jej wielkości jest niezbędne, a w sedanie to luksus dla mnie zbędny inną sprawą jest że kombi w limuzynie to dla mnie porażka do przewożenia przedmiotów są inne samochody np.X, ale .....

Opublikowano

3. Nie jest prawdą, że sedan jest droższy używany od touringa - nawet w PS różnica w cenie wynosiła jakieś 10.000-12.000 zł. Warto dodać, że touring dodatkowo ma samopoziomujące się tylne zawieszenie oraz płynne domykanie klapy bagażnika (czego nie ma w sedanie).

 

Nie będe się spierał o oczywiste rzeczy wystarczy przejżeć ogłoszenia i zawsze z tego samego rocznika w tej samej opocji diesel jest tańszy od sedana, taka jest regóła wiadomo od każdej regóły są odstępstwa, ale generalnine......

Warto również dodać że samopoziomujące zawieszenie jest potrzebne żeby w samochodzie przy pełnym załadunku zachować walory trakcyjne, a domykanie klapy przy jej wielkości jest niezbędne, a w sedanie to luksus dla mnie zbędny inną sprawą jest że kombi w limuzynie to dla mnie porażka do przewożenia przedmiotów są inne samochody np.X, ale .....

 

 

 

Nie wiem jak to wygląda w przypadku nowych aut, ale szukając 2 lata temu e39 kombiaki były sporo tańsze i było ich znacznie więcej (ogłoszenia przeglądałem przez miesiące, więc dość dobrze orientowałem się później cenowo ) , może warto to też brać pod uwagę kupując nowe autko, bo w końcu też trzeba będzie je sprzedać.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
W e60 jest tak samo w ciągu ostatniego miesiąca przejżałem dosłownie tysiące ogłoszeń (bo brałem właśnie 525d i chciałem sprawdzić jak stoją cenowo) i zawsz kombi było tańsze o około 10-20% od sedana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.