Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie powiem CI bo nigdy nie wymienialem i nie zamierzam to nie automat !!

Wszyscy znajomi odemnie co siedza tez tak uwazaj jak sie nic nie dziejie nie wymieniac ,u mnie zaczyna sie pocic zmiering na skrzyni od str walu dlatego potrzebuje ten olej jak dobrze sie orjentuje sa w 5l bankach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie powiem CI bo nigdy nie wymienialem i nie zamierzam to nie automat !!

Wszyscy znajomi odemnie co siedza tez tak uwazaj jak sie nic nie dziejie nie wymieniac ,u mnie zaczyna sie pocic zmiering na skrzyni od str walu dlatego potrzebuje ten olej jak dobrze sie orjentuje sa w 5l bankach

 

No właśnie mam lekkie problemy na zimnym oleju z wrzucaniem dwójki i czwórki... dlatego się zainteresowałem tą wymianą. Nie uważam, że skoro nie automat to nie wymieniać oleju... olej przekładniowy tak jak każdy inny olej się starzeje i zużywa, więc trzeba go wymieniać. Jak nie ma żadnych udziwnień w postaci odpowietrzania ;) to sama wymiana nie jest jakaś trudna, jedynie trochę wlewanie nowego oleju jest kłopotliwe bo trzeba pompką lub strzykawką to robić... no nic może najpierw podjadę do jakiegoś "szpeca" i niech się wypowie co to może być, jak wskaże olej w skrzyni to sam wymienię :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana oleju CI nie pomoze gdzies jest temat o tych biegach jak dobrze pamietam trzeba odpowietrzyc wysprzeglik i to pomaga!!!

Jak masz mozliwosc sejdz i zobacz czy nie masz wyciekow jak juz bedziesz wymienial ten olej wymien tez w moscie i napisz jakie odczucia

Opublikowano
Wymiana oleju CI nie pomoze gdzies jest temat o tych biegach jak dobrze pamietam trzeba odpowietrzyc wysprzeglik i to pomaga!!!

Jak masz mozliwosc sejdz i zobacz czy nie masz wyciekow jak juz bedziesz wymienial ten olej wymien tez w moscie i napisz jakie odczucia

 

Wysprzęglik czyli ten siłownik w sprzęgle, który jest "obsługiwany" przez płyn hamulcowy? :) Może mieć to związek z wymianą płynu hamulcowego? W moście jest taki sam olej jak w skrzyni czy inny, ile litrów?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra BruceLee :)! :D

Ciekaw tylko jestem, czy przy okazji wymiany oleju w skrzyni, odnalazłeś siłowniczek sprzęgła i go sobie odpowietrzyłeś? :wink:

Wystarczy popuścić śrubkę odpowietrzającą i niech trochę wykapie płynu hamulcowego. Idealnym rozwiązaniem, byłoby gdyby ktoś ponaciskał trochę pedał sprzęgła.

 

Do skrzyni co prawda wchodzi około 1.5l oleju przekładniowego, ale tak jak już pisałem - leję olej do momentu wycieku przez otwór wlewowy.

Powtórzę, nalałem olej pełny syntetyk o nazwie Pentosin MTF2 75W-80.

 

W tylnym moście jeszcze nie wymieniałem, ale wkrótce to zrobię (profilaktycznie), tylko waham się czy wlać ten Pentosin, czy inny o symbolu 75W-90. :?

Coś około litra wchodzi.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
No dobra BruceLee :)! :D

Ciekaw tylko jestem, czy przy okazji wymiany oleju w skrzyni, odnalazłeś siłowniczek sprzęgła i go sobie odpowietrzyłeś? :wink:

Wystarczy popuścić śrubkę odpowietrzającą i niech trochę wykapie płynu hamulcowego. Idealnym rozwiązaniem, byłoby gdyby ktoś ponaciskał trochę pedał sprzęgła.

 

Do skrzyni co prawda wchodzi około 1.5l oleju przekładniowego, ale tak jak już pisałem - leję olej do momentu wycieku przez otwór wlewowy.

Powtórzę, nalałem olej pełny syntetyk o nazwie Pentosin MTF2 75W-80.

 

W tylnym moście jeszcze nie wymieniałem, ale wkrótce to zrobię (profilaktycznie), tylko waham się czy wlać ten Pentosin, czy inny o symbolu 75W-90. :?

Coś około litra wchodzi.

 

Po pierwsze to jeszcze nie wymieniłem oleju w skrzyni a po drugie płyn hamulcowy wymieniali mi w warsztacie i wydaje mi się że powinni mi "fachowcy" odpowietrzyć ten siłownik :P Czyli mam rozumieć, że ten siłownik (wysprzęglik) przy wymianie oleju trzeba odpowietrzać zawsze, czy tylko przy wymianie płynu hamulcowego?

 

Możesz zapodać foto gdzie jest ta śruba do odpowietrzania albo jakoś sprecyzować jej lokalizację? Gdzie i w jakiej cenie kupujesz te oleje?

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiolleta ja bym nie wlewal tego zamienika kilka zlotych zaoszczedzone a roznie bywa !!

a czemu wymieniales profilaktycznie czy miales jakies wycieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiolleta ja bym nie wlewal tego zamienika kilka zlotych zaoszczedzone a roznie bywa !!

a czemu wymieniales profilaktycznie czy miales jakies wycieki

 

 

Pentosin zamiennikiem...? :? Kupowany był w ASO. Nawet logo BMW tam jest.

Pisałem już wcześniej. Wymieniłem, bo jedynka i wsteczny ciężko wchodziły. Zaraz po wymianie biegi wchodziły niemal bez zająknięcia, czyli duuuuużo lepiej. Po kilku dniach już tak dobrze nie wchodziły.

I teraz najważniejsze - niedawno odkryłem, że mocne wciśnięcie pedału sprzęgła (do podłogi), sprawia że jedynka i wsteczny wchodzą niemal idealnie.

 

Co do wymiany płynów... płyn hamulcowy wymieniam tak jak zaleca instrukcja, czyli co 2 lata (co najmniej).

BruceLee :) , właśnie przy wymianie płynu hamulcowego dość dużo upuszczam płynu hamulcowego w siłowniczku sprzęgła. Dodam, że taki płyn po latach nabiera właściwości kwasu i "żre" uszczelki (oringi).

Siłowniczek znajduje się po prawej stronie (okolice łączenia skrzyni i silnika), jak będziesz leżał na plecach pod samochodem nogami w stronę bagażnika. Klucz płaski chyba 10-ka. Nie ma tam czegoś, z czym mógłbyś to pomylić.

 

Płyn od wspomagania też co 2 lata. Płyn chłodniczy też co 2 lata. Jedynie olej w silniku, skrzyni i moście w zależności od przebiegu (wspomniane powyżej). Tak robię ja.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No rozumiem niby na pierwszy montaz idzie ten olej no dokladnie pierwsze zalanie ale to juz kwestje sporne!!

Na skrzyni jest nalepka zeby oleju nie wymineinac ,tez mi tak kuple powiedzieli co lataja bemkami tyle lat wyminiali wtedy jak cos sie pocilo i jakis zimernig itp wlasnie tak u mnie jest ,a obstawiam ze przez te pierwsze dni jak wymineiles to pomogla odpowietrzenie!!Ale kazdy robi jak uwaza reszte plynow wymineiam tak smao jak Ty bardzo wazne jest je wymienic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No rozumiem niby na pierwszy montaz idzie ten olej no dokladnie pierwsze zalanie ale to juz kwestje sporne!!

Na skrzyni jest nalepka zeby oleju nie wymineinac ,tez mi tak kuple powiedzieli co lataja bemkami tyle lat wyminiali wtedy jak cos sie pocilo i jakis zimernig itp wlasnie tak u mnie jest ,a obstawiam ze przez te pierwsze dni jak wymineiles to pomogla odpowietrzenie!!Ale kazdy robi jak uwaza reszte plynow wymineiam tak smao jak Ty bardzo wazne jest je wymienic

 

Opinie na temat wymiany oleju w skrzyniach biegów są podzielone. Od dłuższego czasu należę do tych, którzy są za wymianami olejów.

Po pierwsze, jeżeli zaczyna coś się dziać niewłaściwego, ze skrzynią (automat, czy manual), to wymiana oleju może pomóc, albo i nie.

Po drugie, producent skrzyń może mieć w tym interes, by nie wymieniać oleju. W razie problemów, kupić nową skrzynię (ewentualnie używkę). :norty:

 

Coś mi się nie chce wierzyć, że Twoi koledzy po wymianie zimmeringów wlewali stary olej spowrotem do skrzyni. Ale być może żle zrozumiałem. :wink:

 

Wiesz krzysiek555, być może masz rację z tym odpowietrzeniem siłowniczka sprzęgła. Niedługo się nim jeszcze raz zainteresuję.

Jednak, jak sobie przypomnę konsystencję starego oleju... rzadki jak woda i czarny do tego, to... :cry: No, niby rzadki musi być, bo jak przyjdzie zima...

 

A jeszcze targa mną świadomość, że wszystko na nic, jeśli poprzedni właściciel(ka) poczynili nieodwracalne efekty. :cry: A to są zawsze jakieś tam koszty.

Póki co, nie jest żle, a kieszeń mnie nie swędzi.

 

I taka ciekawostka... moim pierwszym autem był "maluch". Te samochody, choćby się toczyły na "luzie" jak ślimak, to wrzucając pierwszy bieg, musiało zazgrzytać w skrzyni biegów. Nie zgrzytało, jeśli prędkość była zerowa.

W mojej beemce (akurat), pierwszy bieg wchodzi jak w masło, gdy ona toczy się na "luzie". I wsteczy identycznie . Czyli odwrotnie, jak w "maluchu". Wiem, wiem, fiacik nie miał synchronizatora na pierwszym biegu (i oczywiście na wstecznym).

A niby synchronizatory powinny ułatwiać sprawę. :mrgreen: Pewnie ułatwiały, ale komuś przede mną.

 

I coś jeszcze... swego czasu jeżdziło się różnymi pojazdami. Z wrzucaniem pierwszego biegu też bywały problemy. No, ale wiadomo, stara technologia, więc przy wrzucaniu jedynki (najczęściej), pomagało minimalne popuszczenie pedału sprzęgła. I przytrzymanie "wajchy". Wtedy jedynka zostawała jakby łykana.

Próbowałem tego "myku" w swojej beemce. Jest to oczywiście wykonalne, ale autko jest bardzo wrażliwe, bo sprzęgło bierze mi dość nisko, więc pole manewru pedałem jest bardzo ograniczone.

Ta czynność też zajmuje cenne ułamki sekund, więc czasem lepiej wcisnąć 2 x sprzęgło, albo mocniej pchnąć drążek zmiany biegów.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No zle mnie zrozumielaes jak cos robili przy skrzyni to wymieniali olej,troche mnie dziwi ze konstruktorzy bmw zrobili cos takiego ze sa problemy nikiedy przy wrzucaniu tych biegow
Opublikowano

I coś jeszcze... swego czasu jeżdziło się różnymi pojazdami. Z wrzucaniem pierwszego biegu też bywały problemy.

 

Najlepiej wejsc w nawyk wrzucania jedynki przez podwojne wysprzeglanie przez luz - dzialalo w starych autach bez synchronizowanej jedynki a i w nowych nie zaszkodzi.

Pzdr, MtothaJ
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
a u mnie 2 haczy i wyskakuje ciezko ja wlozyc albo poprostu wyskoczy wiec musze lewarek przytrzymac by weszla pewnie a pozniej jest ok,ale po 4 miesiacach jakby bylo lepiej a wiec sam nie wiem cyz sie przyzwyczailem czy poprostu lepiej wchodzi bo fakt faktem jest ze nie musze juz tak opornie wrzucac 2wojki:)
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a u mnie 2 haczy i wyskakuje ciezko ja wlozyc albo poprostu wyskoczy wiec musze lewarek przytrzymac by weszla pewnie a pozniej jest ok,ale po 4 miesiacach jakby bylo lepiej a wiec sam nie wiem cyz sie przyzwyczailem czy poprostu lepiej wchodzi bo fakt faktem jest ze nie musze juz tak opornie wrzucac 2wojki:)

 

Jeśli są problemy z drugim biegiem, to zazwyczaj trzeba za to "podziękować" poprzedniemu właścicielowi. :norty: (Pewnie nic nowego nie powiedziałem. :mrgreen: )

 

 

Czy aby w naszych jedynkach nie mamy takiego sprzęgła jak w poniżej podanych linkach?

 

http://www.schaeffler.com...h_sac_pl_pl.pdf

 

 

 

http://www.swiatmotoryzac...e=czytaj&id=732

 

http://www.swiatmotoryzac...e=czytaj&id=733

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Mam pytanie, czy w manualnej skrzyni występuje filtr oleju?

 

Nie, manualna skrzynia nie posiada filtra oleju. Co więcej niektóre modele skrzyń w naszych jedynkach są bezobsługowe i nawet nie wymienia się w nich olej.

 

Fragment z TIS'a:

 

"MTF-LT-1 is replaced by MTF-LT-2 and is also suitable for MTF-LT-1 specification transmissions. This transmission requires no oil change for the entire service life of the transmission. After a repair on the transmission, the specified lifetime oil should be used. SOP = Start of Production"

 

Jak ktoś potrzebuje to mogę podesłać pdf'a jak wymienić olej, też z TIS'a.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano (edytowane)

Z góry sory za formę wrzucenia tych pdf'ów ale inaczej nie potrafię, jeżeli ktoś będzie miał problem z ich pobraniem to niech wyśle mi swojego maila na PW albo powie jak inaczej to wrzucić.

 

Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w manualnej skrzyni biegów:

http://dc595.4shared.com/img/mRyBgFO_/RA_Draining_topping_up_gear_oi.pdf http://dc595.4shared.com/img/wdJjRb0O/RA_Oil_change_in_manual_transm.pdf

 

Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:

http://dc595.4shared.com/img/JHaUijnG/RA_Checking_topping_up_fluid_l.pdf http://dc595.4shared.com/img/1KOB_I49/RA_Removing_and_installing_sea.pdf

 

Sprawdzenie poziomu i wymiana oleju w mechanizmie różnicowym:

http://dc595.4shared.com/img/zAPXudod/RA_Checking_topping_up_oil_lev.pdf http://dc595.4shared.com/img/l0kRMBSh/RA_Oil_change_in_rear_differen.pdf

 

Opis budowy skrzyni biegów:

http://dc595.4shared.com/img/ZilvQ7Mi/RA_Overview_of_transmission_ho.pdf

 

Mam nadzieje, że się komuś przyda :) A i jeszcze jedno, żeby obejrzeć te pdf'y należy je pobrać, przycisk "pobierz" pod miniaturką na stronie po kliknięciu na obrazek.

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem dwukrotnie na przestrzeni kilku lat problem z wrzucaniem 1 biegu. Zawsze sprawa ostatecznie kończyła się wymianą wysprzęglika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.