Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. pytanie jak w temacie. jest dużo tematów na forum jak to zrobić/ zaślepić EGR mechanicznie. ale mnie chodzi o to jak go wyłączyć lub ograniczyć np30% komputerowo. bo gdzieś słyszałem/czytałem że można to zrobić inpą/disem tylko może ktoś wie jak? lub robił taki zabieg?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Normalnie w Disie wchodzisz na funkcje serwisowe i jest tam dostosowanie masy spalin EGR. Oczywiście to dostosowanie można przeprowadzać w określonych granicach, nie można całkowicie wyłączyć EGRu.

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest taka możliwość w disie, później zawsze można wrócić do ustawień fabrycznych.

Jak u siebie testy robiłem i go przydławiłem to ewidętnie mniej buczał od rana po odpaleniu.

Jak poszukam to napiszę gdzie to jest

Pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

znalazłem to w disie, ale właśnie jakie są granice które można wpisać, parametr jest wyrażony w jednostkach mg/stroke air. Jakie są wartości graniczne? ile można wpisać minimalnie/maksymalnie? jaka jest wartość fabryczna seryjna? Czy ta opcja nr 2 reset 0 to znaczy wyłączenie całkowite egr? ile wpisać aby jak najwięcej przymknąć egr, żeby jak najwięcej świeżego powietrza szło do cylindrów?

http://img24.imageshack.us/img24/9124/egrr.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze zanalazłeś.

Reset to jest reset czyli ustawienia fabryczne a z procentami to musisz pokombinować ja chyba wpisywałem 30

Pokombinuj troche a jak coś to zawsze możesz go zresetować.

Też mam zagadkę z tymi jednostkami, może ktoś inny powie co wpisać.

Pozdrawiam
Opublikowano

szuakłem tez w TIS-ie ale nie udało mi sie tak znaleść takiej informacji, może komuś się rzuciło w oczy?

 

Hunter rozumiem że wpisałem 30 chcąc jak najbardziej przyblokować EGR?

 

Kolego MISIEKGOL nie orientujesz się jakie są te granice?

 

znalazłem takie info w sieci, ale niewiele mi to wyjaśniło, poza tym dotyczy innego silnika:

 

Converting mg/stroke to kg/hour

 

When reading data from the ECU, the mass air flow is not reported in kg per hour but in mg per stroke. Converting one value to the other is quite simple:

 

At 900 RPM a 4 cilinder 4 stroke engine makes 900 RPM * 2 strokes/revolution * 60 minutes in one hour = 108,000 strokes. So if the ECU reads 480 mg/stroke at idle, it equals to 108,000 * 480e-6 = 52 kg/hour air flow.

 

480 mg/stroke is the value you should read with a 1.9L engine during idle when the EGR is closed. One full cilinder filling is 0.48 liter. Air is about 1290 mg per liter. So one could calculate 0.48 * 1290 = 619 mg/stroke. However, the cilinder is not fully filled as it has to suck in the air in a limited amount of time. Therefore the value is a little lower. (If the turbo would be really working at idle, the air flow could be higher than 619 mg/stroke.)

 

The output voltage of a Pierburg MAF during idle and closed EGR is about 1.6V. A Bosch MAF reads about 2.2V in this situation. With a closed EGR you should measure about 480mg/stroke. With a 78% opened EGR you should read about 290 mg/stroke. If the values you find are much lower, something is blocking the air flow or the MAF has gone bad. The air flow can be blocked by a clogged air filter, a clogged intercooler, a (partly) closed anti shudder valve, a clogged intake manifold or bad valves. The intake manifold may clog due to soot/oil as exhaust fumes are fed back into the engine by the EGR and oil is fed into the engine by the CCV. It's also possible that the EGR is stuck open.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano (edytowane)

Znalazłem też takie info dotyczy to prawdopodobnie silnika 318d. Myśle że w 320d będzie podobnie.

 

Nachdem du das Fahrgefühl bei deaktivierter AGR erlebt hast, kannst du dich nicht wundern, dass du nix spürst: im Leerlauf hat der Motor mit AGR betriebswarm bei nicht kalter Ansaugluft etwa 220mg/Hub Luft. Mit +40 mg kommst du auf 260mg/hub. Bei deaktivierter AGR hast du etwas um 500mg/hub (verdoppelung der Frischluft).

Bei der Volllast (Turbo macht sein Job) ist es schon über 900mg/hub bei von SG deaktivierter AGR.

Deswegen hab ich auch gesagt, es ist nicht die Welt, aber besser als nix.

Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie potrzebnie sie przejmujecie tym jakie wartości graniczne można wpisać, jeżeli wpiszemy za duża wartość to po prostu DIS jej nie przyjmie. Ważne jest jedynie to, że wartość dodatnia ogranicza masę recyrkulowanych spalin (więcej świeżego powietrza) a ujemna zwiększa.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podobną możliwośc regulacji AGR/EGR można znaleźc w INPA w module DDE zakładka active 1.

 

Ustawia się procentowo od 10 do 90 %. Ja u siebie dałem na 10% bo na 90% auto strasznie zamulało.

 

Spróbujcie u siebie pobawic się tymi zakresami...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
ponawiam prośbę kolegów, może ktoś wstawić instrukcję krok po kroku jak ograniczyć EGR w DIS lub INPIE?

 

Przykład INPA

 

Wybieramy moduł silnika DDE następnie "F6 Active" następnie "Active 1" następnie "AGR control" czy jakoś tak i w tym miejscu wpisujecie co chcecie w zakresie 10-90%

 

powodzenia

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Podobną możliwośc regulacji AGR/EGR można znaleźc w INPA w module DDE zakładka active 1.

 

Ustawia się procentowo od 10 do 90 %. Ja u siebie dałem na 10% bo na 90% auto strasznie zamulało.

 

Spróbujcie u siebie pobawic się tymi zakresami...

 

u mnie w inpie jest tylko coś takiego:

e-blower Activate

e-blower switch off

elec.elec. fuel relay activate

elec.elec. fuel relay switch off

glow relay activate

glow relay switch off

elec. heater activate

elec.heater switch off

print screen

back

 

silnik m 57

Nie chcę nic namieszać, ale wydaje mi się że żaden z powyższych nie pasi do EGR'a

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
którą wersję INPY masz zainstalowaną ?
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

z tą INPĄ to nie prawda - ustawienia AGR dotyczą wyłącznie tymczasowo do chwili zamkniecia zakładki Active. Wychodząc z niej lub zamykając całkiem INPE, EGR działa jak dawniej - z ustawieniami fabrycznymi.

 

Pytanie jak na stałe przeprogramować działanie EGR ?

Czy DIS to umożliwia?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
To jaką wartość wpisać w inpa? jak zmieniam na 80 to poszarpuje jak na 10 jest ok tylko że po wyłączeniu active i wejściu powtórnie jest wartość AGR;30.Inpa zapisuje zmiany?
Opublikowano
To jaką wartość wpisać w inpa? jak zmieniam na 80 to poszarpuje jak na 10 jest ok tylko że po wyłączeniu active i wejściu powtórnie jest wartość AGR;30.Inpa zapisuje zmiany?

 

Inpą tego nie zrobisz, tylko DIS

Opublikowano

może podpowie ktoś jaką najlepiej ustawić wartość EGR? 10% wystarczy?Jeszcze nie próbowałem ustawić a wstępnie chciałbym się dowiedzieć

edit;ustawilem na 30%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.