Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polska to nie Stany. Tam do niedawna auta były naprawde tanie, no moze te europejskie nie do końca...
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten wątek ma mało wspólnego z działem mechanicznym serii 3. Przenoszę

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Witam

W zależności od marki ale marża dealera to około 5-6% ceny samochodu.Wiem bo byłem sprzedawcą nowych samochodów, znam się na sposobach jej obniżania i wiem jakie chwyty można stosować.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pisalem kilkukrotnie na forum - moja firma ma 20% znizki na samochody bmw (samochody sluzbowe kupowane dla pracownikow, nie mamy floty bmw, kazdy zasluzony pracownik, ktory ma budzet na samochod sluzbowy moze wybrac jakakolwiek marke i model w ramach przyznanych pieniedzy), nie interesowalem sie szczegolami, nie wiem jak wyglada rozliczenie pomiedzy bmw polska a konkretnym dealerem, ale daje to jakies wyobrazenie o marzach

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

co prawda sprzed 2 lat artykul

http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071115/LUBUSKARYNKOWA/71113052

Marże za sprzedaż aut też są sztywne, narzucane przez koncerny i z reguły wynoszą 5 proc. ceny netto. Ale można zarobić więcej, jeśli dba się o jakość i renomę salonu. Podlega on stałej kontroli i ocenie przez koncern, który stosuje punktowy system motywacyjny. Punkty dostaje się za wykonanie planu sprzedaży aut, za jakość obsługi klientów, za wielkość zapasów magazynowych, sprzedaż aut używanych itp. Jeśli uzbiera się sporo punktów, można dostać premię w postaci podwyższenia marży o 3-4 proc.
Opublikowano

Tematu zbytnio nie rozumiem, chodzi wam o to żeby samochody były sprzedawane za darmo??? Czy Wy w waszych firmach też pracujecie za darmo??? Dealer to taka sama firma jak każda inna, pracują tam ludzie którzy też mają rodziny, domy i też muszą zarabiać.

 

Jest bardzo dużo składowych składających się na marże, cele sprzedaży, roczne, kwartalne, miesięczne, bonusy, sprzedaż ubezpieczeń, kredytów i inne.

Dealer na samochodzie ma dosłownie kilka procent, kupuje samochód od importera za X i sprzedaje za Y klientowi, różnica między X a Y to właśnie te "kilka procent". Jeżeli jest firma która kupuje kilka samochodów rocznie to dostaje większy, stały rabat, ale od importera a nie od dealera, dealer dostaje za taką sprzedaż bonus od importera. Jak jakaś firma ma rabat 20% to musi kupować kilkanaście albo nawet więcej samochodów rocznie.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano
Tematu zbytnio nie rozumiem, chodzi wam o to żeby samochody były sprzedawane za darmo??? Czy Wy w waszych firmach też pracujecie za darmo??? Dealer to taka sama firma jak każda inna, pracują tam ludzie którzy też mają rodziny, domy i też muszą zarabiać.

ja widze tylko pytanie jaka jest marza

Opublikowano
pisalem kilkukrotnie na forum - moja firma ma 20% znizki na samochody bmw (samochody sluzbowe kupowane dla pracownikow, nie mamy floty bmw, kazdy zasluzony pracownik, ktory ma budzet na samochod sluzbowy moze wybrac jakakolwiek marke i model w ramach przyznanych pieniedzy), nie interesowalem sie szczegolami, nie wiem jak wyglada rozliczenie pomiedzy bmw polska a konkretnym dealerem, ale daje to jakies wyobrazenie o marzach

 

Jakie to daje wyobrażenie ? O marży dealera ? Z chęcią zobaczę przykładową ofertę , np na 335d. Załatwisz mi rabat 20 % ? Jesli już to BMW PL organizuje wam specjalną cenę, a dealer tylko wydaje samochód.

 

Pracowałem 3 lata w Peugeocie. Czasami, na najtańszych autach zarabiało się 500- 1000 PLN. Głowna kasa , to bonusy za wykonanie planu (np 100 aut na miesiać, w tym okreslona ilość sztuk poszczególnych modeli) , na serwisie , blacharni....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nic Ci nie zalatwie, bo sam sobie nie jestem w stanie zalatwic, zatrudnij sie, zasluz na samochod, to firma Ci kupi z 20% upustem

 

nie napisalem przeciez, ze to dealer tyle opuszcza; zaznaczylem nawet, ze nie wiem jak wyglada rozliczenie pomiedzy bmw pl a dealerem, bo sam zakladam, ze to nie dealer decyduje o tym upuscie i nie on ponosi ten "koszt"

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Tematu zbytnio nie rozumiem, chodzi wam o to żeby samochody były sprzedawane za darmo??? Czy Wy w waszych firmach też pracujecie za darmo??? Dealer to taka sama firma jak każda inna, pracują tam ludzie którzy też mają rodziny, domy i też muszą zarabiać.

ja widze tylko pytanie jaka jest marza

 

Proszę bardzo - 1,3%

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tematu zbytnio nie rozumiem, chodzi wam o to żeby samochody były sprzedawane za darmo??? Czy Wy w waszych firmach też pracujecie za darmo??? Dealer to taka sama firma jak każda inna, pracują tam ludzie którzy też mają rodziny, domy i też muszą zarabiać.

ja widze tylko pytanie jaka jest marza

 

Proszę bardzo - 1,3%

 

Wcześniej pisałeś, że kilka procent. 1,3% to nie jest "kilka"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Proszę bardzo - 1,3%

 

To gdzie tu jest biznes? :duh: Nie chciałbym być dealerem.

 

Biznes robisz na obsłudze posprzedażowej czyli serwis, sprzedaż części itp itd.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

ja widze tylko pytanie jaka jest marza

 

Proszę bardzo - 1,3%

 

Wcześniej pisałeś, że kilka procent. 1,3% to nie jest "kilka"

 

A myślisz, że podam Ci prawdę? I któregoś pięknego dnia przyjdziesz i powiesz, że chcesz tyle ile ktoś zarabia?

Jesteś w błędzie.

 

Takie informacje są poufne.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

A myślisz, że podam Ci prawdę? I któregoś pięknego dnia przyjdziesz i powiesz, że chcesz tyle ile ktoś zarabia?

Jesteś w błędzie.

 

Takie informacje są poufne.

 

Ja akurat wiem ile mniej więcej wynosi rentowność sprzedaży samochodów, problem (mój) polega na tym, że ja się nie targuję. Albo mnie stać, albo nie.

Opublikowano

no, niezle sobie sami pojechali lol

Wysokość grantów uzależniona jest nie tylko od wykonania planu, ale też np. od badań ankietowych określających poziom satysfakcji klientów. – W rezultacie już na samym starcie wiemy, że importer ograniczy bonus o jedną trzecią

przeciez oczywiste jest ze nasi klienci sa niezadowoleni :D

 

ja się nie targuję. Albo mnie stać, albo nie.

u nas targowanie i domaganie sie dyskontow nie weszlo jeszcze konsumentom w krew.

Opublikowano

W peugeocie mielismy kontrole przez DEKRA. Norma. Jakość obsługi klienta to normy ISO. Ale i tak najwazniejszy był plan. Zawsze był na górke wiec dyro i przodownicy pracy jezdzili na wycieczki. :mrgreen:

 

Na wozie zarabiało się min 3 - 3,5% chyba że klient był betonem to kupował za 100% jedynie dywaniki , radio itp. Czasami żeby opchnąc robiło się po kosztach, żeby plan wykonac ( np 7 aut 607 w pol roku).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.