Skocz do zawartości

brak mocy - nie moge przekroczyc 120 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj byłem na wycieczce z rodziną i pojawił się następujący problem.

Zauważyłem, że samochód na 4 i 5 biegu nie chce przekroczyć 120-130 km/h oraz 3 tys obrotów. Uczucie jest takie jak by nagle stracił moc, ale utrzymuje prędkość 120 tylko nie mogę jej przekroczyć, no chyba, że z górki. Na innych biegach bez problemu przekracza 3 tys obrotów i przyspiesza prawidłowo. Na 5 biegu zauważyłem, że silnik nie może znaleźć swojego rytmu pracy, tzn. słychać takie delikatne "wwwrrrmmm" powtarzające się rytmicznie (bardzo ciche prawie nie słyszalne), na innych biegach tego nie ma i silnik pracuje równomiernie.

 

 

Parę miesięcy temu wymieniałem intercoorel, czyściłem EGR oraz przewody doprowadzające powietrze.

Opublikowano

miałem to samo mówię że to prawie na pewno zaworek sterujący pracą turbiny !!!!

tylko nie kupuj oryginału kup zamiennik Pierburg ( bardzo dobra firma ) tylko nie kupuj do bmw ( ok 250 zł ) tylko kup do opla 1.7 ( 120 zł ) ten sam numer części i dokładnie ten sam zaworek ! http://www.allegro.pl/item719507297_zawor_egr_turbiny_pierburg_bmw_vw_opel_1_7.html to jest link do aukcji , ja też kupowałem od tego gościa - polecam!

ten zaworek znajduje się od strony turbiny musisz zdjąć osłonę z przodu silnika i rurę która biegnie do filtra powietrza ( ta harmonijka ) tylko rób wszystko na zimnym silniku bo można się poparzyć!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a gasnie? na wolnych obrotach ?

 

Nie, problem zaczyna sie dopiero na 4 biegu przy 3 tys obr. Do tego czasu wszystko jest wporządku. Na biegach 1, 2 i 3 przyszpiesza dynamiczne w pełnym zakresie obrotów.

Opublikowano

A może to tylko takie wrazenie jest ze na poprzednich biegach idzie lepiej z racji mniejszych przelozen?

Ja bym sprawdzil jeszcze przeplywomierz - jak ze spalaniem u Ciebie?

Byles w ogole na komputerze tym autem? Moze warto by bylo od tego zaczac?

Opublikowano

Na poczatku wrzesnia jade do warsztatu to powiem co i jak.

Napewno nie jest to wrażenie ponieważ wcześniej samochód bez większych problemów osigał 190 km/h.

Spalanie w trasie 5,5-6 l., w miescie ok 7 l.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak napisal kolega TC sprawdz zawor sterujacy podcisnieniem turbosprezarki bo pewnie sie zacina. Mialem te same objawy co Ty i po wymianie tego zaworu wszystko super. Najlepiej jak bys zamienil ten zawor od turba z zaworem od AGR bo to dokladnie te same czesci o tych samych numerach i wtedy bedziesz pewny czy to on nawala. Nr. 1 zawor od turbosprezarki http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 Nr. 1 zawor od AGR http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45
Opublikowano
Nie napisałes najważniejszego. Jaki to silnik??? :D

jest w podpisie profilu kolegi ;)

 

W opisie profilu, silnik dodałem dopiero po pytaniu WOWO.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie odebrałem autko z naprawy, jak się okazało do wymiany był czujnik cisnienia doładowania.
Opublikowano
To ciekawe bo ja posiadam benzyne 1. 9 i miałem dokładnie tak samo tylko mi sie pierwsze zatrzymywał na 160 pozniej na 120 nastepnie jezdziłem na odpietej przepływce pozniej ja podpiałem i problem sam zniknął do dzisiaj niewiem jaka była przyczyna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.