Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiec sprawa wyglada tak. TAk jak pisałem wyzej zatankowałem 54l w baku miałem jakies 13-15l co daje w okolicach 70l. Po zatankowaniu paliwa było po samiutki korek(podejzewałem ze nawet przy zakretach moze sie przelewac). Po przejechaniu 50km sprawdziłem na BC w tescie 6 i pokazło mi tak: lewa komora 24l prawa 33l. Jest to mozliwe ze po przejachaniu 50 km mogło ubyc 6l ropy liczac od 63l paliwa nie dodajac juz nawet tego co było wlane pod sam korek. komputer pokazuje mi w tej chwili srednie spalanie po tych 50 km 7,5 l czyli z baku powinno ubyc 3,75l. Jesli dodałbym jeszcze to co wchodzi do rury to całkiem co innego by wyszło. Jeszcez jedna rzecz , wskazówka paliwa pokazuje ze bak jest ful przechylona jest nawet dalej niz max wiec dlaczego po tescie nr6 wyszły takie dane? No i ostatnia rzecz czy przy pełnym zbiorniku nie powinno byc w lewej jak i w prawej komoze po tyle samo paliwa?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koledzy nikt nic nie odpowie na mój post? Nie wiem co mam myslec moze mam cos nei tak skoro mi tak pokazuja wskazniki

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
koledzy nikt nic nie odpowie na mój post? Nie wiem co mam myslec moze mam cos nei tak skoro mi tak pokazuja wskazniki

to wejdz pod spód i obejżyj sobie zbiornik... może ci się rozjaśni skąd różnice w pojemnościach :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak tak juz wiem ze jedna komora juz jest mnijsza od drugiej a co z reszta moich pytan?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
tak tak juz wiem ze jedna komora juz jest mnijsza od drugiej a co z reszta moich pytan?

 

Poprostu paliwo nie schodzi równo z obu komór

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak tak juz wiem ze jedna komora juz jest mnijsza od drugiej a co z reszta moich pytan?

 

Poprostu paliwo nie schodzi równo z obu komór

 

Tez tak moze byc ale po przejechaniu kolejnych 25 km i ponownym sprawdzeniu paliwa nie ubyło w żadnej komorze. Auto zatankowane po samiutki korek przejechane 75 km a na tescie 6 pokazuje jedna komora 24 druga 33 w sumie 57l - dlaczego? Czy bak ma pojemnosc 57L a po zalaniu pod korek wchodzi 63 jak podaje producent. Wiec dlaczego weszło mi prawie 70 L ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ta dyskusja nie ma sensu , wiadomo żeby nie dopuszczać do jazdy na oparach , zbiornik ma +/- 63 litry i wszystko , jak zaświeci rezerwa to jest jakieś 120km do zera - tak u mnie było więc już należy tankować
Opublikowano

Takie rozbieżności mogą wynikać z tego że ilość pozostałego paliwa nie jest w menzurce laboratoryjnej odmierzana - chodzi mi o wskazania kompa pokładowego

 

czujnik ilości jest to połączenie jakiegoś pływaka z potencjometrem (jak się mylę niech ktoś mnie poprawi)

Potencjometr także będzie podłej klasy jakieś 2-5%

pływak może nie reagować na zmiany o 1 l choć nie tyle pływak co przełożenie tego na czujnik

 

komp pokazuje wartości uśrednione gdyż w przeciwnym razie wskazówka od paliwa skakała by jak w autosanie od zera na max przy przyśpieszaniu i hamowaniu a paliwa było by od zera do max na wyświetlaczu kompa

Przynajmniej ja to tak sobie tłumacze

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jak zachowują się cyfry ilosci paliwa w OBC

 

Własnie u mnie te cefry po zatankowaniu pod sam korek i przejechaniu 50 Km a potem 25 km nic sie nie zmieniły

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Zobacz jak zachowują się cyfry ilosci paliwa w OBC

 

Własnie u mnie te cefry po zatankowaniu pod sam korek i przejechaniu 50 Km a potem 25 km nic sie nie zmieniły

bo pływak był zatopiony , zobacz jak szybko uciekają te cyferki od 50-0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jak zachowują się cyfry ilosci paliwa w OBC

 

Własnie u mnie te cefry po zatankowaniu pod sam korek i przejechaniu 50 Km a potem 25 km nic sie nie zmieniły

bo pływak był zatopiony , zobacz jak szybko uciekają te cyferki od 50-0

 

To z tego by wynikało ze komp pokazuje przy pełnym baku tylko 57 l a nie 63 jak podaje producent

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
A dlaczego 99% modeli bmw powinno miec np.150KM a ma 146KM?Czemu spalanie wedlug ksiazki powinno byc np.7l a jest 8l? Takich przykladow gdzie dane ksiazkowe sa inne niz rzeczywistosc mozna znalesc bardzo wiele.

Bez sensu przykład... Moc ucieka wraz czasem i zużywającymi się silnikami czy też elemantami przenoszenia napędu... No i nawet seryjnie występowały odchyłki w mocy do kilku KM! A spalanie to kwestia stylu jazdy, jakosci paliwa i kondycji takze silnika, a nawet strefy klimatycznej! Nad morzem auto spali ci mniej i bedzie chodzilo lepiej, w górach wiecej spali i gorzej bedzie chodziło (gestość powietrza).

Opublikowano
Nie wiem czy już ktoś rozwiązał problem ale poza zbiornikiem którego pojemnośc jest podana w instrukcji są jeszcze przewody paliwowe itp. gdzie wchodzi ok. 7 litrów. I na stacjach powinni miec pisma od firm mówiące o tym do wglądu dla klientów. Jeszcze możesz to zgłosic na policje (kradzież) albo do urzędu miar. Ale wątpię żeby koncern shell mógł sobie pozwolic na taki wałek mało opłacalne dla nich.
Opublikowano
Dzisiaj zatankowałem do pełna. W zbiorniku miałem 18 litrów. Do pierwszego odbicia weszło 45. Ubiłem na 47.Razem 65. W ukrytych funkcjach pokazało 57.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
U mnie jak komp pokazuje na kilka km pozostałego paliwa (nie wiem ile faktycznie jest go tam w baku jeszcze) to wchodzi mi ok 62l paliwa na stacji SHELL w Bełchatowie oraz w Częstochowie. Tankowane paliwo to V power racing. A dziwo kiedys na jednej z tych stacji zwykłej 95 weszło mi 65l, tak wiec jak widac nie oplaca sie tankować tańszego paliwa :D
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Także borykam sie z tym problemem. (320d 150km kombi)

Ostatnio jadąc na świeta do rodziny trasa 300km, dojechałem na miejsce świeciła sie rezerwa komputer pokazywał do przejechania jeszcze 100km, zatankowałem do pełna pod korek weszło 63litry.

 

Pół miecha wcześniej podobna sytuacja, tankowałem na BP, jeszcze nie świeciła się rezerwa weszło 60 litrów

 

Dodam jeszcze że jak zjeżdzę cały bak i znów tankuje do pełna tyle co wejdzie dziele przez ilość przejechanych kilometrów od momentu wcześniejszego tankowania, wynik wychodzi mi zawsze od 0,7 do 1,5 lita więcej na 100km niż wskazuje komputer pokładowy.

 

Nie wiem co o tym myśleć i jak sprawdzić z jakieo powodu tak jest??!!

Opublikowano
Ale co jak jest ? Komputer ma delikatne przekłamanie i zawsze będzie miał . Dodajmy na to fakt że nie które dystrybutory mogą być "kręcone" to różnica będzie jeszcze większa .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Także borykam sie z tym problemem. (320d 150km kombi)

Ostatnio jadąc na świeta do rodziny trasa 300km, dojechałem na miejsce świeciła sie rezerwa komputer pokazywał do przejechania jeszcze 100km, zatankowałem do pełna pod korek weszło 63litry.

 

Pół miecha wcześniej podobna sytuacja, tankowałem na BP, jeszcze nie świeciła się rezerwa weszło 60 litrów

 

Dodam jeszcze że jak zjeżdzę cały bak i znów tankuje do pełna tyle co wejdzie dziele przez ilość przejechanych kilometrów od momentu wcześniejszego tankowania, wynik wychodzi mi zawsze od 0,7 do 1,5 lita więcej na 100km niż wskazuje komputer pokładowy.

 

Nie wiem co o tym myśleć i jak sprawdzić z jakieo powodu tak jest??!!

 

Żmień stację! co z tego że BP... jak jest możliwość to kręcą ile są da! ja tankuję na stacji shell (sprawdzonej), gdzie od zerowego stanu (kreski na zasięgu) do pełna (kilka odbić pistoletu) aż się przelewa wchodzi nieco ponad 60l! A na stacji takiej małej nieopodal mojej miejscowiści weszlo mi kiedyś 68l! i do tego paliwo było strasznie szlamowate, bo zatankowałem akurat do M3 i buta to ona w ogóle nie miała... Masakra!

A druga moja rada. Wyjedź paliwo prawie do końca (jeśli jesteś pewien że jeszcze je masz, a nie oszukuje ci wskaźnik paliwa) i podjedz na taką stację. Zatankuj auto i jak ci wejdzie np 65-67l, podejdz do kasy i powiedz że weszło ci więcej niż powinno, że oszukują (wytłumasz że wszystkie E46 mają zbiornik 63l, minus wlew to jest 61l) i powiedz, że dzwonisz na policję i zgłaszasz to do odpowiednich organów. Ciekawe tylko jaki rabat ci zaproponują! ;p

Opublikowano

328 Ci jak sie tylko zaświeci rezerwa to wchodzi mi 55L pod sam korek (cierpliwie bujam samochodem nawet zeby sie bak odpowietrzył :P ) ... raz miałem tylko przypadek ze wyjechałem paliwko do przysłowiowego ZERA (według km od rezerwy i wskaźnika paliwa) i najwięcej weszło mi 61L - tez pod korek. Tak więc jak wchodzi do zbiornika więcej niż 65L to te litry muszą być jakieś "mniejsze" :mad2:

 

( Przejechałem swoim autem już ponad 50 tyś i zawsze tankuje pod korek)

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano

Ciekawe macie panowie problemy.

Ilość wlanego paliwa zależy także od przechylenia auta, zaladowania etc.

Opublikowano

Jak już kolega wyżej napisał: ciekawe macie problemy :)

A poważnie to każdy bak ma pewną rezerwę gdzie tworzy sie poduszka powietrzna, dlatego czasem wystarczy zabujać autem i wejdzie jeszcze 2 litry.Kiedyś oglądałem TVN Turbo i pewien facet miał podobny problem z tym że On miał Fabie gdzie do baku wchodzi chyba 45l a jemu weszło coś kolo 60. Facet narobił szumu na stacji, bodajże BP, że oszukują itd., i sprawa trafiła do Turbo Kamera. Jak się okazało przedstawiciel skody przyznał że jest to możliwe bo bak w tym samochodzie ma dużą rezerwę.

Poza tym sam jakiś czas pracowałem na prywatnej stacji BP i wierzcie lub nie, żaden pracownik stacji nie ma możliwości ingerencji w dystrybutory. Wszystko jest zaplombowane, i bezpośrednio powiązane z centralą główną BP.

Pozatym wszystkie urządzenia muszą mieć homologacje którą robi pracownik z Głównego czegoś tam Wag i Miar :mrgreen: i zakłąda plombę, a Jeśli plomby nie ma to... kary sa duże.

Inaczej rzecz ma sie na małych stacjach... tam najczęściej dolewają czegoś go głównego zbiornika.

Tankujesz tam bo taniej a później płaczesz że pompa vp 44 czy CR to niewypał.

Podobnie rzecz ma się butli gazowych, tam można zatankować max 80%, ale słyszałem ze można ściągnąć ograniczenie i tankuje się do pełna.

Ale skoro ktoś wymyslił, że tak ma być to nie z jakiegoś widzimisię.

 

pozdrawiam

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Wcześnie jeździłem e36 i wszytko ze zbiornikiem i ilością paliwa w stosunku do pojemności było ok.

Kupiłem niedawno e46 i wlewam do 10% więcej niż pojemność zbiornika to dla mnie dziwne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.