Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ostatnio ogladalem program "5-ty bieg" (Fifth Gear) i testowali Citroena C4 - diesla. Na paliwie ze stacji przy supermarkecie osiągnął 155 kM, a na Shell Vpower i BP Ultimate 164 kM

 

Ja osobiście tankuje BP Ultimate nie dla zwiekszenie mocy, ale z nadzieją, że to lepsze jakościowo paliwo dla mojego auta.

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na paliwie ze stacji przy supermarkecie osiągnął 155 kM, a na Shell Vpower i BP Ultimate 164 kM

 

średnio mi się chce w to wierzyć :roll:

  • 5 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Również testowałem różne paliwa na różnych stacjach i zatrzymałem się na dwóch. Pierwsza Orlen Verwa 98 i Verwa diesel

W przypadku benzyny różnice wyraźne zarówno w parametrach jak i klasyfikacji. To dopiero widać jak zrobicie 250 tysięcy kilometrów i eozbierzecie sobie motorki.

Natomiast że zmieniłem bryczkę na diesla , poszedłem w Verewe diesel w ciemno. . Jednak jak się okazało po 45 tysiącach km że siadła mi przepustnica ( może tylko przypadek ) okazało się że jest zarąbana nagarem.

Poprosiłem o specyfikacje paliwa i okazało się że istotnie Verwa Diesel i zwykły diesel orlenowski nie ma żadnych różnic w składach chemicznych poza kilkoma dodatkowymi dodatkami uszlachetniającymi

 

Po zasiągnięciu wielu opinii na różnych forach potwierdza się wyższość paliwa Shell nad resztą . Od 2 lat jeżdżę na Shel V Power Diesel i powiem że nie rzuca na kolana, że zwija asfalt , że wyrywa i że to czy tamto , ale jestem pewien na czym jeżdżę i że mój motor duzo więcej przejedzie w czystości i skuteczności działania, a zwłaszcza w takie zimy jak teraz. -25 do -30 jakie mieliśmy przez tydzień pali na strzał i to sa te dodatki

Natomiast co do samego paliwa to powiem krótko jak na początku. Rozmowę z Shel-em rozpocząłem od sprawdzeń specyfikacji i powiem że są istotnie takie jak podaje koncern na tabelach. Zachowane liczby cetanowe, składy siarki zmniejszone + uszlachetniacze. Dodatkowo co potwierdam PALIWA SHELL SĄ PALIWAMI IMPORTOWANYMI Z NIEMIEC I TO WŁAŚNIRE KONKRETNIE SHELL V POWER DIESEL INNE NIE SPRAWDZAŁEM . WYNIKA TO ZE SPECYFIKACJI NA KTÓREJ PISZE KTO DOSTARCZYŁ PALIWO I Z JAKIEJ RAFINERII TO JEST JAK METKa naTOWARZE W SKLEPIE JAK KTOŚ ZAPYTA TO JĄ DOSTANIE DO WGLADU BO SPRZEDAWCA JEST DO TEGO ZOBLIGOWANY. SPRAWDZIŁEM TO Z INTERNETEM I ZGADZA SIĘ . ZE SPRCYFIKACJI ZNALAZŁEM PRZEWOŹNIKA I DOWIEDZIAŁEM SIĘ GDZIE SHELL MA ZBIORNIKI DYSTRYBUCYJNE Z KTÓRYCH ROZPROWADZA NIEMIECKIE PALIWO. SPRAWDZICIE TO NA STRONIE I NTERNETOWEJ SHELL

to tyle i pozdrawiam....

Opublikowano

to ciekawe, bo w dieslu nie ma przepustnicy, a nawet gdyby teoretycznie zamontować ją w dolocie to i tak leciałoby przez nią tylko powietrze bo paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra. więc niemożliwe byłoby wytworzenie nagaru z paliwa.

 

ładny bajkopisarz, wiecie co z nim zrobić :norty:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Bo VERVA to tylko dodatek chemiczny do paliwa to ten sam olej napędowy co zwykły tylko podczas tankowania do cysterny dostaje kilka litrów substancji chemicznych a czasami nawet i nie ;)

 

A na Olrenie macie to samo paliwo co na BP , Shellu ( oprócz tych 100 oktanowych ) LukOilu etc . Wiem bo siedzę w branży

 

A tak z doświadczenia swojego i kierowców którzy ze mna rozmawiają różnica jest chyba tylko zauważalna z tej lepszej benzynie bo te super diesle to jeden ciul z tym normalnym . Przykładowo kolega tankuje u mnie najnowsze mitsubishi lancera ( 300 km ) i na PB 95 na konsoli mu wyskakują błędy , samochód nie chce jechać dopiero jak zaleje 98 samochód zachowuje się tak jak powinien ale tu pewnie odgrywa liczba oktanowa problem .

 

Także te wszystkie dodatki Verva etc to jeden pic zalejesz olej zwykły będziesz mial to samo jedyne nad czym bym sie zastanawiał to na shellu to 100 oktanowe bo jest to jedyne paliwo które nie jest w rekach naszych koncernów

WBADD31070BU41308

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.