Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie bo szkoda czasu- ja wiem jedno- tankuje na stacji X i auto jeździ mizernie a jak zatankuje na Shell/Statoil/Bp to zupełnie inna sprawa.
  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zacytuje sam siebie bo widze, ze kolega uparty :)

 

troche faktow

w Polsce liczba cetanowa ON ma wynosic min. 51. paliwa uszlachetnione takie jak Ultimate czy Verwa maja liczbe cetanowa 55. jednyny ON, ktory ma liczbe cetanowa wieksza od 55 to wlasnie Shell V-Power GTL. paliwa uszlachetniane maja tez mniejsza zawartosc siarki - V-Power GTL do 0,001% przy czym zwykle ON maja do 0,005%.

 

tak - jest w calosci importowany z niemcowni.

 

ja teraz zalalem, zwyklego diesla extra na shellu na probe i na poczatku wydawalo mi sie, ze auto jest ciut slabsze. teraz, jak wyjezdzilem pol zbiornika to wydaje mi sie, ze juz nie czuc tej roznicy.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może to co poniektórym da do myślenia. W moim autku po ponad półrocznej "kuracji" paliwem Shell V-Power Diesel GTL stwierdzam jednoznacznie, że to działa. Zanim tankowałem GTL-a korekcje na 3 wtryskiwaczach miałem w granicach 1,4 (najgorszy z nich miał momentami 1,7). Ostatnio jak podpinali mi kompa z okazji przeglądu, oczom nie wierzyłem... Na pięciu wtryskiwaczach korekcje mam poniżej 1, ten najgorszy co miał 1,7 korekcje ma aktualnie na poziomie 1,2 ...

Sprawdzone zarówno DIS-em, jak INPA-ą, wyniki identyczne :cool2:

Opublikowano

Tankowałem na BP i Statoilu ale wydaje mi się ze moja beta najlepiej smiga ba Shellowym V power diesiel GTL

Uważam , ze wszyskie te rodzje paliw są czystymi , zależy od kokretnej stacji w jakim stanie mają zbiorniki :?:

Wiem o tym ze jest to tez zabieg marketingowy z tym V powerem ale utrzymuje ze turbina najlepiej pompuje na tym paliwie.

 

Znam osobiscie przypadek gdzie na nowej Bliskiej z nowymi zbiornikami załatwili 3 silnki z okolicy.

Okazało się ze zbiorniki nie były ok i znaleziono w nich duzi syfu. A nowa stacja !!

Bez gazu nie ma JAZZU....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzis powiedziałem dość Shellovi! od kiedy kupiłem auto czyli od lipca tankowałem tylko Vpowera Diesla, ale dzis jak zobaczyłem ze Vpower (4,18) jest droższy o 39 gr od zwykłego diesla (3,79) to powiedziełem nie, chodzi mi raczej o zasade, jakos wszystkie inne koncerny za paliwa premium liczą sobie po ok 15-18 gr wiecej, wiec zatankowałem na BP Ultimate za 3,76 zł ! zobaczymy jak będzie, aha na Shellu nie było ani jednego klienta, a na BP 8 stanowisk i wszystkie non sto zajete - Wrocław, pl. Kromera, jak to mówia: po co przełacać za to samo :)
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
moge się przyłączyć do dyskusji - ostatnio jadąc w traske zatankowałem sobie diesela na orlenie. po przejechaniu o 300km i przytrzymaniu na światlach zauważyłem nierówną pracę silnika na wolnych obrotach - telepało calym samochodem!! skończyło się na zatankowaniu do pełna na shellu V-power. pomoglo od razu. Jednym słowem OBRAZIŁEM SIĘ NA ORLEN :D
Opublikowano

Heh... w tych paliwach typu Ultimate, Verva, czy V-power rzeczywiście coś jest... a raczej czegoś nie ma :8), zdecydowanie posiadają mniej niedozwolonych uszlachetniaczy :mrgreen: . Prawda jest taka że standardowe paliwo 95Pb to jakieś żarty z 98Pb jest lepiej, albo jak koledzy pisali wcześniej jest tak jak powinno być, auto chodzi płynnie i z kulturą.

 

Mając ostatnio możliwość tankowania Pb95 u naszych zachodnich sąsiadów czuć że jest tak jak się należy.

Mam odczucia że w Polsce normalne Pb95 to Pb91, Pb98 to Pb95, a Pb100(VP Racing) to Pb98. I tak z pewnością jest, przekonałem się o tym jak ostatnio znajomego szefa ze stacji benzynowej w ramach długoterminowej nagrody sponsorowanej przez podatników, umieścili w seminarium wypoczynkowym za zbytnie uszlachetnianie najtańszego paliwa w Stargardzie :cool2:

'Wiadomo, ze taki a taki pomysł jest nie

do zrealizowania. Ale żyje sobie jakiś

nieuk, który o tym nie wie. I on właśnie

dokonuje tego wynalazku.'

Albert Einstein

Opublikowano

dołączę do tej miejscami żarliwej dyskusji.

Zacznę od tego iż porównanie Niemieckiego paliwa na lipnej niemieckiej stacji do polskiego z dobrej cieszącej się uznaniem jest co najmniej nie na miejscu. Nie tylko ja ale juz paru kolegów na forum o tym mówiło, że tankując zwykłe paliwo samochód płynął. Swego czasu często jeździłem w tamte strony po auta i powiem dopuki było niemieckie paliwo to było czym jechać i kultura pracy silnika na plus.

 

wracając do tematu w swoim przypadku tankuję paliwo na shelu ale zwykłego diesla, znajomy mechanik powiedział żebym dolewał preparat Donap. 250ml na 40l ON. Jak na razie zero problemów, równiejsza praca silnika, miło mruczy, brak zamulenia.

 

Życzę wam jednego aby polskie paliwa choć zbliżyły się do tego zachodniego.

 

Pozdr

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

dodam coś od siebie o paliwach i diesel i bezołów, a mianowicie, samochodów w domu posiadam kilka, od zagazowanej corolli poprzez prawie nieżywe i wiecznie psujące się Musso (jakby ktoś chciał kupić serdecznie i szczerze odradzam) Moje ukochane e39 4.4 V8, Audi nieszczęsne 2.5 TDI V6 qattro (180 ps) i prawie nowe Caddy 1.9tdi osobiście zrobiłem już w życiu z 300 tysięcy kilometrów, za pasażera to już milion mam przekroczony, odczucia mam takie, polskie paliwo jest dziadostwem, i to strasznym, ale jak już trzeba na dziadostwie jeździć to polecam shella, i dobre (stare) stacje orlenu aby moje słowa nie były puste podam kilka przykładów, zaczne od Buni bo to forum o Buniach a mianowicie widzę różnicę między 95 a v power racing, oraz 98 a v power racing a różnica jest zasadnicza i to nie tylko w subiektywnym odczuciu że samochód lepiej pracuje i szybciej się wkręca na obroty, to zrozumiałe inne kąty wyprzedzenia zapłonu i pozostałe duperele, ale widzę różnicę w spalaniu a mianowicie przy mojej niezbyt ekonomicznej jeździe i średnim spalaniu z 30 tyś kilometrów na poziomie 14.5 (paliwo 95) pojechałem na przegląd i skasowali mi ustawienia komputera i moje średnmie spalanie wiec wracając byłem zły i chciałem się trochę rozładować, zatankowałem v power racing, i popędziłem do domu z bardzo nieprzepisową prędkością, zaskoczyło mie iż komputer pokazał spalanie "tylko 18.9" na 95 bywało ponad 22 (podkreślam mocna agresywna jazda dużo przyspieszeń i hamowań dociąganie biegów do 6000 jazda w okolicach 170 180 jeszcze na 3 cim biegu) zadziwiło mnie to strasznie, więc postanowiłem przez 1 miesiac tankować v power racing już po tygodniu spalanie miałem w okolicach ( przy mojej normalnej jeździe czyli dużo przyspieszeń, wysokie obroty, niskie biegi wysokie prędkości ) 12.8 standardowo jeżdzę szybko rzadko poniżej 100 było to dla mnie szokiem, po miesiącu średnie spalanie ustabilizowało się na poziomie 12.1 czyli ponad 2 litry mniej i od tamtego czasu jeśli tylko mam możliwość to tankuje racing (niestety w moim mieście nie ma shella ale dużo jeżdżę więc prawie zawsze mam to paliwo) i spalanie waha mi się od 11.8 do 12.8 w zależności od tygodnia pracy (dużo korków mało tras lub odwrotnie) nie widze tylko sensu tankowania tak dobrej benzyny jeśli jeździ się tylko w korkach bo cała przyjemność zostaje spalona i przesłana do atmosfery :( (dlatego warszawiakom czy wrocławianom bądź krakusom odradzam) Ja przejechałem już ponad 20 tysięcy na vpowerze racing i do momentu przesiadki do innej Buni pewnie już tylko na nim będe jeździł tyle o benzyniakach,

 

 

diesel i doświadczenia z shellem

 

Mój ojciec ma wspomniane audi a6 z nieszczęśliwym silnikiem 2.5 tdi od prawie samego początku użytkowania tego autka jeździł na shellu czasem zwykłym czasem v power, gtla jeszcze nie było i jak to we wszystkich 2.5 tdi padły mu wałki rozrządu (przy 335 tysiącach kilometrów ori przebieg) taniej było kupić używany silnik niż remontować to w Audi tak więc poczyniliśmy zakup silnika z przebiegiem koło 140 tyś kilometrów i przekładka w starym z ciekawości poprosiliśmy mechaników o wykręcenie 2 wtryskiwaczy i nasze zdziwienie było olbrzymie ale zdziwienie mechaników jeszcze większe, z tego co powiedzieli nie widzieli jeszcze ( a pracują już ponad 5 lat z tymi samochodami) w tak dobrym stanie wtrysków, mówili że po 100 tysiącach czasem wyglądają tragicznie i trzeba wymieniać końcówki bądź całe wtryskiwacze, może i racja może chcieli nas połechtać, teraz o paliwie a mianowicie zdażyło mi się kilka razy przejechać z Olkusza do Mainheim tymże audi (dokładnie 3 razy) trasa tam i z powrotem około 2000 kilometrów trasa miła szybka, i wtedy podczas pierwszej podróży postanowiliśmy z ojcem zatankować na aralu w niemczech diesla ultimate, jakież było nasze zdziwienie, kiedy samochód na polskim paliwie powyżej 160 już tylko powoli się rozpędzał a nie przyspieszał, a powyżej 180 to już nie chciał jechać, a po zatankowaniu 55 litrów nowego niemieckiego paliwa, samochód przyspieszał płynnie do 180 a do 200 spokojnie się rozpędzał powyżej jużniestety się nie dało, 1 powód za głośno, 2 gi powód spalanie powyżej 18 litrów (mówią że diesle ekonomiczne, moja Bunia ma przy tej prędkości ma 15/16 jak tempomat włącze a w środku na pewno ciszej niż w audi), spalanie tak jak mówiłem do 180 w okolicach 14 powyżej ponad 18 litrów tegoż niemieckiego paliwka, od tego pierwszego wyjazdu minął miesiąc i czas było ponownie nawiedzić zachodnich sąsiadów (już się cieszyłem że pojedziemy moja ukochaną Bunią ale niestety sopadły ją problemy z dymieniem przy odpalaniu, skutecznie usunięte wymianą odmy ale to dopiero po 3 miesiącach diagnozy) i pojechaliśmy ponownie, chcąc zaoszczędzić w drodze powrotnej zatankowaliśmy w jakimś małym miasteczku a nie przy autostradzie, zwykłej ropy na stacji Agip około 45 litrów, samochód przyspieszał do 140 ( w niemczech środkowy pas jedzie z taką prędkością) potem już tylko powolne rozpędzanie i nie chciał jechać więcej jak 170, dlatego szybko naprawiliśmy swój błąd i powróciliśmy po 300 kilometrach do arala ultimate, samochód ponownie odżył, (odziwo spalanie wzrosło do 17 litrów na stacji benzynowej komp podawał średnie 14 mimo wolniejszej jazdy) ponownie bez problemu przyspieszał do 180 a powoli rozpędzał się do nawet 210 co było szokiem dla mnie, podczas 3 ciej podróży tankowaliśmy juz tylko na aralu, niestety wracał z nami inny samochód i ruch był dość duży, można było zapomnieć o prędkościach rzędu 180 i wiecej maks 160 i to w porywach z górki wtedy oto niemieckie paliwo zaskoczyło mie poraz 3 gdyż przy takich prędkościach audi spaliło około 11 litrów, (łagodne przyspieszania, maks 160 prędkość) co było miłym zaskoczeniem dla nas obojga,

 

 

kończąc moją przydługa wypowiedź chciałbym polecić każdemu kto ma w miarę blisko do granicy, o przetestowanie sobie niemieckiego paliwka, a mam nadzieję że potwierdzi się i moje odczucie, odczucie takie że mimo zbliżonej ceny jakość mamy o wiele gorszą od niemców, ale skoro ta jakość już jest i tak niska niech będzie najwyższą z najniższych a nie totalnym dnem, oczywiści to co poniektórzy pisali, co stacja czy brandowa czy nie to inne zasady, jedynym pocieszeniem dla benzyniaków jest v power rcing, które tak jak ktoś napisał nie jest w polsce produkowane i jast tylko na niektórych stacjach shell, nie wiem jak z dieslem GTL bo moje doświadczenia z dieslami ogólnie są słabe, a z ojcem ostatnio nie rozmawiałem na ten temat

 

pozdrawiam, i życze najlepszej jakości paliw, oraz bezgranicznej mocy pod maską, bo mocy nigdy nie ma za dużo :D

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Opublikowano

Widze że debata trwa.

 

Mieszkając w UK mogę wam nico naświetlić sprawę paliw w UK. Osobiście tankuje na Shell-u,a dlaczego??? Mając już 3 bmk-e zauważyłem dużą różnice w paliwie Shell, a innymi stacjami tj: BP,Tesco, Asda, Esso. Jet,Texaco

 

Nie jest tak że se wmawiam że to naj stacja. Tankując na innych stacjach niż Shell , miałem okazje sprawdzić i przekonać się o wydajności tychże paliw. Różnica w przyśpieszeniu i przejechanych km-ów po prostu jest wyraźnie odczuwalna. Na paliwie Shell-a i to nie V-power autko ciągnie jak marzenie i to nawet na 5ce. Zatankowałem kilka razy na innych i możecie wierzyć że nie jest już tak żwawa.

 

Nie wiem jak to jest możliwe ale paliwo paliwie nie równe ,mając tale samo oktan nawet w UK. Myślę że warto lać Shell-a bo paliwo jest pewne. Zalałem kilka razy V-power i moc była znacznie większa. Po kilku razach tankowania na innych stacjach wole jechać na oparach do Shell-a niż tankować gdzie indziej. Oczywiście zdarzą się sytuacje bez wyjścia ale...

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czytam sobie ten watek i nie wierze jak bardzo marketing poszczegolnych koncernow dziala na ludzi...

 

80% paliw w naszym kraju pochodzi z rafinerii Orlenu, pozostałe z Lotosu... Wyjątek to Shell, który importuje GPL i 100 oktanowego V-Powera. Podsumujmy więc kilka wątków tu poruszanych:

 

1. Wyższość stacji Neste i pisanie o nich. Neste w zależności od regionu bierze paliwo od jednych, albo od drugich.

 

2. Shell, BP, Orlen, Statoil... Jaki jest sens dywagacji, która stacja jest lepsza skoro każda bierze paliwo z jednego zrodla?

a) Jest maly powod w przypadku bezyny Pb z komponetami. Baza paliwa jest wszedzie taka sama, ale komponenty rozne. I tu jedyne kryterium jest takie - wszyscy producenci to komponenty na 5, albo 5- za wyjatkiem Orlenu gdzie nasza rodzima produkcja jeszcze sie uczy i nalezy jej wystawic dobre 4. Potwierdzone chociazby badaniami paliw na rynku niemieckim gdzie Orlen istnieje...

b) Teraz paliwa Pb bez komponentow, czyli poczciwe 95 lub 98. W zasadzie nie ma znaczenia gdzie tankujemy, markowe stacje maja zamkniety obieg paliwa, wysoko ustawione normy i sprzedawcom najzwyczajniej nie oplaca sie oszukiwac. Paliwo pochodzi z tych samych zrodel, spelnia normy. Ewentualnie kwestia ceny...

c) Wezmy ON. Na poczatek ta bez komponentow. Paradoksalnie najlepszy jest Eko Diesel z Orlenu... Paliwo w procesie produkcji na koniec trafia do wielkiego zbiornika i czeka tam okolo 3-4 tygodni na homologacje. W tym czasie (nie pytajcie o szczegoly) najlzejsze i najlepsze frakcje wyplywaja na gore zbiornika. To paliwo trafia na stacje Orlenu. Praktycznie tak samo dobre paliwo z gory zbiornika, ale w drugiej kolejnosci trafia na Shella, BP, itd. Kategoria A. Kategoria B troche blizej dna trafia na ogol na Neste, Bliska i inne takie wynalazki. Kategoria C trafia do marketow - wiec nie piszcie takich rzeczy, ze paliwa pod marketem sa super... Na samym dnie zostaje cos czego zadna szanujaca rafineria nie sprzeda do samochodow. Podobny proceder dotyczy paliw Pb.

d) Diesel z dopalaczami. Kolejne bzdury... Jakosc komponentow jak w Pb, ale... Zwiekszona liczba centanowa (czy oktanowa w Pb) nie ma sensu jezeli nie mamy przygotowanego do tego silnika. Dodatkowo w przypadku DPF i innych nowoczesnych wynalazkow komponenty powoduja zwiekszenie temperatury spalania co wylapuja czujniki i w efekcie zmniejszaja dawke paliwa, spada moc, spada spalanie (i tu niektorzy sie rajcuja nie wiadomo czemu), silnik dostaje paradoksalnie w kość, koncerny paliwowe zarabiaja na tym, ze mamy mniej paliwa w paliwie, super... Sprawdzone na wlasnej skorze na hamowni Mastera w Warszawie. Pomiar na Vervie 215 KM, na Eko Diesel 224 KM, a i tak ponizej serii (231 KM) - podobno w xDrive jest lekki niedobór.

 

2. Wezmy kolejna bajke... Niemcy i reszta bardziej zachodniego swiata. "Jade do Niemiec i auto pali mi mniej i lepiej chodzi...". Sorki, ale az mdlo sie robi. Po pierwsze utarlo sie, ze wszystko co nie nasze jest lepsze, nie bedziemy tego roztrzasac... Po drugie jedziemy w trasie z ludzmi, ktorych kultura jazdy jest zupelnie inna, mniej szarpania, rowno, mniej przyspieszania, mniej hamowania, raczej autostrada niz droga z ograniczeniami. To powoduje mniejsze spalanie i mniejsze zmeczenie kierowcy co przeklada sie w koncu na subiektywne odczucia nt. kultury pracy samochodu. Jezeli ktos bedzie chcial z tym dyskutowac niech najpierw wykona przynajmniej 1 z 2 doswiadczen:

a) nie oszczedza kazdego grosza tylko w drodze powrotnej zatankuje w Niemczech przed wjechaniem do Polski i zmierzy spalanie niemieckiego paliwa na naszej drodze, lub

b) wersja dla bardziej odwaznych, pojechac po niemieckiej drodze (nie autostradzie) "po naszemu", przyspieszanie, notoryczne przekraczanie predkosci i wyprzedzanie jak tylko trafi sie okazja.

 

3. V-Power 100 okt kwalfikuje wiec jak kazde inne Pb z komponentami. Znam jedna osobe, ktora zestroila Subaru na to paliwo, wykorzystuje oktany, i ma +10 KM. W pozostalych przypadkach to tylko nabranie sie na marketing Shella. GPL to nowy wynalazek i nie mam doswiadczen wiec sie nie wypowiadam... Chociaz kolega ma lekki problem logistyczny w trasie na wakacje, bo nie wszystkie stacje maja V-Power Racing ;-)

 

-----

 

Innymi slowy. W miare markowa stacja, paliwo wedle uznania - niektorzy wierza w komponenty, inni nie - z liczba oktanowa/centanowa zgodna z instrukcja obslugi samochodu i mozna smialo tankowac, plus przy DPF diesel zawsze bez komponentow. Dywagacja nad subiektywnymi odczuciami przez kilka stron forum to strata czasu. Jezeli ktos chce z tym dyskutowac niech zrobi z tego doktorat, przedstawi niezalezne badania na duzej skali stacji w roznych regionach, na kilku parach takich samych samochodow.

 

Wracajac jeszcze do tych, ktorzy zniszczyli silniki paliwem. Pominmy tych, ktorzy zatankowali spirytus u Pana Kazia pod miastem i skupmy sie na stacjach firmowanych powaznym logiem, albo innych uczciwych sprzedawcow. Ile znacie takich przypadkow? Wyeliminujcie z tego krewnych i znajomych krolika, ktos kto kiedys o kims slyszal... Ile zostalo? Zero? Jeden? Pytanie za 100 punktów czy te pojedyncze osoby padly ofiara paliwa czy zapomnialy wymienic olej od 50000 km, albo popelnili serie innych zaniedban?

Głowix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zwiekszona liczba centanowa (czy oktanowa w Pb) nie ma sensu jezeli nie mamy przygotowanego do tego silnika.

 

Skąd mam wiedzieć czy silnik jest przystosowany czy nie? Czyli jak rozumiem jesli nie mam DPF i będę tankował diesla z dodatkami to nie pogorszę w stosunku do zwykłego diesla ale i nie polepszę jesli silnik nie jest do tego przystosowany?

Opublikowano

Przy DPF pogorszysz na 100%. Jezeli nie masz DPF to zalezy jak bardzo masz naszpikowany silnik czujnikami i elektronika. Jezeli masz monitorowana temperature spalin to komputer to wylapie...

 

Jezeli masz diesela i nie zmieniales programu to normy DIN cos tam... czyli wystrojenie na zwykle paliwo. Powinno to byc w instrukcji opisane.

Głowix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 l diesel 218 kM, zapewne jak wszedł do sprzedazy w 2003 roku w modelu E60, nie było chyba paliw o zwiekszonej liczbie cetanowej, wiec raczej przystosowany był na zwykłego diesla. Czy to znaczy , że nie ma żadnego sensu tankowac tzw. lepszego diesla? Jesli takk to dla kogo są te paliwa?
Opublikowano
Jeszcze raz. Nie ma stresu. Wieszka liczba cetanowa nie pogorszy sprawy, tyle, że nie ma sensu jej lać bo nic nie da... Sprawa rozbija sie o komponenty, ktore jednoczesnie sa w paliwach typu Verva ON, BP Ultimate. Jezeli komputer bada temperarute spalania bedzie sie przed tym bronic i bedzie spadek mocy... Jak jest w Twoim konkretnym modelu to nie powiem. Przy DPF to jest na 100% w BMW.
Głowix
Opublikowano
Nie mam BMW, ale że zamierzam mieć i jestem zapalonym fanem, toteż pozwolę sobie zabrać głos. Mam Mondeo 3 z 2l dieslem, tankowałem na wielu stacjach i mam już swoje sprawdzone. Krótko i zwięźle na podstawie spalania i dynamiki. Lotos 6.2l Shell 5.6-7l Lukoil 5.6 ale maluszek mi zaczynał kopcić. Na tych stacjach wyczuwalny spadek mocy, za to na Statoilu moc wzrasta a spalanie spada do 5.3l, podobnie na Orlenie, choć może trafiłem na dobrą stację. Swoją drogą chcecie zobaczyć co lejecie do samochodu? Popatrzcie na okolice wlewu paliwa. Albo ktoś mi podkładał węgiel, albo wytrąciła się sadza. Cóż, 'A to Polska właśnie'
Opublikowano

jak dobrze mieć benzynowca, z wolnossącym silnikiem przystosowanym do spalania paliwa od 91 do 98 oktanów, nie trzeba "przystosowywać" auta do paliwa o większej liczbie cetanowej bo... kąt wyprzedzenia zapłonu dostosowuje się sam, co do faktów i mitów zgadza się wszystkie zwykłe paliwa są pobierane tylko od orlenu i lotosu, to są 2 rafinerie w PL które są monopolistami, natomiast lukoil sprowadza swoje paliwa z rosji o czym świadczy odrobine zwiększona liczba siarki w każdym paliwie na tych stacjach, (badania jakości paliwa z 2008 r) oraz shell który sprowadza vpower racing i diesla gtl :D dlatego to co napisałeś może i jest prawdą, jednak da się tankować paliwo nie pochodzące z polskiej rafinerii, co mnie osobiście mimo większej ceny poprawia samopoczucie i zmniejsza spalanie na tyle że opłaca mi się tankować paliwo czasem o złotówkę drożej gdyz w ostatecznym rozrachunku i tak wychodzi taniej

 

pozdrawiam

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak dobrze mieć benzynowca, z wolnossącym silnikiem przystosowanym do spalania paliwa od 91 do 98 oktanów, nie trzeba "przystosowywać" auta do paliwa o większej liczbie cetanowej bo... kąt wyprzedzenia zapłonu dostosowuje się sam....

 

Chyba masz rację

W instrukcji obsługi z roku 1996 dotyczącej BMW E36 jest m.in taka informacja:

 

" (...) Silniki benzynowe z katalizatorem (...)

wymagają wyłącznie benzyny bezołowiowej.

Mogą Państwo jednak tankować benzyny różnej jakości,

bo silniki mają regulację przeciwstukową.

 

Jakość minimalna:

benzyna zwykła bezołowiowa o liczbie oktanowej 91 RM.

 

Dla uzyskania wartości znamionowych osiągów i zużycia benzyny:

benzyna super bezołowiowa o liczbie oktanowej 95 RM.

(...)

 

Dla zwiększenia osiąganej mocy i obniżenia zużycia paliwa:

benzyna super plus o liczbie oktanowej 98 RM. (...)"

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
słyszałem,że na niektórych stajach nie ma różnicy czy tankuje 95 czy 98 bo i tak to idzie z jednego zbiornika... słyszał ktoś może o tym??
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Auto moto 8 /2007, 9 /2007 z komentarzami m.in. rzeczoznawcy samochodowego, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej dr.inz, dziennikarzy itd. Test 3 aut, 3 rodzaje paliw Shell.

Seat Leon 2.0 FSI 150KM/200Nm, Honda Civic Type R 201KM/193Nm, Subaru Forster 2.5T 230KM/320Nm,

Shell Eurosuper 95 , Shell Vpower, Shell Vpower Racing.

 

 

Model-----Dane fabr. (KM/Nm)----Eurosuper95 (KM/Nm)----V-Power (KM/Nm)-------V-Power Racing (Km/Nm)

Leon--------150/200-----------------145,4/189,5-----------146,2/188,8-------------------147,4/193,9

Civic--------201/193-----------------202,0/189,5-----------201,8/187,4-------------------205,1/188,6

Forester---- 230/320-----------------222,6/323,5-----------214,7/318,7-------------------216,5/317,3

 

 

Model-----Pomiar-----Eurosuper 95 (czas w sek.)-----V-Power(czas w sek).----V-Power Racing(czas w sek.)

 

Leon-----0-100 km/h----------10,5------------------------10,3------------------------------10,1

Leon-----60-100 IV b----------7,5-------------------------7,4-------------------------------6,9

Leon-----80-120 V b----------10,6------------------------10,3------------------------------10,0

 

Civic------0-100 km/h--------7,4-------------------------7,2---------------------------------7,0

Civic------60-100 IV b-------6,8--------------------------6,7--------------------------------6,4

Civic-------80-120 V b-------9,4-------------------------9,3---------------------------------9,0

 

Forester----0-100 km/h------6,9-------------------------6,8---------------------------------6,9

Forester----60-100 IV b-----6,2-------------------------6,2----------------------------------6,2

Forester-----80-120 V b-----9,8-------------------------9,7----------------------------------9,7

 

Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa... ;)

Opublikowano

jasne, ale czy owi naukowcy i dziennikarze przetestowali również spalanie ??? bo ja tak i mój potworek spala około 20 % paliwa mniej w jeździe mieszanej a tu fakty

 

spalanie średnie z 1000 kilometrów każdego z paliw które testowałem

 

zwykłe 95 : 14.8

98 z orlenu : 13.4

98 z BP : 13.5

98 statoil : 13.7

vpower : 14.1

v power racing : 12.4

 

co przy moich przebiegach daje odczuwalny dla portfela zysk :D mimo ceny v powera racing

 

oczywiście nie jestem fanatykiem i nie muszę zawsze tankować racinga ale robię to możliwie jak najczęściej,

 

pozdrawiam i polecam takie testy :D

 

tak przy okazji racing jest jedynym paliwem sprowadzanym z zachodu i spełniającym zachodnie normy paliwowe nie pochodzi z ORLENU LUB LOTOSU jak wszystkie inne paliwa w Polsce

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.