Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów!

Nie jestem pewien czym mam problem ze zbieżnością tylnego zawieszenia i w tej kwestii proszę Kolegów o ewentualne podpowiedzi. Mam E46 Touring. W czasie ostatniego wyjazdu na urlop auto było zapakowane po dach i oczywiście maksymalnie obciążone. Przy takim obciążeniu koła tylnej osi - patrząc od tyłu - układają się w taki sposób: /-----\

Wydaje mi się, że chyba jest to normalne, ale po powrocie do domu wewnętrzne krawędzie opon tylnych miałem starte do łysego. Nie wiem teraz czy była to wina niedopompowanych kół czy też mam jakieś problemy ze zbieżnością tylnej osi.

- Jak się reguluje bądź ustawia (czy w ogóle się to robi) w E46?

- co odpowiada za takie ustawienie kół (może mam coś wyrobione? tuleje czy coś innego?)

- co w tej sytuacji zrobić i od czego zacząć?

Dziękuję z góry za wszystkie sugestie!!!!

Dolo
Opublikowano
Chyba najprościej jechac na stacje diagnostyczną i sprawdzić, ewentualnie ustawić poprawnie. Przecież i tak sam tego robić nie będziesz.
Opublikowano
Sugestia cenna i sam o tym na początku pomyślałem, jednak zanim to zrobię wolę się poradzić bo może ktoś jest akurat w tej kwestii bardziej doświadczony. W tylnym zawieszeniu nie znalazłem żadnych miejsc, gdzie odbywa się jego regulacja więc nie jestem do tego przekonany. Być może to tylko kwestia jakiejś tulei lub czegoś innego (dlatego pytam) bo wymianę mogę zrobić sobie sam. Widzę, że temat jednak jest problemem bo nic konkretnego w podpowiedziach nie jestem w stanie uzyskać. :(
Dolo
Opublikowano

tak jak wyżej napisano: reguluję się na mimośrodzie i jeszcze na tym największym wahaczu co jest przykręcany na 3 śruby do karoseri.

Ja znalazłem warsztat że za całą geometrię samochodu płacę 100zł i robią to na bardzo dobrym sprzęcie.

Cały czas jest wyświetlana geometria na monitorze w mm i kątach i czy się mieści w normie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak jak wyżej napisano: reguluję się na mimośrodzie i jeszcze na tym największym wahaczu co jest przykręcany na 3 śruby do karoseri.

Ja znalazłem warsztat że za całą geometrię samochodu płacę 100zł i robią to na bardzo dobrym sprzęcie.

Cały czas jest wyświetlana geometria na monitorze w mm i kątach i czy się mieści w normie.

 

 

Mieć sprzęt, a umieć się nim posługiwać to dwie odrębne sprawy. Co z tego że mają "bardzo dobry sprzęt" jak np. w BMW dla poprawnego ustawienia geometrii należy przed korektami dociążyć samochód odważnikami. A to już nie zawsze robią.

Opublikowano
A jednak się reguluje - z tego co piszecie - bo wszedłem pod auto z kolegą i doszliśmy do wniosku, że chyba nie. Myliliśmy się. Dziękuję za wskazówki. Szukam warsztatu i jak coś zrobię to opiszę, żeby temat doprowadzić do końca. Dalsze sugestie odnośnie regulacji mile widziane:)
Dolo
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
kolega BAx dobrze pisze. podczas ustawiania geometrii samochód powinien być obciążony. z przodu 2x68 kg ( powiedzmy 2 osoby z przodu na siedzeniach) tył jedna osoba, pełny zbiornik paliwa, i w bagażniku ciężar 20kg. i dopiero powinna być ustawiana zbieżnośc. Niestety "specjaliści mechanicy" albo tego nie wiedzą, albo nie robią z premedytacją.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Skąd macie info o tym ze auto musi byc dociążone ? Bywałem w różnych stacjach wieloma autami ale tego jeszcze nie grali :shock: w swojej scierało mi tylne opony od srodka pojechalem na zbieznosc. Robili to we dwoje 4 razy wyjezdzali na sprawdzanie zaplacilem 50zl i jest good
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd macie info o tym ze auto musi byc dociążone ?

 

System do ustawiania geometrii nie pozwoli przejść do nastepnego etapu jeżeli samochód nie zostanie dociążony ale nie każdy przewiduje taką opcję. Ja spotkałem się z tym na jednej stacji kontroli z czterech które sprawdzałem u siebie. Ale co się dziwić, niektórzy "specjaliści" nie wiedzą nawet, że tylne zawieszenie ma regulacje kątów pochylenia. /przednie zresztą też co przewiduje TIS ale fabrycznie jest to zblokowane i zazwyczaj się tego nie rusza/

Opublikowano
Panowie a może aso? tak sobie myślę ze nawet w moim przypadku mógłbym dopłacić ale zeby było to zrobione profesjonalnie bo bmw słynie z prowadzenia , na YouTube oglądałem filmik z Jeremy Clarksonem jak testuje e46 w jakiś górskich serpentynach i jak zobaczyłem jakie on pokonuje zakręty w jakich prędkościach to głowa boli :shock: . Moze juz ktos był w aso i orientuje sie ile to może kosztować i czy faktycznie ustawiaja pod obciazeniem.
Opublikowano
Skąd macie info o tym ze auto musi byc dociążone ?

 

System do ustawiania geometrii nie pozwoli przejść do nastepnego etapu jeżeli samochód nie zostanie dociążony ale nie każdy przewiduje taką opcję. Ja spotkałem się z tym na jednej stacji kontroli z czterech które sprawdzałem u siebie. Ale co się dziwić, niektórzy "specjaliści" nie wiedzą nawet, że tylne zawieszenie ma regulacje kątów pochylenia. /przednie zresztą też co przewiduje TIS ale fabrycznie jest to zblokowane i zazwyczaj się tego nie rusza/

 

A możesz powiedzieć jak to rozblokować w przednim zawieszeniu?? Bo jak byłem na geometri to przód ledwie co się łapał (ale łapał) Ustawiali to przez odkręcenie 3 nakrętek na MC personie i przesuwanie nim na fasolkach. przydał by się troszkę większy zakres regulacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A możesz powiedzieć jak to rozblokować w przednim zawieszeniu?? Bo jak byłem na geometri to przód ledwie co się łapał (ale łapał) Ustawiali to przez odkręcenie 3 nakrętek na MC personie i przesuwanie nim na fasolkach. przydał by się troszkę większy zakres regulacji.

 

Oj, jak już przesuwali ci górne mocowania amortyzatorów to może być coś nie halo. W oryginale przy fabrycznym zawieszeniu górne mocowania mają oprócz trzech śrub taki bolec który trafia w otwór w łożu. Przy takim ustawieniu kąty powinny być takie same i mieścić się w zakresach. I to właśnie ten bolec się usuwa jak jest potrzeba zmiany kątów pochylenia z przodu, a zakres regulacji ograniczają owalne otwory śrub.

Ale jedna sprawa w tym wszystkim jest bardzo ważna, mówimy o fabrycznym zestawieniu zawieszenia tzn. takim gdzie wszystkie elementy mają wymiary oryginałów. Jak ktoś zmieni sprężyny na krótsze niż przewiduje producent zmienią się kąty, odwrotnie też, w miejsce mtechnika wsadzi zwykłe.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Zgadza się. Tył e46 zbieżność reguluje się na trzech śrubach przy tulei pływającej łączącej wachacz z karoserią a kąt pochylenia na mimośrodzie przy dolnym wachaczu. Przód zaś zbieżność na drążkach kierowniczych a kąty pochylenia i wyprzedzenia na trzech śrubach na kielichu pod maską.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

WITAM U mnie podobny problem PROBLEM. czyli opony /---\

Nie widać tego aż tak, ale gdy wymieniałem tylne opony to w obu oponach wewnętrzną stronę miałem zdartą aż do drutów, mam przejechane 230.000Km to normalne? czy ktos na transporcie nim nie oszczędzał kiedys ? i czy tylne amory i sprężyny prawdopodobnie będę musiał wymienić ? prosze o PORADĘ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprężyny całe? Jak kupiłem swojego to wychodziły druty jak u Ciebie, bo poprzednik jeździł na ułamanej sprężynie :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
a te sprężyny łatwo sprawdzić ? bo byłem na geometri to powiedzieli mi ze nie mogą ustawić geometrii i napisali mi ze mam do wymiany przednie wahacze tuleje łączniki. A z tyłu odbój i osłonę prawego tylnego amortyzatora. skoro tak powiedzieli to gdyby były tez sprężyny uszkodzone to by to zauważyli ? czy sprezyny sa jakos ukryte ? nie znam sie na tym bo nie mam jak zaglądać pod autem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej by zobaczyli :wink: wystarczy zdjąć koło i wszystko widać, pęka na dole (na wahaczu) na przewężeniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
a jest taka opcja ze mogłem kupić auto po jakimś grzmocie w tył ? ze tak sie dzieje czy to kwesta eksploatacji ze te opony mi bierze od wewnątrz ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej źle ustawione kąty albo rozjechane przez uszkodzone tuleje.
  • 4 lata później...
Opublikowano
sprawa rozwiązana. Wystarczyło zrobić zbieżność przez osoby wykwalifikowane które wiedza jak się to robi w bmw:) czyli odpowiednio obciążyć pojazd przy ustawianiu. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to mówią lepiej późno niż wcale :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.