Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co pamiętam też wyjąłem i włożyłem kluczyk i odpaliłem auto. Zrobiłem do dość szybko. Wydaje mi się, że czynność skręcenia kierownicą należy wykonać w miarę wolno, w momencie włożenia kluczyka do 'dziurki' ;), nie kręcimy od razu kierownicą, tylko czekamy aż blokada odpuści.

 

Pzdr.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Narazie mam spokój :D Zobaczymy jak długo , z tego co pisze to najpierw wymiana aku na nowy ,potem wgranie nowego softa i ostateczność wymiana kolumny czyli 400 albo 600 albo 2000 PLN :D :D czyli 3000 PLN i po kłopocie :wink:
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie błąd z kontrolką powrócił. Okazuje się, że silniczek, który blokuje kierownicę jest popsuty.

W serwisie mówią, że trzeba całą kolumnę wymienić. 1700 PLN + robocizna. Popatrzyłem z bliska na taką samą kolumnę i moim zdaniem ten silniczek jest wymienny.

Pytanie teraz czy ktoś rozbierał kolumnę kierowniczą w e90 i czy trzeba zdejmować całą deskę ?

Dzięki.

 

Jak zakończyły się twoje problemy?

Opublikowano
Właśnie błąd z kontrolką powrócił. Okazuje się, że silniczek, który blokuje kierownicę jest popsuty.

W serwisie mówią, że trzeba całą kolumnę wymienić. 1700 PLN + robocizna. Popatrzyłem z bliska na taką samą kolumnę i moim zdaniem ten silniczek jest wymienny.

Pytanie teraz czy ktoś rozbierał kolumnę kierowniczą w e90 i czy trzeba zdejmować całą deskę ?

Dzięki.

 

Jak zakończyły się twoje problemy?

 

Mam już kupioną kolumnę kierownicza ze sprawnym silniczkiem. Jednak jeszcze nie wymieniłem :)

Nic mi się nie zapala, bo znalazłem na to sposób. Zawsze parkuje i mam koła prosto, a po wyjęciu kluczyka (kontrolera) i zablokowaniu kierki kompletnie jej nie dotykam. Dopóki jej nie ruszę jak jest zablokowana to błąd się nie pojawia.

Wkrótce będę wymieniał ten silniczek.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam już kupioną kolumnę kierownicza ze sprawnym silniczkiem. Jednak jeszcze nie wymieniłem :)

Nic mi się nie zapala, bo znalazłem na to sposób. Zawsze parkuje i mam koła prosto, a po wyjęciu kluczyka (kontrolera) i zablokowaniu kierki kompletnie jej nie dotykam. Dopóki jej nie ruszę jak jest zablokowana to błąd się nie pojawia.

Wkrótce będę wymieniał ten silniczek.

 

Będziesz robił to sam? Bardzo proszę opisz wszystko po zakończeniu wymiany. Jeśli to możliwe sprawdź co tak naprawdę uległo uszkodzeniu, może da się zapobiec takim awariom w przyszłości.

Opublikowano
Mam już kupioną kolumnę kierownicza ze sprawnym silniczkiem. Jednak jeszcze nie wymieniłem :)

Nic mi się nie zapala, bo znalazłem na to sposób. Zawsze parkuje i mam koła prosto, a po wyjęciu kluczyka (kontrolera) i zablokowaniu kierki kompletnie jej nie dotykam. Dopóki jej nie ruszę jak jest zablokowana to błąd się nie pojawia.

Wkrótce będę wymieniał ten silniczek.

 

Będziesz robił to sam? Bardzo proszę opisz wszystko po zakończeniu wymiany. Jeśli to możliwe sprawdź co tak naprawdę uległo uszkodzeniu, może da się zapobiec takim awariom w przyszłości.

 

Nie będę robił tego sam, ale silniczek uszkodzony będę miał i probie zdjęcia.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

róbcie fotki róbcie :cool2:

ja wstawiam fotki na ImageShack i dziele sie z każdym polecam bardzo :wink:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Cztery miesiące temu zapaliła mi się żółta kontrolka, nie pobudzając się specjalnie jeździłem z nią witany przy każdym wejściu do auta gongiem i komunikatem, podczas gdy blokada kierownicy działała bezawaryjnie.

Trzy tygodnie temu nadszedł jednak sądny dzień, w którym przy otworzeniu drzwi powitała mnie czerwona kontrolka i zonk, zgodnie z wyświetlanym komunikatem blokada kierownicy była zablokowana i nie można było odpalić auta. Nie pomagały w tym momencie żadne ruchy typu odłączanie akumulatora, wkładanie i wyciąganie kluczyka itp. Pozostało tylko ściągnąć mistrza z interfejsem i laptopem do skasowania błędu, pożegnanie stówki i bunia odpaliła jak nowa. Mistrz mówił coś o możliwości naprawy blokady kierownicy u niego w warsztacie za jedyne sześć stówek ewentualnie polecał się na przyszłość za kolejne stówki. Po skasowaniu błędu auto przez dwa dni uspokoiło się, a następnie zaczęło świrować - po zgaszeniu silnika potrafiło zaświecić to żółtą to czerwoną kontrolką a przy ponownym uruchomieniu zero błędów, po następnych kilku dniach wróciła na stałe żółta kontrolka wraz z komunikatem. Stwierdziłem w końcu że koniec życia w stresie i umówiłem się w serwisie BMW w Rzeszy na upgrade softu całego auta. Cała operacja trwała ok 4godz. i kosztowała 72 eurusie - jak dotąd czyli jakiś tydzień spokój. W moim przypadku odpowiedzialnym za całe zamieszanie był błąd softu a współwinnym prawdopodobnie słaby akumulator. Usterka mechaniczna samej blokady jakoś do mnie nie przemawia.

Edytowane przez vGross
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem ten sam problem co kolega powyżej, łącznie z czerwonym alertem. Na szczęście u mnie pomogła ponowna próba uruchomienia auta. Po kilku tygodniach życia w niepewności, jakieś trzy miesiące temu wymieniłem akumulator, bo nie chciałem mieć problemów jak przyjdą mrozy (stary miał już 4 lata i na pewno kilka razy był rozładowany prawie do końca). Od tamtej pory nie mam problemu blokady, Już się odzwyczaiłem od parkowania z kołami na wprost itp egzorcymami. Wydaje się, że głównym problemem było zbyt niskie napięcie akumulatora po kilkugodzinnym postoju. Pozdrawiam forumowiczów w Nowym 2011 roku. :D.

PS. Szkoda, ze mam tak daleko do granicy, bo chętnie bym pojechał na upgrade całego softu.

Opublikowano
PS. Szkoda, ze mam tak daleko do granicy, bo chętnie bym pojechał na upgrade całego softu.

 

Nie no luzik, możesz sobie zrobić któregoś dnia wycieczkę do Niemiec - a i tak wyjdzie Cię to taniej niż w Polsce. Jakbyś był zainteresowany to mogę dać Ci wszystkie namiary do umówienia się, obsługa jest po polsku i pełna kultura :).

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich,

jestem "nowym" na forum ale mam nadzieję, że nic z postami nie pochrzanię... ;-)

mam ten sam kłopot ze swoją E91... kontrolka blokady kierownic świeci na czerwono, ale auto normalnie zapala i póki co nic się nie dzieje... wybieram sie do ASO i podejrzewam, że będą chcieli zrobić aktualizację oprogramowania, tylko zastanawiam się, czy przy tej okazji diabli nie wezmą roboty wykonanej przez chip tunera???

co o tym sądzicie?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
nie koniecznie, zależy czy będą mu programować całośc auta czy tylko steronik od kiery lub cały moduł komfortu.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

w ASO (przynajmniej w tych co się dowiadywałem) programują wszystkie.

W nie ASO można zrobić tylko CASa. To jest o tyle lepsze że sterownik może się uszkodzić przy programowaniu więc lepiej nie robić wszystkich.

 

Gosciu który mi programował jak się umawiałem to pytał czy pali się na zółto czy na czerwono, nie wiem czy jak pali się na czerwono to już nie za późno na sam soft i czy nie trzeba wymieniać kolumny.

Generalnie to jest tak że błędy pojawiają się od zużytej blokady. Nowy soft "przesuwa" granicę wywalania błędu. Jak silniczek jest mocno rozklekotany to soft nic nie da.

 

Co do programu to pogadaj z tunerem - powinien Ci wgrać ponownie za darmo albo za jakąś symboliczną stówkę

Opublikowano

wielkie dzięki za info... właśnie się obawiałem, że tak upgrade zadziała... oby tylko kolumny nie kazali wymieniać

pozdrawiam,

p.s.... kopalnia wiedzy tutaj na forum ;-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Podpinam się pod temat ponieważ dopadło i mnie czyli żółta lampka z blokadą kierownicy.Dzwoniłem do ASO BMW Zdunek Gdańsk wiedzieli oczym mówie(wcześniejsze doswiadczenia z serwisem nienajlepsze) i powiedzieli mi tak : że mogą przeprogramowac dwa sterowniki czyli jeden CAS a drogi niewiem jaki cena 350zł i ryzykowny wgrac nowy cały soft za 480zł.Teraz moje pytanie czy warto wgrac nowy całościowy soft (ryzykowne) czy ten zabieg coś wniesie do użytkowania auta( narazie nic się niedzieje z samochodem oprócz blokady kierownicy) czy tylko dac do przeprogramowania CAS i ten wspomniany drógi sterownik ?Różnica w cenie niewielka a może ryzyko się opłaci no właśnie czy jest coś w czym się opłaci ?

Opublikowano
Witaj! Czy masz tzw KELLYS GO

 

:duh: :duh: :duh:

 

chyba "keyless go"

Opublikowano
Chyba masz rację to był błąd w pisowni, ale nie to jest ważne, ważny jest problem i jego rozwiązanie, skupmy się na tym a osiągniemy cel. Pytałem się o to bo przerabiałem w ostatnich miesiącach taką ikonkę i problemy z uruchomieniem auta. Różne rozwiązania mi radzono, a w serwisie to chcieli kupę rzeczy wymienić a problem leżał w tym, że zalewała mi woda wtyk od KEYLESS GO po polsku FUNKCJA DOSTĘPU KOMFORTOWEGO można łatwo sprawdzić rozkodowując nr WIN. Też mi chciano wymieniać softy, układ kierowniczy, akumulator itp itd a problem leżał w czym innym. Sprawdź czy masz tą funkcję poprzez win, bo możesz mieć. U mnie ten problem występował wtedy kiedy umyłem auto myjką ciśnieniową lub popadał ostry deszcz, przez szybę wciekała woda do kostki w klamce i od razu nie mogłem zapalić bo pojawiała mi się taka ikona i na dodatek tego na wyświetlaczu pojawiał się komunikat, który wprowadzał mnie tylko w błąd. Opisałem ten problem tutaj viewtopic.php?f=70&t=152824 Możesz mieć tą funkcję, ale nie działa u ciebie bo padła duża płaska bateria w pilocie. Jest ona tak schowana, że nie widać jak ją wyjąć. Po wyjęciu z pilota kluczyka mechanicznego widać po środku nad wystającym bolcem szparę o szer ok 1cm i grubości 1mm i trzeba tam wsadzić np jakąś blaszkę i podważyć do góry i wtedy część obudowy otworzy się i ukaże się bateria o średnicy 2 cm i ją trzeba wymienić bo widocznie padła. Sprawdź czy masz coś takiego.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Prosze o pomoc odnosnie kontrolki el. blokady kierownicy E91

Prosze o numer kontaktowy i w miare mozliwosci odpowiedz.

Czym temat ugrysc.

Auto jedzi swieci kontrolka na czerwono..(blokada chodzi normalnie bez

niepokojacych odglosow..tak jak przed pojawieniem sie kontrolki odrazu

czerwonej)

teraz kwestia czy przeprogramowac cale auto czy sa inne sposoby ..bez

wymiany kolumny:)

DIS-em..w CAS-sie

 

ps. a i o co chodzi z tym...cytat..Programowanie pomaga choć nie zawsze. Zobacz jakie masz błędy w casie, pewnie od blokady kiery. Zobacz jakie masz ładowanie, może podchodzi pod 15V i dostał strzał i dlatego zgłupiał.

 

Sa tacy co pisza ze poruszyl wtyczka od kolumny kierowniczej i chodzi..inni ze akumulator..

Auto poki co pali i nic sie nie dzieje..ale wiadomo..moze by c roznie :)

 

U mnie wlasnie laduje tak ok 14.7 14.8

moze stad blad..??

 

Pozdrawiam

Marcin

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I mnie dopadł ten problem :/ ja pitole jak nie jedno to drugie :/ Kontrolka świeci się na żółto..wita mnie przy wsiadaniu i wysiadaniu..dokładnie błąd "CAS 187 ELV Steering Lock Active. Move Steering Wheel to Restart" W INPA w module DDE skasowałem i teraz niema nic oprócz tej inteligetnej baterii na akumulatorze. Ładowanie w INPA w analog1 wskazuje na poziomie 14.2V, a na zapłonie akumulator daje 12.2V. Próbowałem robić próbę resetu tak jak to opisuje kolega amsat w tym poście viewtopic.php?f=73&t=169061. Nic to nie dało. Oczywiście blogada działa tak jak trzeba. Wygląda na to że chyba nie obejdzie się bez uprade sterownika CAS. Powiedzcie mi czy tylko ASO w Krakowie mi to zrobi i za ile, czy może jest ktoś inny poza aso kto zrobi mi to fachowo? Dodam że mam funkcję obsługi bez kluczyka (KEY LESSGO) Zawsze zostawiałem auto na prostych kołach. Błąd się zaświecił po przejechaniu 300m.
Opublikowano
Sproboj wedlug tego DIY

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387

 

Sam jeszcze nie sprobowalem, bo nie mam warunkow aby robic. Bo na lewarku to raczej nie robota.

 

rozumiem że masz problem tego samego typu dlatego też masz zamiar zabrać się za tą blokadę?

Czyli według tej opisówki należy zamek rozebrać, przeczyścić i przesmarować? Lub opcja druga pozbycie się blokady kierownicy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.