Skocz do zawartości

kontrolka blokady kierownicy


thekrzych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono,

 

dzisiaj rano podczas uruchamiania silnika zapaliła mi się na chwilę taka kontrolka

 

http://img16.imageshack.us/img16/6251/beztytuuuno.jpg

 

wyczytalem w instrukcji ze trzeba poruszac kierownica i sie wylaczy no ale pozniej znowu sie zaswiecila podczas jazdy, mieliscie z tym juz jakies przejscia?

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Raz, dwa razy (kilka miesięcy temu) się zaświeciła, to wyjąłem kluczyk i uruchomiłem auto jeszcze raz, już bez kontrolki. Przy najbliższej okazji w ASO poproszę, aby sprawdzili w czym problem, może po prostu wystarczy wykasować jakiś błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrzyknik moze oznaczac wiele....

sprawdz w kompie service info

 

dzwonilem do inchcape w mojej sprawie czyli blokady kierownicy i powiedzieli ze trzeba przeprogramowac auto i po sprawie tylko ze termin oczekiawania 2 tyg, ehhh..

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym programowaniem to w ogóle jest porażka w tych autach!!!

 

U mnie to samo...acz kolwiek dotyczy to lampy prawej przedniej, bo wymieniałem moduł odpowiadający za dośw. zakrętów. Programowanie sterownika jednego jest nie możliwe, trzeba programować całe auto - takie info uzyskałem w ASO BMW u mnie w Lublinie, koszt 400zł.. pan dla pocieszenia powiedział mi, że podczas programowania może się uszkodzić któryś ze sterowników, ale na 80% będzie ok, cześciej ma to miejsce w e60 :), później pozostaje ewentualnie wzbudzanie go, co trwa nawet 2tygodnie zanim przyjedzie spec z BMW, lub jego wymiana :)

 

Niestety w nie ASO nie udało się z uwagi na to, że wymagane było podłączenie online i ściągnięcie uaktualnienia sterowników.

 

Hmmm także taka historia.

 

Wiele było tu tematów a to z wycieraczkami a to z czymś innym, czy po prostu tak samo z siebie sterownik gubi program?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam

 

sam zacząłem temat i sam sobie odpowiadam bo juz wiem co bylo nie tak z ta kontrolka. Najpierw jak zalozylem temat do pojechalem na kompa, zeby to wykasowac i bylo ok. po czym znowu sie zapalila ale w miedzy czasie robilem kilka innych rzeczy w aucie i podczas przegladu dwa razy padl akumulator. Po wymianie akumulatora i programowaniu calego auta problem z kontrolka nie wystepuje, wszystko jest ok. Po prostu brakowalo pradu przy zaplonie i elektromagnes od blokady wariowal. A juz mialem zmieniac kolumne kierownicy:)

 

pozdrawiam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie problem z elektryczną blokada kierownicy w e90 i e87 z początkow produkcji jest podobno znany i nielubiany :) ja swoją była jedynkę również musiałem przeprogramować, bo blokada nie odbijała coraz częściej - koszt w Krakowie ok. 600pln.

Tak na marginesie wg mnie aktualizację softa czy jakieś przeprogramowywania powinni robić gratis - przecież to jest chyba jakaś wada, że w wyniku błędnego oprogramowania blokuje się kierownica...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Mam niestety ten sam problem w e90. Na czerwono swieci sie kontrolka blokady. Bylem w serwisie i wykasowali blad po czym blad wyskoczyl znowu po 1 dniu. Powiedzieli mi ze koluma jest do wymiany i ze kosztuje 1300zl + robocizna ale czytam wasze posty i widze ze moze wystarczy przeprogramowac i bedzie ok ? Miał ktoś jeszcze ten problem i go rozwiązał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niestety częsty problem głównie w e90 z początku produkcji, w 95 procentach przypadków pomaga przeprogramowanie tak jak to było u mnie w tamtym roku, nie ma co się załamywać, jeszcze daleko do wymiany kolumny :) u mnie od czasy przeprogramowania czyli od prawie roku ani razu się to nie zaświeciło

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie tydzień po przeprogramowaniu kontrolka zaświeciła się już dwa razy. Niestety prawdopodobnie to już kolumna do wymiany.

Dziwne tylko, że pomogło ponowne naciśnięcie przycisku start/stop bez wyjmowania kluczyka.

W Łodzi się dowiadywałem to koszt około 2000zł. Gdzie kolega widział za 1300?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwny jest ten problem bo ani razu sie nie zdarzylo zebym mial problemy z odpaleniem, kierownica blokuje sie tez normalnie. Tylko 2 zdarzylo sie ze nie zablokowala sie porzadnie i to wtedy wyskoczyl ten blad na stale. A jak juz jest wyswietlony to blokada dziala prawidlowo :) I w sumie nie widze zadnego problemu tylko przeszkadza mi ta kontrolka bo swieci sie non stop i zaslania informacje ktore powinny byc na komputerku. 1300+ robocizna tak mi powiedzieli w mauto w katowicach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to niestety częsty problem głównie w e90 z początku produkcji, w 95 procentach przypadków pomaga przeprogramowanie tak jak to było u mnie w tamtym roku, nie ma co się załamywać, jeszcze daleko do wymiany kolumny :) u mnie od czasy przeprogramowania czyli od prawie roku ani razu się to nie zaświeciło

tak samo mialem w E91, aktualny program i bylo do konca OK

U mnie dziwny jest ten problem bo ani razu sie nie zdarzylo zebym mial problemy z odpaleniem, kierownica blokuje sie tez normalnie. Tylko 2 zdarzylo sie ze nie zablokowala sie porzadnie i to wtedy wyskoczyl ten blad na stale. A jak juz jest wyswietlony to blokada dziala prawidlowo :) I w sumie nie widze zadnego problemu tylko przeszkadza mi ta kontrolka bo swieci sie non stop i zaslania informacje ktore powinny byc na komputerku. 1300+ robocizna tak mi powiedzieli w mauto w katowicach.

do momentu jak lampa swieci sie tylko na "pomaranczowo" nie ma problemu, problem moze byc gdy kolor lampki zmieni sie na "czerwony"...tez bylem "kozak" do momentu gdy ~500km od domu lampka przy probie zaplonu zmienila kolor na "czerwony" i nie moglem ruszyc auta, "modlilem" sie, zeby przy kolejnych probach odpalenia wrocila do "pomaranczu", wrocila :cool2: , ja wrocilem :cool2: i umowilem sie na programowanie...przy programowaniu, ASO powiedzialo, ze soft moze sie zawieszac gdy aku slabo przedzie...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tak jak napisał kolega thekrzych - trzeba udac sie do aso na programowanie, u mnie meczyli sie 2x ale poskutkowało tym ze nie mam juz tego problemu. za drugim razem zmienili mi oprogramowanie na nowsza wersje ( kolor menu idriva zmienil sie na bardziej szarawy ) - a zapierwszym razem straszyli ze cala kolumna do wymiany, wiec uwazaj zeby nie probowali Cie naciagnac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Niestety doświadczyłem tego kłopotu na sobie w poprzedni piątek. Nic nie pomogło. Sprawdzono napięcie akumulatora - w porządku. Pomoc drogowa polecona przez BMW Assistance przyjechała i pojechała, bo nie mogła wciągnąć samochodu ze skręconymi kołami. Podobno to skręcenie kół przy parkowaniu było powodem zaświecenia się lampki na czerwono.

Następnego dnia inna pomoc zholowała auto. W serwisie sprawdzono i wyszła kolumna do wymiany. Przy okazji okazało się, że błąd już się pojawiał przy ok 21500. Teraz ponad 61 000. Czyli w czasach, gdy miałem samochód jeszcze na gwarancji !!!

Wykasowano błędy i o dziwo jest OK. Ale od tego czasu przejechałem może 200 km czyli nic.

Teraz meritum. Sprawa jest dość powszechna. Amerykanie na swoich forach pisali o parkowaniu z kołami na wprost jako remedium

Początkowo wymieniano całe kolumny, potem moduł CAS. Podobno obecnie wystarczy wgranie nowego oprogramowania, takiego jak w wersji po face liftingu. Tyle, że BMW nie uznaje swojej winy, bo to spore koszty i za przeprogramowanie każe sobie płacić. Odbija sobie te wymienione na gwarancji kolumny i CASy ?

Uważam, że wspólny nacisk dotkniętych przez tą przypadłość użtkowników 1 i 3 mógłby pomóc. Sprawa jest równie poważna jak Toyoty pedał gazu, choć mniej niebezpieczna, bo podobno zablokowanie nigdy nie zdarzyło się w trakcie jazdy tylko po zaparkowaniu ze skręconymi kołami. Jednak uciążliwość duża.

Proszę o zgłaszanie się zainteresowanych, może nagłośnimy problem w TVN Turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem dotyczy prawie wszystkich modeli BMW na CAS'ie czyli 1er, 3er, 5er. Jak czytałeś amerykańskie forum to kilku gości pisałeo, że po przeprogramowaniu CAS'u nie zawsze problemy ustepowały. Czasem trzeba było wymieniac cały moduł a to już parę złotych. Błedy zapisuje z różnych powodów, za słabe napięcie, skoki napięcia w układzie. Czasem wystarczy wykasować błąd w module CAS i śmiga ale ASO nie bawi sie w takie rzeczy tylko przeprogramowują auto i kaska leci a jak uwalą przy okazji jakiś moduł to klient zapłaci. Chamstwo i drobnomieszczaństwo...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie zapaliła mi się kontrolka na żółto. Przez ostatnie tygodnie sporadycznie to wyskakiwało, teraz pali się na stałe. Umówiłem się na serwis we wtorek.

Jak wkładam kluczyk to czasem słyszę jakby blokada o coś haczyła, ten silniczek chrobocze.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby, problem znikł na stałe wymagane jest ponowne programowanie auta. Mi dopiero zrobili to za drugim razem ale na szczęście pomogło - uważaj żeby nie skończyło sie tylko skasowaniem błędu bo problem po tym nie zniknie, wróci prędzej czy później.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie błąd z kontrolką powrócił. Okazuje się, że silniczek, który blokuje kierownicę jest popsuty.

W serwisie mówią, że trzeba całą kolumnę wymienić. 1700 PLN + robocizna. Popatrzyłem z bliska na taką samą kolumnę i moim zdaniem ten silniczek jest wymienny.

Pytanie teraz czy ktoś rozbierał kolumnę kierowniczą w e90 i czy trzeba zdejmować całą deskę ?

Dzięki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziś i mnie dotknęła ta przypadłość. Po włożeniu kluczyka lekkie zgrzytnięcie i komunikat na żółto. Wyjęcie kluczyka i poruszenie kierownicą w ramach luzu blokady pomogło. Oczywiście samochód był na skręconych kołach. W związku z tym mam pytanie - czy ktoś sam rozbierał obudowę kolumny aby dobrać się do tego silniczka. Myślę, że nasmarowanie (oliwienie) mechanizmu napędu tego silnika i samego rygla poprawiło by jego trwałość. Na moje oko wygląda to tak, że zaparkowanie na skręconych kołach powoduje napór na rygiel i mechanizm nie ma dość siły aby go zwolnić, a szczególnie jak taki sposób parkowania jest częsty i mechanizm się trochę nadwyręży (zatrze). W samochodach z tradycyjnym kluczem też tak się czasem zdarzało, że nie można było kluczem zwolnić blokady bez poruszenia kierownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniczek może i jest wymienny, przecież nie jest spawany do kolumny, tylko że nie występuje jako osobny element więc go nie kupisz. Czyli zostaje wymiana na nową kolumnę. Odczytali błąd czy rozbebeszyli kolumnę i doszli że to silnik ??
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek może i jest wymienny, przecież nie jest spawany do kolumny, tylko że nie występuje jako osobny element więc go nie kupisz. Czyli zostaje wymiana na nową kolumnę. Odczytali błąd czy rozbebeszyli kolumnę i doszli że to silnik ??

 

Silnik kupię z rozbitka. Sam do tego doszedłem, bo słyszę jak pracuje, przeskakuje i nie chce odblokować. Po prostu moim zdaniem się zużył. Jakoś szybko, no ale cóż. To chyba wada fabryczna. Kolumnę na allegro idzie dostać za 300 PLN, w serwisie 1700. Nie kupię nowej kolumny, skoro moja jest idealnie sprawna. Porażka z tym silniczkiem, skoro się psuje to jak może nie być wymienny. BMW się nie postarało.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.