Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie i Panie,

bylem dzisiaj na hamowni w VTG i "hamowalem" bunie. Wyszlo 220,4 KM w serii. Niestety z przyczyn niezaleznych nie udalo sie podciagnac w gore chipem :)

Dokonczenie bedzie w poniedzialek i mam nadzieje uda mi sie w tym watku pochwalic ile sie udalo wyciagnac :)

 

Musze Wam jednak powiedziec, ze hamownia VTG to mistrzostwo swiata !

Mam porownanie do Diagtronikow (chipowali mi compacta), Mastersow (sprawdzali jak byl zrobiony u diagow) i.. zapomnialem jak sie nazywaja w okolicy Szyszkowej (tych tylko ogladalem w akcji hamowania innych aut - mozna nie wspominac...).

 

Hamownia VTG wymiata gdyz:

- jest 4x4

- symuluje obciazenia jakie sa na drodze (specjalne hamulce na rolkach)

- jest profesjonalnie wygluszona, odpowietrzana, klimatyzowana, NADMUCHIWANA ( w sensie posiada wielka dmuchawe na chlodnice auta).

Widac, ze nad projektem siedzial profesjonalista i o wszystkim pomyslal :)

 

No to na dzisiaj tyle, bo forum slimaczy sie jak traktor przy podjezdzie tylem na oblodzone zbocze....

Opublikowano

Fajna ta Twoja X-trójeczka :cool2: Też się do takiej przymierzałem, ale jednak wygrało e91 Touring. Napisz coś o silniku 3.0d, bo taki mi się marzy jako następny. Masz może porównanie do 2.0d 163km?

No i ja też jestem właśnie na etapie robienia chipa, z tym, że chcę u Mastersa. Jakie masz zdanie o nim?

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
Fajna ta Twoja X-trójeczka :cool2: Też się do takiej przymierzałem, ale jednak wygrało e91 Touring. Napisz coś o silniku 3.0d, bo taki mi się marzy jako następny. Masz może porównanie do 2.0d 163km?

No i ja też jestem właśnie na etapie robienia chipa, z tym, że chcę u Mastersa. Jakie masz zdanie o nim?

 

No dobra.

Po chipie w VTG, moge powiedziec tylko jedno slowo: WYPAS !

 

http://www.astercity.net/~papik/beta/x3_vtg.jpg

 

Aktualne 280KM i ~550Nm (!)rusza autko z buta juz przy 1300-1500 obrotow (poprzednio w okolicy 2000 i raczej blizej 2000 niz 1500).

Naprawde czuc roznice do fabryki, bez dwoch zdan p. Grzesio z VTG zrobil kawal wspanialej roboty!!

 

No ale dosc. Odpowiadajac na Twoje pytania:

Mam do porownania aktualnie ponizsze auta:

- X3 3.0 sd ~350KM

- 330d touring ~@224KM (zony autko)

- 320td compact ~@180KM (moje poprzednie auto).

 

Silniki 3.0 to jest poezja. Jednak jak juz masz zmieniac to na 3.0sd. "Bi-turbo robi z ropniaka benzyniaka" (przynajmniej w odczuciach).

Auto zbiera sie razem ze wskazowka obrotomierza (!) i nie jest to mit - po prostu tak jest (w przypadku X3 3.0sd kumpla po chipie).

 

Jak ze spalaniem ?

1. compact

Zrobilem tym autem 60.000km i nigdy kalkulator w miescie nie wskazywal mi powyzej 8l/100 przy twardej nodze.

Na trasie wykrecilem 5.6l nie przekraczajac 90km/h. W tym momencie moge powiedziec,ze do tej predkosci 330 zony mial identyczne spalanie.

 

2. Touring 330d zony

Spalanie w trasie jak wspomnialem 5.6l, w miescie wychodzilo nam 9-10l/100km przy ostrej jezdzie PRZED CHIPEM. Po Chipie wychodzilo 3 razy z rzedu 8-9l/100km NORMALNEJ, kobiecej jazdy.

 

3. X3 3.0d

PRZED CHIPEM tankowalem zawsze w okolicy 600-650km (odpowiednio 60l lub 65l) ostrej jazdy po miescie. Po Chipie jeszcze nie sprawdzalem ale sugerujac sie wskazaniami komputera po 100km od resetu, wielkiej roznicy nie bedzie (tak, tak wykrecilem dzisiaj po chipie 100km po miescie :D).

 

Moje zdanie o mastersie jest "nie do upubliczenienia". Pojedz jednak do VTG, poogladaj sobie 1260 konna corvette 4x4 ze spadochronem i pomysl jakie to musi byc osiagi.

W miedzy czasie p. Grzes zrobi Ci program do autka :)

 

Tak profesjonalnej hamowni jaka ma VTG jeszcze w Warszawie nie widzialem, a bylem w Diagtroniku, Mastersach i goscinnie przy Muszkieterow (czy jako oni tam).

 

Najpierw podjedz i zobacz hamownie u mastersow a potem jedz porownaj z VTG. Dobra hamownia to podstawa do pomiarow, a jak ktos ma takowa zrobiona "bez glowy" to jaka mozesz miec gwarancje, ze uzyje glowy i zrobi Ci dobry program ??

  • Moderatorzy
Opublikowano
A powiedz czy kopci po zmianie mocy?
Opublikowano
no to uważaj bo jak Ci coś pierdyknie podczas startu to sobie narobisz , na początku zawsze jest kolorowo do czasu aż auto nie zatrybi że ma więcej niż fabryka dała :mrgreen: zresztą ja by zrobił dokładnie jak Ty :cool2:
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

@Papik

.. nie odbieraj moich przemyśleń negatywnie, poprostu nasze e90 231KM na Maha wyszło 246KM i 536Nm w serii a Nm były plaskie od 1900rpm 3100rpm i dlatego dziwi mnie wykres na , którym nie widać jak wstaje turbo a to priorytet w w silnikach turbodoladowanych i jakiś dziwny pik Nm w serii z tym ,że o małej wartości , rozumiem ,ze masz 235KM, tak?

Opublikowano
@Papik

.. nie odbieraj moich przemyśleń negatywnie, poprostu nasze e90 231KM na Maha wyszło 246KM i 536Nm w serii a Nm były plaskie od 1900rpm 3100rpm i dlatego dziwi mnie wykres na , którym nie widać jak wstaje turbo a to priorytet w w silnikach turbodoladowanych i jakiś dziwny pik Nm w serii z tym ,że o małej wartości , rozumiem ,ze masz 235KM, tak?

 

Mialem w serii 218KM :)

Opublikowano
nie było x3 w wersji poliftingowej 2007r z mocą 218KM.. :D

looknij proszę :wink: http://bmwfans.info/parts/catalog/E83N/SAV/Europe/X3_3.0d-M57N2/LHD/N/

 

 

eee,niemoszlife.... autoryzowany diler sie pomylil :)Albo moja glowa na starosc zawodzi...

 

Ps. ale i tak nie znalazlem tego o czym gadamy ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja widzę tylko 204PS, 225PS i 284PS. Który diler sprzedawał 218PS?

 

EDIT: znalazłem jednak jeszcze 218PS. Czyli była pełna gama 3.0d w X3?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Dzisiaj sie zdziwilem na "spod swiatel".. wciagnalem 2x saaba turbo X ..

Autko majace 280KM 400Nm i 6,7s do 100 :)

 

Stawiam na ciapciaka za sterami, bo prawie 1/4 dlugosci auta mi sie nos wysuwal ciagle a koles mial przekrzywione prawe lusterko (w druga strone niz normalnie sie sklada :duh: ).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tak profesjonalnej hamowni jaka ma VTG jeszcze w Warszawie nie widzialem

W W-wie moge szczerze polecic Rogala i MR Motors na Mineralnej. Bardzo chwalony na racingforum i forum audi. Przyjezdzaja do niego ludzie z calej Polski. Chlopak jest genialny i nie zadowala sie wgrywaniem gotowych programow, modyfikujac kazdy na potrzeby konkretnego silnika. Robilem u niego swoje A4 a X3 na pewno wkrotce na Mineralnej zawita ;)

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
zmiane sterowania skrzyni miałeś w cenie wirusa czy była płatna extra?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, chciałem poradzić się kolegów którzy zrobili chip na silniku 3.0d (218Km)z 2007 w E83 ( nie robiłem pomiaru na hamowni przed chipowaniem). Zamówiłem usługe na mape na 30-35KM z przyrostem ok.70Nm. Po podmianie na hamowni wyszło że mam 289-290KM przy 685Nm serwis też był zdziwiony i po powtórnym pomiarze odbylismy jazde na obwodnicy z podpietym PC-tem na 5 i 6stym biegu i okazało sie że ciśnienia na turbinie sa idealne a przyrost mocy następuje na podwójnym doładowaniu turbiny. Oczywiscie frajda jest niesamowita i na pytanie czy zmieniam mapę nie zgodziłem się ale teraz mam watpliwości czy nie doprowadzi to do nadmiernego zużycia turbiny lub innych elementów silnika. Na zrobiną mapę mam dwa lata gwarancji. Proszę o wasze opinie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.