Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po paru tygodniach poszukiwan, zdecydowalem sie na zakup BMW e93 cabrio, podoba mi sie stylistyka, ilosc miejsc, oraz metalowy dach. Jestem zielony w dziedzinie motoryzacjii, nie wiem na jaki silnik sie zdecydowac, chcialbym aby jak najmniej palil, ale takze aby byl najmocniejszy w wersji e93, aby dynamicznie, lansiarsko poruszac sie tym wozem, autem bede jezedzil po angielskich drogach, sprowadze z niemiec , chcialbym sie dowiedziec ktory z ponizszych silnikow bedzie trwalszy, dynamiczniejszy, szybszy, oraz jakie sa roznice dokladnie miedzy dieslem a benzyniakiem, oraz czy istnieje mozliwosc stuningowania tylnich swiatel w bmw e93 cabrio, poniewaz lacza sie z klapa bagaznika, oraz czy mozliwy jest tuning pod wzgledem mocy diesla, do 30%, instalujac "jakis" program, oraz jakie sa tego koszty. 335i Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z systemem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 9,9 l/100 km VS BMW 330d Cabrio: Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z całkowicie aluminiową skrzynią korbową i układem wtryskowym Common Rail najnowszej generacji, pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 170 kW/231 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,1 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km. dziekuje, pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trochę dziwny problem.

Jak bym kupował samochód za 250 tys zł to bym raczej nie pytał który mniej pali, tylko który da większą radość z jazdy. Dane fabryczne mówią same za siebie i o co tu pytać. A do tego eksploatacja w anglii gdzie ruch lewostronny (a samochód z europy) i mandaty za przekroczenie nawet 5 mil ponad limit. Coś mi tu nie pasuje.

Edytowane przez multilab
Opublikowano
Kolega zapomniał jeszcze chyba zapytać, jaką instalację gazową najlepiej do niego wrzucić :lol:
virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

Ostatnio słyszałem dobry text, mianowicie:

 

"BMW to są bardzo dobre auta, szkoda, że czasami kierowcy do nich nie pasują"

 

 

:8)

Opublikowano
10-20tys km rocznie, samochod nie za 250tys, tylko z 2007/2008 za 130-150, dziwi mnie rozumowanie polakow, jezeli ktos ma drogi samochod to musi miesiecznie zarabiac 100tys? i nie liczyc sie z kosztami eksploatacji?, jest cos takiego jak oszczednosc..., co proponuja dojrzali kierowcy, i dlaczego?, czym dokladnie rozni sie 335i od 330d?
Opublikowano

"chcialbym aby jak najmniej palil, ale takze aby byl najmocniejszy w wersji e93, aby dynamicznie, lansiarsko poruszac sie tym wozem"

 

Mimo szczerych chęci, ja nie potrafię odpowiedzieć mądrze na taki tekst :)

Ale pewnie nie jestem dojrzałym kierowcą :8)

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
10-20tys km rocznie, samochod nie za 250tys, tylko z 2007/2008 za 130-150, dziwi mnie rozumowanie polakow, jezeli ktos ma drogi samochod to musi miesiecznie zarabiac 100tys? i nie liczyc sie z kosztami eksploatacji?, jest cos takiego jak oszczednosc..., co proponuja dojrzali kierowcy, i dlaczego?, czym dokladnie rozni sie 335i od 330d?

Gdyby wysokie spalanie nie robiło na mnie wrażenia to wybrałbym 335i.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czym dokladnie rozni sie 335i od 330d?

A co dokładnie masz na myśli? Benzyna vs diesel, to taka podstawowa różnica.... :mrgreen:

Sprecyzuj pytanie, bo Cię "nie-dojrzali" forumowicze zjedzą :D

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
W czym model 335i sie rozni od 330d, pozatym ze szybciej rozpedza sie do setki, czy diesla bede mogl upgradowac aby mial w przyszlosci z 23X, 27X-30X koni?, w taki sposob spalanie byloby mniejsze znacznie niz w 335i, a wyniki do setki podobne?, jak pracuje diesel po przekroczeniu 100km/h w tym modelu, dlaczego silnik 23X konny diesel ma podobn cene do 335i ktory ma 2 turbiny oraz 30X koni, co ogolnie daja owe turbiny? ogolnikowo chcialbym sie dowiedziec poniewaz w tym miesiacu chce pojechac do niemiec i kupic woz....pozdrawiam dojrzalych samcow bemek.
  • Moderatorzy
Opublikowano

270KM z diesla 231KM jest realne. Ale 335i czipuje się równie łatwo i będziesz mial 350-360KM.

Dopiero od niedawna jest dostępny zupełnie nowy diesel 3,0 w E93 i ma 245 KM i bardziej płaski przebieg momentu i masz 6,4 do setki; 6,5 z automatem

 

Sporo egz 335i jest przyciągnietych z USA dlatego maja dobrą cenę. Natomiast w przyapdku 335i pierwsze egzemplarze i modele US miały klasyczny automat (jak diesel). Dopiera od niedawna na rynki europejskie jest dostępny automat dwusprzegłowy DKG i wtedy zyskuje sie na dynamice w stosunku do manuala, a tym bardziej do klasycznego automatu

 

W zakupie 335i był ok 4-5% droższy, ale widoczne używany traci więcej niż diesel - trudniej go sprzedać+podaż aut z USA i dlatego ma zbliżone ceny do 330d

Opublikowano
Aha, wiec nowe diesle o ktorych wspominsz sa montowane w roczniku 2009? czyli musialbym kupowac nowy woz, niestety mam jedynie 150tys na ten samochod, wiec nie moze byc nowy. Rozumiem ze da sie polepszyc moc w 335i do 350km?, tylko co za tym idzie spalanie wtedy bedzie jeszcze duzo wieksze?, natomiast w dieslu po upgradzie nadal bedzie wynosilo 10+/-. Interesuje mnie takze czy 330d rocznik 2007/08 po upgradzie do przykladowo 280koni, czy jest mozliwe zdjecie ograniczenia predkosci, ile to moze kosztowac, oraz czy po tym zabiegu samochod rozpedza sie na maksa-jesli tak, to jaka +/- teorytycznie pojdzie 330d 280km? Chcialbym takze wiedziec czy w ostatecznosci jest mozliwe stuningowanie tapicerki w aucie typu: powstawiac kawalek skory bezowej itp, bo jak wiadomo idealnie podobajacego mi sie stylistycznie bmw e93 nie znajde za taka kwote, oraz jakie sa koszty wymiany tapicerki-czesciowo.
Opublikowano
chcialbym aby jak najmniej palil, ale takze aby byl najmocniejszy w wersji e93, aby dynamicznie, lansiarsko poruszac sie tym wozem

W takim razie 335d

 

autem bede jezedzil po angielskich drogach, sprowadze z niemiec

Czy w Anglii te auta nie są tańsze niż w Niemczech?

Opublikowano

auto rejestrujesz w Polsce czy w UK?

jesli tak sie boisz spalania bierz diesla tylko pamietaj taka pojemnosc zawsze spali - nie wierz w bajki typu miasto, korki i 10l/100km

a zdjecie ogranicznika nic nie da - 335i pojdzie bez ogranicznika gora 270 ciezsze i slabsze 330d gora 255-260

 

a tak poza tym - czym jezdzisz teraz ze wiesz ze kazda moc od razu bedzie niewystarczajaca?

wiesz - byl tu taki co chcial m3 tuningowac zanim je kupil i sie okazalo ze ma 13 lat...

Opublikowano
Autem bede jezdzil w angli, odwiedzal polske co pare miesiecy, az nazbieram na dom, wiec do 10 lat. Poruszalem sie audi tt cabrio 1.8 benzyna, rok 2002, 180koni, ale sprzedalem niedawno, aby dolozyc pieniadze na bmw.
Opublikowano

rozumiem ze bedziesz jezdzil w Anglii ale gdzie auto zarejestrujesz - jesli w PL to nie zmiescisz sie w 150k PLN - akcyza cie wyniesie prawie 30k...

 

teraz dopiero przyjrzalem sie danym - te auta waza ponad 1800kg - sporo.

w prawdzie kazde z nich bedzie szybsze od tt-ki ale tylko przy 335i poczujesz prawdziwa roznice

 

najlepiej przejedz sie jednym i drugim i zobacz co maja do zaoferowania - zarowno jesli chodzi o dynamike jak i spalanie

chociaz tu akurat moze byc problem - u nas w salonach maja tylko 2l diesle... ciezko mi powiedziec jak w de

 

co do zmian we wnetrzu znam dobry warsztat (nie ASO) w ktorym zrobia wszystkie mozliwe wymiany (m-pakiet, wymiana wnetrza, dokladanie roznych funkcji i czesci)

Opublikowano

Jestem wlascicielem e93 335i (od ok 1.5 roku), ale nie mialem kontaktu z dieslem, wiec podam tylko zalety i wady wersji e93 w wersji benzynowej (po ok. 15 000km uzytkowania).

 

Zalety:

- dynamika wynikajaca z mocy silnika i wysokiego momentu obrotowego dostepnego od niskich obrotow + fun z jazdy

- mozliwosc modyfikacji (chip tunning do ca. 390BHP + kilka innych zmian moze dac moc ok 450BHP [oczywiscie kosztem zywotnosci], polecam rowniez instalacje LSD, mozna rowniez modyfikowac zawieszenie)

 

Wady:

- zbyt miekkie wg mnie zawieszenie i niezbyt wysoka sztywnosc (przechyly na zakretach, itp.)

- wysoka waga (ale dotyczy wszystkich e93)

- spalanie - 15 - 18l w miescie (18 przy w miare dynamicznej jezdzie); ca. 11 - 12l na trasie.

 

e93 jako model (abstrahujac od benz/diesel) to bdb, wszechstronny samochod o sportowym zacieciu. Swietny na wypady wakacyjne (w dwie osoby).

 

Pozdr

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze jeden problem z 335i- brak fabrycznej szpery, są tacy użytkownicy którzy narzekają na trakcję w związku z tym. Oczywiście wyjściem z sytuacji jest montaż szpery, np. produkcji Quaifa.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Na szczęście biorąc pod uwagę cenę E93 335i, cena za szperę i jej montaż to praktycznie małe pieniądze ;).
Opublikowano
Autem bede jezdzil w angli, odwiedzal polske co pare miesiecy, az nazbieram na dom, wiec do 10 lat. Poruszalem sie audi tt cabrio 1.8 benzyna, rok 2002, 180koni, ale sprzedalem niedawno, aby dolozyc pieniadze na bmw.

jak czytam takie teksty to się zastanawiam czy to jest forum dla posiadaczy aut bmw i wymianę doświadczeń z jazdy oraz eksploatacji czy dla frustratów. Czy musimy być palikotami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.