Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanko o założenie rozpórki na kielichy , mianowicie czy będzie jakiś pozytywny efekt tego zabiegu czy nie warto sobie tym głowy zawracać i lepiej od razu zamówić trochę krótsze i twardsze sprężyny , dodam że mam seryjny zawias+felgi 17stki zawias jest miękki i się kołysze, amorki ok .pozdr.
Opublikowano

Rozpórke stosuje się raczej do "sportowego" zawieszenia. Jak masz seryjne zawieszenie (bez M) to moim zdaniem to nic nie da, i tak będzie bujać...

Po zastosowaniu sportowych amortyzatorów i sprężyn rozpórka jest nawet wskazana. Rozpycha ona bowiem kielichy, przez co auto staje się sztywniejsze na zakrętach (mniej buda pracuje). Plusem zastosowania rozpórki może być to, że zmniejszą się zgrzyty plastików np. w zimie.

 

Aha i jeszcze jedno, jak chcesz żeby rozpórka spełniała swoje zadanie, szukaj metalowej, nie z alu.

Opublikowano
Tak jak koledzy wyzej pisali -- rozporka konkretna a nie jakis SHIT made in China i usztywni ci caly przod i w polaczeniu ze obnizonym przodem jeszcze usztywni autko.Druga zaleta ktora mam nadzieje nigdy nikomu sie nie przyda ze w razie dzwona przod auta jest sztywnijeszy co za tym idzie autko jest troszke bezpiecznijesze w takiej sytuacij.
.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano

Osobiście to nie zauważyłem kolosalnej poprawy (sport susp.+17"). Jakieś kożyści da się odczuć na nierównych drogach i przy gwałtowych zmianach toru jazdy, typu ostre zakręty- nawet przy relatywnie małych prędkościach - wydaje się że jest troszke sztywniej. Reszta to subiektywne odczucia. Myślę że poprawa właściwości jezdnych będzie większa gdy wymienie sprężyny - bo już trzeci raz tylną szlak trafił :duh: , ale tym razem na coś innego, może jakieś eibachy...

Co do dzwonów to rozpórka może coś pomóc, nie tylko podczas wypadku ale również po, jeśli samochód miał taką przeszłośc i sztywnośc została 'lekko' nadwyrężona

:worried:

 

Aha i jeszcze jedno, jak chcesz żeby rozpórka spełniała swoje zadanie, szukaj metalowej, nie z alu.

 

Dlaczego nie polecasz aluminiowych rozpórek? Jeśli masz na myśli roszerzalność cieplną to fakt, dla aluminium jest ~2x większa niż dla stali i przekłada się to na zmianę długości rozpórki około 1.5mm vs. ~0.75mm dla stali (zakładając długość rozpórki 1m i dość extremalną temerature pod maską 80C). Myśle, że nie ma to większego wpływu na geometrie zawieszenia w normalnym użytkowaniu, biorąc pod uwagę że inne elementy też się rozszeżają i pracują - to nie F1. Poza tym, rozpórka głównie pracuje na ściskanie i rozciąganie, a wytrzymałość właściwa stopów aluminium na wyboczenie jest większa niż dla stali i dobra rozpórka aluminiowa wykonana z cienkościennej rury bedzie lżejsza od stalowej - a to też jest ważne.

Patrząc na oferty profesjonalnych tunerów to wszyscy mają w ofercie rozpórki aluminiowe, nie sądzę żeby właściwościami odbiegały od tych stalowych, a napewno wizualnie lepiej się od nich prezentują, troche odstraszają ceną ale tam płaci się też i za znaczek.

'Najlepsze' rozpórki są carbonowe, te mają rozszeżalność prawie zerową, i są najlżejsze...ale niestety są też najdroższe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Aluminium jest znakomitym materiałem i dobrze się nadaje na takie rzeczy.

Sama rozpórka na kielichy dużo nie pomoże, polecam kpl. góra+ dół i ewentualnie tył. Wtedy już czuć, że prowadzenie się zmienia na +

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawde mówiac o dolnej rozpórce nie słyszałem. Na allegro ten raczej nie widziałem. Gdzie taką można kupić?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozpurka dużo daje. Auto jeszcze lepiej sie prowadzi, pod warunkiem że kupisz coś dobrego. W e90 BMW montuje z przodu rozpórke w standardzie.
Krzysztof
Opublikowano

Ta wygląda w porządku - mam u siebie coś w tym stylu ale E-tech. Na pewno jest lepsza od tych tańszych ale posiadających regulację (np. ta z pierwszego linka), bo przez to, że nie ma zawiasów i śrub rzymskich do regulacji jest sztywniejsza. No i jest przykręcona na trzy śruby (nakrętki) a nie na dwie. A regulacja w normalnym użytkowaniu nie jest potrzebna - rozpórka ma za zadanie usztywnić a nie wprowadzić nową geometrię zawieszenia. Poza tym są inne sposoby żeby zmienić kąt pochylenia koła bez naprężania/naciągania kielichów poprzez rozpórkę.

 

Co do e90, to te standardowe rozpórki są dość specyficzne bo są dwie i łączą się na ścianie grodziowej. Jednak zawsze można dołożyć trzecią rozpórkę łączącą oba kielichy a sztywność jeszcze wzrośnie. Nie zmienia to faktu że sztywność skrętna e90 jest większa od e46, a szczególnie od coupe, które po cabrio ma najmniejszą sztywnosć skrętną, co może wydać się trochę dziwne.

 

Ktoś też wspomniał o dolnych i tylnych rozpórkach. Te pierwsze stosuje się raczej w przednionapędowcach. W e46 jest dosyć masywna belka na której leży silnik i do której przykręcone są wahacze więc powinna być wystarczająco sztywna. Poza tym taka sama belka jest stosowana we wszystkich modelach e46, w tym w M3 jak i w 330d wiec w słabszych modelach w zupełności wystarczy.

A tylne rozpórki mają tą wade że mogą ograniczać przestrzeń bagażową, no chyba że ma się sedana z nierozkładanymi siedzeniami, ale wtedy rozpórka nie jest już tak konieczna bo sztywność skrętna takiego sedana jest największa spośród całej grupy modeli e46. Zawsze jednak można ją zwiększyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.