Skocz do zawartości

EGR czy jest dla niego lepsze miejsce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytam i czytam i wszyscy piszą że czyszczą egr i znowu się zapycha i tak bez końca. sam jestem na to skazany. problem jest z tym że zaworek od strony turbiny trzeba dość często czyścic a żeby go wyczyścić trzeba czekać aż silnik ostygnie i zdejmować całą kupe plastików i prawie po omacku dostawać się do zaworka z kluczem żeby go wykręcić i potm przykręcić. i po którymś razie jak się tak z plastikiem męczyłem i wpadł mi imbus pod silnik i musiałem ściągać osłone pod silnikie żeby go wyciągnąć ( a bez kanału to jest lipa na maxa) oświeciło mnie :idea: :idea: :idea: że przecież można ten zawór wykręcić spod silnika i zamontowac na kielichu amortyzatora (bo tam jest u mnie wolna szpilka i troche miejsca) i podpatrzyłem że u znajomka w passacie ten zawór jest pod ręką na ściance grodziowej

i tu drodzy koledzy pytanie do was :lol: :lol: :lol: czy zwiększenie długości przewodów ciśnieniowych nie będzie miało wpływu na pracę turbiny, jak i na wydajność całego silnika

pytam żeby sie upewnić bo wymieniając wszystkie przewody ciśnnieniowe na silniku pozostawiałem je troche dłuższe, żeby było wygodniej się gdzieniegdzie dostac i nie zauważyłem żadnej różnicy, lecz wyciągnięcie EGR od strony turbiny na kielich to jest z 50 cm więcej rurki

piszcie co myślicie :D a może już ktoś to zrobił tylko sie nie pochwalił jak działa :nienie: bo moje autko juz stoi, nowa flaszka acetonu i waciki czekają a ja czekam aż mi silnik ostygnie i sie tak dopytuje :P :P :P

Opublikowano
no i działa :norty: :norty: :norty: i teraz moge sobie co tydzień czyścić nawet na gorącym silniku. jedyna trudność w przełożeniu czujnika to przedłużenie kabelków, ale lutownica, troche taśmy izolacyjnej i dało rade. polecam wszystkim borykającym się z częstym czyszczeniem :!: :!: :!:
Opublikowano
hmm, ja jeszcze nigdy do tego zaworka nie zaglądałem. Jak na razie nie mam po co :D Dlatego też dziwie się że co poniektórzy czyszczą go tak często.
Opublikowano
hmm, ja jeszcze nigdy do tego zaworka nie zaglądałem. Jak na razie nie mam po co :D Dlatego też dziwie się że co poniektórzy czyszczą go tak często.

 

Krótkie przebiegi, słabej jakości paliwo i olej, powodują że czesto się zabrudza. Ja sprawdziłem raz , był czysciutki.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

paliwo i olej nie mają nic wspólnego z zaworem EGR bo to jest elektro zawór do sterowania ciśnieniem powietrza. zatyka się filtr owego zaworu od pyłu z drogi (przynajmniej tak jest w silniku m47, bo 3 litrów jeszcze nie rozbierałem)

a może panowie dosiadający trzylitrówek nie wiedzą, że ich rumaki mogą byc jeszcze zrywniejsze i te poprzymulane silniki i tak dostarczają im dużo frajdy :D :D :D

Opublikowano

hehe ja go nie tykam, bo jak shamowałem fure i wyszła seria a moment lekko w góre, to nie widziałem sensu by sie do tego zabierać. Poza tym auto jeździ jak należy :D

Może przy jakiejś grubszej robocie tam zajże tak dla pewności, ale pośpiechu nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.