Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a wiec tak silnik 1,6 w pelnym zakresie obrotow glos jest ok ale przy szybszym dodaniu gazu na jalowym slychac gruchotanie. Wlazlem pod samochod stukam w katalizator i odzywa sie ten sam dzwiek. Katalizator wyglada mi tak jakby byl otoczony jakas oslona i teraz pytanie czy moge wywalic ta oslone bo wyglada mi na to ze to ona powoduje ten chalas. Czy moze lepiej niedotykac oslony/obudowy tego katalizatora bo wszystko sie rozleci ???
Opublikowano
a wiec tak silnik 1,6 w pelnym zakresie obrotow glos jest ok ale przy szybszym dodaniu gazu na jalowym slychac gruchotanie. Wlazlem pod samochod stukam w katalizator i odzywa sie ten sam dzwiek. Katalizator wyglada mi tak jakby byl otoczony jakas oslona i teraz pytanie czy moge wywalic ta oslone bo wyglada mi na to ze to ona powoduje ten chalas. Czy moze lepiej niedotykac oslony/obudowy tego katalizatora bo wszystko sie rozleci ???

 

Odwarstwil sie rdzen katalizatora od metalowej obudowy. Niestety rokowania nie sa dobre - katalizator nalezy wymienic albo co

najmniej, w ostatecznosci, zastapic czyms o podobnej pojemnosci.

 

Doraznie mozna oproznic puszke z ceramicznego wkladu ale bedzie

glosno i moze nastapic wrecz spadek mocy.

 

Przerabialem temat w mercedesie AMG, zaczal grzechotac okazalo sie

ze jest rozwarstwiony. Co wazne, w niektorych sytuacjach drobiny

z pokruszonego katalizatora moga zostac zassane (!!!) do silnika

ze wzgledu na to ze w pewnych warunkach w odcinku kolektora

do katalizatora moze pojawiac sie przeciwcisnienie.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

jak nie chcesz kupowac nowego kata a zaloze sie ze nie chcesz to niech ci go wytna u jakiegos kumatego tlumiakarza poczym niech go ze tak powiem przepchna tzn wypchna wszystko co jest w srodku a do srodka wsadza ponawiercana rurka obspawana po obu stronach kata i zpowrotem zamontowac tj pospawac do ukladu wydechowego, czyli zrobisz z kata tlumik przelotowy dzwiek pozostaje bez zmian tzn. nie robi sie glosno ani nie zmienia sie dzwiek bynajmniej nie o tyle alby zwykly smiertelnik mogl uslyszec, droga zaleta jest taka ze uklad wydechowy wygloda na org. wiec na przeglodzie diagnosta ci sie nie przyczepi ze usunoles katalizator a test na czystosc spalin bez katalizatora przechodzi :-)

mozna tez tylko przepchnac katalizator ale pusta puszka powoduje nieprzyjemny i na dodatek glosny dziwek albo wstawic zamiast katalizatora kawalek rurki ale efekty dzwiekowe tez raczej kiepskie.

pozdr

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE12&mospid=47424&btnr=18_0227&hg=18&fg=10 jak widac na rysunku katalizator jest otoczony ta osłoną (podłużne paski na rys.) jest ona jakby pozaginana i zlapana na dwa spawy do rury a z podniej wystaja jakies druciki ?? mysle ze jest to jaka izolacja cieplna moze dzwiekowa czy cos i chodzi mi o wywalenie wlasnie jej oslony co wy na to ??
Opublikowano

Kolego ta oslone to ty lepiej zostaw z tego co pamietam wizualnie bo tez to przerabialem to ta oslona jest przykrecona na nakretki 10 do budy.Sprawdz to moze gdzies nie trzyma i dotyka do tlumnika.A oslona jest po to ze jesli przypatrzyles sie dobrze ze pod kazdym tlumnikiem to po to zeby nie walilo cieplo w podloge.

Pozdrawiam !

BMW RULEZ - Drive It And Believe It ! [ skype driftm3 ]
Opublikowano

Kolega freestyler ma racje chyba sprawa prosta wiesz że to osłona termiczna a chcesz ją wywalić to chyba skutków można sie domyśleć ale jeśli chcesz dodatkowe ogrzewanie przez tunel w okolicach skrzyni to bardzo prosze :) Bedziesz miał ogrzewanie rodem z malucha hehe Dodam jeszcze że kat sie cholernie grzeje.

Pozdro

Opublikowano

Oslona termiczna jest wazna i nie mozna jej usuwac jak to napisali juz

inni koledzy. Powierzchnia katalizatora podczas pracy nagrzewa sie

nawet do 300 stopni i oprocz promieniowania ciepla do nadwozia samochodu, jej brak spowoduje narazenie na szybsze zniszczenie wszystkich elementow przebiegajacych w jej okolicy pod samochodem.

 

Jesli oslona nie dzwoni, to katalizator jest do wymiany tak jak napisalem

w poprzedniej wiadomosci.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

mialem podobny efekt tluczenia. Okazalo się że osłona katalizatora zaczęla sie troche ruszać, co powodowalo metaliczny dzwięk. Wsadzilem grubą podkładke pomiedzy osłone kat. a rure i zabilem mlotkiem na sztywno. Nastała cisza, jeżdze tak juz 4 miesiace i nic nie stuka.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.