Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kolego większość M54, zdecydowana większość bierze olej,

ponoć problem leży w uszczelniaczach zaworowych,

mozesz sprawdzić odmę, ale kilku kolegów wymieniło i [bAD].

proponuje nie lać Castrola,

zalej Valvoline 5W40, lub Mobil 5W50

odpuść 0W40 castrola, zużycie powinno po jakimś czasie się trochę uspokoić.

 

poszukaj w necie, w szczególności USA, m54 bierze olej w większości przypadków,

albo rzeźbisz temat albo odpuszczasz.

sprawdź w BC czy nie przegrzewa ci się silniczek, czy pompa wody i visko ok,

 

poza tym styl jazdy jest dość ważny,

zauwazyłem u siebie ze jak jeżdze krótkie odcinki to bardziej podpije a jak długie to prawie w ogóle.

 

ostatnio zmieniłem olej z Castrola 0W40 na Mobila 5W50

już widze ze jest lepiej, ale jak zrobie ponad 10 tyś na tym to dopisze do tematu rezultaty,

 

Potwierdzam - z moich obserwacji wynika, że silniki M54, szczególnie z przebiegami powyżej 100 tys. biorą olej.

Moja E46 330Ci bierze około 0,3 l na 1000km, a znam takie , które biorą dużo więcej.

Dużo osób pisze o uszczelniaczach, ale nie znam osobiście nikogo, kto by wymienił i opisał efekty.

Również przychylam się do opinii lucadore, że więcej bierze na krótkich odcinkach, ostatnio po dolewce zrobiłem jakieś 600km w trasach po 100 km i ubytek jest praktycznie niezauważalny, maksymalnie 0,1l.

Opublikowano

Dzięki. też wydaje mi się że :

a) przy takim przebiegu jakiś olej brać może

b) ten silnik w opinii niejednej osoby coś bierze

 

przy okazji przegląda zajrzę co i jak, ale jestem już trochę spokojniejszy. I pomyślę nad innym olejem, choć przyzwyczaiłem się trochę do castrola , a przy tym że conieco go pali, dobrze jest lać olej który można kupić na każdej stacji BP :-)))

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kolego większość M54, zdecydowana większość bierze olej,
Potwierdzam - z moich obserwacji wynika, że silniki M54, szczególnie z przebiegami powyżej 100 tys. biorą olej.

 

A ja nie potwierdzam :)

Jakiś czas temu panikowałem - kupiłem auto, siedział tam firmowy 0W30 z przejechanymi 18kkm.

Wymieniłem na Mobila 0W40, założyłem gaz i... zaczął wciągać 1 litr na 3kkm.

Jak na mój gust, bardzo dużo.

Po 5kkm spuściłem ten olej, zalałem Mobila, ale 5W50 i... od 8kkm poziom oleju ani drgnął.

Wprawdzie po drodze wymieniłem separator (byłem już umówiony na wymianę i miałem go kupionego, więc wymieniłem, pomimo, że problem zniknął), ale dolałem dokładnie tyle oleju, ile uciekło.

Czyli od ostatniej wymiany jest 8kkm, od wymiany separatora 6kkm i poziom oleju na bagnecie się nie zmienia.

A silnik ma przejechane 210kkm (przebieg prawdziwy).

Opublikowano

A ja nie potwierdzam :)

 

Czyli wyjątki się zdarzają :) Ewentualnie już miał kiedyś uszczelniacze wymieniane lub Mobil 5w50 to cudowny olej :)

Opublikowano

wg info z ksiazki dopuszczalne jest spalanie oleju do 1l / 1000 km.... to mojemu do tego tez daleko :)

od zmiany do zmiany (ok 14500 km) - 2 litry dolałem. Przebieg 201 000 (podobno prawdziwy:) )

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.