Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowy na forum chciałem opisać wrażenia po półrocznym uzytkowaniu e46 136KM.

Generalnie nie mogę narzekać ale bywają dni ze chciałbym się z nią rozstać, ze względu na ceny części zamiennych i koszty napraw. Postaram się opisac usterki jakie nabyłem wraz z kupnem i które odkryłem, oraz zastosowane naprawy. Niektóre problemy nadal wystepują.

 

1. Przy właczonym ogrzewaniu na maxa faluja obroty( podnoszą się na 2,3 sekundy i wracaja) jeżeli skręce ogrzewanie na ¾ to nic nie faluje. Prawdopodobna przyczyna jest podgrzewacz wody. PROBLEM NIEROZWIAZANY

 

2. Powolne nagrzewanie, wskazówka temp. nie dochodziła do pionu (wymieniony termostat EGR) problem rozwiązany

 

3. Trzęsienie budą, żabkowaie przy ruszaniu z miejsca (nie wystepuje zawsze) wymieniłem obie poduszki pod silnikiem(lewa była zerwana) i problem jakby zanikł na dwa tygodnie, ale powrócił i NADAL WYSTĘPUJE. Ciężko doszukac się jednoznacznej przyczyny tego problemu na forum, ale to pewnie ze względu na usterkę która objawiać się może wynikiem uszkodzenia nie tylko jednego elementu ( koło dwumasowe, koło pasowe, poduszki silnika, skrzyni, łożyskowanie/zawieszenie wału , dyfer etc.)

 

4. Peknięta jedna poduszka dyfra - pewnie konsekwencja tego trzęsienia podczas ruszania (wymienione wszystkie 3)

 

5. Podczas gaszenia silnika występuje nieprzyjemne zatelepanie silnikiem

 

6. Sporadycznie lewarek nie wraca na środek, tylko wychylony jest w prawą strone pod pozycje biegu 5 i w konsekwencji problemy z trafieniem biegu 3. (czytałem o zestawie naprawczym, ale to raczej do zrobienia przy okazji sprzęgła, bo skrzynie trzeba wyjąć)

 

7. Opóźnienie podczas przyspieszania ( gaz do dechy-chwila zmulenia- i dopiero ciągnie) tutaj były tematy o elektrozaworach przy turbo i egr.

 

8. Huczące łożysko tylnego koła (jeszcze nie wymienione) czy duzo jest roboty? Można wymienic je bez wymiany piasty? Co trzeba rozebrac?

 

9. Gdy spryskuje tylna szybę to nie wiem którędy dostaje się płyn do środka (zauważyłem go w miejscu gdzie jest trójkąt ostrzegawczy) podejrzewam ze uchylna tylna szyba jakoś nie dolega do uszczelki )

 

10. Otwierająca się tylna szyba samoistnie podczas jazdy. ( zlikwidowałem możliwośc otwierania jej z przycisku pod wycieraczka i problem ustał)

 

11. „Ćwierkające” któreś kółko pasowe na zimnym silniku i na wolnych obrotach. Problem niezdiagnozowany, nierozwiązany

 

Troche się tego nazbierało :(

Tutaj mam prosbę do osób które spotkały się z podobnymi problemami i udało się im je rozwiązac, na pewno było by to pomocne umieszczenie jakos w jednym temacie .

 

Pozdrawiam kolegów szczęsliwych posiadaczy Beemek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Punkt 6. Mam dokladnie ten sam problem i wydaje mi sie ze olej w skrzyni do wymiany bo kiedy sie juz przejedzie ok 10 km to problem ustaje.

Punkt 7. Kiedys tez mialem takie chwilowe zamulenie podczas przyspieszania i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel wymienil przeplywomierz ale nie zrobil adaptacji, koszt w ASO w 2006 r. ok 280 zl

Punkt 8. Patrzylem kiedys jak mechanicy wymieniali mi łozysko w tylnim kole i stwierdzilem ze sam nie dal bym rady wymienic, musieli zdemontowac cały wahacz i udac sie z nim do tego urzadzenia co wciska łozysko, piasty nie trzeba wymieniac chyba ze zostala uszkodzona (czasochłonna wymiana) Natomiast przednie łozysko z piasta jest duzo latwiej wymienic.

Opublikowano (edytowane)

Ad 8

Mozna wymienić samo łożysko bez piasty, można wyjąc wachacz i wprasować łożysko co wiąże się puzniej z ustawianiem zbeżnosci i geometri wtedy najlepiej robic dwie stony ale można też bez wyjmowania wachacza przy użyciu specjalnego sciągacza wszystko zależy od mechanika. Kup dobre łożysko FAG albo SKF koszt jednego około 120 zł + wymiana

Edytowane przez martur
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. Faluja Ci obroty zima jak włączysz ogrzewanie ? Kiedys wyczytałem ze to est normalna rzecz. U mnie i u kumpla jest tak samo, podczas zimy gdy załacze ogrzewanie faluja mi obroty tak jak Ty to opisales. Ale gdy pojezdze dłuzej to wskazówka temp silnika przesuwa sie troche ku niebieskiemu polu. Ja pewnie mam do wymiany termostat bo dziwne by to było zeby swkazówka sie cofała

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano (edytowane)

W mojej Bumce po roku i 2 miesiącach tylko mata pasażera (opornik + kondziu) i sławne przekaźniki Siemensa (od sterowania centralnym)...a tak poza tym (odpukać :D ) spokój.

Pozdrawiam.

P.S.jeszcze tuleje tylne wahacza....zapomniałem :?

Edytowane przez NOT
Opublikowano

U mnie po pół roku (od marca):

 

Problemy rozwiązane:

 

1. Dlugie nagrzewanie - Wymiana termostatu ERG

 

2. Skaczaca wskazowka ogrzewanie - Termostst głowny

 

3. Stuki przy wrzucaniu biegu - podpora mostu . el.9

 

4. Drgania silnika - wymina jednej poduszki

 

5. Stuki z tylu - wyrwane potrzymanie mostu (blad konstrukcyjny), naprawione juz

 

6. Spaliny odczuwalne - wyminana lacznika elastycznego

 

7. Dziura miedzy 2200-2400 obrotow - wymina elekrozaworu sterujacego turbo

 

8. Bicie w podłoge na 1 biegu - wymieniona podpora walu

 

 

Problemy nierozwiazane:

 

1. Bialy dym przy zapalaniau - na szczescie malo

 

2. Wydaje mi sie ze jest torchu slaby nadal, ekonomizer nei dochodzi do 20l na 4 biegu wiec chyba przeplywka (zbieram fundusze)

 

3. Trzesie troszku silnikiem nadal i po budzie - chyba 2 poduszka do wymiany pomino ze jest wizualnie ok

Opublikowano

 

5. Podczas gaszenia silnika występuje nieprzyjemne zatelepanie silnikiem

 

Tu wydaje się, że dwumas do wymiany. Takie "zatelepanie" podczas gaszenia to oznaka zużytego koła dwumasowego. A sprawdź czy na wciśnietym sprzęgle gasząc też zatelepie?

Opublikowano

Tu wydaje się, że dwumas do wymiany. Takie "zatelepanie" podczas gaszenia to oznaka zużytego koła dwumasowego. A sprawdź czy na wciśnietym sprzęgle gasząc też zatelepie?

 

Własnie nie ma znaczenia czy z wciśnietym sprzęgłem czy nie. telepie cały czas przy gaszeniu. a jakby z wciśnietym sprzegłem nie telepało? to oznaczało by koło dwumasowe?

Zastanawiam sie nad kołem pasowym (tłumik drgań) ale szkoda mi inwestowac ok 500 zł nie bedąc pewny ze to pomoże

Opublikowano

co do gaszenia i terepania to jest post na forum i ma 12 ston wiec problem nie jest jednoznaczny

ja tez go mam ale nie trepie mocno jak narazie

 

Do nierozwiązanych dopisuje:

 

- Slabe tere-panie przy gaszeniu

- Sporadycznie nie powracająca galka od biegów na środkowa pozycje

Opublikowano
co do telepania to wymieniłbym tez druga poduszke pod silnikiem możliwe że mechanik nie dostrzegł zużycia ale jak już jedna padła to przy okazji druga się "zmęczyła"
Opublikowano
U mnie po pół roku (od marca):

1. Bialy dym przy zapalaniau - na szczescie malo

 

swiece albo przekaznik swiec.

 

w sumie to mam blad przekaznika jak podlacze do kompa i ciagle wraca jak zresetuje ale pytanie czy swiece sie teraz zalaczaja bo jest powyzej 5 stopni na dworze i po drugie czy to napewno przekaznik bo co maja swiece do dymu niby maja tylko przyspieszyc zaplon poprzez podgrzanie. Ale jestem zainteresowany otrzymaniem szerszego wyjasnienia :)

Opublikowano
Mam pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu. Który termostat (m47) jest odpowiedzialny za niedogrzanie silnika ? Jak jest gorąco wskazówka staje w pionie, natomiast normalnie wychodzi z niebieskiego pola, ale nie staje w pionie.
Opublikowano

Oba sa odpowiedzialne

ale najłatwiej sprawdzić najpierw ten od EGR bo najczęsciej z nim sa problemy zanim zaczniemy szukać userki termostatu głównego. mozna go wymontować i sprawdzić dmuchając czy przepuszcza. Mozna tez go zaslepić i zobaczyć czy wskazówka bedzie trzymać pion.

Był temat opisujący dokłanie krok po kroku który wąż zatkać i jak wymienić termostat egr krok po kroku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Problemy nierozwiazane:

 

1. Bialy dym przy zapalaniau - na szczescie malo

Niestety kolega miał taką przypadłość (w dodatku ciezej odpalał), to musial regenerować pompe wtryskową.

Dalej piszesz, że jest słaby, co potwierdza przypadłość.

 

Możesz jeszcze sprobowac udrożnić odmę (filtr lub cały kanał)

Opublikowano
no nadal jest slaby tak mi sie wydaje co do pompy t wolal bym sie upewnić zanim cos wyminie i problem pozostanie. Błędów na kompie nie ma ale muszę chyba disa zainstalować zeby wszytko dokładniej sprawdzic.
Opublikowano

6. Sporadycznie lewarek nie wraca na środek, tylko wychylony jest w prawą strone pod pozycje biegu 5 i w konsekwencji problemy z trafieniem biegu 3. (czytałem o zestawie naprawczym, ale to raczej do zrobienia przy okazji sprzęgła, bo skrzynie trzeba wyjąć)

 

Możesz podesłać linka do tematu o tej wymianie?? Miałem dokładnie to samo i wymieniłem skrzynie, tylko, że moja od 2,8. Oprócz problemów z trafieniem w 3 czasami przy redukcji z 5 na 4 zapięła się 2, nie bezpieczne zjawisko przy ostrym pałowaniu.. :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.