Skocz do zawartości

jak odkręcić piaste?


malpa84

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wykręcić piastę/łożysko nie rozbierając nic w zawieszeniu :?:

Zauważyłem, że chyba trzeba odkręcić amortyzator, ewentualnie mieć cienki klucz, chyba, że ktoś zna inny sposób.

Pytam bo muszę wymienić łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja jestem świeżo po wymianie piasty z łożyskiem w obu przednich kołach :shock: Mogę Cię troszkę nakierować jak to u mnie wyglądało a więc tak

1. zdjęcie koła itd....

2. zdjęcie zacisków do hamulców(pamiętaj o czujnikach) ja dodatkowo podwiesiłem zaciski do sprężyny żeby nie przeszkadzały mi, następnie odkręcenie mocowania tych zacisków [2 śruby torx] siedzą w gumowych kołnierzach a na końcu są plastikowe zatyczki, trzeba je zdjąć i wtedy widać te śruby, ja mam w domu kanał więc nie było problemu z odkręceniem.

3. musisz odkręcić poprzeczny wahacz [nie wiem czy tak to sie nazywa dokładnie] nr.11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=31_0617&hg=31&fg=05 od strony karoseri (bo z drugiej strony jest na zwożniu i ciężko jest to ruszyć) wystarczy wyjąć go w tego uchwytu

4. odkręcamy śrubę od amortyzatora i całą zwrotnicę opuszczamy na dół tak żeby mieć dostęp do tych dolnych śrub od piasty, odkręcamy piastę [4 śruby chyba 18] trzeba dużo siły bo są zalane oryginalne śruby jakiś czerwonych cudem na środku [chyba silikon], zakładamy nową [sprawdź jak jest założona stara bo inaczej nie będzie pasować] przykręcamy i składamy całość.

Tam gdzieś po drodze jeszcze odkręcić taką blaszkę co trzyma czujniki trzeba, bo zapomniałem napisać ale to analogicznie wyjdzie w trakcie rozkręcania. Powodzenia jeśli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie wymiany to pisz postaram się w miarę możliwości napisać co i jak.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.

W sumie zastanawiam się nad tym czy wymieniać całą piastę czy tylko łożysko... Piasta taka lepsza ok 450 zł, samo łożysko FAG`a - chyba dobre - 240 zł.

Czy to w ogóle jest możliwe żeby wymienić samo łożysko :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w Twoim modelu ale wydaje mi się że samego łożyska nie można wymienić, chyba ta piasta jest nierozbieralna tak mi się przynajmniej wydaje, ja kupiłem używane piasty po 100zł każda.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piasta i łożysko to nierozbieralny komplet. Wymieniasz tylko w całości.

Do odkręcenia piasty potrzeba naprawdę solidnego klucza 18.

Ja wolę do tej roboty wymontować całą zwrotnicę i odkręcać piastę w imadle.

Do nowej piasty powinny być nowe śruby.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś używki ale oryginały mam rozumieć :?:

Też właśnie chyba tak postąpię bo wole używany ale jednak oryginalny element, poza tym tak w środeczku o ile mnie pamięć nie myli jest coś od ABS`u.

A nowe śruby to jaką twardość mają mieć :?: Jeszcze nie rozebrałem i nie wiem czy pisze na starych śrubach twardość :] Choć powinno pisać :)

Wracając do tego ABS`u - domyślam się, że to nie może być piasta starego typu, tylko musi być do "niebieskich" wtyczek przy czujnikach - system po wrześniu 97r. :?: Czy to nie ma znaczenia :?: Pytam bo chcę się upewnić żeby kasi w błoto nie wyrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś używki ale oryginały mam rozumieć :?:

 

Oczywiście że oryginał.

 

poza tym tak w środeczku o ile mnie pamięć nie myli jest coś od ABS`u.

 

Jest czujniki ale on zostaje w zwrotnicy.

 

A nowe śruby to jaką twardość mają mieć

 

Ja nie zmieniałem śrub, wkręciłem te stare.

 

Ja wolę do tej roboty wymontować całą zwrotnicę i odkręcać piastę w imadle.

 

Można i tak, ale więcej pracy jest z tym + należy ustawić zbieżność = trzeba dodatkowo płacić za ustawienie zbieżności.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zbieżność się nie przestawi. Nie trzeba nic regulować.

 

I jeszcze dodam , że nie wolno stosować starych śrub. One mają powłokę zabezpieczającą przed odkręceniem. Dlatego nie łatwo jest je wykręcić. Nieststy jest to jednorazowa powłoka.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.