Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zamiar schipować swoje 330D na ok. 225 koni. I mam kilka pytań: ile max PS mogę wyciągnąć przy chipowaniu? Co po chipie można zrobić w celu zwiększenia mocy? Jakie można przeprowadzić modyfikacje? A może swap? Wiem, co można zrobić w silnikach benzynowych, ale o dieslach nie mam zielonego pojęcia. Co się bardziej opłaca, jakie są koszty? Z góry dziękuje za sugestie i podpowiedzi :)
E46 330D :)
Opublikowano

narazie zrob chipa i naciesz sie troche nim :)

a pozniej sie zastanow czy chcesz inwestowac w auto. Mozesz zrobic swapa na 3.0d 204 KM + chip. Najlepiej wrzucic silnik M57N2 335d :D :D :D :D

Opublikowano
Ale wyczytałem, że jeśli najpierw wykona się modyfikacje to schipować można o więcej PS, bo po prostu procent wzrasta. A co do 335D, myślałem o tym, ale czy on w ogóle się zmieści pod maskę?
E46 330D :)
Opublikowano
Zmieścić się zmieści, jest nawet w Polsce e46 coupe, do którego włożono m57n2, tylko, że jest to w ogóle nieopłacalna inwestycja chyba, że masz zamiar zestarzeć się ze swoim autem albo czujesz do niego taki sentyment, że koszta nie grają roli ;)
Opublikowano

Najpierw sprawdz czy auto trzyma serie. Potem program, a czy 225PS osiągniesz tego nie wiadomo. Może tak, a może nie. Jeśli się jednak uda to już raczej bedzie program z dość wyraźnym dymieniem.

Co dalej?? Trudno powiedzieć, w PL bardzo mało jest mocno podciągniętych 330d. Tjunerzy nie mają doświadczenia z tymi jednostkami.

Na pewno można zapodać większe turbo i z tym bedzie najmniejszy kłopot. Wydajniejsze wtryski?? Nie wiem czy są wogóle dostępne. Ogólnie ciężki temat. Pytanie ile docelowo chcesz osiągnąc i ile masz mamony do wydania??

Można zawsze zrobić swapa, ale koszty ogromne.

Opublikowano

Chciałbym wyciągnąć ok. 300 koni. Póki co, orientuje się w temacie, właśnie w cenach, żebym po prostu miał pogląd ile muszę przyszykować.

 

Obiło mi się o uszy, że można założyć drugi intercooler. Dobre to wyjście?

E46 330D :)
Opublikowano

Seryjny IC wystarczy do około 270PS. Na 300PS to już gruuba robota i w PL nikt tego nie robił.

Wydajniejsze turbo to 4500zł + robota i strojenie, tyle wiem na pewno. Do tego jak pisałem wydajniejsze wtryski (o ile sa dostępne) i wydech.

Gotowych rozwiązań musisz szukać za Odrą, lub być pionierem i poświęcić swoje auto przy przetrzeć szlaki. Nie wiem czy w PL ktoś się podejmie, chyba ż masz worek kasy na eksperymenty.

Opublikowano

Szukaj na necie jakiegoś tjunera. Ja nie znam żadnego który ogarniał wcześniej 330d na grubsze mody.

Hmm, mówisz że masz już wydeszek? Kto spawał i pasował? Jaka średnica, na ilu przelotach i jaki downpipe?

Opublikowano
Wydech był założony jak kupowałem, ale mam kontakt ze sprzedającym więc zapytam. Ale mam kolejne pytanie: najpierw chip i modyfikacje, czy najpierw modyfikacje a później chip?
E46 330D :)
Opublikowano

Co do wydechu to wystarczy że zerkniesz pod auto i bedzie wiadomo co siedzi. Podejżewam, że masz tylko ostatnią puche zmienioną na jakąś "tjuningową" Jeśli ktoś by się bawił w cały wydech to bankowo miałbyś już jakiś dobry program.

Najpierw mody, na końcu program, by wszystko zegrać i dostroić. Bez programu, tylko na nowych gratach radze dużo nie jeździć i nie dawać w palnik, bo się może przykrośc stać :)

Opublikowano
A czysto teoretycznie, jest możliwe osiągnięcie takiej mocy? Postawiłem sobie taki cel, nie mówię, że chce to zrobić rach ciach migiem, po prostu chcę wiedzieć czy odkładać kapitał czy dać sobie spokój?
E46 330D :)
Opublikowano
A tutaj w dziale partnerzy znalazłem jakąś firmę, która zajmuje się tuningiem mechanicznym. Zgłosić się do nich po poradę?
E46 330D :)
Opublikowano
A jeszcze jedno pytanie: jak już dokonam tych modyfikacji i osiągne zamierzony efekt, to nie będzie tak, że silnik już długo nie wytrzyma i po prostu się zajedzie?
E46 330D :)
Opublikowano
Wytrzyma spokojnie , gorzej może być z turbiną , jest jedna osoba jaką znam co na seryjnej osiagneła ok 275KM więc nie ma obaw , co do modyfikacji to chłopaki z Master's Tuning znają bawarki na wylot :mrgreen:
Opublikowano

Chlopaku jesli podkrecisz go do okolo 300 koni to muszisz zmienic polowe gratow w aucie.Zawiecha,HAMULCE!!!,Skrzynie bym proponowal od M3 wstawic od razu bo normlana sie rozleciec moze po paru startac spod swiatel,Sprzeglo to przy takiej mocy i momencie obrotowym to proponuje wstawic naprawde DOBRE

 

Mialem podobny plan z moim audi 2.5 tdi quattro ale koszta sa przerazajace od razu mowie.

Do czego te auto bedziesz wykorzystywal?? latanie po bulki czy bedziesz chcial sie nim scigac na torze??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano (edytowane)

Mike68 napisał:

Wytrzyma spokojnie , gorzej może być z turbiną , jest jedna osoba jaką znam co na seryjnej osiagneła ok 275KM więc nie ma obaw , co do modyfikacji to chłopaki z Master's Tuning znają bawarki na wylot :mrgreen:

 

Chłopie nie pisz bzdur, bo 330d na GT2256V (a o takiej tu mowa) taka moc jest nieosiągalna. 225PS na super zdrowym osprzęcie jest do osiągniecia i nic wyżej. Sprawa druga chłpoaki od Mastersa jak i sam "Mistrz" nie tykają grubych modów - brak chęci na eksperymenty - te czasy już minęły niestety.

 

GDJOHNY napisał:

Chlopaku jesli podkrecisz go do okolo 300 koni to muszisz zmienic polowe gratow w aucie.Zawiecha,HAMULCE!!!,Skrzynie bym proponowal od M3 wstawic od razu bo normlana sie rozleciec moze po paru startac spod swiatel,Sprzeglo to przy takiej mocy i momencie obrotowym to proponuje wstawic naprawde DOBRE

Mialem podobny plan z moim audi 2.5 tdi quattro ale koszta sa przerazajace od razu mowie.

 

Zawiecha i hamulce da sie dokupić. Sprzęgło ogarnie Radzikowski. Skrzynia od M3 hehehehhe nie pasi niestety.

Przerażające to byłoby jakby taki silnik wysrał się na mega mocnym programie, nie mówiąc o czymś grubszym. Swego czasu maiłem A6 AFB zrobiony na 200PS i jakoś to znosił. Coś wyżej to już jest cienki śpiew. Poza tym produkcja wydajniejszych końcówek wtrysków jest zawieszona, wiec takie mody jak na razie są nieosiągalne (też się tym interesowałem)

Edytowane przez WOWO_
Opublikowano
Nie chcę go używać do żadnych rajdów. Tu po prostu chodzi o chęć zrobienia czegoś nowego, jak jeszcze nie miałem prawa jazdy zacząłem się interesować tuningiem mechanicznym, jednak bardziej skupiałem się na benzynach, a o dieslach w tej kategorii zbytnio pojęcia nie miałem. Nazwijmy to, że jest to takie moje małe marzenie, a czy da rade je zrealizować to zobaczymy...
E46 330D :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

chip do 330d jest sprawą trudną i kosztowną powyżej pewnych mocy. Jak ktoś powiedział trzeba by wymienić połowę gratów.

- hamulce

- zawieszenie

- wtryski

-dołożyć drugi intercooler

-zmienić sprzęgło

ktoś beztrosko napisał o zmianie turbiny, można ale trzeba ją dodatkowo przerabiać, kable rury, dopływy od oleju.

Są ludzie którzy z niezniszczalnego vw 1,9tdi uzyskują powyżej 300hp ale to zahary :) i pasjonaci. po podliczeniu kosztów wyjdzie Ci że lepiej już sprzedać auto i kupić mocniejsze niż bawić sie w tuning.

wiec wyjścia są 3:) sam czip w rozsądnych rozmiarach modyfikacji, zmiana auta i ew, przy miłości do auta wielotysięczne inwestycje nawet ze 20000zł

...::: Banditen Motoren Werke :::...

Dlaczego BMW?? Bo przedni napęd jest dla małych dziewczynek ;P

Opublikowano
Jak poczytałem to stwierdziłem, że zrobię chipa tak do plus minus 220 koni i na tym poprzestane, a dodatkowo odłożę sobie na jakąś ciekawą mocną BMW, w której ewentualnie coś pogrzebie. I tak myślę o 850i, E30 M-Power, albo E34 M-Power.
E46 330D :)
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.