Skocz do zawartości

[E36] wentylator Klimatyzacji..


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po to że silnik po zgaszeniu nie ma chłodzenia i jego temperatura rośnie (przez chwile ,na tyle że czasami po włączeniu zapłonu wentylator się włączy) i dlatego ma go schłodzić - to tak oczywiste :roll:

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Tylko po co ma chodzic po zgaszeniu skoro pompa wodna płynu w układzie nie pompuje?

 

ja się z tym zgadzam,wentylator ma oddziaływać na płyn w chłodnicy ,a nie na blok silnika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymień przekaźnik od wentylatora tylko sprawdź piny na zamienianym przekaźniku bo często sprzedają w sklepie takie przekaźniki tylko się dwoma pinami różnią i często to robi takie akcję jak opisujecie.
Opublikowano
jakie akcje? tak sie sklada ze mialem problem z przekaznikiem, bo wiatrak sie wylaczyc nie chcial wcale, wtedy musialem podniesc maske i przekaznik docisnac. myslisz ze jak go wymienie na wlasciwy to nie bedzie takich cudow?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, ja mam takie zapytanie,

kupiłem auto z zatartym (chyba) wentylatorem klimy, praktycznie nie da się go przkręcić ręcznie. Sprzedający mi to powiedział, i coś tłumaczył o jakimś łożysku ale wtedy nie o tym myślałem.

Z racji że aż tak klima mi nie jest potrzebna mam pytanko,

Czy mimo że wentylator jest zatarty klima np podczas jazdy (np 80-140 km/h) powinna chłodzić czy niepracujący wentylator przekreśla całkiem działanie klimy.

Po wciśnieciu "śnieżynki" dioda się świeci jednak nie chłodzi, ponoć przed awarią wentylatora działała, i była szczelna, jednak od momentu popsucia minęło już ze 3 lata. I nie wiem czy się bawić w wymianę wentylatora, a później się okaże że nieszczelna, czynnik, sprężarka itp... czy sobie odpuścić.

Stąd to pytanie, czy mimo padniętego wentylatora klima podczas jazdy powinna chłodzić?

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Opublikowano

nie wyobrażam sobie jazdy samochodem bez klimy, jakimkolwiek, jak jest powyżej 25 st za oknem - masakra - nawet moje E30 miały klime.

 

Jak masz w aucie to oczywiście że naprawiaj.

 

Nie wiem jak w E36 (może sterownik nie pozwala ) ale w E30,E32,E34 klima chłodziła bez wentylatora.

 

Aby sprawdzic czy jest szczelna wystarczy podjechac do warsztatu i poprosic o nabicie azotem - koszt niewielki - a po 2-3 dniach bedziesz widzial czy cisnienie nie usieka.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

jeszcze pytanka mam:

1. gdzie jest zawór do nabijania klimy, chcę go wcisnąć żeby sprawdzić czy jest ciśnienie w układzie

- znalazłem, ściana grodziowa u góry są dwa, w dwóch po wciśnięciu kulki zero reakcji...

2. żeby wyjąc wentylator klimy trzeba zdejmować pas przedni? czy można jakoś górą\dołem go wyjąć, mam kanał?

 

Chciałbym go rozebrać może to jakaś pierdółka,

 

Aha, Sarna1 napisałeś że klima chodziła bez wentylatora, ale w sensie że go wogole nie było? czy chodziła z popsutym :)

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich. mam taki problem: wentylator nie działa od klimy.

Sprawdzam bezpiecznik - OK

wyjmuję wtyczkę z chłodnicy od czujnika temperatury: mostkuję jedną parę nic się nie dzieje tylko słychać jak cyka przekaźnik, mostkuję drugą parę i załącza się II bieg.

a jak auto odpalone na klimie to nic się nie kręci :/

co może być? da się jakoś miernikiem sprawdzić te przekaźniki?

Opublikowano
Teraz odpiąłem wtyczkę od wentylatora i na jednej parze żarówką próbowałem to sie świeciła a na drugiej nie, to otworzyłem wtyczkę, zamieniłem kable niebieski z niebiesko czarnym i wentylator chodzi ale tylko drugi bieg, ale lepsze to niż nic. Teraz kwestia czy nie chodzi bo cos sie spierniczyl wentylator czy co. Przekaźniki oba dobre bo cykają.
Opublikowano

Wybacz emir, ale klima chodzi tak wiec czujniki są spoko. Tu problem jest jakiś mechaniczno-elektryczny.

moze ktoś mi sie napatoczy z e36 z klimą to podmienię przekaźnik. W moim modelu nie widzę żadnego rezystora przy wiatraku, gdzie jeszcze byl on wsadzany?

Opublikowano

u Ciebie jest już pewnie silnik dwubiegowy i opornika nie ma

czujniki ciśnienia są do załączanie wentylatora klimy pierwszego lub drugiego biegu

dlatego radziłem podłączenie do kompa

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

model : e36 compact m43b16 :D

klima : mono

rocznik :1997

 

historia zaczęła się gdy zagotowałem 2 razy bunie w korku 40 min ... stwierdziłem na bank to czujnik w chłodnicy kupiony nowy ale z faktu że jestem dociekliwy sprawdziłem wentylator no i klapa :evil:

 

Mam problem z I biegiem wentylatora po zwarciu kabli na czujniku termowłącznik wentylator na 1 biegu (kable zielono czarny z brązowym) nie rusza brak reakcji przekaźników... 2 bieg(szaro czarny z brązowym) słychać tykanie przekaźnika fioletowy działa wentylator kręci jak szatan :D .

 

auto kupiłem z niesprawną klimę ktoś odłączył sprężarkę... z paska

 

 

Czy sprawność klimatyzacji ma jakiś wpływ na 1 bieg wentylatora bo gdy narysowałem schemat przekaźnika 1 biegu 2 biegi i sprężarki wynika że kabel z termoczujnika odpowiadający za 1 bieg wędrują w stronę kokpitu zapewne do sterownika klimatyzacji ????? :?:

 

2 pyt

 

Czy i w jakiej temp powinien uruchomić się 1 bieg wentylatora czy w ogóle się uruchamia przy wyłączonej klimie chodzi mi o wspomaganie chłodzenia :oops:

 

3 pyt

 

Czy dobrze rozumiem gdy zwieram kable na czujniku w chłodnicy do 1 biegu powinien sie uruchomić 1 bieg jak macie w swoich buniach

 

 

 

 

wyprzedzam odpowiedzi :

 

-niemam visko ! :D :D :D :D

-sprawdzone przekaźniki wszystkie ładnie pracują od sprężarki od 1 biegu

-sprawdzony wentylator 2 i 1 biegi działają :)

-sprawdzone przewody :) z faktu że mam koleżankę sąsiadkę Kune pospolitą :D i lubi czasem zjeść pyszny przewód :D :D

Opublikowano

Pierwszy bieg powinien załączyć się jak silnik osiągnie temperaturę jednak jak niezdoła i płyn przekroczy nie pamiętam ile stopni to załącza się drugi bieg.

Natomiast jeżeli włączysz kimę to automatycznie wentylator powinien wystartować na pierwszym biegu.

Pa. oryginalnie kable z wtyczki włącznika-czujnika zmostkowane są z kablami z czujnika ciśnienia klimy w osuszaczu.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

Czyli jak zwieram kable od termoczujnika na 1 bieg to powinien odpalić 1 bieg od razu przy wyłączonej klimie? o to mi chodzi bo jak na razie nie idzie ;/

:oops:

Ps bezpieczniki sprawdzone :D i dzięki za szybkie info

Opublikowano

Tak dobrze myślisz powinien ruszyć oczywiście kluczyk w drugiej pozycji.Może przekazniki masz zamienione miejscami.

Przekaźnik pierwszego biegu wentylatora i kompresora klimy oba żółte

Przekaźnik drugiego biegu fioletowy.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

wszystko jest tak jak powinno być nawet zamieniłem dziś miejscami ze sprężarki na 1 bieg bo są te same wszystko przetestowane fioletowy daje napięcie na 30 pin żółtego :D zaraz zrobię schemat ;p

 

PS to by 2 bieg nie działał jak by było zamienione

Opublikowano

wydaje mi się że bez odrazu kable idą do silnika czytałem że był montowany silnik z 2 rodzajem uzwojeń jeden na mniejsze obroty drugi na większe

nic nie wystaje nic nie ma wmontowane sprawdzałem:). Myślałem że tam jakiś rezystor padł czy coś ale nawet jak zamiast silnika dam czujnik elektryczny to nic napięcia na 1 bieg ... nic zero 0V :)

 

tu schemat przepraszam ze w paincie :oops: ale właśnie chodzi mi o te pytajniki gdzie idą te przewody

w pinach 86 w obu żółtych przekaźnikach nie ma przewodów !!!! :D

SP to sprężarka :D

M to wentylator :D

CZU to czujnik :) :D :D

http://zapodaj.net/images/f6a9d999b044e.png

Opublikowano
1 bieg w BMW e36 compact z klima mono wentylatora jest sterowana przez kompa ;/ wszystkie przewody z przekaźnika razem z kablem z czujnika zielono czarnym przez czujniku temp zmieniony na złączeniu szaro fioletowy idą do niego :D czyli noo ^^ ale pewnie znając bmw :D wystarczy naprawić sprężarkę wykasować błędy i powinno być ok ... napisze co i jak ale zapewne skończy się to 2 włącznikami 1 i 2 biegu z kabiny ;E albo przerobie cały układ :)
Opublikowano

http://www.ww.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=278447 tutaj masz działanie schemat instalacji wentylatora bez klimy.Z klimą jest podobnie poprostu brakuje paru przewodów z komputera na schemacie.

Pierwszy bieg też powinienem uruchomić czujnik w chłodnicy a komputer nic do tego nie ma kiedy klimatyzacja wyłączona

natomiast komputer uruchamia wentylator na pierwszym biegu od razu nawet jak silnik jest zimny w ciepłe dni kiedy włączysz klimatyzację.

Z komputera idą trzy sygnały kiedy jest klimatyzacja tj.

Na przekaźnik żółty kompresora na nóżkę 85

Na przekaźnik 1-go biegu żółty na nóżkę 85b i kabel ten łączy się dodatkowo z kablem z czujnika ciśnienia pin4

I trzeci kabel idzie z DME poprzez moduł klimy a następnie trafia do osuszacza na pin1.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.