Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Posiadam to autko od nowego roku i jak do tej pory sprawowało się wyśmienicie

Lecz ostatnimi czasy coś się "zepsuło"

Pierwsze objawy polegały na chwilowym zaniku mocy przy dochodzeniu do 2000 obrotów

ustępowały pojawiały się znowu ustępowały czasami uruchamiałem silnik jechałem 500km i nic się nie działo ale po zgaszeniu motoru mocy już nie było

Teraz już w ogóle nie mam turbiny a wskaźnik chwilowego spalania pokazuje max 10l

Powiem wam ręce opadają każdy mówi co innego podpinałem auto do wielu kompów i niczego się nie dowiedziałem

Mam nadzieję że ktoś miał już podobny problem i poradzi coś konkretnego

Z góry serdeczne dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mialem podobny problem do twojego i co sie okazalo zawieszal sie sie zawór cisnienia turbosprezarki, wymienili mi go w ASO i gdy sie przejechalem to czulem sie jak by mi wsadzili nowy silnik. Zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e39_e38_diesel.html Chyba ze przeplywka ci szwankuje.
Opublikowano
Mialem podobny problem do twojego i co sie okazalo zawieszal sie sie zawór cisnienia turbosprezarki, wymienili mi go w ASO i gdy sie przejechalem to czulem sie jak by mi wsadzili nowy silnik. Zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e39_e38_diesel.html Chyba ze przeplywka ci szwankuje.

tak tylko kolega ma e46 po lifcie czyli sprężarka już ma sterowanie elektroniczne i nie ma zaworków podciśnieniowych!!!

kolego jeśli byłeś na kompie i nie pokazywało błędów może niech sprawdzą jak zachowuje się przepływka podczas jazdy czy trzyma parametry....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Mialem podobny problem do twojego i co sie okazalo zawieszal sie sie zawór cisnienia turbosprezarki, wymienili mi go w ASO i gdy sie przejechalem to czulem sie jak by mi wsadzili nowy silnik. Zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e39_e38_diesel.html Chyba ze przeplywka ci szwankuje.

tak tylko kolega ma e46 po lifcie czyli sprężarka już ma sterowanie elektroniczne i nie ma zaworków podciśnieniowych!!!

kolego jeśli byłeś na kompie i nie pokazywało błędów może niech sprawdzą jak zachowuje się przepływka podczas jazdy czy trzyma parametry....

 

 

Sterowanie elektroniczne turbiny w 320d od 2004 roku (ewentualnie końcówki 2003r).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
więc pierwsze co bym zrobił to wymienił właśnie ten zaworek tylko czasem oryginału nie kupuj ani Pierburga do BMW !!!! Kup Pierburga do .... Opla 1.7 to jest dokładnie to samo co do BMW tylko cena jest 120 zł a nie 300 zł!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
dodam jeszcze że ja u siebie wczoraj założyłem i auto jak nowe .... wcześniej 140 max teraz 200 km/h :D .... teraz tylko wymienię ten sam zaworek od EGR chciałem sprawdzić czy rzeczywiście ten oplowski to to samo i okazało się to samo nawet ten sam numer części Pierburga! Więc po co przepłacać!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprawdź jeszcze taki pojemnik sprężający powietrze. Nie znam dokładnej nazwy, ale jest on gdzieś w okolicach turbo. Ta część lubi być nieszczelna, a w takim momencie turbina nie dostaje ciśnienia i po prostu nie działa.
E46 330D :)
Opublikowano

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc w zrozumieniu problemu

Czyli reasumując powinienem wymienić zawór EGR i problem powinien zniknąć

Mam nadzieję że to zadziała bo moje nerwy są na granicy wytrzymałości :evil:

Gdyby pojawiły się nowe propozycję bardzo proszę o korespondencję

Jeszcze raz wielkie dzięki

Opublikowano
dodam jeszcze że ja u siebie wczoraj założyłem i auto jak nowe .... wcześniej 140 max teraz 200 km/h :D .... teraz tylko wymienię ten sam zaworek od EGR chciałem sprawdzić czy rzeczywiście ten oplowski to to samo i okazało się to samo nawet ten sam numer części Pierburga! Więc po co przepłacać!

kolego mógłbyś podać nr katalogowy owego Pierburga którego nabyłeś, będę wdzięczny :8)

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam. mam podobny problem jak u kolegi, turbo wgl sie nie włącza. Wyczyszczenie filtra na elektrozaworze nic nie dało, tak samo jak wymiana na oryrinalny, nowy elektrozawór/ Cisnienie jest w przewodzie do vaccum a już do turbiny nie ma. W czym może być problem?

e46 320d 1999r 136km

Opublikowano

może ktoś pomieszał przewody podciśnienia lub sam zbiorniczek vacu jest dziurawy .

od trójnika podciśnienia idzie przewód do zaworka do jego wejścia czyli IN , póxniej wężyk podciśnienia z zaworka wychodzi do gruszki czyli OUT podałem uproszczony schemat pomijający zbiornik VACUUM

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Wczoraj z kolegą ogarnialiśmy identyczny problem...brak podciśnienia w przewodzie do turbo, delikatne podciśnienie w przewodzie do EGR, a VACUM pompuje prawie idealnie ...

 

Kolega borykał się z mocą oraz bardzo słabymi hamulcami... Brak wspomagania, twardy pedał itp.

 

Wymienił elektrozawory, wężyki podciśnienia, egr, czujnik doładowania za kolektorem i nic nie pomagało ...

Dzisiaj rozebraliśmy kolektor, dobraliśmy się do magistrali podciśnienia i ... po odpaleniu auta na wężyku od egr było lekkie podciśnienie, przy elektrozaworze od turbo prawie wcale ... Myślę co jest ...? Sprawdziliśmy vacum i objawienie ... Ciśnienie jest dobre (na oko palec rwie). Odpieliśmy pierwszy lepszy wężyk z listwy i sprawdzamy ciśnienie ...prawie żadne.

Po demontażu całej listwy przeżyłem szok ...

 

http://fotoo.pl//out.php?i=814083_wp-20140605-004.jpg

 

http://fotoo.pl//out.php?i=814084_wp-20140605-005.jpg

 

http://fotoo.pl//out.php?i=814085_wp-20140605-006.jpg

 

http://fotoo.pl//out.php?i=814086_wp-20140605-007.jpg

 

W środku wygląda jak zastany płyn chłodniczy, hamulcowy ...?? Twardy skamieniały nalot...

Skąd to się tam mogło wziąć? Z serwa?

Polecam każdemu sprawdzić, kto ma problem z mocą ... które często opisują, że podciśnienie dochodzi do EGR a do turbiny już nie ... Tutaj też delikatne podciśnienie było tylko do elektrozaworu przy EGR, pozostałe wloty zapchane doszczętnie ...

 

Osad był w środkowej części głównego przewodu podciśnieniowego tzw. magistrali. Sprawdź może masz to samo...

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

Oke ... Ale rozumiem że nie masz podciśnienia (???)

 

więc zrób tak - włącz silnik, otwórz maskę auta, wypnij wężyk od egr, przytknij palucha i powiedz czy ssie?

Jeżeli nie to wypnij którykolwiek z tej magistrali co na obrazku, przytknij palucha i to samo ... Ma ssać. Jak nie ssie to z tyłu za silnikiem masz czujnik doładowania. Sprawdź czy wtyczka dobrze wpięta. Ten czujnik odpowiada za podciśnienie (steruje napięciem na elektrozaworach). Najlepiej wypnij wtyczkę, odkręć śróbkę (klucz 10), wyjmij czujnik, przepchaj go szpilką bądź igłą i podłącz ponownie.

 

Jak to nie pomoże będziemy szukać dalej

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

możesz mi pokazać który to czujnik doładowania i gdzie on sie znajduje dokładnie? z magistrali ssie normalnie, od elektrozawórów nie ssie tylko przy turbinie i przy egr:s zamówiłem nowy pierburga zobaczymy czy coś pomoże bo i tak mi czasami odcinało moc przy przyspieszaniu wcześniej. Możliwe że dwa są padnięte. Filterki czyściłem.

Zauważyłem też że strasznie dmucha jak odkrece korek od wlewu oleju i z tego

http://i930.photobucket.com/albums/ad144/wyroox/DSC_0904-1.jpg~original

filtr odmy jest jakiś plastikowy nie wiem co to wgl jest xD. Wymienić lepiej na ten normlany okrągły?

Opublikowano
przyszedl elektrozawór i dalej to samo :/ podcisnienie dochodzi do elektrozaworu a dalej do turbiny nie, przewód sprawdzałem jest dobry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.