Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kiedys juz korzystalem z waszej pomocy lecz wtedy chodzilo o BMW 528i mojego ojca, na dzien dzisiejszy chodzi o mnie, zastanawiam sie nad kupnem BMW 320d z rocznika 2000-2002. Nie wchodzi w rachube silnik 330d gdyz podatek od sprowadzonego samochodu jest w tym wypadku juz wyzszy. Zastanawiam sie nad silnikiem 2.0d 136KM badz 2.0d 150KM, wiem ze jeden jest na pompowtryskach a drugi w technologi commonrail. Chcialbym wiedziec który silnik jest bardziej niezawodny, slyszalem ze turbiny padaja jak muchy ale dokladnie w ktorym silniku? To bedzie moje pierwsze osobiste auto z napedem na tyl, oprocz wspomnianego 528 ktorym mialem okazje pare razy jezdzic. Chcialbym wiedziec czy jest problem z jezdzeniem zima (tyl naped) Kolega mowil zebym sie nie pakowal w taki naped bo fakt faktem zima lepiej miec naped na przod. Nie wiem ile w tym prawdy. Chcialbym wiedziec jak najwiecej o tych 2 silnikach. Ktory polecacie ze wzgledu na mniejsza awaryjnosc. Co sie psuje najczesciej i jakie sa ceny napraw. Dodatkowo chcialbym wiedziec czy te silniki sa na pasku czy na lancuchu rozrzadu. Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje ktore pomoga mi podjac decyzje a byc moze niedlugo na dluzej zawitam do klubu BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każde nowożytne BMW ma rozrząd na łańcuchu, diesel czy benzyna, co do turbin to kwestia przebiegu. Padają jak muchy bo te igiełki i super okazje mają po 400-500 tysięcy... a to co na budziku to tylko w erze takie promocję :mrgreen: Kolega wypowiadający się na temat tylnego napędu to pewnie jeździł polonezem albo 125p skoro ma takie opinie. Tu masz ASC/DSC i przy zachowaniu zdrowego rozsądku nie ma z tym najmniejszego problemu. Osobiście nie lubie diesli ale kożdy kupuje co lubi...

Pozdrawiam.

Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbiny padaja dlatego ze wlasciciele przewaznie nie dbaja o nie, tzn. uruchomia silnik i odrazu do dechy albo po ostrej jezdzie lub trasie podjezdzaja pod dom i odrazu wylanczaja samochod a to błąd, ja na zimnym silniku nie przekraczam 2 tys obr dopiero kiedy wskazowka temp. pokona polowe drogi pozwalam sobie na wiecej a kiedy zrobie jakas trase lub poszaleje troche to przed wylaczeniem silnika czekam ok 1,5 min jesli nie zylowalem silnika i chce go wylaczyc to czekam 30 sek za kazdym razem. Wiele ludzi nie stosuje sie do tego i dlatego turbiny padaja. A jezeli chodzi o silniki to wybral bym na Twoim miejscu Common Raila 150KM silnik nowszej generacji, ciszej chodzi od 136KM i o 1 sekunde szybciej przyspiesza do 100km tylko uwazac na wtryski bo bardzo nie lubia złej jakosci paliwa a sa drogie, w ASO jeden kosztuje chyba ok 1500 zl
Opublikowano
Co do turbin to jestem w temacie, i moja rada jest taka, którą z resztą już parę razy dawałem na tym forum to uważaj na przebieg i na tym się skup. Postaraj się znaleźć samochód z przebiegiem poniżej 200tys., wiem, że to bardzo trudne zadanie, ale lepiej odczekać i znaleźć dobry model. Co do tylnego napędu, to ja osobiście przedniego już nie chce ;) Zima owszem mimo wszystko trzeba bardziej uważać, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. Zeszłej zimy jedyny problem jaki miałem to wjazd na podwórko, bo po prostu zakopałem się w puchu śniegu a tak to super i w ogóle na ten napęd nie narzekam :)
E46 330D :)
Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi co do wybrania modelu, poprzednio mialem Mitsubishi Galanta 2.0 136KM 98 r. Pozniej Seata Toledo 1.9 TDI 110KM. 150KM w commonraillu brzmi kuszaco nie powiem. Mam jeszcze jedno pytanie, czy w E46 w kombi bo nie wiem czy w sedanie z tylu sa sprezyny czy poduszki? U mojego ojca w BMW byly z tylu poduszki i kiedys nawalily ze trzeba bylo wymieniac. Osobiscie jestem za starymi dobrymi amortyzatorami na sprezynach:) Wiec jak to jest? Duzo ludzi mowi mi ze BMW znaczy bedziesz mial wydatki, osobiscie tak nie mysle gdyz kazde auto jesli sie o nie dba bedzie sluzylo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Duzo ludzi mowi mi ze BMW znaczy bedziesz mial wydatki, osobiscie tak nie mysle gdyz kazde auto jesli sie o nie dba bedzie sluzylo.

 

Zwróć uwage ze mówia tak osoby które nigdy nie miały BMW. Nie wiem dlaczego tak moze zazdroszczą albo nie chcą zebyś miał taki samochód na który oni nie moga sobie pozwolic. Fak jest taki ze mozesz i miec te wydatki jesli kupisz pierwszy lepszy model i bedzie wymagał on wkładu finansowego. Natomiast jak kupisz zadbany model bedziesz lał i cieszył sie z jazdy. A tak na przyszłość BMW tzn Bokiem Musisz Wchodzić :cool2:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
A tak na przyszłość BMW tzn Bokiem Musisz Wchodzić :cool2:

Ja lubię rozwinięcie skrótu jako Bardzo Mądry Wybór i Będziesz Mógł Wyprzedzać :)

Opublikowano

Moim pierwszym BMW jest 320td (compact) 150km CR i moge powiedziec 2 rzeczy:

- po pierwsze, samochod jest swietny i zamienic go moge jedynie na BMW z wiekszym silnikiem - dynamika i przyjemnosc wynikajaca z tylnego napedu sa niesamowite nawet przy tym malym silniku

- po drugie - wlasciciele BMW ciesza sie w Polsce kiepska opinia (czesciowo zasłużenie niestety)

- po trzecie - nie jest to jednak samochod tak niezawodny jak japonczyki ani tani w eksploatacji jak VW - pewnie czesciowo wynika to z faktu ze jednak jezdzi sie nim inaczej; faktem jest ze czasami trzeba cos dlubnac w zawieszeniu (łączniki, poduszki gumowe itd), a mi ostatnio np zatarł sie silnik wycieraczki tylnej - auto ma 7 lat i 97tys autentycznego przebiegu (polski salon), bylo regularnie serwisowane.

 

 

Pozdrawiam,

Michal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.