Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich.

mmw mądrze rzeczesz, ale nie do końca.

Musisz zwrócić uwagę, że obowiązek opłacenia akcyzy powstaje m. in. w momencie nabycia wewnątrzwspólnotowego tzn. wystawienia rachunku przez niemieckiego dostawcę.

 

wewnatrzwspolnotowe nabycie (WNT), to nie wystawienie rachunku tylko przemieszczenie towaru (samochodu) pomiedzy roznymi krajami UE; taka definicja obowiazuje w podatku akcyzowym i VAT

 

mmw dobrze pisze, natomiast kolego montega juz nie brnij dalej, bo sie troche osmieszasz

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
PS. Czy tylko ja mam wrażenie, że kolega escalade pojawił się w trzecim wcieleniu? :D :D :D

 

PREZESIE!

Miło że przywołujesz mój nick po raz kolejny. Jednak mam prośbę żebyś nie kojarzył mnie ze wszystkim co jest niezgodne z twoją świadomością oraz ze wszystkimi forumowiczami, którzy mają odmienne zdanie niż ty.

 

Wiesz, nie gniewaj się, ale to tak wygląda jakbyś cierpiał na jakąś manię prześladowczą :lol:

Daję słowo, że nie miałem zamiaru niszczyć twojego zdrowia psychicznego.

 

Moją jedyną i naprawdę szczerą intencją było pokazać wszystkim zainteresowanym inny punkt widzenia problematyki związanej z unikaniem opodatkowania podatkiem akcyzowym, tak aby każdy miał możliwość zapoznania się z tematem i przemyśleniem czy to się opłaca, czy też może ryzyko jest zbyt wysokie, a ewentualne konsekwencje mogą być przykre.....

Opublikowano

wewnatrzwspolnotowe nabycie (WNT), to nie wystawienie rachunku tylko przemieszczenie towaru (samochodu) pomiedzy roznymi krajami UE; taka definicja obowiazuje w podatku akcyzowym i VAT

pozdr

 

Witam, z podatkiem VAT byłbym ostrożniejszy!

Poczytaj o WNT NŚT ( nowy środek transportu) i formularzu VAT-23 oraz terminach jakie obowiązują podatnika.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciesz się ciesz.. :) Więcej takich bajkopisarzy jak ten od Audi i po prostu uniesiesz się w obłoki. :) On w każdym temacie te swoje banialuki opowiada. Wcześniej pisał, że auto kupił ponad rok temu, co by świadczyło, że pewnie przed wejściem wyroku Trybunału Europejskiego.

 

Zresztą poczytaj uważnie. Nawet jeżeli to prawda, to jest jeden z tych co kupili auto pewnie na lewym briefie z większą liczbą miejsc niż 2.

 

I jeszcze najważniejsza sprawa. Kupił od firmy polskiej, tak? To czemu on jest ścigany o akcyzę a nie importer pojazdu, który tę akcyzę zapłacił???? Ta opowiastka o Audi się kupy nie trzyma w żadnym aspekcie.

Opublikowano

Wcale mnie to nie cieszy, a wręcz przeciwnie ! Współczuję ludziom, którzy dali się wprowadzić w błąd, a teraz mają problemy.

 

Za to widzę, że ty masz ogromną radochę, zobaczymy jak długo.

 

A wracając do zacytowanego przypadku - być może sprzedali mu auto na tzw umowę "in blanco" i stał się sam importerem.

 

Jedno jest pewne, za głupotę trzeba słono płacić, czasami po czasie ale zawsze !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyne co się zgodzę, to że za głupotę trzeba płacić ale nie widzę żadnego związku między tym tematem a linkiem jaki podałeś, chyba, że znowu chcesz prowadzić dyskusję opartą na przypuszczeniach i nadziejach, że wszystkich nas dopadnie celny, skarbowy i może jeszcze CBŚ, tylko nie wiadomo tak naprawdę za co. :)
Opublikowano
................. Wcześniej pisał, że auto kupił ponad rok temu, co by świadczyło, że pewnie przed wejściem wyroku Trybunału Europejskiego.

Co ma wspólnego wyrok trybunału z podatkiem akcyzowym ? Nie widzę związku !

 

Zresztą poczytaj uważnie. Nawet jeżeli to prawda, to jest jeden z tych co kupili auto pewnie na lewym briefie z większą liczbą miejsc niż 2.

Cytuję: " Auto zostało sprowadzone bez mojej wiedzy jako LKW, później zarejestrowane w Polsce jako Audi A6 ciężarowe i 4 osoby. Było to w celu ominięcia akcyzy 18,6%, a nie zwrotu podatku VAT, bo nawet o niego nie występowałem.

Teraz toczy się postępowanie. Problem jest taki, że importer się wypiął na mnie i wielkiego majątku do ruszenia nie mieli :(

Zapłaciłem do tej pory akcyzę + odsetki, a sprawa karna jest w toku. Rozmawiałem z celnikiem i poinformował mnie, że skończy się raczej tylko na mandacie (w ok. 1-2tys zł). "

 

Przynajmniej raz się zgadzamy, w tych przeróbkach jest coś LEWEGO .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, z podatkiem VAT byłbym ostrożniejszy!

Poczytaj o WNT NŚT ( nowy środek transportu) i formularzu VAT-23 oraz terminach jakie obowiązują podatnika.

Pozdrawiam

 

mozesz przyblizyc o co Ci chodzi, bo ja nie wiem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
On nawiązuje do tego, że przy nabyciu wewnątrzwspólnotowym masz 2 tyg na zapłacenie VAT-u i to jest liczone od dnia nabycia w sensie faktury a nie przywiezienia do Polski. Nie ma to akurat znaczenia jeśli chodzi o akcyzę itd. i cały nasz temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, teraz rozumiem szeroki kontekst mojej wypowiedzi :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
On nawiązuje do tego, że przy nabyciu wewnątrzwspólnotowym masz 2 tyg na zapłacenie VAT-u i to jest liczone od dnia nabycia w sensie faktury a nie przywiezienia do Polski. Nie ma to akurat znaczenia jeśli chodzi o akcyzę itd. i cały nasz temat.

 

A to jest kolejny ciekawy babol ustawowy. Deklarację VAT-23 musisz złożyć w ciągu 14 dni od daty wystawienia f-ry za samochód, ale akcyzę płacisz dopiero po przyprowadzeniu auta do Polski (w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy). Ktoś, kto nie sprowadzi auta w ciągu 14 dni ma już problem, bo jeszcze nie może złożyć papierów do UC, a już musi zgłosić się z wnioskiem do US. Pół biedy, jak jesteś zwolniony z VATu. Jeśli natomiast kupiłeś auto w cenie netto i musisz odprowadzić VAT w kraju, do którego wlicza się również wartość akcyzy, to już masz niezłego Zonka :)

 

A nawiązując do toczącej się dyskusji, to może mi ktoś wyjaśnić, co to znaczy, że UC ma jakieś dyrektywy, do których dostęp mają tylko celnicy i nie ma odpowiedniej wykładni tych przepisów dla podatnika? To skąd niby ten biedny podatnik ma wiedzieć, jak ma się zachować, skoro te dyrektywy są dostępne tylko dla celników? Trochę to się kupy nie trzyma.

 

I jeszcze jedno. Skoro auto do Polski wjeżdża jako ciężarowe i ma w dowodzie LKW, potem w stacji diagnostycznej jest ten fakt potwierdzony i wszystko jest wykonane prawidłowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami, to ja się pytam, jakim cudem UC może to kwestionować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1) jest babol ustawowy; ale po prostu składasz deklarację jak już masz zapłaconą akcyzę i płacisz VAT z odsetkami

2) te dyrektywy to jak sprawy z Archiwum X.. ktoś słyszał a nikt nie widział. :) tak naprawdę to dyrektywy te mogą mieć wewnętrzne ale bardziej w sensie technicznych realizacji czegoś tam a nie że mają jakieś przepisy o których nikt nic nie wie

3) no właśnie nie może i taka jest prawda, a te sprawy o kwestionowaniu i naliczaniu komuś akcyzy to legendy (przynajmniej gdy dotyczy to aut legalnie przerobionych na ciężarówkę w Niemczech).

Opublikowano
I jeszcze jedno. Być może BMW płaci akcyzę od aut, które sprzedaje w Polsce jako ciężarowe dlatego, że importer te kratki wsadza już w kraju i auto jest homologowane na miejscu, a nie w fabryce. Stąd obowiązek opłaty podatku akcyzowego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze jedno. Być może BMW płaci akcyzę od aut, które sprzedaje w Polsce jako ciężarowe dlatego, że importer te kratki wsadza już w kraju i auto jest homologowane na miejscu, a nie w fabryce. Stąd obowiązek opłaty podatku akcyzowego.

 

No oczywiście, że tak jest, bo to jest polska, dziwaczna homologacja ciężarowa. Zresztą jak mogliby w nowym aucie komuś wstawiać ścianki działowe, wywalać siedzenia itd żeby auto przyjeżdżało do PL jako ciężarówka??? Nie mają innego wyjścia jak płacić akcyzę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

hmmm... :think:

 

a jak jest z przyszłym użytkowaniem... czyli osobą fizyczną... która kupuję PKW w Niemczech... np. X5 czy X6... następnie przerabia to auto również w Niemczech na LKW... i sprowadza je do Polski... nie płaci akcyzy... i jeździ cały czas ciężarówką... i nic już z autem nie zmienia... :oops:

 

to jest w tym jakieś ryzyko... :?:

 

i druga opcja... co będzie... jeśli ten przyszły użytkownik... jednak po jakimś czasie zdecyduję się i będzie chcieć przerobić... to przerobione auto w Niemczech a użykowane w Polsce z powrotem na osobowe... :?:

 

pozdrawiam

cosmo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A po co ma jeździć ciągle ciężarówką? Po zarejestrowaniu ciężarówki przerabia to auto na osobowy i jeździ jak człowiek.
Opublikowano
A po co ma jeździć ciągle ciężarówką? Po zarejestrowaniu ciężarówki przerabia to auto na osobowy i jeździ jak człowiek.
hmmm... :think:

 

i takiemu prywatnemu użytkownikowi który nie odpisał sobie VAT-u... po takiej operacji nic nie grozi... :?:

 

pozdrawiam

cosmo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No a co ma grozić? Poczytaj temat cały, wszystkie wątpliwości są rozpatrywane w nim. ;)
Opublikowano

hmmm... :think:

 

a jak jest z tą kratką... trzeba ją ostatecznie mieć... co mówią przepisy... :?:

 

bo oglądałem kilka BMW na allegro z homologacją ciężarową... i w żadnej kratki nie widziałem... :oops:

 

pozdrawiam

cosmo

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
I jeszcze jedno. Być może BMW płaci akcyzę od aut, które sprzedaje w Polsce jako ciężarowe dlatego, że importer te kratki wsadza już w kraju i auto jest homologowane na miejscu, a nie w fabryce. Stąd obowiązek opłaty podatku akcyzowego.

 

Znaczy że te importowane przez handlarzy LKW są homologowane fabrycznie ???? :lol: hahaha

Opublikowano
hmmm... :think:

 

a jak jest z tą kratką... trzeba ją ostatecznie mieć... co mówią przepisy... :?:

 

bo oglądałem kilka BMW na allegro z homologacją ciężarową... i w żadnej kratki nie widziałem... :oops:

 

pozdrawiam

cosmo

 

Kratka nie ma nic do akcyzy !

 

A droga ta fura ? :)

Opublikowano
Importer płaci akcyzę w Polsce. To uslyszałem.

 

Tak , bo to jest prawda.

 

Zatem zadajmy sobie pytanie - dlaczego? :norty:

Opublikowano
hmmm... :think:

 

a jak jest z przyszłym użytkowaniem... czyli osobą fizyczną... która kupuję PKW w Niemczech... np. X5 czy X6... następnie przerabia to auto również w Niemczech na LKW... i sprowadza je do Polski... nie płaci akcyzy... i jeździ cały czas ciężarówką... i nic już z autem nie zmienia... :oops:

 

to jest w tym jakieś ryzyko... :?:

 

i druga opcja... co będzie... jeśli ten przyszły użytkownik... jednak po jakimś czasie zdecyduję się i będzie chcieć przerobić... to przerobione auto w Niemczech a użykowane w Polsce z powrotem na osobowe... :?:

 

pozdrawiam

cosmo

 

A wozisz nią cement na budowę czy teściową do kościoła ;) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.