Skocz do zawartości

Vat do zwrotu = homolgacja ciężarowa?


Rekomendowane odpowiedzi

no pewnie, że wyjaśnia :) są samochody osobowe z homologacją ciężarową z kodem CN 8703 4 i 5 -cio miejscowe i tu pewnie im akcyzę dowalą i są osobowe z homologacją ciężarową z kodem CN 8704 2 miejscowe i w tym przypadku UC jest bezradny:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Próbuj zrozumieć co do ciebie piszę zamiast się zacietrzewiać.

 

Prezesie ! Istna kakofonia :mad2: tak seplenisz że nic nie można zrozumieć :mrgreen:

może posłuż się literą prawa i wyjaśnij w końcu co to znaczy prawidłowo przerobiona ciężarówka:

 

1. zgodnie z prawem

 

2. zgodnie z twoim mniemaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym bądź razie ja przerabiam:)za 2400 z tablicami i ubezpieczeniem a6 będę ciągnął tylko jeszcze kaskę kompletuję:)

 

nie zrób sobie krzywdy, poczytaj co piszą użytkownicy innego forum którzy rejestrowali "ciężarówki"

 

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=4135

 

może pozwoli ci to spojrzeć na ten problem z większym dystansem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto powiedział że produkuje? jak przerobisz właściwie to będziesz miał ciężarówkę zgodnie z CN 8704

 

będziesz miał ciężarówkę i kłopoty, no ale do "odważnych" świat należy, zatem powodzenia :)

 

świeży artykuł poniżej :)

 

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/444201,zrobisz_z_porsche_ciezarowke_i_nie_zaplacisz_akcyzy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już powiem tak nie chce mi się ciebie przekonywać, przeczytałem posty co podałeś i to są inne przypadki. Audi a6 ma ponad 700kg ładowności i zgodnie z przepisami na potrzeby podatku VAT może być nawet 5 osobową ciężarówką ale stanie się nią jak już nie będzie obowiązku płacenia akcyzy czyli po zarejestrowaniu. Przeczytaj moje linki uważnie tam są wyroki sądów administracyjnych stwierdzające że UC nie ma racji nakazując płacić akcyzę w takich przypadkach, a do tego jeszcze celnik mi rozłożył ręce. Jeszcze raz ci powiadam będą mieli problemy ci którzy ściągnęli samochody osobowe z homologacją ciężarową ale podlegające pod CN 8703
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są inne przypadki, to są dokładnie te same LKW, być może nawet wg ciebie prawidłowo przerobione z PKW na LKW (przecież pisze że kanapę i pasy dostał luzem) , mimo to ich właściciele piszą to co ich spotkało na drodze rejestracji w Polsce.

 

KOLEJNA SPRAWA, LKW to nie homologacja ciężarowa a jedynie zapis w dowodzie rejestracyjnym !!!!! A to chyba różnica , co nie? :o

 

Ja nikogo do niczego nie przekonuje :) Masz swój rozum i swoje własne upodobania a więc możesz sobie ciągnąć co chcesz i jak ci się podoba :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa - to nie jest orzeczenie sądu a tylko interpretacja indywidualna naczelnika IC w odpowiedzi na zapytanie :!:

 

Przeczytaj dokładnie tą klauzulę zawartą w przytoczonej interpretacji:

 

Na wstępie podkreślić należy, iż kwestie dotyczące klasyfikacji statystycznych, nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny stanowiska Wnioskodawcy dotyczącego klasyfikacji statystycznej wyrobów. Z powyższych przepisów wynika zarazem, że przedmiotem interpretacji może być jedynie ocena stanowiska Wnioskodawcy w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego obejmującego również klasyfikację statystyczną wyrobu. Za prawidłową klasyfikację wyrobu odpowiedzialny jest bowiem Wnioskodawca. Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby) wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach.

Zatem zobacz jak w tej interpretacji opisano pojazd:

 

Nabyty samochód posiada jeden rząd siedzeń ? tj. dwa siedzenia, dla kierowcy i pasażera, cześć pasażerska oddzielona jest od części towarowej, przegrodą zamontowaną na stałe, od podłogi do sufitu. W części towarowej nie ma siedzeń, pasów bezpieczeństwa oraz punktów do ich mocowania, podłoga jest płaska i pokryta wykładziną PVC.

 

Pozostaje usunąć punkty mocowania pasów i foteli, więc kątówka i do dzieła :mrgreen: teraz jeszcze ładna ściana grodziowa zamontowana na stałe i płyta na podłogę żeby nie uszkodzić czy nie pobrudzić wykładziny bagażnika jak będziesz woził w swoim A6 jakieś świństwo ;) No i już masz wymarzone LKW :cool2:

 

Tylko zachowaj te poodcinane elementy karoserii na wypadek gdybyś chciał w późniejszym czasie przywrócić stan osobowy pojazdu. Wtedy butla z acetylenem i też sobie poradzisz, i może nawet będzie wyglądało jak oryginał :cool2:

 

Tak wiem co teraz myślisz - " ja niczego przecież nie będę odcinał czy montował na stałe jakiejś paskudnej ściany grodziowej" - prawda?

I to jest jak najbardziej zrozumiałe, szkoda niszczyć takie ładne i drogie auto :norty:

 

Zatem ewentualnie wymontujesz na chwile przez wizytą na TUV-ie tylną kanapę i pasy, a może i nie będzie trzeba bo Helmut też człowiek i kieszenie ma ;) Nie istotne 100-200 euro w tą czy w tamtą, najważniejsze że już masz upragniony zapis LKW w świeżo wydanym niemieckim dowodzie rejestracyjnym. Teraz czym prędzej do Polski, przegląd, tłumaczenia itd i do urzędu rejestrować.

No i udało się, pani z okienka w wydziale komunikacji bez protestu przyjęła papiery i wydała czasowy dowód rejestracyjny oraz tablice.

 

Teraz ubezpieczenie i ..... i runda honorowa po mieście czy też wsi ;) trzeba się pokazać w nowej ciężarowej A6 3.0 TDI :D

Aj tylko gorzej jak spotkasz więcej niż jednego znajomego na drodze, bo przecież tylko jedną osobę będziesz mógł przewieźć swoim nowym nabytkiem, no chyba że na pakę ich zapakujesz haha to jest myśl :idea:

 

Nie no skąd, przecież nie będziesz przerabiał samochodu dosłownie i w 100% tak jak to wynika z kodu 8704, zatem już w chwili rejestracji w Niemczech na LKW będziesz miał pełnowartościowe auto osobowe. Zatem nie ma problemu ze szpanem i nikt nie będzie się nabijał z ciebie że z A6 kombi zrobiłeś karawan i że zakład pogrzebowy będziesz otwierał. Nie ma obaw, jestes uczciwy ale nie aż tak żeby wystawiać na szwank swój wizerunke :nienie:

 

Mija 3-4 tygodnie i już możesz zgłosić się do wydziału komunikacji po tzw twardy czyli stały dowód rejestracyjny, super :D

No to teraz trzeba odkręcić tą ciężarową historie twoje Audi A6, i tutaj również doskonale dajesz sobie radę :)

Jeszcze jedna wizyta w wydziale komunikacji z nowym przeglądem ze stacji diagnostycznej pana Heńka i masz z powrotem zwykłe osobowe auto :) BRAWO !!!!

 

Niestety, musisz wiedzieć, że miła pani z wydziału komunikacji prędzej czy później zostanie poproszona przez UC o wykaz pojazdów, które tak jak w twoim przypadku przechodziły cudowną metamorfozę albo i nadal tkwią z tym "ociężałym stanie".

 

W następnej kolejności ( za 6 miesięcy a może za 5 lat) zostaniesz wezwany do UC w celu złożenia wyjaśnień. Tak tak, wiem :) Przecież wszystko jest legalnie na papierze i w ogóle nie ma problemu. Zatem skończy się postępowanie UC nakazem zapłaty akcyzy z odsetkami. Nie zapłacisz, będziesz się odwoływał od decyzji aż sprawa trafi do sądu.

Właśnie wtedy sąd powoła biegłego żeby ocenił czy twoje/wasze modyfikacje pojazdu były faktyczne i zgodne z przepisami czy też fikcyjne i czy miały na celu uniknięcie podatku, a za to niestety kara będzie dotkliwa!.

 

Pamiętaj że istnieją różne metody(w tym labolatoryjne) dzięki którym biegły sądowy jest w stanie sprawdzić czy coś było cięte i spawane czy dany materiał to spoiwo czy też lity element :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Escalade.. powiedz nam szczerze, czym ty się na co dzień zajmujesz? Próbuję zrozumieć twój tok myślenia i ciężko mi. Nawet jeżeli jesteś jakimś sprzedawcą nowych samochodów i nie na rękę ci import aut bez akcyzy albo jakimś urzędasem, to i tak nie mogę się nadziwić jak można trzymać stronę złodziejskiego procederu jakim jest pobór tak wysokiej akcyzy. Może nam to wszystkim wytłumaczysz..

 

Powiedz mi też skąd pomysł, że przegroda zamocowana na stałe oznacza niszczenie samochodu? Przecież można przegrodę zamontować przy pomocy fabrycznych mocowań w podłodze itd. nic nie trzeba niszczyć. Jak byś miał pojęcie o temacie to byś takich głupot nie pisał. Po drugie skąd pomysł, że usunięcie mocowań pasów bezpieczeństwa oznacza ich zaspawanie? A jeżeli słupek na którym są mocowania jest zabudowany i nie ma do nich dostępu? Przekonasz się i praktyka to pokaże, że żaden biegły nie podejmie się stwierdzenia, że dane auto nigdy nie było przerobione prawidłowo na auto ciężarowe, bo przyjdzie drugi rzeczoznawca i przedstawi kontropinię równie sensowną jak jego poprzednik.

 

Po trzecie cała twoja wypowiedź jest przepełniona złośliwością, zawiścią i kompleksami. Przykre to jest i naprawdę mi cię żal, że jesteś takim człowiekiem. Myślę, że nie stać cię na drogie auto dlatego przepełnia cię zazdrość i stąd twoje wypowiedzi przeciwko ludziom co kupują drogie samochody i nie dają się okradać państwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
czy ktoś może podpowiedzieć apropo wszystkich wcześniejszych głosów czy w Polsce nadal obowiązuje przepis o przeglądzie VAT-1 w Okręgowej Stacji Kontroli.Czy po wpisaniu tego do dodowodu rejestracyjnego można odliczać VAT od pojazdu i paliwa do niego?CZy po upływie 12-m-cy można przerobić takie auto na osobowe bez konieczności robienia korekty.Pozdrawiam. :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Jak już pisałem w drugim temacie. Facet jest głupi to zapłacił. Nie bardzo wiem na jakiej podstawie Celny kazał mu tę akcyzę zapłacić. Dla mnie ten post to jakaś lipa albo gościu nie mówi wszystkiego. Są konkretne przepisy polskie i unijne na jakich Celnicy mogą się oprzeć, a to co ten facet napisał jako powód nakazu zapłaty akcyzy jest bzdurą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem w drugim temacie. Facet jest głupi to zapłacił. Nie bardzo wiem na jakiej podstawie Celny kazał mu tę akcyzę zapłacić. Dla mnie ten post to jakaś lipa albo gościu nie mówi wszystkiego. Są konkretne przepisy polskie i unijne na jakich Celnicy mogą się oprzeć, a to co ten facet napisał jako powód nakazu zapłaty akcyzy jest bzdurą.

Mam takie samo zdanie na ten temat. Facet rzeczywiście miał ciężarówkę, więc po co płacił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

no to zaczyna się krucjata :mrgreen:

 

http://www.eglowno.pl/wiadomosci-informacje-wiesci-glowno/item/46-krucjata-urz%C4%99du-celnego.html

 

Urząd Celny II w Łodzi rozpoczął walkę z unikającymi płacenia podatku akcyzowego od samochodów osobowych wprowadzanych na terytorium naszego kraju. Głównym celem Urzędu są pojazdy typu bus, SUV, jeep, kombi oraz małe samochody z tzw. kratką. Dziesiątki mieszkańców naszego miasta otrzymało już wezwania do UC, a kolejne otrzymają. Jak potwierdził nie oficjalnie pracownik Urzędu Celnego "Nikomu się nie upiecze. Wobec dziesiątek osób już wszczęto postępowania, a ciągle napływają nowe sprawy. Każdy z podatników będzie musiał zapłacić akcyzę, odsetki oraz mandat karny za nie terminowe złożenie deklaracji podatkowej".

 

Każdy wprowadzający samochód osobowy do kraju, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Urzędu Celnego i zapłacić podatek akcyzowy 3,1% lub 18,6% w zależności od pojemności pojazdu. Wiele osób unikało płacenia podatku poprzez zmianę sposobu użytkowania pojazdu z osobowego na ciężarowy, tym samym wprowadzali do kraju samochód ciężarowy wg. prawa o ruchu drogowym. Czynności zmiany dokonywano za granicą Polski, przy współpracy z wyspecjalizowanymi firmami.

 

Ministerstwo Finansów nakazało odpowiednim organom zbadać sprawę. Okazało się, iż pojazd będący samochodem ciężarowym w świetle prawa o ruchu drogowym, nie koniecznie musi być samochodem zwolnionym z podatku akcyzowego, gdyż zwolnione są tylko samochody ciężarowe posiadające homologacje. Tym samym Centralny Rejestr Pojazdów został zobowiązany do informowania Urzędów Celnych o wszystkich faktach zarejestrowania samochodów ciężarowych, posiadających cechy samochodów osobowych. (.......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Znalazłem E61 przywiezione z Niemiec i zarejestrowane w Polsce jako ciężarowy.

Osobą, która pierwsza zarejestrowała auto w Polsce jest sprzedawca. Według przepisów jest on osobą odpowiedzialną za opłacenie akcyzy - przy ciężarowym jej nie opłaca.

 

Czy jeśli jako osoba prywatna kupię to auto i przed przerejestrowaniem na siebie zmienie jego przeznaczenie na osobwy to na kim będzie spoczywał obowiązek akcyzowy? (i na jakiej podstawie) :)

 

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pisałem już wcześniej, co i jak należy zrobić, ja przerobilem mesia r320cdi z 2006 roku chyba w 2007 lub 2008, oszczedziłem wtedy coś koło 30 -40 tys zł. zaraz po zarejestrowaniu jako ciezarowe (2 osobowe) przerobilem na 6 miejscowego osobowego. musiałem tylko zrobić badanie techniczne (facet obejrzal fotele i policzył, zmienil liczbe miejsc siedzacych i ciezary/wagi) i zmienic dowod rejestracyjny.

podczas pierwszej rejestracji w polsce bylem z autem u celnikow i powiedzieli ze akcyza sie nie nalezy ( patrzyli w papiery - auta nie chcieli ogladac bo wedlug nich nie ma potrzeby - widocznie tylkow nie chciało im sie ruszac). auto zmienilo juz chyba 2 raz wlasciela od tamtego czasu. jescze raz napisze: homologacja fabryczna nie ma znaczenia i inne przepisy, celnicy biora tylko pod uwage swoje przepisy przy kwalifikowaniu auta czy osobowe czy ciezarowe. moje mialo jeden rzad siedzen, sciane grodziowa, brak szyb bocznych w przestrzeni ladunkowej (wystarcza panele przyspawane od srodka, z zewnatrz moga byc szyby), zlikwidowane zaczepy na pasy, zlikwidowana tapicerka w czesci ladunkowej.

 

czytam teraz w internecie o nagonce na bankowozy, co ciekawe, sprzedaja je w raz z ubezpieczeniem (allianz) w razie domiaru podatku. czyli sa pewni swego, ze ćwoki z urzedu celnego nie ogarniają tematu.

 

http://podatki.onet.pl/wojna-o-bankowozy,19923,5253062,1,prasa-detal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scigaja tych co biora auta na firmy tak mi sie wydaje bo odliczali vat i vat od paliwa, ja przy mesiu mialem inna kombinacje z vat (ktorego nie zaplacilem - byl kupiony w kwocie netto - 100% legalnie i na ten temat nie bede pisal szczegolowo).

Dodam że co najmniej od roku 2006 roku volvo polska stosuje ten myk, w ktorym nie placi sie VAT ani akcyzy, kupując auto w polsce. volvo stosuje ten patent w całej europie, np w niemczech, belgii. niemcy i belgia robili nawet sprawy w sadzie i przegrały.

od ceny katalogowej w salonie dostaje sie rabat prawie 50% (VAT akcyza od silnika wiekszego niż 2L plus rabat salonowy), patent idzie poczta pantoflowa. kilku moich znajmych kupilo w ten sposob auto np. warte w salonie prawie 300 tys zł a zaplaciło za niego 150 tys zł. po 2 latach sprzedają auta za te same pieniądze co kupili nowe. Dodam też fakt, że volvo polska dawało w pakiecie ubezpieczenie za 6000zł (OC i AC) dla auta wartego 300 tys zł, co jest dla mnie szokiem, ja za samo OC płaciłem na w anglii dawno temu 10 tys zł, w niemczech z podatkiem drogowym to minimum 6 tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.