Skocz do zawartości

Wymiana amortyzatorów, tył, E39 touring.


rudesmen

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się wymień sobie sam:))

 

Ja w zeszłym tygodniu wymieniałem i jest to całkiem prosty zabieg:))

Najpierw odkręcasz płytę w bagażniku tą przy siedzeniach tylnych (śruby są pod plastikową klapką w mocowaniach do siatki, klapkę wysuwasz śrubokrętem w przeciwną stronę niż zawiasy od tego uchwytu siatki, pod spodem będziesz miał dwa wkręty imbusowe.) Zdejmujesz tą płytę i pojawi ci się komp i cała reszta zabawek. ale ciebie interesować będzie pozioma belka nadwozia i na niej dwie klapki o kształcie jajowato trójkątnym koloru czarnego przykręcone do nadwozia trzema śrubami krzyżowymi.

Odkręcasz te trzy śruby i zdejmujesz klapki. Pod nimi zobaczysz mocowanie amorka górne zasłonięte plastikową osłoną. Zdejmij tą osłonę po prostu ją silnie ściągając. Powinieneś już widzieć nakrętkę mocującą amorek do wózka. Bierzesz klucz jak się nie mylę 19 (najlepiej płasko - oczkowy) i płaski klucz 8 do zablokowania tłoczyska amorka żebyś mógł odkręcić nakrętkę i przystępujesz do działania. Po odkręceniu nakrętki zdejmujesz talerzyk i masz już górne mocowanie odkręcone.

Gdy górę masz już z głowy to przechodzimy do dołu.

Odkręcasz koło i szukasz mocowania amorka do wahacza. Dla ułatwienia podpowiem że jest ono od tyłu samochodu. Jak już znajdziesz to przygotowujesz sobie dwa klucze 21 z czego jeden najlepiej z jak najdłuższą rączką i jeden zakładasz na łeb śruby od strony amortyzatora a drugi właśnie z tą rączką na nakrętkę po drugiej stronie wahacza. Odkręcasz nakrętkę a potem wykręcasz z wahacza śrubę (próbowałem podważać amorek żeby wyjąc śrubę ale niestety tylko wykręcenie mi się udało :lol: ) Jak wyjdzie ci śruba to amorek masz wolny.

Po wyjęciu amorka starego musisz przełożyć osłonkę plastikową odbojnik gumowy płaskim do góry oraz talerzyk metalowy również płaskim do góry. Plastikowa osłonka po założeniu wszystkiego musi być naciśnięta na ten blaszany talerzyk. W moim przypadku ta osłonka miała pęknięte zatrzaski mocujące więc ją wzmocniłem taśmą izolacyjną :lol: :lol: :lol: .

Tak przygotowany amorek wkładasz w górne mocowanie i przykręcasz nakrętką nową która jest w komplecie z amorkiem. Na dole natomiast na 99% będziesz musiał lekko ścisnąć amortyzator ( w moim przypadku długi pręt zaparty o ziemię stał się nieoceniony w tym zadaniu :mrgreen: :mrgreen: ) i po lekkim ściśnięciu tulejka prowadząca która jest przy amortyzatorze powinna wejść w otwór w wahaczu. Wtedy wkładasz śrubę mocującą stary amorek zakręcasz nakrętkę potem porządnie dokręcasz i gotowe.

Z drugą stroną wykonujesz dokładnie to samo, potem montujesz wszystko w bagażniku jak było i cieszysz się jazdą na nowych amorkach :cool2: :cool2: :cool2:

 

Mam nadzieje że moje wypociny komuś się przydadzą :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ok 21 zakończyłem wymianę i niestety Twój opis zaoszczędziłby mi dużo trudu bo rozbierałem boczek szukając mocowania :mad2: i niestety przy okazji odkryłem że jeden pas bezpieczeństwa jest nieoryginalny i jest w innym kolorze :(
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Chce sobie sam wymienić amortyzatory w moim turingu, przeczytałem powyższy opis i mam jedno pytanie. A mianowicie czy do tej operacji jest potrzebny ścisk do sprężyn?

W opisie nic o nim niema ale wole się zapytać, mile widziane jeszcze jakieś porady

 

Jeszcze dodatkowe pytanie co wymienić razem z amorkami?

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścisk do sprężyn niepotrzebny bo tył nie jest na McPersonie tylko osobno sprężyny i osobno amorki:))

Przy wymianie amorków nic nie musisz wymieniać.

Jedynie co warto sprawdzić to luzy w zawieszeniu i tyle, ale to normalnie na kołach i na kanale:))

 

 

Pozdro i miłej zabawy przy wymianie.

 

 

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy wymianie amortyzatorów z tyłu w touringu warto się upewnić czy wogóle one wyamgaja wymiany a nie tuleje belki. Zerwane tuleje na testerze dają wynik jak słabe amortyzatory.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tuleje miał wymienić jeszcze poprzedni właściciel.

 

Zapewne uczciwy z niego człowiek.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyzio uczepiłeś się tych tulejek pływających.

 

Wiadomo że trzeba całą zawiechę sprawdzić nie tylko tuleje ot co.

Proponuję najlepiej wjechać na kanał i breszką solidnie posprawdzać luzy na wszystkich wahaczach i łącznikach i tym podobnych.

Ale jak amorki zamarzły to już lipa:((

Kumplowi zamarzły poduszki nivo kiedyś ale to inna bajka.

Jak amorki mają dość to mogą zamarznąć:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm...

Nie piszę o tulejach plywających. Tylko o tulejach głównych belki. W touringu sa awaryjne i drogie.

Oczywiście amortyzatory jak zamarzają to są do wymiany.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brecha i oko to przy wahaczach wystarczy co do gum zawieszenia to fakt warto sprawdzić ale one by dudniły przy ruszaniu albo przy wbijaniu wstecznego.

Najlepiej to poczytaj na forum znajdziesz na bank coś w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
dolacze sie do tematu. jestem wlasnie po wymianie amorkow w e39 touring ben nivo. 40 min roboty. robilem bez kanalu i nawet kola nie sciagalem. wszystko jest na widoku od tylu autka. jak w opisie wyzej. amorki da sie normalnie wlozyc od dolu lezac pod tylnym zdezakiem. dziury szukamy po palcu :mrgreen: napewno kazdy z Was szukal kiedys dziurki palcem po ciemku :mrgreen: proste jak ruch...e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hell yeaaaah!!!

Szukanie dziurki palcem i to jeszcze po ciemku to bardzo przyjemna sprawa. :mrgreen:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Wygląd to nie wszystko, liczą się jego parametry.

Najłatwiej szukaj amorków po numerze VIN.

Czyli wrzucasz VIN w realoem, szukasz jakie masz amorki, i z numerem części dobierasz sobie nowe.

Jaki jest poród wymiany? Co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez przesady, nie musisz iść od razu do aso :)

Sachs, bilstein, robią amorki do e39, u nich dobierzesz na spokojnie.

Mogę się mylić, ale chyba sachs robił amorki na pierwszy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Są zamienniki w sklepach, choćby tutaj:

 

http://czescidobmw.pl/kategorie/zawieszenie-sportowe-+-obnizone-+-regulacja-poziomu,7711.html

 

Dobierzesz coś dla siebie, w razie problemów po VIN w real-oem sprawdź nr części i napisz do sklepu, znajdą pod Twoją budę i wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.