Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Śledzę ten wątek gdyż mnie też w jakiś sposób interesuje. W związku z jazdami typu OT lub kup sobie Fabię 1,2 HTP :) zamiast BMW E60 w gazie pokusiłem się o wygospodarowanie godziny czasu i zadzwoniłem do:

- PRINS Holandia,

- ASO BMW w Polsce

- dwóch gazowników w PL.

 

W pierwszym przypadku sympatyczny Pan poinformował mnie między innymi że PRINS ma podpisaną umowę min. z BMW Italia, Chrysler, Subaru, Porsche (bardzo dobrze się sprawują i w jednym z krajów domyślam się że w I lub NL będą nawiązywać bliższą współpracę - sztandarowa praca to - Cayenne biturbo - zagazowali)i jeszcze kilka marek na różnych rynkach. Dodatkowo gadki o ekonomii i ekologii co jest restrykcyjne w DE.

Otrzymałem informację że nie ma żadnego problemu w połączeniu Pb z LPG w modelu E60/61 pod kilkoma warunkami:

- instalacja jest dobrze dobrana

- jest profesjonalnie zamontowana i ustawiona

- jest regularnie serwisowana

- z racji że dzwoniłem z Polski :) wspomniał również o tankowaniu paliwa z pewnych źródeł (miał na myśli stacje BP/SHELL i Orlen - to ostatnie całkiem śmiesznie brzmiało ;)

Jednocześnie podał mi numery do przedstawicieli w PL w sprawie cen, i oznajmił że np zakład w Kielcach (a dokładniej jego pracownicy) są szkoleni w Holandii i oni szkolą profesjonalne zakłady w Polsce. Posiadają stosowną wiedzę i oprogramowanie do obsługi zaawansowanych technologii.

Nie omieszkał wspomnieć o konkurencji między innymi BRC (powiedział że jest niezła ale z racji tej że mają umowy z producentem auta "znają go lepiej"), oraz tym że dają gwarancję 2 letnią bez limitu kilometrów.

 

Drugi przypadek: w zasadzie był prosty do przewidzenia. Otóż poza informacją najpierw sugestywną a następnie niemalże wprost o tym IŻ DO BMW NIE WYPADA MONTOWAĆ LPG "Proszę Pana do takiego samochodu gaz ? To troszkę wstyd". Na moje pytanie czy LPG niszczy silnik znów usłyszałem sugestie co do montażu instalacji - ale oczywiście bez konkretów.

 

Trzeci przypadek: Potwierdzenie tez zawartych w pierwszym punkcie - dwa miejsca w Polsce - jedno w okolicach Poznania drugie południe Polski - dwaj przedstawiciele zupełnie różnych systemów LPG., a także wiadomość że niektórzy nie chcą LPG bo uważają że to wstyd w markowych autach (z puentą że ci co umieją liczyć wiedzą gdzie się zjawić - podano przykłady Mercedes GL350, Mercedes CLS 500, Porsche Cayenne, BMW 735, 740, 750, BMW E60 545 i 550i ; Audi z motorami 4,2 i oczywiście amerykańskie samochody włączając te w opcji SRT, oraz Cadillac Escalade .....

 

Tak więc pozostaje pytanie komu wierzyć :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nawet dwa ... być może nie tak spektakularne modele i nie taka półka ale jednak. W rodzinie do tej pory jeździ jedno z tych aut (Mondeo 2,5V6) - 7 letnie od 5lat z gazem.
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej nie jest kwestia wiary, zawsze jest cos za cos, jak policzy się koszty jazdy autem na benzynie i tym samym na gazie to wiadomo, ze bedzie taniej. Wg mnie nie powiedzieli, ze auto na gazie bedzie sie dobrze sprawowac jesli bedzie zawsze sprawne na benzynie, a w sytuacjach kiedy cos jest nie tak czesto gazownik odsyła do mechanika, a mechanik do gazownika i wtedy zyski z oszczedności finansowych powoduja straty czasu i nerwów.
Opublikowano

Kris333 zgadzam się w zupełności - w ogóle warunkiem założenia LPG wg mnie jest sprawna jednostka napędowa - bez tego ani rusz bo ktoś zawsze na kogoś będzie zwalał. Ale jeśli masz auto pewnego pochodzenia, nie zatopione, nie zmasakrowane w wypadku z przebiegiem do 100tkm (udokumentowanym) to raczej nie ma problemu (mondziak miał 60tkm jak połknął gaz - ja mu wrzuciłem niemal 70tkm a teraz ma około 200tkm) ale to był Ford .. inna technologia ale na tamten czas też budziło to moje obawy.

 

DODANO:

Nigdy nie miałem jakichkolwiek przypadłości związanych z kichaniem i pstrykaniem samochodu na gazie .... w woli uprzedzenia faktów :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
ja tez mialem dwie firmowki i juz nie chce gazu, Prezioso jak wspomniales, masz niskie przebiegi i to tez trzeba wziac pod uwage, gaz sie montuje jak sie jezdzi duzo a nie po to zeby w ciagu 3 lat byc 5tys zl do przodu, ktore trzeba bedzie spuscic przy sprzedazy
Opublikowano
Jak zwykle kupa OT, zazdrosci, odp. typu "kup se konia" Chyba kolego nie wiesz ile kosztuje utrzymanie tego zwierzecia.Jak juz cos CI przyjdzie do glowy to nie musisz tego wylewac na klawiery. Webber, nikt nie prosi Ciebie o odp. Gdybym chcial to zapytal bym sie na PRV. Zadnym autorytetem nie jestes w o LPG juz Twoja opinie znam i nie mowie, ze jestes niereformowalny. Duzo by pisac na temat np. kiedy weszly pierwsze klekoty na swiecie? itp. Do LPG moze tez sie kiedys ludzie przekonaja jak zmodernizuja silniki..

Zapytac sie kazdy moze, po to isnieje forum. Sa ludzie doswiadczeni, wiedzacy co nie co a reszta (pisze ogolnie) to OT'ciarze obgryzajacy paznokcie z nerwow i zazdrosci jak ktos sie zapyta o nowy model, bo on przeciez dalej jezdzi starym parchem. ?I tak to wyglada na wielu forach.

Ale o co "kaman" w ogóle? Weź się chłopie ogarnij, bo nie wiem, o co pijesz w tej chwili :) I poświęć trochę więcej czasu na sprawdzenie pisowni, bo się tego nie da czytać.

 

A wracając do tematu, to dzisiaj będąc w serwisie ASO BMW zapytałem przy okazji, czy bywają u nich zagazowane E60. Powiedział, że bardzo rzadko (wcale się nie zdziwiłem), po chwili uśmiechnął się i przyznał, że jedna 550i (US-Spec) przyjeżdża. Na pytanie, jak to się sprawuje, odpowiedź była krótka: "Jeździ, ale problemy są". Nie kontynuowaliśmy tej rozmowy, ponieważ była kolejka klientów, a poza tym ten temat bezpośrednio mnie nie interesuje.

Opublikowano

Webber ja dzisiaj porozmawiałem z gazownikami - ponoć wszystko jest możliwe w LPG :) aczkolwiek pewnych aut się nie powinno gazować - M5, Audi W12, Mercedes AMG - ale ponoć są delikwenci którzy podjeżdżają i proszą o instalację - oni to wykonują. Przypuszczam że też wpływ na poprawne działanie LPG ma właściwy dobór instalacji, jej eksploatacja i ustawienie.

Z innej strony przyznasz że o czymś (poza czystym marketingiem i wyrobioną marką) świadczy cena że do BMW E60 530i instalacja kosztuje:

- BRC - 4200-4900 PLN

- Landi Renzo ca. 4500PLN

- PRINS - 5800-7000 PLN

- STAG - 2800 - 3200PLN

Nie mówię że w tym przypadku tak jest/było ale często - z ich wypowiedzi tak wynika - ludzie montują instalację NAJTAŃSZĄ jaka jest możliwa - sekwencja która podejdzie. Tak się składa że nie wszędzie są fachowcy od LPG i gdybym ja zakładał to na pewno nie w swoim mieście - to jest pewne. Jest różnica jak ktoś montuje jednego prinsa w roku a na co dzień instalacje lovato do aut z gaźnikiem czy też do starych typów pojazdów.

I żeby była jasność absolutnie nie upieram się że to jest idealne rozwiązanie (takie zasilanie) ale jak wszystko tak i to ma swoje wady i zalety (pewnie)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

U mnie gazownik montuje tylko BRC. Webber, rozumiem, ze niemiales sie do czego przyczepic. Jak narazie nie zauwazylem, zebys wniosl cos do tematu tego posta. Jezli nie masz nic konkretnego do dodania lub wiedzy na ten temat, to prosze nie rob OT, bo my chcemy sie dowiedziec czegos konkretnego na temat LPG a nie jak to z Twojej gdzies wypowiedzi wyczytalem cyt "LPG to obciach"

Irko zgodze sie z Toba, do LPG trzeba robic duzo KM, bo po to sie zaklada instalke, zeby sie zworcila i oczywiscie dla zmniejszenia kosztow przy jezdzie jakze prestizowym samochodem marki BMW :mrgreen: ( tu mialo powiac cyznizmem)

Opublikowano
U mnie gazownik montuje tylko BRC. Webber, rozumiem, ze niemiales sie do czego przyczepic. Jak narazie nie zauwazylem, zebys wniosl cos do tematu tego posta. Jezli nie masz nic konkretnego do dodania lub wiedzy na ten temat, to prosze nie rob OT, bo my chcemy sie dowiedziec czegos konkretnego na temat LPG a nie jak to z Twojej gdzies wypowiedzi wyczytalem cyt "LPG to obciach"

Irko zgodze sie z Toba, do LPG trzeba robic duzo KM, bo po to sie zaklada instalke, zeby sie zworcila i oczywiscie dla zmniejszenia kosztow przy jezdzie jakze prestizowym samochodem marki BMW :mrgreen: ( tu mialo powiac cyznizmem)

 

Dygresja.

 

Najwięcej do powiedzenia to będzie miał doświadczony gazownik.

Pozostałe wypowiedzi sa mniej lub bardziej publicystyczne.

trzeba robic duzo KM, bo po to sie zaklada instalke

rozumiem, że mialeś na mysli kilometry.

 

Jeżeli masz ochotę dalej strofować, to rób to poprawnie.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie gazownik montuje tylko BRC. Webber, rozumiem, ze niemiales sie do czego przyczepic. Jak narazie nie zauwazylem, zebys wniosl cos do tematu tego posta. Jezli nie masz nic konkretnego do dodania lub wiedzy na ten temat, to prosze nie rob OT, bo my chcemy sie dowiedziec czegos konkretnego na temat LPG a nie jak to z Twojej gdzies wypowiedzi wyczytalem cyt "LPG to obciach"

A ten Twój post to rozumiem jest jak najbardziej na temat? :duh:

Ja się wcale nie dziwię, że nie znalazłeś nic ciekawego w moich wypowiedziach, ba, w całym temacie, ale wynika to jedynie z faktu, że najprawdopodobniej masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Na dodatek ilość wypowiedzi w tym wątku Cię przerasta, bo zaczyna Ci się mieszać, co kto napisał, stąd te personalne wycieczki w moją stronę. Ja nigdzie nie napisałem, że gaz to obciach. Napisałem natomiast, że instalacja gazowa z silnikach R6, V8 równa się duże prawdopodobieństwo, że będą z tego problemy.

A Ci co piszą, że gaz to obciach też mają prawo do takiej wypowiedzi kolego, bo to jest forum, a temat brzmi "Instalacja gazowa w E60", więc jak najbardziej słuszny do umieszczania tego typu wpisów. To, że Tobie się to nie podoba, nikogo zbytnio nie interesuje, dopóki jedyne, co masz do powiedzenia, to "jak się sprawuje instalacja?" i kilka przytyków moim kierunku, które tak naprawdę nie powinny się tutaj znaleźć, bo są OT. Z mojej strony EOT :)

Opublikowano

W zasadzie powiem wam tak - od tego jest forum by wypowiadać swoje opinie i zdania na określony temat - każdy ma do tego jak najbardziej prawo. Oczywiście każdy też może mieć odmienny punkt widzenia ale w zasadzie wymaga to poparcia jakimiś faktami - krótko mówiąc choćby krótkiego ale uzasadnienia - podobnie jak ten pierwszy który pyta czy pisze - a także wzajemnego uszanowania zdania.

Czego nigdy nie zrozumiem - to personalnych wycieczek/ataków pomiędzy użytkownikami i sprowadzania/schodzenia z tematu postu na mniej lub bardziej wyrafinowane dyskusje dotyczące innych kwestii niż oficjalne zapytanie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
[...]aczkolwiek pewnych aut się nie powinno gazować - M5, Audi W12, Mercedes AMG - ale ponoć są delikwenci którzy podjeżdżają i proszą o instalację - oni to wykonują. [...]

 

Przepraszam za OT, ale wydawało mi się, że M5 po prostu nie da się zagazować ze względu na konstrukcje silnika.

http://img125.imageshack.us/img125/2302/bmw1qf7.jpg

BMW E60 530dA Individual, 11.2006, 231hp +DENSION GW500

Opublikowano

http://dziennik.pl/auto/article292944/Uwaga_Gaz_w_samochodzie.html

 

Znalalzem taki artykul,(jest dosc stary i moze juz kots go czytal) ale moze komus pomoze w podjeciu decyzji.Doszdlem do wniosku, ze gazowac nie bede, bo mi sie nie oplaca. Za malo jezdze a samochodu tez nie bede trzymal latami.

Webber ja ograniam. Twoje slowa wlasnie tak brzmial "obciach" chbaz e juz wyedytowales posta. Dla mnie obciach to trzymac t-shirt w spodniach od dresu ;) a nie gazowanie samochodu. Do OT masz prawo, pewnie. Takich laikow jak Ty jest 90% na forach.( nie porownywac ludzi szukajacych odpowiedzi) Pozniej post ciagnie sie stronami.

Opublikowano

Dodam jeszcze do tego artykulu i tego co wczesniej napisalem slowo o pompach paliwa gdzie ktos z oszczednosci jezdzi na rezerwie, pompa pada (bardzo czesty przypadek)

 

 

 

Do teko co komu mozna na tym forum: jest tutaj chyba admin i to on decytuje, posty nie sa usuwane tak ze wolno.

 

O lpg do prezesio: to ze w mercedesie, bmw, czy w Cayenne biturbo mozna zalozyc gaz pewnie ze mozna to jest chyba oczywiste nawet wozki widlowe na gaz jezdza i do ferrari pewnie tez by sie dalo. zapomniales kolego zadzwonic jeszcze w kilka miejsc i spytac jak to sie ma do gwarancji na samochod oraz czy daja gwarancje na gaz i na ubezpieczenie. Czekamy az sprawdzisz i opiszesz na forum.

 

Czy sie oplaca montowac gaz: w taxi w samochodzie na firme i innych w ktorych robi sie mnostwo kilometrow moze tak, dla przecietnego uzytkownika 20tys rocznie nie sadze, i nie polecam.

 

Zrobie male porownanie dla gazownikow i przeciwnikow diesla. Ceny paliw na dzien dzisiejszy pb 4,6 on4,0 lpg2,3. Silnik zeby po zagazowaniu podobna moc byla 530i spalanie max ok 12 po zagazowaniu ok 15, i 530d max ok 10, co daje po 20 tys km za diesel 8000zl, za gaz 6900 roznica 1100zl minus koszty jezeli cos padnie

Opublikowano
http://dziennik.pl/auto/article292944/Uwaga_Gaz_w_samochodzie.html

 

Znalalzem taki artykul,(jest dosc stary i moze juz kots go czytal) ale moze komus pomoze w podjeciu decyzji.Doszdlem do wniosku, ze gazowac nie bede, bo mi sie nie oplaca. Za malo jezdze a samochodu tez nie bede trzymal latami.

Webber ja ograniam. Twoje slowa wlasnie tak brzmial "obciach" chbaz e juz wyedytowales posta. Dla mnie obciach to trzymac t-shirt w spodniach od dresu ;) a nie gazowanie samochodu. Do OT masz prawo, pewnie. Takich laikow jak Ty jest 90% na forach.( nie porownywac ludzi szukajacych odpowiedzi) Pozniej post ciagnie sie stronami.

 

1. Nie "ograniasz".

2. Przez ile swoich miernej jakości wypowiedzi będziesz jeszcze próbował udowodnić mi, że napisałem coś, czego w rzeczywistości nie napisałem?:)

3. Zobacz, ten laik jednak miał rację. Ale co sobie pobiłeś pianę, to Twoje :) hehe

 

Jeszcze raz Ci przypomnę, że to nie jest eksperckie forum gazowe, a temat ogólnie dotyczy sensu montowania instalacji gazowej w E60. Jeśli poszukujesz porady eksperta, zmień forum, a najlepiej wybierz się do zakładu montującego takie instalacje i tam szukaj "eksperckich" porad (zapewne w stylu "Panie, da się założyć do mojego E60 instalację? A ile to będzie palić?").

 

Dodam jeszcze do tego artykulu i tego co wczesniej napisalem slowo o pompach paliwa gdzie ktos z oszczednosci jezdzi na rezerwie, pompa pada (bardzo czesty przypadek)

Dodaj do tego jeszcze większe prawdopodobieństwo zapłonu przy ewentualnych wypadkach drogowych.

Opublikowano

Z tym zapłonem to pojechałeś na fali ... ;)

Zbiorniki są tak skonstruowane że nie ma prawa wybuchnąć ani się zapalić (oczywiście zdarzają się odtego odstępstwa ale na Pb również ot widziałem ostatnio płonącego 307SW) - domniemam że niemal każdy samochód z LPG może się zajarać przy wypadku - dodam że w Mondeo miałem najazd na tył z dużą prędkością (z LPG) do wymiany była połowa instalacji ale ani gaz nie wyciekał (nie rozszczelnił się) ani nie było wybuchu ani samozapłonu....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Z tym zapłonem to pojechałeś na fali ... ;)

Zbiorniki są tak skonstruowane że nie ma prawa wybuchnąć ani się zapalić (oczywiście zdarzają się odtego odstępstwa ale na Pb również ot widziałem ostatnio płonącego 307SW) - domniemam że niemal każdy samochód z LPG może się zajarać przy wypadku - dodam że w Mondeo miałem najazd na tył z dużą prędkością (z LPG) do wymiany była połowa instalacji ale ani gaz nie wyciekał (nie rozszczelnił się) ani nie było wybuchu ani samozapłonu....

Prezioso, ja nie napisałem o wybuchu zbiornika z gazem, a o zwiększonym ryzyku zapłonu ze względu na dodatkowe źródło zasilania. Instalacja gazowa składa się z kilku innych elementów poza butlą gazową montowanych pod maską. Uważasz, że tam nie ma co się uszkodzić (rozszczelnić) w przypadku "dzwona"? :)

Opublikowano

 

1. Nie "ograniasz".

2. Przez ile swoich miernej jakości wypowiedzi będziesz jeszcze próbował udowodnić mi, że napisałem coś, czego w rzeczywistości nie napisałem?:)

3. Zobacz, ten laik jednak miał rację. Ale co sobie pobiłeś pianę, to Twoje :) hehe

.

 

Rozumiem, ze mierzysz miernosc moich wypowiedzi na podstawie zadawanych pytan? Rozumiem, ze taki erudyta jak Ty ma wiecej do powiedzenia, z czego biora sie Twoje puste posty typu: "A w szkole nie nauczyli, że w języku polskim jest coś takiego, jak przecinek? :mad2:" Dodam, ze tematem postu byl carsoft 6.1.4. Tego typu i podobne wypiedzi p. Miodka Webber'a mozna przeczytac w wielu postach, z czego wynika, ze ma on bardzo niski poziom wiedzy i jak chcesz sie dowartosciowac pisac poprawnie i "bogato" budowac zdania to poponuje ( nie mowie zebys sie uciszyl) zmienic forum.

Dodam, ze to jest forum motoryzacynjne i obraznie ludzi moze na poziomie czasami wykszatalcenia zawodowego jest nieduopuszczalne. Mam wrazenie, ze smiejsz sie skryty za kawalkiem klawiatury, ze mozesz tak bezczelnie pomiatac innymi. Przez te wypowiedzi, mozna wnioskowac, ze moze i jestes elokwentny ale kultury i szcacunku do ludzi to Cie nikt nie nauczyl i pewnie jest juz na to za pozno.

Do przeczytania :norty:

Opublikowano

1. Znowu OT.

2. Piszesz jak półanalfabeta - bez sensu, z błędami stylistycznymi, interpunkcyjnymi i ortograficznymi.

Opublikowano
Panowie pierdo..ice niesamowicie. Przestańcie wreszcie obrzucać się piaskiem, bo zaraz zabraknie go w piaskownicy. Tym co mają problemy z ortografią polecam zainstalowanie sobie po prostu słownika w firefoxie i będzie po problemie. Tu jest link https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/3052 wystarczy kliknąć samo się zrobi. Dla tych co wiedzą tylko, że to niebieskie "e" na pulpicie to internet - Firefox to alternatywa i można pobrać i zainstalować go stąd http://www.mozilla.com/pl/
Opublikowano
Ja mam u siebie problem z gazem. Czasami przy redukcji biegów w dół gaśnie silnik tak jakby odcinało na chwile zapłon albo dopływ gazu. Jak zgaśnie to od razu odpala tak jakby na pych bo nie ma sprzęgła. Mam skrzynie SMG i biegi redukują się same. Instalacja jest PRINS, wcześniej był STAG. Zmiana na PRINSA miała pomóc a tu [BAD] blada. Podczas jazdy jest wszystko OK. Jutro jadę do gazowników i niech coś z tym zrobią albo niech wymontowują instalacje i niech oddają kasę skoro nie mogą sobie z tym poradzić. Męczę się już z tym od zeszłego roku. Ten sam gość zakładał kumplowi gaz w A8 i nie ma żadnych problemów. Kilku znajomych też zakładało gaz w tym samym warsztacie w różnych samochodach i u nich wszystko gra, a u mnie porażka. Z opinii znajomych wynikło, że koleś się zna i nikt nigdy nie miał z nim problemów a z moją betą nie może sobie poradzić. Jeździłem po różnych magikach bo myślałem, że problem tkwi w samochodzie, ale z autem wszystko jest ok i na benzynie wszystko śmiga bez żadnych problemów. Także nigdy więcej gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.