Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

w internecie znaleźć można informacje, że wybierając się na wakacje do krajów "bałkańskich" należy uważać na gorszej jakości paliwo. Ale wiadomo, że "kiedy nie ma co się lubi to się lubi co się ma":) Ludzie polecają aby przed wyjazdem zaopatrzyć się w środek typu STP i dodawać podczas wyjazdu, gdzie można się spodziewać gorszej jakości paliwa.

Moje pytanie: czy silniki BMW są wrażliwe na gorsze paliwko, czy polecacie zaopatrzyć sie w taki środek i użyć go przed wyjazdem?

 

Dzięki,

stageman

Opublikowano
Często bywam na Litwie i w Estonii. Tankuje ON, PB i nigdy nie miałem problemów. Wspomagaczy i dodatków nie stosuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napewno wtryski w silnikach common rail sa wrazliwe na zla jakosc paliwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wydaje mi sie ze jest czuły. Kumpel sał dobre paliwo nic nie było. Sprzedał auto po jakims czasie dwoni do niego nowy własciciel i mówi mu ze auto cos przerywa, kumpel zapytał czy wlał jakies lewe paliwo no i sie wszystko wyjasniło. Dodam tez ze to była 330d z 2000r czyli jeszcze przed liftem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Napewno wtryski w silnikach common rail sa wrazliwe na zla jakosc paliwa.

 

Zgadzam się. Swego czasu zatankowałem na jakims prowincjonalnym Orlenie i...co postój na jałowym biegu - silnik wpadał w wibracje aż całą budą trzesło! Pomógł V-Power z Shella...cały bak V-Powera + środek STP do czyszczenia wtrysków załatwiło sprawę...Ufff...Od tamtej pory "only" Shell ewentualnie Statoil...Nic innego...

Opublikowano
Każdy na Common Railu jest czuły i nie ma bata , te przed 2002r na pompie VP44 już nie są tak czułe i można lać co popadnie bykle z napisem ON :mrgreen: dodatek do paliwa np Castrola ja zawsze stosowałem bo czyści wtryski a na pewno nie zaszkodzi
Opublikowano

Mike68 -. tu strzeliłeś gafe. VP44 to najgorsza i najczulsza pompa jaka kiedykolwiek była zastosowana w autach.

CR tak, są czułe na złe paliwo, tylko skąd opinia, że na wschodzie musi być gorsze ON niż u nas??

Opublikowano

Akurat mi nie chodzi o wschod a poludnie:)

Poczytalem, ze jadac przez Wegry i pozniej przez Chorwacje ludzie tankowali paliwko i np. silnik Volvo nie wytrzymal. Dusil sie i krztusil, wyraznie oslabl. Po wizycie (podczas pobytu na wakacjach) w ASO okazalo sie ze trzeba wymienic filtr paliwa, zalac dobre paliwko na renomowanej stacji i mozna dalej cieszyc sie sloncem.

 

Stad moje pytanie - czy warto zastosowac srodek STP i czy ewentualnie moze on wplynac na to, ze silnik w mniejszym stopniu odczuje ewentualne zalanie gorszej jakosci paliwkiem? Czy nasze silniki Diesla sa tak samo odporne/toporne jak np. TDi u Volkswagena?

 

pozdro

Opublikowano
...Od tamtej pory "only" Shell ewentualnie Statoil...Nic innego...

Zgadzam się, już słyszałem o podobnych przypadkach jak Twój. Nie ma co oszczędzać paru złotych na paliwie. Tylko V-Power z Shella, w ostateczności jeszcze na BP czasem zajadę jak do Shella braknie...

 

Ostatnio też czytałem jakiś raport o chrzczonym paliwie. W czołówce był właśnie Orlen i Lukoil, dodatkowo w województwie pomorskim, zachodniopomorskim i jeszcze jakimś...

Opublikowano
Ja lałem przeważnie Ultimate ON na BP ale nie wiem jak na Węgrzech bo je przeleciałem jadąc do Chorwacji i zapewniam że Chorwaci mają bdb paliwo
Opublikowano

Panowie, przecież wszystkie paliwa które są w Polsce w sprzedaży pochodzą z 2 Naszych rodzimych rafinerii :)

Dizlami jeżdzę już jakiś czas. Od zawsze tankuje ON na Orlenie. Nie jakąś Verve czy inne wyreklamowane paliwa tylko najzwyklejszą ON. Nigdy żadnych problemó i dodatków też nie stosuje.

Dużo przelatałem Audi A6 2.5 TDI V6 na najbardziej usterkowej pompie VP44 - bez kłopotów.

Zwracajcie raczej uwage, by nie dochodzić do rezerwy, niż to jaką ON tankujecie. Oczywiście tylko markowe stacje.

Opublikowano
Jestem akurat w Kosovie na misji i jeździmy bardzo dużo Nissanami Pathfinderami z common railem i średnio wtryski wymienia się co 30tys km ale w Kosovie jest na bank najgorsza ropa w tym regionie!!! Natomiast co do 1-2 tankowań nie wydaje mi się że coś mogło by się stać - trzeba generalnie tankować na jakis większych stacjach! Natomiast w Chorwacji śmiało można powiedzieć że są już przed nami z jakością ropy!!! PZDR
Opublikowano
Natomiast w Chorwacji śmiało można powiedzieć że są już przed nami z jakością ropy!!! PZDR

 

Tu się zgodzę - byłem w tym roku i troche tankowałem i naprawdę nie ma co narzekać. Silnik pracował na chorwackim paliwie..jedwabiście. Także w Chorwacji nie ma czego się obawiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.