Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nareszcie kupiłem wymarzoną bunię w Niemczech :P , ale ...

trzęsie przy hamowaniu. Sprawdziłem tarcze i klocki. Tarcze prawie nowe, ale nie są idealnie gładkie, mają po 2-3 małe "rowki". Klocki mają okładziny jakieś 5 mm. Coś czytałem, że nie zawsze to muszą być tarcze, tylko elementy zawieszenia. Z drugiej strony zrobiłem badanie techniczne i nic w zawieszeniu nie zostało wykryte (był sprawdzany luz kół). Co to może być, bo nie chciałbym niepotrzebnie kupować tarcz i klocków jak coś innego jest do naprawy.

Ewentualnie jaki warsztat w Wawie/Radomiu mógłyby mi coś takiego wykryć na szybko ?

Opublikowano
Jezeli telepie kierą tylko podczas hamowania to tarcze się pokrzywiły (to że są grube nie znaczy że nie są zwichrowane). Polecam przetoczenie bo trafienie w sklepie na zestaw tarcz które długo posłużą i się nie zwichrują nie jest łatwe. A za przetoczenie obu tarcz nie powinieneś zapłacić więcej niż 50zł.
Opublikowano
Kolego napewno tarcze są krzywe, były gorące i ktoś je potraktował zimną wodą, mogą być idealne wtedy toczenie pomoże, ale jak są juz słabe to zostaje wymiana na nowe, to jedyny sposób, i najlepiej zrobić to razem z klockami, bo te stare mogą być wytarte tak jak była tarcza.
Opublikowano
przerabialem to kolego.wszystko sprawdzilem na trzepakach bylem i nic nie wykazalo.przetoczylem stare tarcze cos drgnelo w dobra strone ale nadal bilo wlasnie podczas hamowania.kupilem nowe tarcze i klocki i nic nie trzesie.toczenie tarcz na zwyklej tokarni u tokarza chocby nie wiem jak dobrego to nie jest to.mowiac"przetoczyc tarcze" robi sie to specjalnym narzedziem przy ktorym do wykonania nie zdejmuje sie tarcz tylko toczy "na aucie"smialo po zestaw do sklepu i bedzie git. :cool2:
"...pamietaj ze na drodze nie jestes sam..."
Opublikowano
A może masz luz na przekładni kierowniczej też może telepać kierownicą.Znajomy walczył z tarczami a uspokoiło sie dopiero po regeneracji przekładni kierowniczej :|
Opublikowano

W ogóle dziwna sprawa, bo tarcze z przodu wyglądają na w miarę nowe, nie ma tego 'rantu' na obrzeżu jak przy wyrobionych. Klocki też nie są na wykończeniu. Mimo wszystko faktycznie woda mogła się dostać i tarcze się skrzywiły, zaznaczam jednak, że osłony tarcz są w stanie idealnym i wydaje się, że woda tak łatwo tam się nie mogła dostać, chyba, że na myjce.

 

Jak spr. przekładnie kierowniczą, bo żadnych luzów nie ma, jeśli o to chodzi, a autko jedzie jak po sznurku, nic nie ściąga ?

 

Jaki tarcze polecacie i klocki ? Czy wymienić od razu z tyłu, mają już 'rancik' ?

Opublikowano

woda wszedzie wejdzie.a jak sie dobrze prowadzi to tez nie ma mowy o luzach na ukl.kier.

odnosnie tarcz ja zalozylem u siebie brembo hc wentylowane.jak reka odjal.po klopocie. :D

"...pamietaj ze na drodze nie jestes sam..."
Opublikowano

a jak poznać co jest do wymiany, tarcze czy końcówki ?

 

jeszcze a propo firm, to widziałem również tarcze ATE, co o nich sądzicie, na allegro jest ich dużo, w kompletach z klockami wychodzi cenowo przyzwoicie, jakieś 450zł za komplet do przodu, chyba, że macie jeszcze inne propozycje...

Opublikowano
A czemu nikt nie pomyślał o felgach? Czemu nikt nie zapytał przy jakiej prędkości to sie dzieje? Ja tak miałem po założeniu alusów od E39 w sensie ze przy 120 - 90 km/h podczas hamowania drżała mi kierownia. Wystarczyło założyć pierścienie centrujące (E36 a E39 ma inny otwór centrujący we feldze) i jak ręką odjął.
Opublikowano
A czemu nikt nie pomyślał o felgach? Czemu nikt nie zapytał przy jakiej prędkości to sie dzieje? Ja tak miałem po założeniu alusów od E39 w sensie ze przy 120 - 90 km/h podczas hamowania drżała mi kierownia. Wystarczyło założyć pierścienie centrujące (E36 a E39 ma inny otwór centrujący we feldze) i jak ręką odjął.

 

Bo przy złym wyważeniu kół kierownica drży nawet bez hamowania? (wystarczy osiągnąć odpowiednią prędkość, żeby koła wpadły w oscylację)

A tutaj kolega pisze wyraźnie o hamowaniu... co wskazuje na problem z tarczami...

Opublikowano
Ale ja przecież nie mówie o złym wyważeniu kół tylko o nieodpowiednio dobranym otworze centrującym felgi. I w takiej sytuacji też bije przy hamowaniu. Nie tylko przy kzywej tarczy!!
Opublikowano

WItam, :!:

Przepraszam, nie czytałm wszystkich odpowiedzi na Twój post ale sprawdź maglownicę i cały układ kierowniczy. Miałem to samo w e34. Ciężko było znaleźć usterkę. A z bardziej przyziemnych rzeczy zobacz czy opony nie są przychamowane ale raczej obstawiam za pierwszą sprawą.

pozdrawiam - Bartas z Gdyni :8)

Żyj z pasją !
Opublikowano

Ja też w tamtym roku sprowadziłem moją e36 i trzęsło przy hamowaniu. Tarcze były założone nówki oryginały BMW, miały przejechane może 2-3 kkm. Pomyślałem więc że szkoda kupować zamiennik i przetoczyłem je w warsztacie, który to robi bez ściągania tarczy z piasty.

Przed toczeniem ściągnęli tarcze i wyczyścili dokładnie piastę w miejscu styku z tarczą po czym przetoczyli o 0.1mm. Od roku jest wszystko ok.

Ściągnij tarcze i wyczyść dokładnie piastę szczotką drucianą na wiertarce, może ktoś tego nie zrobił dokładnie i tarcza nie leży dobrze. Jeśli to nie pomoże to toczenie ale tylko sposobem jak wyżej wymieniłem (koszt 100-150zł) albo nowy zestaw.

:)
Opublikowano
Polecam przetoczenie

 

kolego toczenie tarcz to srodek tyllko na chwile, stosowany przez bezczelnych handlarzy!!

 

tarcze się odkształciły ponieważ są cienkiej jakości, a raz odkształcona i przetoczna tarcza tarcza znów się skrzywi, jesli bedzie zagrzana i np wjedziesz w kałuże

 

dla mnie to bez sensu wydawać 50 zl za kazdym razem, lepiej poszukać dobrych tarcz, polecam zapoznanie się z opinia użytkowników, ja osobiście nie polecam Ate, pomimo ze sa drogie potrafia sie odkształcać, takie napewno dobre to Otto Zimmerman ale cena 500 zl za pare :norty:

 

ja sam miałem taki sam problem, zamiast toczyc wziąlem pare ze szrotu za 50 zl, miąło byc doraznie ale juz dwa lata jest ok więc nic z tym nie robie :mrgreen:

Opublikowano

Za odpowiedzi serdeczne podziękowania :modlitwa: , teraz przynajmniej wiem, co sprawdzać, chociaż nie spodziewałem się, że aż tyle rzeczy może być przyczyną :worried:

 

Co myślicie o reszcie firm,jak Bosch, Brembo, Febi Bilstein czy TRW ?

Opublikowano
Kolego ja jeżdżę na tarczach "Delphi Lockhead" i klockach "Meyle" i powiem tanio i dobrze :) Kiedyś kolega załorzył(do mitsubischi) tarcze i klocki "brembo" - pomine że kasa niesamowita, i lipa bo po przejechaniu ponad 300km sie zwichrowały.Do dziś nie wiadomo co było powodem,producent nawet z gwarancji się wywinoł stwierdzając iż towar był użytkowany w sposób niewlaściwy buahahahahahaha,ale cóż :)
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżę stary temat...

Jeden z kolegow pisal o predkosci, u mnie byla wywalona koncowka stabilizatora, po wymianie kierownica trzesie mniej i w innej sytuacji, tj.:

0-80 km/h. spokoj.

80-140 km/h. trzesie

powyzej 140 km/h. spokoj

 

Dodatkowo przy delikatnym hamowaniu z predkosci okolo 120-150 drzy, ale jak docisne pedal hamulca mocniej przestaje.

 

Tez tarcze w pierwszym rzędzie sprawdzać?

Opublikowano
Jak kupiłem swoje Cabrio też trzęsło kierownicą, wymień tarcze i będzie malina :)
Opublikowano
Wczoraj wymieniłem tarcze jednolite na wentylowane bo też u mnie biło efekt nie ma porównania.Wentylowane z ten względu,że takie miałem w domu(kiedyś kupiłem 2 wahacze,wał,chłodnice i tarcze oraz kiere za 150 zł)Także warto wymienić.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.