Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

Opublikowano
EGR jest potrzebny tylko dla ochrony srodowiska !!! i dla duszenia silnika :D
Opublikowano
u mnie mam tak samo zaślepione i żadnego błędu nie ma

 

a odczuwasz w ogole jakas roznice po zaslepieniu egr? czytalem sporo w sieci i czesto pojawialy sie opinie ludzi ze nie czują zadnej roznicy

Opublikowano

jest minimalna różnica na dolnych obrotach w zwiazku z tym ze silnik dostaje więcej powietrza dalo sie to odczuć u mnie

podlaczalem tez pod kompa na inpie: air flow ktory podaje przeplywka sie zwiekszyl

Opublikowano
przepraszam ale nie znam niemieckiego. czyli ten niebieski przewod zatykam w obie strony a ta gumowa rure nakladam spowrotem tak?

 

 

wlasnie tak! :cool2:

Opublikowano
dzieki .czyli tylko to musze zrobic i nic wiecej?

 

chodzi tylko o zaslepienie tego wąskiego wężyka w srodku. Cala reszte musisz pozniej poskręcac tak jak byla :P

Opublikowano
No to nie wiem po co zdejmować rure od dolotu jak tylko wężyk wystarczy zaślepić śrubkami. Niektórzy mówią żeby jeszcze blaszkę podlaczyc pod dolot od erg.
Opublikowano
No to nie wiem po co zdejmować rure od dolotu jak tylko wężyk wystarczy zaślepić śrubkami. Niektórzy mówią żeby jeszcze blaszkę podlaczyc pod dolot od erg.

 

rure warto zdjąc po to, zeby zajrzec do srodka EGR. Jesli bedzie bardzo brudno, to mozna przypuszczac ze w kolektorze jest taki sam syf, a wtedy juz warto zdemontowac kolektor i go wyczyscic porządnie (i przy okazji skontrolowac stan sławnych klapek, jesli ktos ma ten wynalazek)

Opublikowano

dokladnie,

 

samego zaworu EGR nie trzeba zdejmować żeby go zdezaktywować tylko zdejmujemy wężyk i go zaślepiamy z dwóch stron np śrubką i wszystko

Opublikowano
Mam małe pytanie odnośnie tego zabiegu a raczej odnośnie działania EGR. Czy te małe rurki które zaślepiamy sterują zaworem EGR i w jaki sposób odetniemy dopływ spalin tą dużą rurą skoro zawór EGR (jak widać na zdjęciach będących instrukcją czyszczenia EGR) ma przelot tak czy inaczej ?? Pytam ponieważ chciałbym zrozumieć całą ideę zanim zastosuję ten patent.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

egr jest sterowany przez elektrozaworek [taki sam jak przy turbo] do którego dochodzi wężyk podcisnieniowy który zaślepiamy z dwóch stron j.w - powoduje to ze egr jest cały czas zamknięty na spaliny i na niskich obrotach przepuszcza więcej powietrza

 

można to łatwo sprawdzić na INPIE zobaczcie jaką wartość air flow podaje komp przed i po tym zabiegu [przynajmniej u mnie była różnica]

Opublikowano

Tak więc po tygodniu testowania odłaczonego EGR:

 

+troche mniejsze spalanie - o ile to nie wiem bo robiłem inne trasy, ale ekonomizer mniej sie wychyla

+silnik troche lpeiej ciągnie od dołu

+silnik nie słabnie po długotrwałym "pałowaniu" - myśle że jest to spowodowane brakiem spalin w kolektorze które podgrzewają go dodakowo

 

-gdzies wyczytałem że turbo sie bardziej zagrzewa bez egra - z moich obserwacji wynika ze to chyba prawda - po wystudzeniu turbo i wyłaczeniu silnika, wydech just dużo bardziej gorący, "trzeszczy" jak diabli.

-turbo jest głośniejsze, głównie w sensie ze słychać typowy gwizd pracy ale nawet pod małym obciązeniem i gwizd gdy schodzi z obrotów - na podpiętym egr tego nie ma.

 

Inpa wywala błąd zbyt duzej masy powietrza - faktycznie na niskich obrotach przepływomierz ma o około 100-15 jednostek powietrza więcej niż powinien mieć

 

Jakie Wy macie obserwacje?

Opublikowano

ostatnio robilem u siebie pozadek z wezykami od pocisnienia - wymiana ich jak i elektrozaworek od sterowania turbo. Sciagalem kolektor i przy okazji zauwazylem ze mimo ze EGR mialem zaslepiony - on dalej pracował! Jak zajrzalem do EGR bylo widac delikatny nagar, a ta iglica w miejscu gdzie sie wysuwa i chowa byla czysciutka. Wyczyscilem zawor jeszcze raz i teraz mam podlaczony.

Oczywiscie po wymianie wezykow i elektrozaworka auto chodzi duzo zwawiej bez porownania z podlaczonym zaworem EGR, ale jeszcze raz go sobie zaslepie i porownam.

 

Edit

 

Zauwazyłem już rożnice, z EGR pali wiecej! odłączam go ponownie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ostatnio robilem u siebie pozadek z wezykami od pocisnienia - wymiana ich jak i elektrozaworek od sterowania turbo. Sciagalem kolektor i przy okazji zauwazylem ze mimo ze EGR mialem zaslepiony - on dalej pracował! Jak zajrzalem do EGR bylo widac delikatny nagar, a ta iglica w miejscu gdzie sie wysuwa i chowa byla czysciutka. Wyczyscilem zawor jeszcze raz i teraz mam podlaczony.

Oczywiscie po wymianie wezykow i elektrozaworka auto chodzi duzo zwawiej bez porownania z podlaczonym zaworem EGR, ale jeszcze raz go sobie zaslepie i porownam.

 

Edit

 

Zauwazyłem już rożnice, z EGR pali wiecej! odłączam go ponownie

 

 

dlatego niektórzy dodatkowo zaślepiają monetą dopływ spalin do egr ponieważ on potrafi się zaciąć i jest po prostu nie domknięty i dlatego spaliny mimo zaślepionego wężyka dalej lecą .....

dziś też go chyba odłączę i zobaczymy....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
tez zaslepilem tylko ja wstawilem tam zaworek na ten wezyk wiec w kazdej chwili moge go sobie otworzyc. chodzi lepiej zwlaszcza w dolnym zakresie obrotow. teraz mysle o tym co kolega pisal wyzej o wsadzeniu monety czy ktos to juz robil?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Myślicie, że ta metoda sprawdzi się i da coś przy tym silniku:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2004/october/browse/engine/

? Nie działa to jakoś szkodliwie na DPF?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

czyli jak już przez w/w sposób wyłączyłem zawór egr to już nie muszę go czyścić??

a co z brudem w kolektorze dolotowym, może to jakoś wpywać na osiągi na niskich obrotach??

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

 

 

Mógłby ktoś odświeżyć te fotki ?

Opublikowano
http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

 

 

Mógłby ktoś odświeżyć te fotki ?

 

 

Jestem za gdyż nie widać już za wiele:P

Opublikowano

sciagnalem wezyk z zaworka EGR i z tej jednej mozliwej strony zaslepilem.

 

czy teraz chlodniczka spalin EGR jest zamknieta ? NI ebedize sie otwierac i nie bedize dzialac? Bo to probuje uzyskac. pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.