Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem w trasie nie ma problemów lecz gdy zwolnię i auto chodzi na wolnych obrotach łapie mi temperature. Czy przyczyną może być uszkodzone jedno śmigło wiatraka(jest ułamane) i brak tunelu wiskozy?
Opublikowano
Tak może. Jeśli wiatrak nie ma śmigła to jest do wymiany od razu! Podstawą chłodzenia powinno być wisko i to ono jest prawdopodobnie uszkodzone, ale wiatrak klimatyzacji zazwyczaj wspiera cały proces więc go też sprawdź.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem,tunel musi być ściąga z całości chłodnicy ciepło,śmigło musi być też kompletne,a co do wiskozy,są sposoby sprawdzenia,na rozgrzanym motorze powinno [po wyłączeniu silnika]ciężko chodzić,ale jak ma swoje 'lata' to lepiej wymień,bo możesz mieć problem z głowicą , mialem tak w e34,wymieniłem i znów wskazówka stała w pionie,pamiętam kupiłem niemieckiej firmy produkowane w Turcji,troszkę głośniejsze niż oryginał,ale chodził do sprzedaży bez problemów[3 lata],skusiła mnie cena,pouzupełniaj braki i będzie dobrze.
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Brak jednej lopatki raczej nie bedzie za to odpowiadal ale oslona viska tak ! nie masz oslony, visko nie bedzie sie zalaczac(spinac) i w efekcie temp.bedzie rosnac! wentylator klimy zalacza sie w krytycznym momencie krotko przed czerwonym polem i wspomaga wtedy visko ! chyba ze wlaczona jest klima no to chodzi wedle potrzeb!
Opublikowano
zależy co rozumiesz przez łapie temperaturę, jesli wskazówka ucieka za połowę /i zależy po jakim czasie/ to raczej nie od tych braków. Samo uszkodzenie nawet visco nie powinno tak sie objawiać, prawdopodobnie uszkodzeń jest więcej np. słaba pompa, sprawdź czy masz strumyk płynu po odkręceniu korka chłodnicy tą małą przelewową dziurką przy korku. Strumuk powinien sie zwiększać po dodaniu gazu... Ponadto jak visco nie wyrabia to wspomaga wiatrak klimy /pewnie też uszkodzony/. Najlepiej podłączyć kompa i sprawdzić temperaturę silnika, w BMW to ok. 102 stopnie. Wentylator klimy ma stopniowane obroty i powinien załączyć się na I bieg nim wskazówka przekroczy połowę.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Na moje skromne oko to wydaje mi sie ze , visco plus wiatrak z polamana lopatka od razu kwalifikuja sie do wymiany. A co do tunelu to raczej nie spotkalem sie zeby jego brak powodowal przegrzewanie podczas postoju

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Na temat złamanego śmigła się nie wypowiem, ale jeździłem jakiś czas bez 'tunelu', jeśli to macie na myśli (3): http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/y/241.png i temp. była idealnie pionowo, ponadto do dziś jeżdżę z niepodłączonym wiatrakiem klimy ( :oops: ) i wszystko gra. Wprawdzie mam 520, ale raczej bym szukał gdzie indziej przyczyny.

 

PS Visco oczywiście wymień :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.