Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W MRS3/4 w prosty sposób się nie da.

W MRS4RD/MRS5 i nowszych w prosty sposób można przełącznikiem wyłączyć poduszkę po stronie pasażera - rozwiązanie o które Ci chodzi.

 

Do niektórych modeli BMW wręcz znajdziesz fabryczny retrofit przełącznika.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zwracanie różnych wartości w zależności od obciążenia.

 

pimposh, czy ta odpowiedź dotyczyła pytania o 3 poniższe parametry?

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_3
aktiv

 

Że niby każda z nich ma odpowiadać za inne obciążenie siedziska pasażera? W jakim niby sensie? Czy wobec tego do dezaktywacji maty trzeba wszystkie 3 przełączyć na nicht_aktiv?

Opublikowano

Witam,

Mam problem z kontrolka airbag, czy w Krakowie ktoś mógłby załatwić mój problem przy pomocy kompa, bez zakładania emulatorów itp. ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Próbowałem dezaktywować matę u siebie w e46 1998 r. według tego opisu: http://docs6.chomikuj.pl/357429058,0,1,Wy%C5%82%C4%85czanie-maty-pasa%C5%BCera-BMW.pdf. Cały proces przeszedł bez problemów, jednak po zapisaniu zmian oprócz błędu maty pojawił się jeszcze błąd mówiący o tym, że zaprogramowana funkcja nie pasuje do wyposażenia mojego samochodu. Błędy oczywiście można wykasować, ale po chwili znów się pojawiają i oczywiście kontrolka od airbagów nadal świeci :/. Próbowałem również zrobić to poprzez edycję pliku MAN mam tam 2 opcje: ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 i ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2, wyłączałem obie, ale chyba coś źle robię, ponieważ nie widzę żadnych zmian. Czy ktoś mógłby mi podesłać dokładną instrukcję, jak zrobić to za pomocą edycji pliku MAN lub podesłać jakieś inne sugestie? Z góry dzięki.

Opublikowano (edytowane)
. Edytowane przez kameleon3000
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
witam, nic nie wyłączaj w ncs bo zrobisz pasażerowi krzywdę w chwili zderzenia bo system nie wykryje zajętości fotela i poducha nie wystrzeli, zamiast tego zrób emulator za 2 zł i oszukaj system wskazując na zajętość fotela. Wtedy poducha wypali choć nie będziesz kontrolował z jaką silą chyba że dobierzesz rezystancję wskazując na wagę pasarzera
Opublikowano

A czy przypadkiem nie jest tak, że jak się wyłączy tą funkcję w NCS-Expert, to komputer po prostu działa tak, jakby tej maty nie było (czyli poduszka wystrzeli bez względu na to, czy pasażer jest czy go nie ma)?

 

Poza tym, komputer pokazał mi błąd z funkcją niezgodną z moim wyposażeniem przed fizycznym odłączeniem czegokolwiek.

Opublikowano
Witam,

Mam problem z kontrolka airbag, czy w Krakowie ktoś mógłby załatwić mój problem przy pomocy kompa, bez zakładania emulatorów itp. ?

witam

podjedz do mnie to ci to wylacze ul.Tarnowskiego 4

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
To prawda, że jak jest uszkodzona mata i kontrolka gaśnie i od razu się zapala to poduszki są aktywne (wystrzelą w razie wypadku)? Czy z napinaczem jest podobnie? (też kontrolka gaśnie i zapala się od razu). Nie wydaje mi się, aby to była prawda.
Opublikowano
jeśli jest mata uszkodzona to kontrolka w czasie jazdy będzie się zapalać i gasnąć, o ile dobrze pamiętam poduchy wystrzela bo uszkodzona mata przestawi system na zajętość fotela, z drugiej jednak strony mata decyduje o ilości wystrzelonych ładunków na podstawie wagi pasażera i tego już nie wiem ile wystrzeli.
Opublikowano

A jak jest z napinaczem?

Emulatory czy wyłączenie maty pewnie powoduje wystrzelenie poduszek z całą siłą?

  • Moderatorzy
Opublikowano

tutaj mój sposób na wyłączenie maty w e36

 

Musimy mieć profil dla NCS z indywidualizacja

 

F1 (FG/ZCS/FA)

F3 ZCS/FS auf SG

(wybieramy EWS)

teraz kopiujemy trc plik do man

F6 zuruck

F4 SG bearbeiten

wybieramy ABG i wciskamy OK

F3 job andern

wybieramy CODIERDATEN_LESEN i wciskamy OK

F3 job ausfuhren

kopiujemy trc plik do man (teraz bedzie duzo mniejszy)

 

zmieniamy na w pliku man

 

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1

nicht_aktiv

ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2

nicht_aktiv

 

F3 job andern

wybieramy SG_CODIEREN i wciskamy OK

F3 job ausfuhren

 

F6 zuruck

zamykamy NCS

 

odpalamy inpa

łączymy się z modułem Airbag

sprawdzamy czy w zakładce code seat occupancy jest równe no

 

wyłączamy zapłon (nie wyłączamy inpa)

 

odłączamy od modułu detekcji pasażera (ten pod fotelem) wtyk przychodzący z modułu airbag

 

włączamy zapłon

 

teraz kasujemy błędy w module Airbag (warto chwile zaczekać około 1 minuty)

 

kontrolka poduszek powinna zgasnąć i nie męczyć nas już więcej

 

KONIEC

 

http://img823.imageshack.us/img823/9193/skaninpa.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nerwus, możesz napisać po co kopiujesz za pierwszym raz trc do man? Jeszcze zanim wybierzesz sterownik i odczytasz dane.
  • Moderatorzy
Opublikowano
nerwus, możesz napisać po co kopiujesz za pierwszym raz trc do man? Jeszcze zanim wybierzesz sterownik i odczytasz dane.

 

Żeby NCS nie jęczał że mu brak pliku .man

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z pustym man nie próbowałem, może być że masz racje.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
metoda Nerwusa sprawdzona i działa jak należy. Pozdrawiam :cool2:

Pozdrawiam

Wiktor

Opublikowano

witam koledzy probowalem u siebie wyłaczyc ta mate ale mam problem przy kodowaniu pozmieniałem wszystko jak trzeba podmieniłem pliki itp i wyskakuje mi taki oto blad gdy klikne code car:

 

http://img718.imageshack.us/img718/8751/45558646.th.png

 

czy ma ktos jakis pomysl co jest nie tak?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.