Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj wracałem z pracy, i po jakichś 15km w trasie zauwazyłem ze mam wskazówkę na czerwonym polu, zatrzymałem sie ostudziłem silnik i pojechałem dalej, i teraz takei pytanie co mogło byc przyczyna?

Czy to może być Visko, bo przy nagrzanym silniku moge je zatrzymac reka bez zadnego problemu.

Jeszcze zauwazyłem że Klimatyzacji nie da się uruchomic, przy nagrzanym silniku.

WIem ze tematy juz były, ale zalezy mi na czasie, poniewaz w piątek jade nad morze i przydałoby sie miec sprawne Auto. :cry2:

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli stalo się to w trasie to termostat się przyciol.Jeśli w korku to może być wina wiska.A jak dziś sprawuje się auto.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo termostat jest zacięty albo uszczelka glowicy.Sprawdz czy nie masz oleju w plynie albo plynu w oleju czy nie ubylo plynu i czy węże przy chlodnicy nie są twarde jak kamień(co do węży do musisz najpierw ją zagrzać.)
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

prawdopodobnie odkryłem przyczyne. Chłodnica jest pęknięta na plastiku.

na zdjęciu jest zaznaczone

http://img125.imageshack.us/img125/1769/697827624.jpg

 

opłaca mi się to kleić, czy lepiej kupić używaną ??

I albo to było przyczyna, albo termostat i chłodnica pękła od cisnienia.

Jakie mogły być tego następstwa ?

Woda sie nie dostała do oleju, na szczęscie uszczelka pod głowicą cała ;)

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano

Jak sama chlodnica puscila to mozna ja pospawac w specjalizujacej sie w takich przypadkach firmie, jesli plastik pekl to raczej juz nie pokleisz bo i tak klej predzej czy pozniej pusci.

Dziwi mnie tylko dlaczego mozesz zatrzymac wiatrak przy max nagrzanej temperaturze ? Na pierwszym biegu wisko mozna zlapac, jak sie zalaczy to juz nie .

 

Napewno peklo ci w tym miejscu co pokazales ? Jak to zobaczyles ? Mi ostatnio pekl gwint od otworu gdzie sie wkreca srubke od odpowietrzania. Kupilem nowa chlodnice ale zamiennik za okolo 200zl.

 

Teraz to poprostu rano jesli musisz jeszcze codziennie jezdzic beta , dolewaj na zimnym silniku wody..powinno dac rade na kilka dni..tylko ze codziennie musisz przed jazda wykonac ta czynnosc.A przed wszystkim odpowietrz caly uklad.

Opublikowano

Popękał plastik, w tym miejscu co jest zaznaczone. Mnie też dziwi dlaczego moge zatrzymac Visko, przedewszystkim Visko najprawdopodobnie nie działa, bo przeciez jak się załączy przy temp wyższej to jest taki podmuch ze aż buczy, a u mnie normalnie sobie lekko sie kreci ;/

nie musze nia jezdzić codziennie i nawet nie mam zamiaru, bo jeszcze bardziej ją popsuje :P

Teraz ty;lko wymontowac chłodnice i wymienić na nowa, odpowietrzyć układ i zobaczymy czy to będzie to :)

Jakby ktos miał jeszcze pomysł dlaczego Visko moge zatrzymać ręka przy nagrzanym SIlniku to prosze opodpowiedzi ;)

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano

WItam ponownie ;)

NIestety nadl mi sie grzeje :(

Wymieniłem chłodnice na nowa, odpowietrzyłem układ i wymieniłem visko, ponieważ też było padnięte, teraz jak dodaje gazu, to wieje, wcześniej tego nie było.

 

teraz moje pytanie, jak sprawdzić termostat i pompe bez demontażu, w najgorszym wypadku z demontażem, albo co mogło jeszcze paść i dlaczego sie grzeje nadal.

 

PS. Płynu w Oleju nie ma i Oleju w Płynie także, więc uszczelka nie jest walnięta.

Prosze o Pomoc :cry2:

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano

Czy napewno dobrze odpowietrzyles ? Ile czau to robiles?

Jak padl termostat czyli sie zacial to sprawdzasz weze , ten z lewej strony patrzac normalnie z punktu widzenia kierowcy powinien byc goracy, jak ten po prawej stronie jest zimny to termostat sie nie otwiera i blokuje ci przeplyw wody. Jak termostat jest ok i sie otwiera to oba weze oczywiscie sa gorace.

Moze to tez byc pompa wody , jak sie zaciela to tez obiegu nie pusci ale przewaznie one lubia albo sie rozwalic bo wirniki bywaly plastikowe albo uszczelka puszcza i cieknie woda ..( tak u mnie bylo i wczoraj wymienilem na nowa )

 

Jak wymieniles ostatnio chlodnice to ile plynu/wody wlales ? Ponad 10-11 litrow ? Jak mniej to masz nadal za malo i uklad jest zapowietrzony.

Opublikowano

ponieważ nie używacie opcji szukaj... krótka instrukcja z własnych doświadczeń:

przyczyny grzania:

1. termostat, 2.zapowietrzony układ, 3. visco 4. pompa, 5 poważniejsze awartie typu uszczelka, głowica itp...

Pierwszy sprawdzamy termostat

- jeśli zbiorniczek ma stan płynu odpalamy auto i nagrzewamy do właściwej temperatury czyli strzałka w pionie, przy obecnych upałach czas około 15 góra 20 minut. Po tym czasie powinien otworzyć się termostat więc sprawdzamy tremperaturę węża górnego i dolnego, powinny byc oba gorace, jesli dolny zimny to do wymiany termostat.

Jesli termostat ok. to upewniamy sie czy jest ogrzewanie, jesli jest to uklad nie powinien byc zapowietrzony.

Odpowietrzanie

Jesli zapowietrzony do na odkreconym odpowietrzeniu dolewamy płyn pod sam korek tak jak by sie miał przelać /na unieruchomionym silniku/ aż płyn sam wycieknie odpowietrzeniem. Następnie trzeba odlać troche płyny by go nie było za dużo i zakręcamy, odpalamy auto włączamy ogrzewanie i mazna się przejechać, jak ogrzewanie zacznie działać, uzupełniamy płyn do stanu jeśli go brakuje i musi być ok. Jeśli orzewanie dalej nie ma to ponownie odkręcamy odpowietrzenie i lejemy do przelania /BMW róznych marek mam od ponad 10 lat i zawsze ten sposób działa/.

Pompa

Jesli już odpowietrzyliśmy i termostat jest ok to sprawdzamy pompe, odkręcamy korek chłodnicy i odpalamy auto. W górnej części chłodnicy jest otworek powrotny, nim powinien lecieć mały strymyk płynu, wiekszy po dodaniu gazu. Jesli go nie ma to pompa do wymiany.

Visco

Jesli jest obieg płynu, to chłodnica jest gorąca /dolny i górny wąż gorący/, tak jak było wyżej opisane, po dodaniu gazu do 2000 obr. będzie słychać "wichure"...

Tu jeszcze należy zaznaczyć że z układu chłodzenia nie może być wycieków, jeśli są to układ może sam się zapowietrzać i w następnie silnik zagrzewać. Jeśli nie jesteśmy pewni termostatu można go wyjąc i wrzucić do wrzątku i musi się otworzyć. Miałem taki przypadek ze termostat otwierał się tylko trochę, więc pozornie było ok. a tu nagle silnik zagrzany i woda wylatywała z układu.../ i tak se walczyłem z zapowietrzaniem układu a to termostat/

Jeśli po sprawdzeniu powyższych punktów brak efektu to zostają poważniejsze usterki....

Mam nadzieje że pomogłem....

Opublikowano

Dzieki przemek ;) Takiej instrukcji potrzebowałem ;)

 

Teraz mam pytanie: Czy pompa wody od BMW E34 525 tds, podejdzie do 520i 24v ? bo mam okazje okazujnie kupić

ponieważ u mnie jednak padał pompa wody i visko(jak narazie)

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

Opublikowano
wygladem jest chyba taka sama, taki sam wirnik , takie same otwory na sruby...a jednak gdzies wyczytalem ze nie pasuje :/
Opublikowano
Ja kupilem w Intercarsie nowa za 117zl z metalowym wirnikiem...bez zadnych znizek a wystarczy ze wezmiesz od jakiegos kolegi nr klienta i kupisz pompe ponizej 100zl u nich.
Opublikowano

Pompe Kupiłem za 130 zł Też z metalowy wirnikiem, a termostat do 71st a poprzedni był do 88st, i teraz temperatura mi sie trzyma z 1mm ponizej połowy ;)

Dziękuje wszystkim za pomoc ;) :cool2:

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie działał wentylator klimy... zagotowała się woda... pękła chłodnica... wymieniłem chłodnicę (nowa 800zł)... odpowietrzyłem... a z pod korka leje mi się woda

 

Co obstawiacie i jak to sprawdzić?

 

Walnięta uszczelka pod głowicą.

Stary korek nie pasuje do nowej chłodnicy.

Źle odpowietrzyłem.

Gdzieś coś jest nieszczelne.

 

Teraz odpowietrzyłem i zostawiłem żeby ostygło, jutro jeszcze raz odpowietrzę na zimno, uzupełnię płyn do poziomu jaki powinien być i zobaczę co się będzie działo.

Opublikowano
prawdopodobnie odkryłem przyczyne. Chłodnica jest pęknięta na plastiku.

na zdjęciu jest zaznaczone

 

Kolego tak z innej beczki co to za wtyczka przy oslonie wiatraka??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.