Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej, mam taki problem od pewnego czasu, a konkretnie po wizycie na Ukrainie gdzie zatankowałem mam probmem z moim samochem. Rano gdy silnik jest zimny, po odpaleniu zaczyna się nierówna praca, wszytsko zaczyna sie trząść. Co to może być, wtryski sprawdzone na kompie, filtry wymienione. A po przejechaniu np. 100m obiawy ustają. Proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem mechanikiem, ale w ostatnim Auto Świecie czy tam Motorze pisali przy okazji testow jakiegoś urządzenia do czyszczenia wtrysków, że właśnie nierowna praca na zimnym silniku to oznak zasyfionych wtrysków.
Opublikowano
Tak, tankowałem już te NIBY lepsze paliwa typu Werwa ale nic nie dało. Ale po urlopie jade do serwisu więc jak coś będę wiedział napewno napisze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, mam taki problem od pewnego czasu, a konkretnie po wizycie na Ukrainie gdzie zatankowałem mam probmem z moim samochem. Rano gdy silnik jest zimny, po odpaleniu zaczyna się nierówna praca, wszytsko zaczyna sie trząść. Co to może być, wtryski sprawdzone na kompie, filtry wymienione. A po przejechaniu np. 100m obiawy ustają. Proszę o pomoc.

 

wg mnie świece żarowe

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Hej, jednak to były świece dokładnie 4 i 5. Dzięki za pomoc

Chyba ktoś Cię wkręcil...

Co ma świeca żarowa do tego, że auto, ktore zrobi kilkanaście km; powinno się rozgrać, wspólnego z jego nierówna pracą :roll: ?

Świeca ma podgrzac komorę, przed uruchomieniem silnika, aby ulatwić mu rozpoczęcie pracy...

Opublikowano
Hej, jednak to były świece dokładnie 4 i 5. Dzięki za pomoc

Chyba ktoś Cię wkręcil...

Co ma świeca żarowa do tego, że auto, ktore zrobi kilkanaście km; powinno się rozgrać, wspólnego z jego nierówna pracą :roll: ?

Świeca ma podgrzac komorę, przed uruchomieniem silnika, aby ulatwić mu rozpoczęcie pracy...

ale kolega napisał po 100 metrach silnik już pracuje równiutko a nie kilkunastu km.

hej

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam mam ten sam problem świece wymienione moduł ok a dalej to występuję przy 1 odpaleniu zimnego silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam ten sam problem świece wymienione moduł ok a dalej to występuję przy 1 odpaleniu zimnego silnika

Jeżeli paliwo ok ,może któryś wtryskiwacz niedomaga .Korektę wtryskiwaczy , próbę przelewową sprawdzałeś ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam ten sam problem świece wymienione moduł ok a dalej to występuję przy 1 odpaleniu zimnego silnika

 

A spróbuj przed odpaleniem włączyć sam zapłon na 10 sek. i po tym odpal, może będzie lepiej.

Opublikowano
na kąpie korekta ok zostało mi zrobić próbę przelewową z zapłonem kombinowałem i kilka razy pojawiała mi się kontrolka swiec
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolego ustało wymieniłem filtr paliwa ale czy to coś miało do tego nie wiem to co najlepsze jak jest ciepło to silnik równo pracuje przy 1 odpaleniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla przesmarowania wtryskiwaczy dobrze jest na zbiornik paliwa wlać z 1/3 litra Mixolu. Paliwo Lotos Dynamik ma też właściwości czyszczące wtryski ale nie wiem czy to tylko stwierdzenie Lotosu czy fakty ale ponoć sprawdzone przez jakichś tam speców.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Od jakiegoś czasu mam taki problem. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku zaczyna nie równo pracować trwa to ok minute. Po podpięciu pod kompa inpa pokazuje złą korekcje na 1 cylindrze po odpaleniu na zimnym wynosi ponad 3mg. pozostałe wtryski są ok. po przejechaniu ok 100 metrów korekcja wtrysków jest w normie waha sie pomiedzy 0,3 a 2mg . Podczas równej jazdy w ok 1500 obr. korekta na 1 cylindrze zaczyna powoli spadać do 4 mg gdy puszcze gaz natychmiast wraca do normy. W piątek zawiozłem wtrysk do sprawdzenia do firmy bosch okazało się że wtrysk jest dobry. Zamontowałem go ponownie i sytuacja jest identyczna. Błędy w kompie to bląd filtra paliwa 4587(moglem sie walnac z nr kodu bo pisze z pamieci), którego nie da sie skasowac filtr wymieniony ale podobno to podgrzewacz wątpie by mial cos wspolnego. Ma ktoś jakieś pomysły?
Opublikowano
Od jakiegoś czasu mam taki problem. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku zaczyna nie równo pracować trwa to ok minute. Po podpięciu pod kompa inpa pokazuje złą korekcje na 1 cylindrze po odpaleniu na zimnym wynosi ponad 3mg. pozostałe wtryski są ok. po przejechaniu ok 100 metrów korekcja wtrysków jest w normie waha sie pomiedzy 0,3 a 2mg . Podczas równej jazdy w ok 1500 obr. korekta na 1 cylindrze zaczyna powoli spadać do 4 mg gdy puszcze gaz natychmiast wraca do normy. W piątek zawiozłem wtrysk do sprawdzenia do firmy bosch okazało się że wtrysk jest dobry. Zamontowałem go ponownie i sytuacja jest identyczna. Błędy w kompie to bląd filtra paliwa 4587(moglem sie walnac z nr kodu bo pisze z pamieci), którego nie da sie skasowac filtr wymieniony ale podobno to podgrzewacz wątpie by mial cos wspolnego. Ma ktoś jakieś pomysły?

 

Ja bym wymienil ten podgrzewacz przy filtrze paliwa. Jak wiadomo ropa w stanie "zimnym" jest gesta, przy wysokiej temperaturze wyglada to calkowicie inaczej.

Tutaj moim zdaniem przeklada sie to w duzym stopniu na prace silnika. Wtryski potrzebuja odpowiednia temperature ropy, inaczej bedziesz mial wlasnie takie kwiatki.

Pozatym swiece powinny byc sprawne.

Opublikowano
Tylko, że te kwiatki dzieją mi się wyłącznie na wtrysku 1 cylindra. Druga sprawa to nie zaleznie ile km lub godzin jade przy stalej predkosci, trzymajac ok 1500 obr. korekta wtrysku powoli rosnie do ok 4 mg a gdy puszcze gaz, momentalnie wraca do normy. Podgrzewacz to raczej sluzy do rozgrzania paliwa w czasie odpalania w mrozne dni.
Opublikowano
Zamień wtryski miejscami i zobacz co się dzieje.

 

Tak zrobie zamienie wtrysk 1 na 3 bo wtrysk 3 daje najbardziej na minus. Musze zdjąć kolektor ssący żeby wykręcić wtrysk nr 3. Więc pytanie, żeby odpalić i sprawdzić na chwile korektę wtryskow muszę ponownie założyć kolektor ssący? Bo jeśli tak to daje reszte 5 wtryskow do sprawdzenia w serwisie bosha, nie zamierzam się bawic w rozkręcanie i zakładanie po kilka razy kolektora.

Proszę o pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, jednak to były świece dokładnie 4 i 5. Dzięki za pomoc

Chyba ktoś Cię wkręcil...

Co ma świeca żarowa do tego, że auto, ktore zrobi kilkanaście km; powinno się rozgrać, wspólnego z jego nierówna pracą :roll: ?

Świeca ma podgrzac komorę, przed uruchomieniem silnika, aby ulatwić mu rozpoczęcie pracy...

kolega chyba ma słabe pojęcie o mechanice :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.